Νέα απειλή στο παγκόσμιο εμπόριο: Οι εξαντλημένοι ναυτικοί αρνούνται να δουλέψουν

Νέα απειλή στο παγκόσμιο εμπόριο: Οι εξαντλημένοι ναυτικοί αρνούνται να δουλέψουν Facebook Twitter
ΕΡΑ
1

Ενώ οι εθνικές οικονομίες έχουν αρχίσει να επανεκκινούνται σταδιακά, το παγκόσμιο εμπόριο βρίσκεται αντιμέτωπο με άλλη μια κρίση, απότοκη τού κορωνοϊού: 200.000 ναυτικοί που παρέμειναν για μήνες εγκλωβισμένοι σε πλοία λόγω «λουκέτου» σε λιμάνια και κατάρρευσης των αερομεταφορών μεγάλων αποστάσεων, αρνούνται να συνεχίσουν να δουλεύουν.

Σύμφωνα με ναυτιλιακές εταιρείες και τα συνδικάτα των εργαζομένων, πολλοί ναυτικοί επέκτειναν τα συμβόλαιά τους για μήνες ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της αλυσίδας προμηθειών (τροφίμων, καυσίμων και φαρμάκων) σε όλο τον κόσμο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο, η παραμονή τους τόσους μήνες στη θάλασσα χωρίς διάλειμμα δεν ήταν χωρίς συνέπειες: Η κόπωση και οι ψυχικές ασθένειες παραμένουν μια διογκούμενη απειλή για την ασφάλεια και πολλοί ναυτικοί θέλουν τώρα να απόσχουν για λίγο από τα ταξίδια.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές -που εκπροσωπεί περίπου το ήμισυ των ναυτικών του κόσμου- γνωστοποίησε πως η επέκταση των συμβολαίων έληξε σήμερα, Τρίτη και οι οργανώσεις θα κάνουν το παν δυνατόν ώστε να βοηθήσουν τα πληρώματα να ασκήσουν το νόμιμο δικαίωμά τους για παύση εργασίας, άδειες και επιστροφή στα σπίτια τους.

Αν ένας σεβαστός αριθμός εξειδικευμένων ναυτικών αναλάβουν δράση, η κινητοποίηση θα μπορούσε να προκαλέσει μείωση έως και παύση του παγκόσμιου εμπορίου, διαταράσσοντας σοβαρά την διεθνή αλυσίδα εφοδιασμού, εκτιμά η Ομοσπονδία.

Περίπου το 80% του παγκόσμιου εμπορίου αγαθών κατ 'όγκο μεταφέρεται με πλοία, σύμφωνα με το αρμόδιο σώμα των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD). Ωστόσο, η πανδημία κορωνοϊού προκάλεσε χάος στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι περιορισμοί πρόσβασης στα λιμάνια, καθώς και τα καθηλωμένα αεροσκάφη στα αεροδρόμια του κόσμου, καθιστούσαν επί μήνες ανέφικτη τη μετακίνηση των εργαζομένων από το ένα σημείο του κόσμου στο άλλο και την ανταλλαγή πληρωμάτων - με αποτέλεσμα όσοι ταξίδευαν ήδη, να παγιδευτούν στη θάλασσα. Οι ναυτιλιακές εταιρείες και τα συνδικάτα συμφώνησαν να αναστείλουν τις αλλαγές στα πληρώματα τον Μάρτιο, ώστε να ελαχιστοποιήσουν τα προβλήματα στα μεταφορά των φορτίων. Ωστόσο, επρόκειτο για βραχυπρόθεσμη λύση.

«Κάποιοι ναυτικοί δουλεύουν εδώ και πάνω από ένα χρόνο. Και κατά τη διάρκεια της πανδημίας πολλές κυβερνήσεις τούς απαγορεύσαν την αποβίβαση από τα πλοία ακόμα και για μια βόλτα και, ακόμα χειρότερα, τούς αρνήθηκαν την επείγουσα ιατρική περίθαλψη» αναφέρει ο Ντέιβ Χέιντελ της Διεθνούς Ομοσποσνίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, συμπληρώνοντας: «Ειλικρινά, έχουμε ναυτικούς που αυτοκτονούν στην προοπτική της συνέχισης αυτής της δυστυχίας χωρίς τέλος. Αποκαλούν τα πλοία "πλεούμενες φυλακές"».

Με πληροφορίες από CNN

Οικονομία
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια