Απεργία την Πρωτομαγιά

120' στο G Design Studio

120' στο G Design Studio Facebook Twitter
Φωτό: Νίκος Κατσαρός
0


 

Μπήκα στο παλιό, μουντό κτίριο στου Ψυρρή, σε μια ακόμα παροπλισμένη πολυκατοικία, όπου τα τελευταία χρόνια έχουν βρει στέγη νέες επιχειρήσεις, όπως το δημιουργικό γραφείο G Design Studio, που φέτος σάρωσε τα βραβεία και τους επαίνους στα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης (ΕΒΓΕ), αποσπώντας συνεπακόλουθα Χρυσό Βραβείο Εικονογράφησης και το ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ. Περίμενα να βρεθώ σε μια μεγαλόσχημη εταιρεία, η οποία θα είχε καταλάβει ολόκληρο τον όροφο, αλλά βρέθηκα μπροστά σε μια απλή πόρτα. Στον διάδρομο παρατηρώ μια αφίσα όπου αναγράφεται η ημερομηνία «εικοσιτέσσερις σεπτεμβρίου δύο χιλιάδες έξι». Λίγο αργότερα θα μάθαινα ότι ήταν η μέρα που ο Μιχάλης Γεωργίου και ο Αλέξανδρος Γαβριλάκης –εξού και το αρχικό γράμμα G– εγκαινίασαν το γραφείο τους. Ο τρίτος της ομάδας, Δημήτρης Στεφανίδης, με εμπειρία στην Pentagram της Νέας Υόρκης, προστέθηκε λίγο αργότερα.

#quote#

Με υποδέχτηκαν τρία μεγάλα χαμόγελα τριών νέων αντρών σε ένα κατάλευκο, παραλληλόγραμμο γραφείο.  Έπιπλα, διαχωριστικά, ράφια (με διάσπαρτες λευκές τουριστικές προτομές), τηλέφωνα, κομπιούτερ, θήκες περιοδικών, όλα λευκά και άσπιλα. Τους ρωτάω αν αποτελεί «πρόβλημα» για τους πελάτες τους αυτό το ευχάριστο, νεανικό αλλά και κάπως χαλαρό σκηνικό. Ο Μιχάλης παίρνει πρώτος τον λόγο: «Μα, έρχονται σ' εμάς γιατί τους αρέσει η δουλειά μας. Αν περιμένουν να δουν πρώτα γραμματείς και κλητήρες, θα πάνε κατευθείαν σε μια μεγάλη διαφημιστική. Σ' εμάς αισθάνονται ότι το προϊόν που θα τους σχεδιάσουμε θα τους δημιουργήσει ασφάλεια». Παρακάμπτοντας τη διαφημιστική εταιρεία; Ο Δημήτρης εξηγεί: « Ναι, γιατί εμείς λειτουργούμε ερχόμενοι κατευθείαν σε επαφή με τον πελάτη. Αυτό είναι που κάνει και τόσο ενδιαφέρουσα τη δουλειά μας. Εμείς παρουσιάζουμε τις προτάσεις μας κατευθείαν στον πελάτη, γιατί μπορούμε και αντιλαμβανόμαστε τις ανάγκες του και τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα». Μπαίνει και ο Αλέξανδρος στη συζήτηση: «Κάνουμε branding, που σημαίνει ότι μελετάμε τον πελάτη από το όνομα, το λογότυπο και την ταυτότητα μέχρι τι είδους καμπάνια θα ακολουθήσει». Ο Δημήτρης συμπληρώνει: «Όταν ο νέος διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Βασίλης Χριστόπουλος θέλησε να ανανεώσει την εικόνα της ορχήστρας ώστε να προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό, κήρυξε διαγωνισμό, τον οποίο και κερδίσαμε. Αυτό το καταφέραμε γιατί αντιληφθήκαμε τις επικοινωνιακές ανάγκες του οργανισμού» και συνεχίζει: «Και οι τρεις προερχόμαστε από τον χώρο του design. Ο Μιχάλης με σπουδές στο Λονδίνο, ο Αλέξανδρος με συνεργασία στην Ολλανδία, εγώ με σπουδές και εργασία στη Νέα Υόρκη. Για τη φετινή καμπάνια επικοινωνίας της ορχήστρας εμπνευστήκαμε μια ιδέα, για την υλοποίηση της οποίας χρειαστήκαμε ως έναν βαθμό τη βοήθεια του νέου και ταλαντούχου εικονογράφου Αλέξανδρου Αποστολάκη». Οι όντως εξαιρετικές εικονογραφήσεις για τις οποίες μου μιλάει κοσμούν μια ολόκληρη πλευρά του ενός τοίχου: μελάνια με χέρια σε διάφορα σχήματα κι εκφράσεις συναισθημάτων. Είναι φανερό ότι νιώθουν ιδιαίτερη αγάπη γι' αυτή τους τη δουλειά.

Υπάρχουν επιχειρήσεις που ξεκίνησαν και αναπτύχθηκαν παράλληλα μαζί τους; Που να ξεκίνησαν το branding τους με το G Design Studio και να προχώρησαν με τη συμβολή τους; Απαντάει ο Δημήτρης: «Κυρίως νέοι επιχειρηματίες που έχουν καταλάβει την ανάγκη για εξωστρέφεια, ώστε να μπορέσουν να γίνουν ανταγωνιστικοί σε διεθνές επίπεδο. Οι νεότεροι ξέρουν ότι ένας σχεδιαστής θα αποτυπώσει με ενδιαφέροντα τρόπο την εικόνα του προϊόντος τους. Ένας πελάτης μας συσκευάζει λάδια. Γι' αυτόν δημιουργήσαμε το λογότυπο OLOVEOIL και σχεδιάσαμε τις συσκευασίες. Ένα έξυπνο παιχνίδι με τις λέξεις. Τώρα θα ξεκινήσουν και εξαγωγές στην Κίνα».

Θέτω το ερώτημα γιατί επέλεξαν να μείνουν στην Ελλάδα. Ο Μιχάλης είναι κάθετος: «Εγώ αγαπώ πάρα πολύ την Ελλάδα και πιστεύω ότι για έναν designer αυτή η εναλλαγή κλίματος, τόπου και ανθρώπων είναι πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο. Για κάποιον που σχεδιάζει είναι καθοριστικό το πώς αλλάζουν οι εποχές. Έχεις τον ήλιο, τη θάλασσα, το βουνό». Δηλαδή, δεν θα μπορούσε να σχεδιάζει σε ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα; «Ένας designer προσαρμόζεται στον τόπο όπου δημιουργεί. Αλλά οπωσδήποτε λειτουργείς καλύτερα στον τόπο σου. Έχεις συγκεκριμένες προσλαμβάνουσες. Επίσης, με ενδιαφέρει να μπορέσουμε να εξελίξουμε το design σε μια χώρα που ακόμα προσπαθεί». Νόμιζα ότι το ελληνικό design έχει εξελιχθεί την τελευταία εικοσαετία. Μου εξηγεί πώς έχει η κατάσταση: «Δεν ήταν παρά μια αντιγραφή του τι συνέβαινε έξω, προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα. Εγώ μιλάω για μια ελληνικότητα η οποία θα μπορούσε να αποδοθεί με διάφορους τρόπους. Όλες οι χώρες έχουν έναν τρόπο που εκφράζουν τις ιδέες τους και τον τρόπο ζωής. Οι νέοι Έλληνες σχεδιαστές το έχουν καταφέρει σε έναν βαθμό». Ο Δημήτρης επισημαίνει: «Σήμερα η κρίση κάνει τους ανθρώπους να αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να κοιτάξουν πίσω και να εκτιμήσουν πράγματα που είχαν παραγκωνίσει». Ποια πράγματα θα μπορούσαν να ορίσουν την ελληνικότητα στο design; Οι λιτές γραμμές, το φως, το μέτρο; Ο Μιχάλης απαντά: «Όλα αυτά! Η ιδέα επίσης. Εμείς σχεδιάζουμε έτσι ώστε να εφαρμόσουμε την ελληνικότητα στη δουλειά μας». «Ποιο είναι για σένα το χρώμα της Ελλάδας;» τον ρωτάω και απαντάει: «Θα έλεγα το κίτρινο, το φως».

Άραγε, πώς μπορούν και συνεννοούνται οι τρεις τους; Ο Αλέξανδρος, ο πιο λιγομίλητος, εξηγεί: «Ένα πρότζεκτ ξεκινάει εσωτερικά και συνεχίζει εξωτερικά, στον πελάτη. Αυτό που πιστεύουμε ως ομάδα ότι είναι λειτουργικό, και όχι μόνο ωραίο, το παρουσιάζουμε στον πελάτη για να το κατανοήσει, να το κάνει κτήμα του και να το χρησιμοποιήσει εκεί όπου απευθύνεται». Ο Δημήτρης συμπληρώνει: «Δεν σχεδιάζουμε διακοσμητικά, αλλά βασιζόμαστε σε μια ιδέα την οποία θέλουμε να μεταδώσουμε. Γι' αυτό δεν έχουμε και μανιέρα. Κάθε φορά προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες του εκάστοτε πρότζεκτ». Ξαναπαίρνει τον λόγο ο Αλέξανδρος: «Κάνουμε πολλά παράλληλα πρότζεκτ τα οποία τα ξεκινάμε μαζί, τα προχωράμε ο καθένας μόνος και παίρνουμε τις τελικές αποφάσεις πάλι μαζί». Ο Μιχάλης διευκρινίζει ότι αν κάποιος έχει μια έμπνευση, τον ενθαρρύνουν να την αναπτύξει.

Βλέποντάς τους τόσο ενθουσιώδεις τους ρωτάω αν η κρίση τούς έχει περιορίσει, αν η ευφορία που υπήρχε θα απέδιδε περισσότερο στο design. Ο Μιχάλης μου απαντάει: «Όταν έχεις πολλές δυνατότητες, σου δίνονται πολλοί δρόμοι. Και η στενότητα, όμως, σου ανοίγει άλλους δρόμους, εξίσου σημαντικούς. Δηλαδή, να ψάξεις να βρεις νέους τρόπους να εφαρμόσεις τις ιδέες σου». Είναι Κυριακή απόγευμα και οι υπόλοιποι του γραφείου λείπουν. Μαθαίνω ότι στο σχετικά μικρό αυτό γραφείο συνυπάρχουν με άλλους τρεις. Δεν έχουν τη φιλοδοξία να επεκταθούν; «Είναι ζήτημα επιλογής. Δεν θέλουμε να χαθεί η αμεσότητα και ο συναισθηματισμός με τον πελάτη. Αυτή η επαφή μάς βοηθάει πολύ. Αλλά και να επεκταθούμε, δεν θα αλλάξουμε τη φιλοσοφία μας αυτή».

0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ