Είμαστε η “μετοχή” του Facebook

Είμαστε η “μετοχή” του Facebook Facebook Twitter
0

Το δημιούργημα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ αποτιμάται από 50-65 δισεκατομμύρια δολάρια. Για το Forbes η αξία του είναι πάνω από αυτή εταιριών-κολοσσών όπως η Lockheed Martin, Boeing, η Sony, η Nike και τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Αξίζει όμως πραγματικά τόσα χρήματα το Facebook? Διερωτάται το Cnn. "Δεν αξίζει 50 δις δολάρια,δεν είναι έτσι τα πράγματα" απαντά ο Douglas Rushkoff, συγγραφέας και ειδικός στα νέα μέσα. "Αυτό που οι άνθρωποι σκέφτονται είναι πως στο μέλλον μπορεί το Facebook, να αξίζει περισσότερα από 50 δις δολάρια αλλά για να γίνει αυτό, θα πρέπει να γίνει κάτι πιό συγκεκριμένο".

Πριν από 7 χρόνια, όταν το Facebook ξεκίνησε από το φοιτητικό δωμάτιο του Μαρκ Ζούκερμπεγκ ,δεν ήταν τίποτα παραπάνω από μια αίσθηση. Τώρα έχει σχεδόν 600 εκ. Χρήστες και τόση επιρροή ώστε το ΤΙΜΕ να αναδείξει τον δημιουργό του, Πρόσωπο της Χρονιάς. Στα πρόσφατα εύσημα του και η βοήθεια που προσέφερε για την ανατροπή των καθεστώτων στη Μέση Ανατολή.

Η ιδέα ότι το Facebook αξίζει πάρα πολλά λεφτά προωθήθηκε από την ταινία "Social Network", Μόνο η ταινία κέρδισε 220 εκ. δολάρια από την προβολή της σε όλο τον κόσμο. Όμως αυτή η "ετικέτα" των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων προήλθε από μια λιγότερο φανταχτερή πηγή, την Goldman Sachs που κατέβαλλε 500 εκατομμύρια δολάρια για το 1% του Facebook. Και αυτά τα 500 εκ. δολάρια είναι ακριβώς το 1% των 50 δις δολαρίων.

"Κανείς δεν θα δώσει 50 δις για να πάρει το Facebook" δηλώνει στο CNN ο Lise Buyer της Class Five Group, εταιρίας της Silicon Valley που μετρά την αξία των εταιριών της "κοιλάδας". "Και κανένας δεν έχει πραγματικά ιδέα για την αξία του Facebook, ακόμη κι αν όλοι παραδέχονται ότι αξίζει πολλά. Και αξίζει πολλά γιατί κατάφερε να μαζέψει τις περισσότερες προσωπικές πληροφορίες για 600 εκατομμύρια άτομα, και η αγορά αγαπά τις πληροφορίες".

Αυτή είναι η πραγματική αξία του Facebook, σημειώνει το CNN. Η πρόσβαση σε όλες αυτές τις πληροφορίες για τους καταναλωτές . Τι μουσική ακούμε, τι ταινίες βλέπουμε, τι ψωνίζουμε, πόσα ξοδεύουμε, τι τρώμε όταν είμαστε διακοπές, ποιοι είναι οι φίλοι μας. "Εμείς είμαστε η αξία του Facebook και το μόνο πράγμα που έχουν να πουλήσουν. Οι περισσότεροι χρήστες νομίζουν ότι είναι πελάτες του Ζούκερμπεργκ. Για σκεφτείτε το πάλι ", προτρέπει ο κ. Rushkoff, που διδάσκει στο NYU και το New School University.

Ο Ζούκερμπεργκ επιμένει ότι ο σκοπός του Facebook είναι να φέρει πιό κοντά τους ανθρώπους και έχει επανειλημμένως δεσμευτεί για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών του. Όμως οι αναλυτές λένε ότι αυτή ακριβώς η "ιδιωτικότητα" των χρηστών, είναι και η οικονομική ραχοκοκκαλιά του Facebook καθώς μπορεί να οδηγήσει τους διαφημιστές στο στόχο τους με εκπληκτική ακρίβεια.

Αυτό όμως είναι ταυτόχρονα και το ρίσκο. "Είναι κάτι διαφορετικό, να στέλνω εγώ τις πληροφορίες σε ένα φίλο μου και είναι κάτι άλλο, όταν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει αυτές τις πληροφορίες για διαφημιστική χρήση" επισημαίνει ο Buyer. Το Facebook για να γίνει ένα σταθερό εργαλείο στο διαδίκτυο πρέπει να μετατραπεί από ένα εξωφρενικά δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο σε μιά αποδοτική μηχανή. Και οι αναλυτές δεν το βλέπουν εύκολο. "Όταν το Facebook περάσει αυτή τη λεπτή γραμμή θα πρέπει να δικαιολογήσει γιατί μας πουλάει και να αντιμετωπίσει την "ανατριχίλα" των χρηστών του, που δεν είναι δύσκολο να πάνε αλλού", λέει ο Rushkoff.

Τα οικονομικά του Facebook είναι σήμερα ένα μυστήριο. Κανείς δεν ξέρει πόσο αξίζει, ή πόσα έσοδα μπαίνουν στο ταμείο. Όταν το CNN ήρθε σε επαφή με την Goldman Sachs για να ρωτήσει τι ήταν αυτό που έκανε την εταιρία να επενδύσει πάνω του 500 εκατομμύρια δολάρια η απάντηση ήταν "Ουδέν σχόλιο" . Όμως τα επτά χρόνια της θριαμβευτικής παρουσίας του Facebook είναι ήδη μία αιωνιότητα σε διαδικτυακά χρόνια και όπως λέει ο Rushkoff. "Όσοι αναφέρουμε τη λέξη Facebook σε 10 χρόνια, θα την αναφέρουμε σητν ίδια πρόταση με την AOL, το Friendster, και το MySpace. Ως κάτι που θεωρούσαμε ανίκητο, μέχρι που κάτι άλλο το προσπέρασε".

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βρισκόμαστε πιο κοντά από ποτέ σ’ ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα;

Τech & Science / Πόσο κοντά βρισκόμαστε σ’ ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα;

Σύμφωνα με το βιβλίο «Nuclear Age», ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος από ποτέ, με την παρουσία τουλάχιστον εννέα πυρηνικών δυνάμεων και την έλλειψη αποτελεσματικού διεθνούς πλαισίου για τον περιορισμό της απειλής.
LIFO NEWSROOM
Η Ε.Ε. αποσύρει iPhone από την αγορά λόγω υπερβολικής ακτινοβολίας

Τech & Science / Η ΕΕ αποσύρει iPhone από την αγορά λόγω υπερβολικής ακτινοβολίας

Η υπόθεση ξεκίνησε στη Γαλλία, όταν τεχνικοί έλεγχοι αποκάλυψαν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο ξεπερνούσε το όριο SAR, δηλαδή τον δείκτη που υπολογίζει πόση ακτινοβολία απορροφά ο ανθρώπινος οργανισμός
LIFO NEWSROOM
Αυξάνονται τα κρούσματα υπνικής άπνοιας στους καύσωνες

Τech & Science / Αυξάνονται τα κρούσματα υπνικής άπνοιας στους καύσωνες

Η υπνική άπνοια, κατά την οποία η αναπνοή του ατόμου διακόπτεται κατά τη διάρκεια της νύχτας, δεν προκαλεί απλώς υπερβολική υπνηλία, αλλά μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο υπέρτασης, εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2
LIFO NEWSROOM
Παγκόσμια βλάβη στη Microsoft: Προβλήματα σε Outlook, Teams, Minecraft και μεγάλες εταιρείες

Τech & Science / Παγκόσμια βλάβη στη Microsoft: Προβλήματα σε Outlook, Teams, Minecraft και μεγάλες εταιρείες

Η εταιρεία αναφέρει ότι «ορισμένοι χρήστες του Microsoft 365 ενδέχεται να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ή δυσκολίες σύνδεσης», ενώ οι μηχανικοί της εργάζονται για την πλήρη αποκατάσταση των υπηρεσιών
LIFO NEWSROOM
Τουρκία: Σπίτι στην Πισιδία χτίστηκε με λίθους που φέρουν στα ελληνικά επιστολή του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καρακάλλα

Τech & Science / Τουρκία: Σπίτι στην Πισιδία χτίστηκε με λίθους που φέρουν στα ελληνικά επιστολή του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καρακάλλα

Το σπίτι χτίστηκε τη δεκαετία του 1950 από κατοίκους που, δίχως να το γνωρίζουν, χρησιμοποίησαν πέτρες από τα ερείπια της αρχαίας πόλης Τακίνα στο Πολυδώριο Πισιδίας
LIFO NEWSROOM