ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter
41

 

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter

 

Την Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου, απομακρύνθηκαν τα χώματα, πίσω από τον δεύτερο διαφραγματικό τοίχο, προκειμένου να εξισορροπηθούν οι γεωστατικές ωθήσεις των γαιών μεταξύ των δύο χώρων. Με την αφαίρεση των χωμάτων αποκαλύφθηκε, σε απόσταση 2 περίπου μέτρων από τη θόλο και 4,5 μέτρων, περίπου,  από το δάπεδο, μαρμάρινη ορθογώνια πλάκα, μήκους 4.2μ, πλάτους 1μ. και πάχους 0.21μ, σε άριστη κατάσταση. Εδράζεται οριακά σε πώρινο λίθο του τρίτου διαφραγματικού τοίχου και στο ανώτερο τμήμα ορθομαρμάρωσης, το οποίο φέρει κυμάτιο.  Στο κάτω μέρος της πλάκας υπάρχει γραπτός διάκοσμος σε γαλάζιο, κόκκινο και κίτρινο χρώμα, όπου παριστάνονται φατνώματα με ρόδακα στο κέντρο. . Πρόκειται για τμήμα της οροφής του συγκεκριμένου χώρου.

 

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter

 

Στον  ίδιο χώρο, που δημιουργείται μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου διαφραγματικού τοίχου, διαπιστώθηκε σημαντική απομείωση διατομής των θολιτών, σε τμήματα τόσο του  δυτικού, όσο του  ανατολικού τμήματος της θόλου. Αντιστηρίχθηκε η στέψη της θόλου, με την τοποθέτηση  ξύλινων δοκών σε επαφή με αφρώδες υπόστρωμα και κατακόρυφη υποστύλωση. 

 

Έγιναν εργασίες αντιστήριξης και του δεύτερου διαφραγματικού τοίχου, το οποίο φέρει επιστύλιο και γείσο, με ξύλινο πλαίσιο και εγκάρσια στηρίγματα  από μεταλλικές σωληνωτές δοκούς. Επιπλέον, αποκαλύφθηκαν οι συνθήκες έδρασης του επιστυλίου. Διαπιστώθηκε ότι η κατακόρυφη ρωγμή του επιστυλίου εκτείνεται σε όλο το ύψος του και είναι διαμπερής. Στον χώρο μπροστά από το επιστύλιο τοποθετήθηκε τριγωνικό μεταλλικό πλαίσιο, παράλληλα με την νότια πλευρά του. Το επιστύλιο αντιστηρίχθηκε με τέσσερα πλάγια  στηρίγματα, τα οποία εδράζονται στο μεταλλικό πλαίσιο.

 

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter

 

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter

 

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter

 

Το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου, η αφαίρεση του χώματος μπροστά από το επιστύλιο, επέτρεψε την σοβαρή ενίσχυση της υποστύλωσης του θραυσμένου τμήματος του, με κατακόρυφες σωληνωτές δοκούς, σε  ξύλινη επαφή.

 

Με την αφαίρεση των αμμωδών χωμάτων, στο χώρο μπροστά από τον δεύτερο διαφραγματικό τοίχο,  αποκαλύφθηκαν κάτω από το μαρμάρινο επιστύλιο, ανάμεσα στις, επίσης, μαρμάρινες παραστάδες, δύο εξαιρετικής τέχνης καρυάτιδες , από θασίτικο μάρμαρο (φωτο 6) συμφυείς με πεσσό, διατομής 0,20Χ0,60 μ.

 

Το πρόσωπο της  δυτικής καρυάτιδας σώζεται σχεδόν ακέραιο, ενώ από την ανατολική λείπει. Οι καρυάτιδες έχουν πλούσιους βοστρύχους, που καλύπτουν τους ώμους τους, φέρουν ενώτια, και φορούν χειριδωτό χιτώνα. Το δεξί χέρι της μιας και το αριστερό της άλλης ήταν προτεταμμένα, ώστε με την κίνηση τους να αποτρέπουν συμβολικά εκείνους οι οποίοι θα επιχειρούσαν την είσοδο στον τάφο και  ήταν ένθετα. Ακολουθείται, δηλαδή, η ίδια τεχνική, όπως στις κεφαλές και στα φτερά των Σφιγγών. Οι μορφές, επί των οποίων σώζονται ίχνη κόκκινου και μπλε χρώματος, παραπέμπουν στον τύπο της Κόρης. Ανάμεσα στα  αμμώδη χώματα  βρέθηκαν θραύσματα των γλυπτών, όπως  τμήμα παλάμης  και  μικρότερα θραύσματα από  τα δάκτυλα τους.  Η διάταξη της δεύτερης εισόδου με τις καρυάτιδες αποτελεί  σημαντικό εύρημα, το οποίο συνηγορεί στην άποψη  ότι πρόκειται για εξέχον μνημείο, ιδιαίτερης σπουδαιότητας.

 

Μπροστά από τις καρυάτιδες, και από το ύψος της μέσης τους και κάτω, αποκαλύπτεται  τοίχος σφράγισης από πωρόλιθους σε όλο το πλάτος των 4,5μ.  Πρόκειται για δεύτερο τοίχο σφράγισης που ακολουθεί την ίδια τεχνική, όπως και στην πρόσοψη του ταφικού μνημείου. Είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό της προσπάθειας των κατασκευαστών για την αποτροπή εισόδου στο μνημείο.

 

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter

Βρέθηκαν δυο καρυάτιδες στην Αμφίπολη Facebook Twitter



41

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

14 σχόλια
Καρυάτιδες;!; Αυτή η ανακάλυψη από μόνη της αν αξιοποιηθεί είναι μεγάλο όπλο για το μακεδονικό, ίσως και περισσότερο ακόμα από το ποιος είναι στον τάφο.
Δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να τολμήσει σε επίσημο paper η αρχαιολόγος να πει "Καρυάτιδες", αυτά τα προσθέτει το υπουργείο ακριβώς επειδή δεν κάνει αρχαιολογία αλλά ποδοσφαιρικού τύπου εθνικισμό που σας αξίζει, ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΠΩΣ Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΟΥ 30% ΚΑΙ Ο ΜΕΣΟΣ ΜΙΣΘΟΣ ΙΣΟΣ ΜΕ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ.
...αφού Καρυάτιδες είναι....εκ του Κάρα = κεφάλι ,αν δεν κάνω λάθος...πως θα πούμε αυτά τα κεφαλόσχημα αγάλματα που υποστηλώνουν ένα κτίσμα?..μα και "ματζαφλάρια" να τα πεις ,τα ίδια "ματζαφλάρια" βρίσκονται και στον Παρθενώνα...δεν αλλάζει κάτι.
Σύνελθε άνθρωπε μου, σου απάντησα κι εγώ κι άλλο πρόσωπο πιο πριν ότι καρυάτιδες λέγονται κι εδώ και παντού στην οικουμένη αν βρεθούν. Το κείμενο είναι αυτούσιο το αρχαιολογικό ανακοινωθέν. Μην κάνουμε τον ξερόλα σε πράγματα που αγνοούμε παντελώς [ΝΒ. Nαι είμαι αρχαιολόγος-ιστορικός
καλα υπαρχει και ενας θρακικος (οι Γετες λεει;;; τι εινια οι Γετες ελα ντε:) ) ταφος στην ΒΟυλγαρια με αποπειρα για καρυατιδες. Οποτε φαντασου να τον ανοιξουν και να εχει μεσα ... θρακικα. Εχει την σημασια του ομως οτι οχι δεν θα εχει τελικα θρακικα αλλα ελληνικα ...! τεινουμε να τα θεωρουμε ολα αυτονοητα ενω δεν ειναι
Τόση φτώχεια τριγύρω και η κυβέρνηση σκορπάει λεφτά του κόσμου σε πέτρες και χώματα λες και μας έλειψαν τα αρχαία,άσε που με τόσο συζήτηση που γίνεται αναθαρρεύει το ακροδεξιό στοιχείο
Να πεινασουμε οι αρχαιολόγοι επειδή τα βλεπεις εσύ ως πετρες και χώματα; Το ακροδεξιό στοιχείο ας κάνει ο,τι θέλει, υπάρχουν νόμοι. Οι αρχαιολόγοι ανασκαπτουμε για την οικουμένη και την τρέλα μας, όχι για Κασιδιαρηδες και λοιπούς εγκληματίες.
Ναι ρε ψηλέ μου να πεινάσεις! Όπως κάνουμε όλοι μας! Πολύ ψηλά έχετε τον πήχη σας νομίζω! Καλμάρετε λίγο, δεν τα φτιάξατε εσείς. Εσείς απλά τα ανακαλύψατε και τα συντηρείτε! Άιντε
προτεινω να γραφεις τα σχολια σου στα αγγλικα γιατι θα τα διαβασει, κανενας ακροδεξιος και θα αναθαρευσει που μιλαει το μοναδικο απογονο της γλωσσας που γραφτηκαν τα θεμελιακα γραπτά μνημεια του δυτικου πολιτισμου...Ειναι τεραστιο λαθος αυτο που αναφερεις, δηλ την ταυτοτητα σου και τους συλλογικους αγωνες (πχ 21) θα τους απαρνηθεις γιατι καποιοι τους καπηλευονται;;; Θα τους χαρισεις ετσι;;;
Δεν νομίζω να έγραψε κάποιος οτι τα χτίσαμε εμείς, όπως σωστά λες, εμείς τα ανακαλύπτουμε και τα συντηρούμε. Το πρόβλημα δεν έχω καταλάβει που είναι. Η ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού όπως δεν πρέπει να χρησιμοποιείται από ανεγκέφαλους ακροδεξιούς που προάγουν το μίσος, έτσι δεν πρέπει να μηδενίζεται από ανεγκέφαλους που τα βλέπουν όλα ως πέτρες και χώματα. Το Άιντε στον καθρέφτη σου. Δεν είσαι εναλλακτικός, δεν είσαι καν αστείος.
Πέρασα προχθές απ τη Μεσολακκιά (δίπλα απ την Αμφίπολη) και είδα από απόσταση, τις ανασκαφές, που είναι σε ύψωμα σε περίοπτη θέση!!! Θα είναι καταπληκτικό αξιοθέατο όταν ολοκλητωθεί!!!
Καταπληκτικό αλλά και στενάχωρο (μακάρι να κάνω λάθος) που φαίνεται να έχει πειράξει ανθρώπινο χεράκι το μνημείο. Πώς αλλιώς να εξηγηθούν τα κομμένα χέρια & πρόσωπο, καθώς και το άνοιγμα του 3ου τοίχου που φαίνονται στην πρώτη φωτογραφία;Τέλος, η τεχνική περιγραφή απαραίτητη αλλά θα μπορούσε να συνοδεύεται και από κείμενο ή ενημερώσεις για το ευρύ κοινό, όπως και καλύτερες φωτογραφίες. Με τόσο hype για το θέμα χάνεται τεράστια ευκαιρία αξιοποίησης του ευρήματος και γενικότερης προβολής της χώρας. Θα μπορούσε τώρα το ΥΠΠΟ να βομβαρδίζει στα social media (με παράλληλο σεβασμό στο έργο των αρχαιολόγων), εξασφαλίζοντας ουσιαστικά τους αυριανούς επισκέπτες.
Πολύ εύστοχη και εύλογη η απορία σου ,πλην όμως να αναφέρω οτι τα χέρια τους δεν είναι κομμένα αλλά βγαλμένα μιας και είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να βγαίνουν όπως θα δεις και στις φωτογραφίες.Αυτό όμως που έχω εγώ μεγάλη απορία είναι το οτι αν έχει συληθεί όπως ισχυρίζονται μερικοί ,γιατί υπάρχουν τα χώματα στους θαλάμους αφού είναι άκυρο να τα ξανατοποθέτησαν εκεί αυτοί που σύλησαν τον τάφο.
Όντως τα χέρια είναι βγαλμένα, αλλά και πάλι μου φαίνεται δύσκολο να έγινε από μόνο του αυτό. Όσο για τα χώματα, απ'όσο έχουμε δει και στον 2ο τοίχο αλλά και στον 3ο, οι τρύπες υπάρχουν σε ψηλά σημεία. Έχει γραφτεί ότι ενδεχομένως αποτελούν μέρος του σχεδίου του κατασκευαστή, ότι δηλαδή από εκεί έριχναν το χώμα σε κάθε δωμάτιο αφού είχε σφραγιστεί. Αυτό όμως δεν εξηγεί γιατί δεν έκλεισαν τις τρύπες στη συνέχεια. Επίσης διαψεύδεται η εξήγηση εάν και μετά τον νέο τοίχο δεν έχει πάλι χώματα (θα δείξει τις επόμενες μέρες). Εμένα πάλι μου φαίνεται εξίσου πιθανή η εξήγηση ότι βολεύει τον ληστή αντί να αδειάσει όλο το χώμα, να σκάψει μόνο στο ψηλότερο σημείο και από εκεί να προχωρήσει προς τα μέσα. Βρίσκοντας τον επόμενο τοίχο, ανοίγει τρύπα στο ίδιο επίπεδο και έτσι φτάνει στο εσωτερικό. Μακάρι να διαψευστώ, σε κάθε περίπτωση θα μάθουμε σύντομα.
ποιος ξέρει πόσα άλλα κρύβονται! Η χώρα μας είναι τόσο όμορφη γεμάτη ιστορία, είναι κρίμα που εμείς οι νεοέλληνες την φέραμε σε αυτό το σημείο!Καλή δύναμη στους αρχαιολόγους.
Υποκλίνομαι στο μεγαλείο αυτής της ανασκαφής... ποιος να ξέρει άραγε τι αλλά θαύματα βρίσκονται βαθιά μέσα στη γη της Ελλάδας, θαύματα αντάξια της επιφάνειας και της πολυπραγμοσυνής των προγόνων μας, θαύματα που κάποια στιγμή ίσως φέρει στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη.. μακάρι να είμαστε εν ζωή να τα αντικρυσουμε. Υπερηφάνεια - δέος και ανυπομονησία για τα επόμενα ευρήματα φίλοι μου.
Οκ, λογικά πρέπει να’μαι ο μόνος σ’αυτή τη χώρα που ελικρινά δεν καταλαβαίνω προς τι όλο αυτό το hype.Αλλο ένα σημαντικό άρχαιο μνημείο - απ’τα τόσα που’ναι γεμάτη η χώρα.Ξοδεύονται δε τόσα χρήματα για κατι που μπορεί να περιμένει και λιγάκι - για καλύτερες οικονομικά μέρεςΚριμα :-(
Εχεις στοιχεια για το ποσα χρηματα ακριβως ξοδευονται περα απο τις πληρωμες των αρχαιολογων που απλα κανουν τη δουλεια τους και ποιος δινει αυτα τα χρηματα;
Να περιμενει μεχρι η Ελλαδα να ξαναγινει παμπλουτη χωρα? Ο πολιτισμος και η ιστορια δεν περιμενει. Και ως Ελληνες, με τετοια μνημεια που μας εχουν μεινει κληρονομια, θα επρεπε να κατανοουμε την αξια και τη σημασια τους.
«Είχα δυο αγάλματα» σημειώνει ακόμα [ο Μακρυγιάννης] «περίφημα, μια γυναίκα κι ένα βασιλόπουλο, ατόφια -φαίνονταν οι φλέβες, τόση εντέλειαν είχαν. Όταν χάλασαν τον Πόρο, τά 'χαν πάρει κάτι στρατιώτες, και στ’Άργος θα τα πουλούσαν κάτι Ευρωπαίων· χίλια τάλαρα γύρευαν [...]. Πήρα τους στρατιώτες, τους μίλησα:‘Αυτά, και δέκα χιλιάδες τάλαρα να σας δώσουνε, να μην το καταδεχτείτε να βγουν από την πατρίδα μας. Γι’αυτά πολεμήσαμε’» (Β΄ 303). Καταλαβαίνετε. Δε μιλά ο Λόρδος Βύρων, μήτε ο λογιότατος, μήτε ο αρχαιολόγος· μιλά ένας γιος τσοπάνηδων της Ρούμελης με το σώμα γεμάτο πληγές. «Γι’αυτά πολεμήσαμε». Δεκαπέντε χρυσοπίκιλτες ακαδημίες δεν αξίζουν την κουβέντα αυτού του ανθρώπου. Γιατί μόνο σε τέτοια αισθήματα πραγματικά και όχι σε αφηρημένες έννοιες περί του κάλλους των αρχαίων ημών προγόνων ή σε καρδιές αποστεγνωμένες που έχουν πάθει ακαταληψία από το φόβο του χύδην όχλου."Δεν τα λέει κάποιος Ελληναράς του τώρα τα παραπάνω που έβαλα σε ιερό παροξυσμό, τα λέει ο Σεφέρης. Κι ενας βοσκός ακόμα αναρριγά στο μεγαλείο της ιστορίας. Το κείμενο δε του Μακρυγιάννη καθ'εαυτό υπήρχε (μια παράγραφος, ένα τίποτα) στην ύλη λογοτεχνίας του γενικού Λυκείου στην Β τάξη. Είχε μπει και σε Πανελλήνιες στην Έκθεση. Τι έγινε, καταργήθηκε;;; Αν ναι, όπως φαίνεται κάκιστα….
"δεν ειναι οτι ασχολιομαστε πολυ, ειναι απλα οτι ειναι η πρωτη ανασκαφη μεγαλου ευρηματος που γινεται την εποχη του web 2.0"και την εποχή που το 10% είναι νεοναζί και οι περισσότεροι από το υπόλοιποι 90% τρέχουν γρήγορα προς το 1913 να σωθούν από την πραγματικότητα του 21ου αιώνα. Γιατί περίπου τότε ήταν η τελευταία φορά που η αρχαιολογική έρευνα (και μάλιστα η αρχαιολογική έρευνα σαν επικύρωση των εθνικών μύθων της τρισχιλιόχρονης συνέχειας) ήταν ζήτημα εθνικής σημασίας παρόμοιο με τους εξοπλισμούς. Εδώ ας πούμε βγαίνουν και λένε "Καρυάτιδες" (=όρος που χρησιμοποιείται μόνο για τα αγάλματα στην Ακρόπολη γιατί ήταν δώρο από τις Καρυές) αντί π.χ. "κολώνες με μορφή γυναίκας χαρακτηριστικά μακεδονικής τεχνοτροπίας αν και επηρεασμένες από τις Καρυάτιδες" γιατί μάντεψε ποιο από τα δύο ακούγεται πιο τρισχιλιόχρονη συνέχεια στο μέσο αιλλαδετζιώτη που είναι και το κοινό της είδησης.
@sogl,παρασύρεστε από την πολιτική (που πράγματι καπηλεύεται το μνημείο για ίδιον όφελοs, δεν διαφωνώ) και διαστρέφετε την αρχαιολογία που ευελπιστώ είναι στο τμήμα ενδιαφέροντος και εκτός του μέσου αιλλαδετζιώτη (sic) και αποτελεί διαχρονική αξία και όχι ευκαιριακή. "Καρυάτιδες" ονομάζονται γενικά τα αρχιτεκτονικά στοιχεία που συγκρατούν ("φέρουν" στην ιδιολεκτό μας) το βάρος άλλων αρχιτεκτονικών στοιχείων και έχουν γυναικεία μορφή. Δεν είναι περιορισμένη η ορολογία στα αγάλματα του Ερεχθείου! Μάλιστα συνδέεται υφολογικά με το πρότυπο της Κόρης. Το μορφολογικό αυτό στοιχείο άλλωστε έχει και αρσενικό αντίστοιχο (ομολογουμένως συνηθέστερο στην ιταλική αρχιτεκτονική) που φέρει το όνομα Άτλαντες από τον γνωστό ήρωα. Κάθε φράση που χρησιμοποιείται σε ένα επιστημονικό ανακοινωθέν δεν είναι και πολιτικά φορτισμένη, άσχετα αν η εποχή που διανύουμε είναι επικίνδυνη και τεταμένη. Να επικεντρωθούμε στο επιστημονικό κομμάτι, αυτό ζητά άλλωστε το μνημείο και ο σύλλογος αρχαιολόγων.
Φίλε Sogl,"caryatid (n) n, pl -ids or -ides (-ɪˌdiːz)1. (Architecture) a column, used to support an entablature, in the form of a draped female figure."Δεν είναι όλα συνωμοσία φίλε. Ο όρος "καρυάτιδα" (με μικρό κ πιστεύω) προήλθε σαφώς από το πιο διάσημο δείγμα της αρχιτεκτονικής αυτής τεχνοτροπίας η οποία κατα ένα ειρωνικό τρόπο (αναφορικά στο άκυρο σχόλιο σου) έχει οντως μια ζωντανή τρισχιλιόχρονη πορεία και παρουσιάζεται και σε πολλά μεταγενέστερα κτήρια.
καλα καλα... το τεκμηριο του ελληναρα ειναι οτι δεν ξερει τι γινεται στην ευρωπη. μαθε λοιπον οτι η θρησκεια ειναι σημαντικο στοιχειο πολιτιστικης ταυτοτητας σε ολοκληρη την ευρωπη, και σε πολλες (και ορισμενες απο τις πιο προηγμενες) χωρες της ευρωπης υπαρχει οπως και εδω ... κρατικη εκκλησια. Φυσικα υπαρχει debate παντου, αλλα νομικα το καθεστως δεν ειναι τοσο διαφορετικο. Επισης θεωρεις οτι μια κοινωνια χωρις θρησκεια ειναι κατι αυτοδυναμα καλυτερο . SUprise suprise ρωτα οποιοδηποτε αλβανο been there done that. Δεν σημαινει οτι κοινωνια χωρις επιρροη της θρησκειας = προοδος αυταποδεικτα. Μπορει να σημαινει και αυτο αλλα δεν ειναι το μονοαδικοα.Κατα τα αλλα να κοιταξεις τις ανακριβειες που αναφερεις για τις Καρυατιδες κλπ.ΥΓ εδω γινεται θεμα καθε παραξενια της L Gaga στα δελτια ειδησεων, δεν εχουν τιποτα να παιξουν κλπ κλπ, δεν θα γινει θεμα να ερχονται στο φως με φωτος κατι μετα απο 2000+ χρονια. Ανεξαρτητα ολων των αλλων ειναι συναρπαστικο, στις προηγουμενες εποχες θα βλεπαμε το σχεδιαγραμμα 2 χρονια μετα την ανασκαφη στην επισημη ανακοινωση του. Τωρα ολα (καλως ή κακως) κινουνται πιο γρηγορα.
Συμφωνώ απόλυτα φίλε! Κάθε φορά που κάτι θα θάβεται από πίσω σας θα σας "πετάνε" μία Τζούλια, ένα ροζ βίντεο, δύο Καρυάτιδες ρε παιδί μου! Έτσι για να χαίρεστε! Έρε τρέλα που έχετε!
Συγκλονιστικό! Οι εικόνες με έκαναν να ανατριχιάσω. Και τι δεν θα έδινα να είμαι μία από τους αρχαιολόγους που ζουν την αγωνία και τη χαρά κάθε μέρα εκεί.