50' με τον Παναγιώτη Δημητρά

50' με τον Παναγιώτη Δημητρά Facebook Twitter
0
50' με τον Παναγιώτη Δημητρά Facebook Twitter
ΦΩΤΟ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΚΡΙΒΟΣ/ LIFO

Θα έχεις σίγουρα ακούσει ή διαβάσει κάπου γι' αυτόν, πιθανόν να τον έχεις απαντήσει κιόλας σε κάποιο φόρουμ, κάποια πορεία είτε στον «φυσικό» του χώρο, τα δικαστήρια. Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και δικαιωματικός αγωνιστής με πλούσια δράση, ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ) δεν έχει άδικα τη φήμη του ασυμβίβαστου. Με την ιδιότητα αυτή έχει προβεί σε δεκάδες μηνύσεις και καταγγελίες για θέματα ρατσισμού, διακρίσεων και καταπατήσεων δικαιωμάτων εθνικών, φυλετικών, θρησκευτικών, σεξουαλικών κ.λπ. μειονοτήτων. Στήριξε και ο ίδιος δικαστικά πολλές από αυτές τις υποθέσεις, είχε μάλιστα υποχρεωθεί παλιότερα σε παραίτηση από τη θέση του επίκουρου καθηγητή στην ΑΣΟΕΕ διότι η εμμονή του σε ζητήματα-ταμπού όπως το Μακεδονικό «ενοχλούσε» υπερβολικά. Οι ακραίες για κάποιους απόψεις του καθώς και η άτεγκτη, αδιαπραγμάτευτη στάση του έχουν συχνά προκαλέσει τη μήνη των συντηρητικών και ιδιαίτερα των εθνικιστικών-ακροδεξιών κύκλων, ενώ όχι σπάνια προξενούν «αμηχανία» ακόμα και σε προοδευτικότερους χώρους. Είτε συμφωνήσεις μαζί του είτε εν τέλει διαφωνήσεις, γεγονός παραμένει πως για τον Παναγιώτη Δημητρά ουμανισμός με εκπτώσεις δεν υφίσταται.

Κύριε Δημητρά, γιατί πιστεύετε πως χρειαζόμαστε ένα νέο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο; Τι ακριβώς «λείπει» από τη νομοθεσία μας; Διότι υπάρχει, ξέρετε, η άποψη ότι τέτοιοι νόμοι υπάρχουν, αλλά δεν εφαρμόζονται.

Όντως, υπάρχουν οι ανεφάρμοστοι Ν. 927/79 και 3304/2005.Χρειάζεται,όμως,νόμος ο οποίος να ενσωματώνει την απόφαση-πλαίσιο 2008/913/ΔΕΥ της Ε.Ε., χωρίς να αποδυναμώνει καμιά από τις υπάρχουσες διατάξεις. Αντίθετα, πρέπει να τις αυστηροποιεί.

Τι θα απαντούσατε σε όσους αντιδρούν σε ένα τέτοιο νομοθετικό ενδεχόμενο, προτάσσοντας την ελευθερία λόγου και έκφρασης; Υπάρχουν, κατά τη γνώμη σας, όρια σε αυτή την ελευθερία και πώς οριοθετούνται;

Κανένας/μιά από αυτούς/ές που επιχειρηματολογούν δήθεν υπέρ της ελευθερίας του λόγου δεν είναι ειλικρινής: την επικαλούνται προς υπεράσπιση μόνο της ελευθερίας του ρατσιστικού λόγου, αφού ποτέ δεν την επικαλέστηκαν σε σχέση με πάμπολλους άλλους νομοθετικούς περιορισμούς του λόγου, για παράδειγμα όταν προκαλεί διατάραξη της ειρήνης των πολιτών (άρθρα 191-192) ή συνιστά απειλή (άρθρο 333), εξύβριση (άρθρο 361) ή δυσφήμιση (άρθρο 362). Ούτε ποτέ ζήτησαν η Ελλάδα να καταγγείλει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), τη Διεθνή Σύμβαση για την Κατάργηση Κάθε Μορφής Φυλετικών Διακρίσεων και το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα (ΔΣΑΠΔ), που τη δεσμεύουν αφότου τις κύρωσε. Το άρθρο 10 της ΕΣΔΑ λέει ρητά πως «Η άσκησις των ελευθεριών τoύτων, συνεπαγoµένων καθήκoντα και ευθύνας, δύναται να υπαχθή εις ωρισµένας διατυπώσεις, όρoυς, περιoρισµoύς ή κυρώσεις, πρoβλεπoµένoυς υπό τoυ νόµoυ και απoτελoύντας αναγκαία µέτρα εν δηµoκρατική κoινωνία διά την εθνικήν ασφάλειαν, την εδαφικήν ακεραιότηταν ή δηµoσίαν ασφάλειαν, την πρoάσπισιν της τάξεως και πρόληψιν τoυ εγκλήµατoς, την πρoστασίαν της υπoλήψεως ή των δικαιωµάτων των τρίτων, την παρεµπόδισιν της κoινoλoγήσεως εµπιστευτικών πληρoφoριών ή την διασφάλισιν τoυ κύρoυς και αµερoληψίας της δικαστικής εξoυσίας». Το δε άρθρο 20 του ΔΣΑΠΔ προβλέπει πως «Κάθε επίκληση εθνικού, φυλετικού ή θρησκευτικού μίσους, πoυ απoτελεί υπoκίνηση διακρίσεων, εχθρότητας ή βίας απαγορεύεται, από τoν νόμο». Η ειρωνεία είναι πως τα άτομα αυτά δεν εξέφρασαν ποτέ αντίρρηση ούτε για τον υπάρχοντα αντιρατσιστικό νόμο Ν. 927/79!

Ποιο από τα τέσσερα προτεινόμενα αντιρατσιστικά νομοσχέδια είναι, πιστεύετε, το καλύτερο και γιατί;

Το μόνο σχέδιο νόμου που αυστηροποιεί την υπάρχουσα νομοθεσία είναι αυτό του ΣΥΡΙΖΑ, αν και παραλείπει να ενσωματώσει την απόφαση-πλαίσιο στο θέμα της περιορισμένης ή γενικής ποινικοποίησης της άρνησης του Ολοκαυτώματος που πρέπει να προστεθεί για να μην παραπεμφθεί η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Το χειρότερο είναι το σχέδιο του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗ.ΜΑΡ., που καταργεί τον υπάρχοντα Ν. 927/79 αφήνοντας ελεύθερο πεδίο στον ρατσιστικό λόγο. Όπως αναφέρει η απόφαση του ΟΗΕ στην Υπόθεση Faurisson κατά Γαλλίας,«ο ρατσισμός δεν είναι άποψη αλλά επιθετική συμπεριφορά, η οποία, όποτε αφέθηκε να εκφραστεί δημόσια, οδήγησε σε άμεση και σοβαρή απειλή της δημόσιας τάξης».

Πώς θα περιγράφατε συνοπτικά την κατάσταση στην Ελλάδα σήμερα από πλευράς σεβασμού ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά και δικαιωμάτων των μειονοτήτων της και πόσο αντικατοπτρίζει η εικόνα αυτή την ποιότητα της δημοκρατίας μας;

Η Ελλάδα υποφέρει από απουσία κουλτούρας ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κοινωνίας πολιτών, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στις άλλες δημοκρατίες της Ε.Ε. Αποτέλεσμα είναι να θεωρείται ταμπού η ύπαρξη των εθνικών μειονοτήτων των Τούρκων και των Μακεδόνων και η αναφορά στην εξαφάνιση της εθνικής μειονότητας των Τσάμηδων, να υπάρχει σχεδόν παντού ρατσισμός κατά των Ρομά, να μειονεκτεί όποιος/α δηλώσει άθεος/α στα δικαστήρια, να υφίστανται διακρίσεις οι θρησκευτικές μειονότητες, να υπάρχει η παγκόσμια αποκλειστικότητα Συμφώνου Συμβίωσης μόνο για ζευγάρια διαφορετικού φύλου και να παραμένει σε ισχύ το επονείδιστο άρθρο 347 ΠΚ περί «παρά φύση ασέλγεια μεταξύ αρρένων». Και, κυρίως, η μεγάλη πλειονότητα των δικαστών μέχρι τον Άρειο Πάγο να εκδηλώνει ελεύθερα, ακόμα και στις αποφάσεις της, ρατσισμό και περιφρόνηση στη νομοθετηθείσα κατάργηση της αναφοράς του θρησκεύματος των μαρτύρων και κατηγορουμένων, μετά από τρεις καταδίκες της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στις υποθέσεις Δημητράς και λοιποί/ές κατά Ελλάδας. Γενικά, η Ελλάδα είναι σε χειρότερη θέση από κάθε άλλη χώρα της Ε.Ε., αν όχι γενικά της μη μετα-σοβιετικής Ευρώπης.

Κατά γενική ομολογία, η Πολιτεία καθυστέρησε ανεπίτρεπτα να αντιμετωπίσει το φαινόμενο «Χρυσή Αυγή». Χρειάστηκε να χυθεί αίμα ελληνικό –το ξένο δεν μέτραγε το ίδιο–, χρειάστηκε η διεθνής κατακραυγή, χρειάστηκε να τρομάξει κι η ίδια. Αδιαφορία, αμηχανία, φόβος ή «συνενοχή»; Και αρκεί, άραγε, μια αλλαγή νομοθεσίας ή χρειάζονται καταρχάς αλλαγές στην εκπαίδευση, τη νοοτροπία, την κουλτούρα μας;

Οι εξελίξεις δείχνουν πως από τη μία έχουμε νομοθεσία που επιτρέπει τη δίωξη των εγκλημάτων της Χρυσής Αυγής και από την άλλη εγκλημάτησαν κατά σειρά δικαιοσύνη, κυβέρνηση, αντιπολίτευση, ΜΜΕ και –με ελάχιστες εξαιρέσεις– οργανώσεις που αγνόησαν τις δεκάδες καταγγελίες κατά των νεοναζί αλλά και γενικά για ρατσιστική βία ή απλώς τις μετέτρεψαν σε δικογραφίες που χάθηκαν κάπου στα εισαγγελικά συρτάρια. Είναι δε εκπληκτικό πως ομόφωνα η Βουλή ψήφισε τον Σεπτέμβριο 2013 την παραγραφή όλων των αδικημάτων για τα οποία προβλέπεται ποινή μέχρι ένα έτος ή έχει επιβληθεί πρωτόδικα ποινή μέχρι έξι μήνες, με ελάχιστες εξαιρέσεις στις οποίες δεν περιλαμβάνονταν τα αδικήματα του Ν. 927/79. Έτσι τη γλίτωσαν Μπαρμπαρούσης, Παναγιώταρος, Πλωμαρίτης και άλλοι εκδηλωμένοι ρατσιστές της Χ.Α. ή και εκτός αυτής, μερικοί από τους οποίους ήταν ήδη υπόδικοι!

Κρίση οικονομική υπάρχει κι αλλού στην Ευρώπη, πρόβλημα με το μεταναστευτικό επίσης, πουθενά όμως δεν παρατηρήθηκε τέτοια θεαματική αναβίωση μιας απροκάλυπτα ναζιστικής ακροδεξιάς. Γιατί εδώ, γιατί σε μας;

Διότι καμιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν χαρακτηρίζει τόσο έντονα η κυριαρχία του απομονωτικού εθνικισμού, πράγμα που αποτελεί τη βασική αιτία της άνθησης της ακροδεξιάς (πάνω από 20% Χ.Α. - ΑΝ.ΕΛ. - ΛΑΟΣ) στην Ελλάδα.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η συλλήβδην «δαιμονοποίηση» ως ρατσιστών και φασιστών κατοίκων από περιοχές που αντιμετώπιζαν υπαρκτά προβλήματα με την ανεξέλεγκτη μετανάστευση –οι λεγόμενες «αποθήκες ανθρώπων»– έριξε επίσης νερό στον μύλο της Χ.Α. Λένε, δηλαδή, ότι έχει και η Αριστερά ευθύνες. Η δική σας γνώμη;

Όλοι/ες, δεξιοί/ές και αριστεροί/ές, άφησαν τους ανθρώπους με πραγματικά προβλήματα στο έλεος της ακροδεξιάς, όπως συμβολικά έδειξε το κλείσιμο της παιδικής χαράς στην πλατεία Αγίου Παντελεήμονα όπου σύχναζαν παιδιά μεταναστών/τριών, επειδή το απαίτησε η χρυσαυγίτικη τοπική επιτροπή κατοίκων, χωρίς ποτέ κανένας/μιά μέχρι πριν από έναν μήνα να διαφωνήσει (σ.σ. μόλις πρόσφατα ανακοινώθηκε το ξανάνοιγμα της «παιδικής χαράς της ντροπής»).

Τι, ακριβώς, είναι το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ); Πού και πώς δραστηριοποιείται εντός κι εκτός Ελλάδας; Ποιες είναι οι σημαντικότερες «νίκες» που έχει πετύχει ως τώρα; Μπορεί κάποιος-α να γίνει μέλος και πώς; Από πού εκπορεύεται η φημολογία ότι κατευθύνεται από «ξένα κέντρα» τα οποία και υποτίθεται ότι το χρηματοδοτούν;

Δύσκολη μια σύντομη απάντηση. Το ΕΠΣΕ συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια λειτουργίας. Ασφαλώς, οι μεγαλύτερες «νίκες» είναι οι πάνω από είκοσι καταδίκες της Ελλάδας από ΕΔΔΑ και ΟΗΕ για διακρίσεις σε βάρος Ρομά, ατιμώρητη αστυνομική βία και θρησκευτικό όρκο και η υιοθέτηση των θέσεών του απ' όλες τις επιτροπές εμπειρογνωμόνων ΟΗΕ και Συμβουλίου της Ευρώπης, ακόμα και σε θέματα «ταμπού» που δεν τολμά να συζητήσει κανένα κόμμα, ΜΜΕ ή άλλος φορέας στην Ελλάδα. Όσο για τις φημολογίες, είναι άλλο ένα δείγμα της συνωμοσιολογίας που χαρακτηρίζει τον κυρίαρχο εθνολαϊκισμό. Ας γνωρίζουν όλοι/ες πως σήμερα το ΕΠΣΕ είναι οργάνωση άξιων και ικανότατων εθελοντών/τριών χωρίς χρηματοδότηση.

Είναι απόλυτη αυταξία τα ανθρώπινα δικαιώματα, ακόμα κι αν κάποτε μπορεί να χρησιμοποιούνται από εξουσίες για ιδιοτελείς σκοπούς; Και μπορεί, άραγε, να γίνει παγκόσμια η κουλτούρα τους, ξεπερνώντας τα σύνορα της Δύσης του Διαφωτισμού;

Τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι οικουμενικά και μη διαπραγματεύσιμα. Το ότι κάποιοι/ες τα εκμεταλλεύονται χωρίς να πιστεύουν σε αυτά δεν μειώνει τη σημασία τους. Η ισχυροποίηση των διακρατικών οργάνων με πίεση της διεθνούς κοινωνίας των πολιτών θα συμβάλει καθοριστικά στην εφαρμογή τους χωρίς όρια σε ολοένα περισσότερες χώρες, έστω και με παλινδρομήσεις, όπως μας δείχνει η «αραβική άνοιξη».

Το προσωπικό σας πιστεύω ως πολιτικού επιστήμονα και ακτιβιστή, ως Παναγιώτη; Θα συμμετείχατε ξανά σε κάποιο πολιτικό σχήμα και με τι προϋποθέσεις;

Είμαι άτεγκτος δικαιωματικός. Αν ένα κόμμα επιθυμεί να συμμεριστεί τις θέσεις αυτές, θα το ενισχύσω, αν μετά αρχίσει τακτικίστικους συμψηφισμούς, θα αποχωρήσω. Αυτό έγινε τόσο το 1990 με τους Οικολόγους-Εναλλακτικούς όσο και με τη Φιλελεύθερη Συμμαχία το 2007.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ