«Και ποδοσφαιριστής να είσαι, δεν σου φέρονται έτσι!»

«Και ποδοσφαιριστής να είσαι, δεν σου φέρονται έτσι!» Facebook Twitter
0

Την τελευταία εβδομάδα έχετε δώσει πολλές συνεντεύξεις. Έχετε μιλήσει περισσότερο παρά ποτέ...

Έπρεπε να αποκαταστήσω τη θέση μου και την επαγγελματική μου υπόσταση. Ειπώθηκε ότι η εκπομπή μου έχει σαπίσει και θεώρησα σκόπιμο να πω ότι δεν είναι αυτός ο πραγματικός λόγος της απομάκρυνσής μου. Δεν θα ήθελα να είμαι το θέμα, θα ήθελα να κάνω θέμα, αλλά έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα αναγκάστηκα να βγω και να μιλήσω για να αποκατασταθεί η αλήθεια, αλλά και για να υπάρχει ένα γενικότερο συμπέρασμα ότι δεν μπορούμε να κάνουμε οποιεσδήποτε παρεμβάσεις θέλουμε στο χώρο της δημοσιογραφίας.

Και να μάθουν οι δημοσιογράφοι να λένε όχι;

Αν δεν γίνει αυτό από κάποιους δημοσιογράφους που έχουν δύναμη να το κάνουν, πώς θα το τολμήσουν οι μικροί; Πρέπει να υπάρξει ένα μάθημα προς όλους τους δημοσιογράφους ότι τα μέσα ενημέρωσης αντιμετωπίζουν πρόβλημα κρίσης και οφείλεται μεταξύ των άλλων στην έλλειψη αξιοπιστίας. Για να υπάρξει αξιοπιστία πρέπει να υπάρχει ελευθερία. Ο κόσμος καταλαβαίνει πότε χρησιμοποιούνται τα μέσα ενημέρωσης και αυτό τα κάνει πιο αποκρουστικά. Και τέλος μπαίνει και το θέμα της δημόσιας τηλεόρασης, που δεν μπορεί να είναι μια τηλεόραση όπου ο καθένας κάνει ό,τι θέλει. Πρέπει να υπάρχει μια συσχέτιση με τις επιθυμίες του κοινού που τη χρηματοδοτεί.

Πιστεύετε ότι η απομάκρυνσή σας ήταν επιλογή του ενός;

Όχι, δεν ήταν επιλογή ενός ανθρώπου. Ήδη από τη στιγμή που μου τέθηκε το θέμα να μην παίξω την εκπομπή με τη γενιά των 700 ευρώ, επικοινώνησα με τον Ρουσόπουλο και του το είπα. Το έκανα επειδή ο ίδιος μου είχε ζητήσει το 2004 να μείνω στην ΕΡΤ και εγώ δέχθηκα με μοναδικό όρο να έχω απόλυτη ελευθερία. Όταν λοιπόν για πρώτη φορά με άμεσο τρόπο τέθηκε τέτοιο θέμα, τον ενημέρωσα.

Δόθηκε άνωθεν εντολή, δηλαδή, για την απομάκρυνσή σας;

Άνωθεν πράσινο φως. Αν είναι και εντολή δεν το ξέρω. Το βέβαιο είναι ότι υπάρχουν πολιτικοί υπολογισμοί πίσω από αυτό. Εμένα με χρησιμοποιούσαν κατά κάποιο τρόπο ως αριστερό άλλοθι. Νομίζω ότι έχει να κάνει με την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ. Με βάση τις δημοσκοπήσεις, φαίνεται πως δεν σχηματίζεται κυβέρνηση. Η Αριστερά από αναγκαίο κακό -που αφαιρούσε μάλιστα και ποσοστά από το ΠΑΣΟΚ- έχει γίνει τώρα παράγοντας κινδύνου που απειλεί τη λειτουργία του συστήματος. Στη ζυγαριά, μεταξύ τού «να έχουμε ένα άλλοθι» ή «τι μας βολεύει πολιτικά», επικράτησε το δεύτερο.

Απομακρυνθήκατε, δηλαδή, στο πλαίσιο ενός σχεδίου για τον περιορισμό των δυνάμεων της Αριστεράς;

Ειδάλλως δεν μπορεί να καταλάβει κανείς γιατί έγινε όλο αυτό. Γιατί έγινε τόση μεγάλη έκθεση και φθορά των εμπλεκόμενων προσώπων, του Ρουσόπουλου συμπεριλαμβανομένου, αν δεν υπήρχε κάποιος τέτοιος λόγος. Το άλλο πολιτικό θέμα είναι αυτό της γενιάς των 700 ευρώ. Από το Μάρτιο, όταν ξεκίνησε η έρευνά μου για το θέμα, άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι είναι εκρηκτικό ως προς τις διαστάσεις του και ζημιογόνο πολιτικά. Υπήρξε η άποψη να το περιορίσουν όσο μπορούν. Αυτό είναι βλακώδες βέβαια, αφού το θέμα είναι στην καθημερινή ατζέντα τώρα πια. Αλλά το Μάρτιο είχανε την πρόθεση να το χειριστούν επικοινωνιακά.

Είστε θυμωμένος ή μπήκατε στη φάση που φεύγει η οργή;

Δεν ξέρω αν οργίστηκα. Βασικά υπήρξε λύπη για την κατάντια κάποιων ανθρώπων και για το γεγονός ότι μετά από 13 χρόνια, όπου και να είσαι, και ποδοσφαιριστής να είσαι, δεν σου φέρονται έτσι. Και αν αυτά τα κάνουν σε μένα, τότε τι γίνεται με νεότερους συναδέλφους που δεν έχουν τη στήριξη που έχω εγώ; Αυτά είναι περισσότερο λυπηρές σκέψεις για το πού βαδίζει η δημοσιογραφία στην Ελλάδα, αλλά και για το επίπεδο και την ηθική των κυβερνώντων.

Μετά την ηρωποίηση των πρώτων ημερών, άρχισαν οι επιθέσεις εναντίον σας. Μιλούν για υπέρογκες αμοιβές, για μια καταγγελία σας στην αστυνομία το 1977... Φοβάστε ότι μπορεί να έρθουν αποκαλύψεις ή λάσπη;

Κατ' αρχήν δεν φοβάμαι. Προφανώς έψαξαν να βρουν τα πάντα. Τώρα ανακαλύφθηκε μια υπόθεση του 1977 που είχα καταθέσει στην αστυνομία για μία επίθεση που έγινε στα γραφεία του ΕΚΚΕ από μια ομάδα που έλεγαν ότι είναι αναρχικοί, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν σοβαρά δύο άτομα. Στην πραγματικότητα όμως δεν ήταν αναρχικοί. Εγώ διατηρούσα πολύ καλές σχέσεις με τους αναρχικούς, ακόμη και με τους επικεφαλής, όπως τον Κωνσταντινίδη. Κάναμε παρέα. Αυτοί που έκαναν την επίθεση δεν ήταν αναρχικοί, ήταν κάτι άλλο. Αλλά σε κάθε περίπτωση έγινε μια χοντρή επίθεση, σχεδόν δολοφονική. Πριν από ένα χρόνο μου διέρρηξαν το σπίτι και ομολογώ με μεγάλη μου λύπη ότι πήγα και το κατέθεσα στην αστυνομία. Τι έπρεπε να κάνω δηλαδή... Ε, και αυτή είναι μια αντίστοιχη περίπτωση, 31 χρόνια πίσω. Επομένως είναι αστείο.

Υπάρχουν στο internet έγγραφα από εκείνη την κατάθεσή σας.

Είναι για μια κατάθεση που δεν θυμάμαι καλά καλά. Δεν είμαι καν σίγουρος αν είχα πάει στην αστυνομία, αλλά και αν είχα πάει, επρόκειτο για μια δολοφονική επίθεση και καλά είχα κάνει. Όσο για τα ποσά, αυτά που αναγράφονται στο συγκεκριμένο site δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Αναφέρεστε στα ποσά που αναφέρει το troktiko;

Ναι. Ήμουν από τους χαμηλόμισθους παρουσιαστές της ΕΡΤ παρ' όλο που ταξίδευα σε όλες τις περιοχές του κόσμου, έκανα έρευνα, ρεπορτάζ, μοντάζ. Η παραγωγή κάθε εκπομπής κρατούσε για μένα κατά μέσο όρο έξι μήνες. Πολλές φορές και δύο χρόνια. Γι' αυτήν τη δουλειά εργαζόμουν (και θα συνεχίσω μέχρι το τέλος της σεζόν) μέχρι 15 ώρες την ημέρα. Και παίρνω λιγότερα χρήματα από παρουσιαστές talk show που κάνουν μια τηλεφωνική έρευνα και βγάζουν την εκπομπή από το στούντιο. Στο υπέρογκο ποσό των 400 χιλιάδων ευρώ που αναφέρονται έχουν προσθέσει την αμοιβή τη δική μου και της παραγωγής, των δέκα συνεργατών μου, των ταξιδιών. Είναι το συνολικό κόστος. Και αυτό είναι αστείο στοιχείο.

Περιμένατε ότι θα γίνουν τέτοιες επιθέσεις; Θα υπάρξει συνέχεια;

Σίγουρα κινητοποιήθηκαν πολλοί μηχανισμοί. Και με δεδομένο ότι υπάρχει εν δυνάμει ένα παρακράτος, το σίγουρο είναι ότι έχει ήδη κινηθεί. Δεν μπορεί να κάνει τίποτα άλλο από το να ρίξει λάσπη. Ε, σε μια τέτοια διαμάχη που παίρνει και διαστάσεις πολιτικές, σίγουρα υπάρχει αυτός ο κίνδυνος. Θα το αντιμετωπίσω.

Σκέφτεστε να κινηθείτε δικαστικά εναντίον κάποιων δημοσιευμάτων;

Προς το παρόν όχι. Αν χοντρύνουν τα πράγματα όμως, πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν ότι στην Ελλάδα δεν μπορούν να λένε ό,τι τους κατέβει στο κεφάλι. Κάποια στιγμή πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη των λόγων τους.

Έγιναν παρεμβάσεις πολιτικών κομμάτων για το θέμα σας στη Βουλή, ακόμη και ερώτηση στο Ευρωκοινοβούλιο. Αισθάνεστε δικαίωση;

Νομίζω ότι είναι ειλικρινής η πρόθεση των κομμάτων που ανέλαβαν να αναδείξουν την υπόθεση. Δεν χρησιμοποιούμαι σε ένα πολιτικό παιχνίδι εκτός εμού. Αν γινόταν κάτι τέτοιο, θα με είχε λυπήσει. Υπάρχει όμως σαφέσταστη ανησυχία για την κατάσταση της δημοσιογραφίας και κυρίως της δημόσιας τηλεόρασης. Είναι προφανές ότι υπάρχει μια προσπάθεια πλήρους ελέγχου της κυκλοφορίας των πληροφοριών. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, σε λίγο θα καταντήσουμε σαν την Αμερική, όπου υπάρχουν περισσότερες ειδήσεις από ποτέ, αλλά οι άνθρωποι είναι χειρότερα ενημερωμένοι απ' ό,τι το Μεσαίωνα. Φοβάμαι ότι υπάρχει αμερικανοποίηση της χώρας μας σε όλους στους τομείς, και δυστυχώς παίρνουμε μόνο την κακή εκδοχή της Αμερικής. Στην Ελλάδα έχουμε το αμερικάνικο μοντέλο στη βαλκανική εκδοχή του. Και αυτός είναι ο χειρότερος συνδυασμός.

Πραγματικά, δεν σας είχαν κάνει την παραμικρή παρέμβαση μέχρι τώρα;

Όχι, ούτε πριν ούτε μετά το 2004. Η βασική κίνηση που έγινε κάποια στιγμή ήταν η μεταφορά μου στην ΕΤ1, την οποία το προσωπικό της ΕΡΤ ονομάζει Αλβανία. Με έστειλαν εξορία στην Αλβανία, δηλαδή.

Η περίφημη εκπομπή για τη γενιά των 700 ευρώ προβάλλεται τελικά σήμερα το βράδυ.

Δεν ετέθη θέμα να μην προβληθεί. Το θέμα που ετέθη ήταν ότι αν επιμείνω στην προβολή δεν θα ανανεωθεί το συμβόλαιό μου για τον επόμενο χρόνο. Ξέρετε, δεν είναι καθόλου εύκολο να μην προβληθεί, αφού πρόκειται για μια εξωτερική παραγωγή. Εγώ παραδίδω στην ΕΡΤ μια κασέτα, άρα θα ήταν μεγάλη λογοκρισία να μην την παίξουν καθόλου. Οι εκπομπές πρέπει να συνεχιστούν μέχρι τέλος Ιουνίου, οπότε λήγει το συμβόλαιό μου.

Η εκπομπή για την Κίνα θα παιχτεί;

Εκκρεμεί το θέμα αυτό. Έχω ήδη όμως υλικό γι' αυτή την εκπομπή, είχα κάνει μεγάλη έρευνα, θα μπορούσε να προβληθεί. Είναι περίεργο, δεν μπορούμε να είμαστε βασιλικότεροι των Κινέζων ούτε η επίσημη απάντηση να είναι ότι έχει εξασφαλίσει η ΕΡΤ συνεργασία με την κρατική κινέζικη τηλεόραση. Στην Κίνα υπάρχει ένα ασφυκτικό καθεστώς λογοκρισίας. Δηλαδή τι είμαστε, υποπαράρτημα του ΚΚ της Κίνας;

Ποια είναι η επόμενη επαγγελματική σας κίνηση;

Τώρα ακόμα γλύφω τις πληγές μου από τη μάχη, όπως λένε οι Άγγλοι. Δεν έχω ξεκινήσει συζητήσεις με κανάλια. Το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν δύο άμεσα σχέδια. Το ένα είναι ότι ετοιμάζω το ντοκιμαντέρ Απολογία ενός οικονομικού δολοφόνου που βγαίνει τον Οκτώβριο στους κινηματογράφους στην Ελλάδα και το Δεκέμβριο στην Αμερική. Το άλλο μεγάλο σχέδιο, που το προετοιμάζω καιρό, αλλά οι συγκυρίες επιτάχυναν την υλοποίησή του, είναι η δημιουργία ενός εναλλακτικού site πληροφόρησης στο ίντερνετ, με στόχο τη δημιουργία ενός τηλεοπτικού καναλιού μέσω διαδικτύου. Αυτό ξεκινάει σήμερα. Είναι τοwww.banana-republic.grκαι στόχο έχει να υπάρξει ένας εναλλακτικός τόπος ενημέρωσης και κριτικής των ΜΜΕ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ