Εάν χρησιμοποιείτε το Snapchat, το Instagram ή το Facebook, ξέρετε τι είναι μια ιστορία. Πρόκειται για ένα slideshow πλήρους οθόνης με το κάθε ένα καρέ του να μένει ζωντανό για 24 ώρες. Το Snapchat το κατασκεύασε, το Instagram το αντέγραψε αδικαιολόγητα, και έπειτα το Facebook προσπάθησε να το βάλει σε κάθε προϊόν που κάνει. Τώρα έρχεται και η σειρά της Google, η οποία θέλει κι αυτή μερίδιο από το hype των ιστοριών.

 

Στο μεγαλύτερο μέρος του, το μεγαλόπνοο σχέδιο (και έργο) της Google πίσω από τα Accelerated Mobile Pages αφορούσε αυτό ακριβώς που υποδηλώνει το όνομά του: την επιτάχυνση των σελίδων για τα έξυπνα κινητά. Φυσικά, δεν επρόκειτο για καμία ιδιαίτερη έκπληξη το γεγονός ότι επρόκειτο κυρίως για γρήγορη φόρτωση και απόδοση των υπαρχόντων άρθρων σε ιστοσελίδες ειδήσεων ή blog μαγειρικής ή όπου αλλού υπήρχε σχετικά βαρύ περιεχόμενο, το οποίο έπρεπε να συνοδεύσει μια άμεση είδηση. Με αυτόν το ρόλο του AMP να έχει κάνει έντονη την παρουσία του στις σύγχρονες ροές που κυλούν ανάμεσά μας, η Google θέλει να πάρει όλο το AMP project πέρα από αυτές τις βασικές ιστορίες των δικτύων και ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη της μορφής ιστοριών AMP.

 

Η κεντρική ιδέα εδώ δεν είναι και πολύ διαφορετική από τις μορφές ιστοριών με τις οποίες έχετε πιθανότατα εξοικειωθεί στο Snapchat και στο Instagram. Απλά, αυτή η νέα μορφή επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν ιστορίες για κινητά με εικόνα, βίντεο και κινούμενα σχέδια, τα οποία μπορείτε εύκολα να αλλάζετε και περνάτε με το δάκτυλό σας, για τη δημιουργία οπτικά πλούσιων ιστοριών.

Για το λανσάρισμα αυτής της μορφής ιστοριών η Google συνεργάστηκε με το CNN, την Conde Nast, το Hearst, το Mashable, το Meredith, το Mic, το Vox Media και την The Washington Post. Επίσης, επειδή όλο το project AMP είναι ένα έργο ανοιχτού κώδικα οι εκδότες μπορούν να το επεκτείνουν ανάλογα με τις ανάγκες του ο καθένας.

 

Το βασικό σχέδιο της Google είναι να ενσωματώσει το περιεχόμενο των ιστοριών που δημιουργούν οι συνεργάτες της στα αποτελέσματα αναζήτησης της με την πάροδο του χρόνου. Προς το παρόν, όμως, αυτή η νέα μορφή ιστοριών λειτουργεί μόνο ως μια προεπισκόπηση, η οποία έχει σκοπό να δώσει στους προγραμματιστές και τους εκδότες την τελική εικόνα, αλλά και το χρόνο για να υποστηρίξουν αυτή τη νέα μορφή. Αν και πολλές τέτοιου είδους ιστορίες έχουν κάνει την εμφανίσή τους στα μεγάλα sites των εκδοτικών κολοσσών που συνεργάστηκαν με την Google, κάποιος άλλος θα παρατηρήσει ότι δεν υπάρχουν ακόμα τα κατάλληλα εργαλεία για την λατασκευή ιστοριών AMP. υπάρχει ακόμα εργαλείο για την κατασκευή ιστοριών AMP

 

 

Ακόμη κι αν έρθει εκείνη η στιγμή και υπάρχει διαθέσιμο κάποιο εργαλείο, τότε οι εκδότες θα πρέπει να δημιουργήσουν ιστορίες AMP από την αρχή. Δεν θα μπορούν εύκολα να ανακυκλώνουν μια υπάρχουσα ανάρτηση, να τοποθετούν μέσα μια εικόνα και να κάνουν όλη τη δουλειά εύκολα. Η επιτυχία της μορφής ιστοριών AMP, λοιπόν, κρέμεται από τα κατάλληλα εργαλεία που θα γίνουν διαθέσιμα για την οικοδόμηση αυτών των ιστοριών. Εργαλεία που δεν προσθέτουν έξοδα στους προγραμματιστές, οι οποίοι μάλλον δεν θα είναι και απαραίτητα ευχαριστημένοι από το γεγονός ότι η Google ξεκινάει μια ακόμη μορφή αρχείων, που μπορεί να μην την υποστηρίζει στο μέλλον.

 

Η τεχνολογία AMP θα προστεθεί και στο Gmail για ακόμη πιο διαδραστικά emails. Χάρη στις AMP λειτουργίες που θα προστεθούν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ο χρήστης θα μπορεί να δηλώνει συμμετοχή σε events, να διαβάζει γρήγορα τα τελευταία νέα ή να συμπληρώνει φόρμες. Οι AMP ιστορίες θα κάνουν την εμφάνισή τους στο Gmail μέσα στο 2018.