Baby Guru

Baby Guru Facebook Twitter
Φωτό: Photoharrie.
0

ΦΤΑΝΟΝΤΑΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ στο Μαρούσι, δύσκολα μπορεί κανείς να διακρίνει τον ήχο της μπάντας που χτυπιέται και ιδρώνει στο υπόγειο γκαράζ, κι ας παραπονιέται λίγο αργότερα ότι έχει πρόβλημα με τους γείτονές του. «Είναι δίπλα κάτι Γερμανίδες κι εμείς παίζουμε κράουτ, τον ήχο που γεννήθηκε στη χώρα τους. Παίζουμε την παραδοσιακή τους μουσική κι αυτές γκρινιάζουν», λέει και αμέσως όλοι λύνονται στα γέλια. Στο γκαράζ επικρατεί ένα χάος. Έτσι όπως πρέπει να είναι δηλαδή. Ένα πιάνο ανοιγμένο από την μπροστινή του πλευρά έτσι ώστε να φαίνονται τα σφυράκια που χτυπούν τις χορδές του, ένα Moog, ντραμς, μαράκες, ακόμα ένα πιάνο, καλώδια (πολλά καλώδια), σάμπλερ, ένα μισοτελειωμένο μπουκάλι με χύμα κρασί, τασάκια με αποτσίγαρα. Ξαφνικά κάποιος σβήνει το φως, οι Baby Guru ξεκινούν να παίζουν και ένας δαιμονισμένος ήχος καταλαμβάνει όλο τον χώρο.

Ο Γιάννης (aka King Elephant), ο Γιώργος (aka Obi Serotone) και ο Άξιος (aka Sir Kosmiche) είναι τρεις παιδικοί φίλοι που ξανασυναντήθηκαν πριν από περίπου δύο χρόνια και ξεκίνησαν αβίαστα να αυτοσχεδιάζουν. «Μουσική παίζαμε από το λύκειο και είχαμε ακριβώς την ίδια σύνθεση με τώρα: πλήκτρα, ντραμς, μπάσο. Παίζαμε τότε σε γιορτές, σε σχολεία και λύκεια. Δεν είχαμε ακριβώς όνομα. Λεγόμασταν Art, από τον Art Blakey, τον τζαζ ντράμερ των Art Blakey and the Jazz Messengers. Σε κάποια φάση παίξαμε και στον διαγωνισμό του Λυκείου Ζηρίδη και κερδίσαμε το πρώτο βραβείο σύνθεσης. Το δεύτερο βραβείο το πήρε μια ποπ μπάντα, στην οποία τραγουδούσε η Sugahspank!». Αργότερα, ο Γιώργος και ο Άξιος συμμετείχαν μαζί στο σχήμα των Duke Abduction, μια ψυχεδελική ροκ μπάντα με κάμποση δόση από πανκ, φανκ και ολίγη τζαζ, μέχρι που μια μέρα ο Γιάννης επισκέφτηκε τον Γιώργο στο φαρμακείο του (σ.σ.: είναι και φαρμακοποιός) και του έβαλε να ακούσει το «Perfect Makeup» παιγμένο μόνο με ντραμς. «Αυτός ο πρωτόγονος ήχος ήταν η αφορμή για να συναντηθούμε και πάλι οι τρεις μας», θα πει με σιγουριά ο Γιώργος.

Στο στούντιο-γκαράζ του Γιάννη γίνονται τα πάντα. «Εδώ έχουμε γράψει ολόκληρο το άλμπουμ. Συναντιόμασταν χωρίς να έχουμε τίποτα προσχεδιασμένο. Ούτε στίχους, ούτε μελωδίες, ούτε ριφ, τίποτα. Απλώς αρχίζαμε να παίζουμε και βλέπαμε ότι μετά από κάθε πρόβα έβγαινε και ένα καινούργιο κομμάτι». Εξηγούν πως στο σχήμα τους δεν υπάρχει δια- χωρισμός μεταξύ πρόβας, εγγραφής και σύνθεσης. Όλα βασίζονται στον αυθορμητισμό. «Αφήσαμε αυτούσια τα τζαμαρίσματα με τα λάθη τους, απομονώσαμε τις λούπες που παίζαμε εμείς οι ίδιοι και μετά χτίσαμε το κάθε κομμάτι με μια ηλεκτρονική αντίληψη», λένε και συνεχίζουν: «Είπαμε να καταργήσουμε τελείως την κιθάρα σε αυτό το άλμπουμ κι αυτό μας βοήθησε στο να εγκαταλείψουμε την τετράγωνη λογική της ροκ μπάντας. Η έλλειψη κιθάρας μάς βοήθησε να δούμε λίγο πιο ανοιχτό- μυαλα τη μουσική». Πολλά σημεία στο άλμπουμ δεν έχουν καν στίχους, έχουν μόνο συλλαβές. «Είναι ντανταϊσμοί τελείως. Είναι σαφής η επιρροή από τους Can και τον Damo Suzuki. Το καλύτερο κομπλιμέντο που μας έχουν κάνει είναι ότι ο ήχος μας είναι κάτι ανάμεσα σε Suicide, Can, Silver Apples, Doors και Spacemen 3».

Παρότι παραδέχονται ότι είναι πολύ βολικό που έχουν έναν δικό τους χώρο για να κάνουν τα πάντα, καταλήγουν ότι τελικά ξόδεψαν περισσότερα λεφτά απ' όσα θα έδιναν εάν νοίκιαζαν ένα στούντιο. «Αυτό το καταφέραμε παραγγέλνοντας από ντελίβερι τόνους χάμπουργκερ και σουβλάκια. Αν και πάντα υπάρχει ένα μαγειρεμένο φαγητό από τη μαμά του Γιάννη, που είναι η μεγαλύτερη φαν μας», λέει ο Άξιος.

Νιώθουν ότι χρωστάνε πολλά στον αδελφό του Γιάννη -τον αποκαλούν DJ Vaio- που αγόρασε με τις οικονομίες του και κρυφά από τους γονείς ένα ντραμς σετ στον αδελφό του, καθώς και στον θείο του Γιώργου, Γιώργο Παπαγεωργιάδη, μέλος της θρυλικής ψυχεδελικής μπάντας της δεκαετίας του '80 No man's land (o οποίος πέρασε και ένα «φεγγάρι» από τους Purple Overdose), που κληροδότησε στον ανιψιό του μια μεγάλη συλλογή με βινύλια. «Το δεύτερό μας άλμπουμ θέλουμε να το αφιερώσουμε στην ψυχεδέλεια του '60. Τα ντέμο που έχουμε στα σκαριά είναι πολύ πιο ψυχεδελικά, σκοτεινά και τριπάτα, και δεν υπάρχουν αυτά τα ψήγματα της φωτεινής ποπ που υπάρχουν στο πρώτο άλμπουμ».

Αναρωτιέμαι πώς έτυχε και βγήκαν σχεδόν ταυτόχρονα δύο ελληνικές μπάντες που περιλαμβάνουν τη λέξη «baby» στο όνομά τους, εννοώντας τους Acid Baby Jesus. «Δεν το είχαμε συνεννοηθεί, αλήθεια. Ήταν πολλά πράγματα που μας οδήγησαν να υιοθετήσουμε αυτό το όνομα: οι Guru Guru, που μας αρέσουν πολύ, αλλά και το "Ella Guru" του Captain Beefheart, που επίσης μας τρελαίνει. Θυμόμαστε που το ακούγαμε στο αμάξι και λέγαμε "τι σούπερ όνομα για μπάντα" και μετά κάναμε πλάκα λέγοντας ότι θέλουμε να ανοίξουμε ένα στριπτιτζάδικο και να το ονομάσουμε έτσι. Καταλήξαμε ότι είμαστε μικροί ακόμα για τέτοιες τολμηρές δραστηριότητες, αλλά το Baby Guru μάς κόλλησε».

Οι αγαπημένοι τους Έλληνες καλλιτέχνες είναι ο Larry Gus, o Boy και ο Γιος της Αφής.«Ο Γιος της Αφής είναι κολλητός μας και μια πολυσχιδής προσωπικότητα. Μας αρέσει πολύ ένα πρότζεκτ που κάνει που λέγεται "Whores of Stepa" (Πόρνες της στέπας) με απαγγελίες σε ελληνικό στίχο». Ονειρεύονται να παίξουν support στους Portishead όταν βγάλουν το καινούργιο τους άλμπουμ. «Και με τους Flaming Lips θα θέλαμε να παίξουμε πολύ, αλλά δεν θα γίνει ποτέ».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ