Θεσσαλονίκη: Δασκάλα κατηγορείται ότι φίμωνε μαθητές δημοτικού με σελοτέιπ - Καταγγελίες για αυστηρές τιμωρίες και bullying

Θεσσαλονίκη: Δασκάλα κατηγορείται ότι φίμωνε μαθητές δημοτικού με σελοτέιπ - Καταγγελίες για αυστηρές τιμωρίες και bullying Facebook Twitter
(Φώτο αρχείου)
2

Αυστηρές τιμωρίες, καψόνια και αναχρονιστικές μεθόδους που δεν αρμόζουν σε σχολικό περιβάλλον με πρωταγωνίστρια τη δασκάλα αγγλικών ενός δημοτικού σχολείου στη Θεσσαλονίκη περιγράφονται σε δισέλιδη αναλυτική αναφορά που έστειλε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του συγκεκριμένου σχολείου στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

«Θύματα» της δασκάλας σύμφωνα με την υπόθεση που έφερε στο φως της δημοσιότητας το protothema.gr, φέρονται να έπεσαν οι μαθητές της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου.

Σύμφωνα με την καταγγελία της μητέρας (σ.σ. δεν κατονομάζεται) ενός 6χρονου κοριτσιού προς τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: «Το σημαντικότερο γεγονός που αφορά την κόρη μου συνέβη στο δεύτερο τρίμηνο, όμως μόλις χθες (18/6/2017) το πληροφορήθηκα από άλλους γονείς που τους ενημέρωσαν τα παιδιά τους σχετικά με αυτό την ημέρα του συμβάντος. Το περιστατικό έλαβε χώρα την ώρα του μαθήματος των αγγλικών στην κανονική διάρκεια του σχολείου (ημέρα Πέμπτη). Η δασκάλα έκλεισε το στόμα της κόρης μου και ενός άλλου μαθητή με σελοτέιπ επειδή μιλούσαν στους διπλανούς τους. Τους έδωσε μάλιστα την ταινία και τους είπε να την κολλήσουν μόνοι τους, πράγμα που έγινε, με τους συμμαθητές τους να γελούν».

Στην κατηγορία της, η μητέρα υποστηρίζει πως η κόρη της δεν ανέφερε το συμβάν τη χοονική στιγμή που συνέβη: «Το παραδέχτηκε μόλις σήμερα (σ.σ. εννοεί την ημέρα που εστάλη η αναφορά, δηλαδή στις 22/6) με ντροπή και κλάματα όταν τη ρώτησα αν είναι αλήθεια», τονίζει

Συνεχίζοντας, η μητέρα κάνει λόγο για ξεκάθαρο περιστατικό bullying: «Η κόρη μου δεν θέλησε να το συζητήσει περισσότερο, ένιωσε, όπως μου είπε, πολύ άσχημα και γι' αυτό δεν θέλει να μου πει τίποτα άλλο γιατί ντρέπεται. Είναι πασιφανές ότι πρόκειται για σχολικό εκφοβισμό. Ταυτόχρονα υπάρχει κίνδυνος αντιγραφής τέτοιων συμπεριφορών από τους μαθητές».


Σύμφωνα με την ίδια καταγγελία το περιστατικό με το σελοτέιπ δεν ήταν το μοναδικό που την απασχόλησε.

«Η δασκάλα χειρίστηκε την τιμωρία ως μέσο συνέτισης των μαθητών, είτε αυτή ήταν λεκτική (φωνές, απειλές) είτε ακόμα και σωματική», εξηγεί.


Μάλιστα, αναφέρει δύο ακόμα χαρακτηριστικά παραδείγματα που αποκαλύπτουν τις αναχρονιστικές μεθόδους διδασκαλίας που εφάρμοζε η δασκάλα των αγγλικών: «Στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και όταν ακόμα δεν είχαμε ενημέρωση για τον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων από τον εκάστοτε δάσκαλο αλλά και τις απαιτήσεις του, η κόρη μου έφερε στο σπίτι δύο φωτοτυπίες όπου είχε χρωματίσει δύο γράμματα της σχολικής αλφαβήτου. Μην έχοντας κάποια ενημέρωση από τη δασκάλα για να δοθεί η δέουσα προσοχή, αυτές οι φωτοτυπίες χάθηκαν».

Και συμπληρώνει: «Την τρίτη εβδομάδα λειτουργίας του σχολείου, και συγκεκριμένα το πρωί της Τρίτης, το παιδί με κλάματα ζητούσε να μην πάει σχολείο. Δεν μας αιτιολόγησε αυτή την άρνηση και τη στείλαμε στο μάθημα. Μας είπε μόνο ότι η δασκάλα είχε ζητήσει να αγοράσουμε έναν φάκελο για το μάθημα των αγγλικών, πράγμα που κάναμε το απόγευμα της ίδιας ημέρας. Το επόμενο πρωί, όμως, της Πέμπτης, επαναλήφθηκε το ίδιο σκηνικό, με το παιδί να κλαίει και να αρνείται να πάει στο σχολείο. Όταν τη ρώτησα επισταμένως γιατί αρνείται να πάει στο σχολείο και τι συνέβη, μου απάντησε ότι την Πέμπτη (όπως και την Τρίτη) έχει αγγλικά και φοβάται γιατί η δασκάλα θα τη μαλώσει. Εξήγησα ότι φάκελος έχει αγοραστεί και τη στείλαμε φυσικά στο σχολείο». Όμως η δασκάλα των αγγλικών, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της μητέρας της μαθήτριας, απαιτούσε από το εξάχρονο παιδί επί τρεις εβδομάδες και παρά τις εξηγήσεις που είχαν δοθεί τις δύο φωτοτυπίες που είχαν χαθεί».

«Το απόγευμα που επέστρεψε η κόρη μου, μού είπε ότι η δασκάλα των αγγλικών της είπε να μην τολμήσει να ξαναπάει χωρίς τις φωτοτυπίες», λέει στην καταγγελία της η μητέρα της μαθήτριας. Mάλιστα αναφέρεται και σε ένα δεύτερο περιστατικό που συνέβη στις 30/5/2017. Αν και όπως εξηγεί, η κόρη της έχει διαγνωστεί με δυσπραξία και δυσκολεύεται στη γραφή γιατί της προκαλεί πόνο, η δασκάλα των αγγλικών τής επέβαλε γραπτή τιμωρία.

Συγκεκριμένα αναφέρει: «Με έκπληξη πληροφορήθηκα ότι η τιμωρία επιβλήθηκε σε αριθμό μαθητών οι οποίοι κατά τη διάρκεια του διαλείμματος στο ολοήμερο πρόγραμμα έπαιζαν στη βρύση και υποχρεώθηκαν να γράψουν την τιμωρία στη διάρκεια του μαθήματος. Εξήγησα στην κόρη μου ότι δεν είναι υποχρεωμένη να την τελειώσει και μου απάντησε ότι η κυρία θα τη μαλώσει και ότι φοβάται».

Καταλήγοντας στην καταγγελία της, η μητέρα του κοριτσιού αναφέρεται και σε ένα άλλο περιστατικό που πληροφορήθηκε, το οποίο αφορούσε τον τραυματισμό μιας άλλης μαθήτριας στο μάτι. «Ο γυμναστής θεώρησε ότι έπρεπε να διακομιστεί αμέσως στο νοσοκομείο και η δασκάλα των αγγλικών επέμενε ότι το παιδί θα έπρεπε να διακομιστεί μετά το πέρας του μαθήματος», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Στην αναφορά του, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου προς τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εξηγεί ότι το θέμα ανέκυψε λίγο πριν την καλοκαιρινή γιορτή του συλλόγου, στις 7/6/2017, όταν πλήθος καταγγελιών για συμπεριφορές που εκτιμώνται καταφανώς εκτός ορίων τους υποχρέωσαν να αναζητήσουν τους γονείς των μαθητών που θα κατέθεταν επωνύμως τα καταγγελλόμενα, μεταξύ των οποίων τα παρακάτω απαράδεκτα γεγονότα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρονται:

■ Δύο περιπτώσεις προτροπής φίμωσης μαθητών με κολλητική ταινία (σελοτέιπ) που συνομιλούσαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

■ Περίπτωση μαθητή που τιμωρήθηκε με στήριξη στο ένα μόνο πόδι και το πρόσωπο κοντά στον πίνακα.

■ Περιπτώσεις όπου εκπαιδευτικό έργο μαθητών (τετράδια ή φωτοτυπίες) πετάχτηκαν στο πάτωμα ή καταστράφηκαν λόγω κακής απόδοσης.

■ Τουλάχιστον δύο περιπτώσεις στις οποίες αγνοήθηκαν προφορικές και γραπτές γνωστοποιήσεις-γνωματεύσεις για μαθησιακές δυσκολίες μαθητών από γονείς που ζήτησαν εξειδικευμένη προσέγγιση και εισέπραξαν προκατάληψη, δυσπιστία, αδιαφορία ή ακόμη και ειρωνεία.

■ Πολλές περιπτώσεις παιδιών που εκδήλωσαν φόβο και έντονη διάθεση αποφυγής των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των αγγλικών. Το πρόβλημα μάλιστα παρουσιάζεται εντονότερο σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις του μαθήματος και να αντιμετωπίσουν την έκρυθμη συμπεριφορά της διδάσκουσας, ενώ προκλήθηκε έντονη ανησυχία για την επίπτωση που αυτό θα μπορούσε να έχει στην αποτελεσματικότητα πολυδάπανων θεραπειών που τα παιδιά παρακολουθούν.

Τι λέει η δασκάλα

Θέση για τις καταγγελίες που της αποδίδονται πήρε και η δασκάλα των αγγλικών. Μιλώντας στο «Πρώτο Θέμα» κάνει λόγο για υπερβολές από την πλευρά των μαθητών.

Υποστηρίζει, ακόμη, ότι οι καταγγελίες των μελών του συλλόγου δεν έχουν βάση καθώς τα όσα αναφέρονται με λεπτομέρειες στο περιεχόμενο των καταγγελιών, σύμφωνα με την άποψή της, δεν ευσταθούν.

Επιπλέον, η δασκάλα τόνισε ότι δεν ήταν ενήμερη για το περιεχόμενο των καταγγελιών, ενώ αρκέστηκε να δηλώσει: «Τα παιδιά λένε ό,τι θέλουν πάντα».

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας: Πίσω στο παρελθόν για να δούμε το μέλλον

Διεθνής Ημέρα Μουσείων / Ένας δάσκαλος μάζεψε χιλιάδες αντικείμενα από τα ελληνικά σχολεία του 20ού αιώνα

Στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, ο Θεόδωρος Τσιλίκας έχει συγκεντρώσει μοναδικά ντοκουμέντα της εκπαίδευσης στα δημοτικά της Ελλάδας, από παλαιά ή ακόμη και εγκαταλελειμμένα σχολεία.
ΜΑΚΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ
Οι VIP του Conference League θα έχουν προτεραιότητα στον «Ευαγγελισμό»- Η απάντηση Γεωργιάδη

Ελλάδα / Οι VIP του Conference League θα έχουν προτεραιότητα στον «Ευαγγελισμό»- Η απάντηση Γεωργιάδη

«Όλες οι σχετικές αναρτήσεις και αντιδράσεις κυρίως από βουλευτές που στο παρελθόν έχουν συμμετάσχει σε Κυβέρνηση είναι λαϊκίστικες και υποκριτικές» αναφέρει ο υπουργός Υγείας
NEWSROOM