Το Βιβλίο της Ζούγκλας (The Jungle Book)

0

Η ιστορία του Μόγλη, ενός μικρού αγοριού που μεγάλωσε στη ζούγκλα από μια οικογένεια λύκων και αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι πλέον καλοδεχούμενος εκεί, όταν ο τίγρης Σιρ Χαν θέλει να τον εξοντώσει. Η απειλή αυτή τον αναγκάζει να ξεκινήσει ένα μακρινό ταξίδι, συνοδευόμενος από έναν πάνθηρα, τον Μπαγκίρα, και μια αρκούδα, τον Μπαλού.

Ο Τζον Φαβρό, ο άνθρωπος που έβγαλε τη Marvel πέρα από τα στενά πλαίσια των φανατικών των κόμικς με τη δουλειά που έκανε πάνω στον χαρακτήρα του Iron Man, εμπνεύστηκε κυρίως από την αξέχαστη μεταφορά του Βιβλίου της Ζούγκλας του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ από την Disney, το 1967, μία από τις πιο ευχάριστες, καλόκαρδες και σίγουρα την ψυχεδελικότερη, και λόγω της δεκαετίας, animation ταινία της εταιρείας. Χωρίς να είναι ξενέρωτος ή ρουτινιάρης, ο Φαβρό είναι μάστορας με καρδιά και αξίες, όπως απέδειξε στο ταπεινό, προσωπικό Chef, και ως σκηνοθέτης δεν ξεχνά ποτέ ποιούς πραγματεύεται και τι θέλουν να πουν, ανεξάρτητα από το μέγεθος της παραγωγής που χειρίζεται κάθε φορά και τις τεχνικές δυσκολίες που καλείται να επιλύσει. Στο Βιβλίο της Ζούγκλας το επίπεδο είναι υψηλό και ο Φαβρό, μαζί με την ομάδα των εξπέρ του studio, συνδύασε περίφημα τα ομιλούντα ζώα με τον πιτσιρίκο που παίζει, μια ιδέα πιο μικρομεγαλίστικα, τον Μόγλη, ισορροπώντας ιδανικά τον κίνδυνο και τη δράση με το ραχάτι που έρχεται στις μεγάλες, ουσιαστικές παρενθέσεις με τον αρκούδο Μπαλού και την αντι-εκπαίδευση που παρέχει νωχελικά και ωφελιμιστικά (το μέλι γαρ) στο παιδί.

Πρέπει να ομολογήσω πως έχω μια ιδιαίτερη αδυναμία στην πρωτότυπη ταινία: είναι η πρώτη που είδα στο σινεμά και, πέρα από το αναπόφευκτο μάγεμα που ένιωσα στα 4 μου χρόνια, δεν ξεθώριασε ποτέ η ψυχαγωγική και φευγάτη ποιότητά της σε όλες τις «επισκέψεις» που έκανα στην παρθενική μου εκδρομή στο θαύμα της κινούμενης εικόνας τα επόμενα χρόνια, μαζί με τη δομή του δράματος για ένα ορφανό σε άγριο περιβάλλον και του μεγάλου σχολείου της φύσης, από τη στοργή της θετής του μάνας και την αυστηρότητα του πάνθηρα, μέχρι την παραβατική χάρη του λαμόγιου αρκούδου και τις προειδοποιήσεις του πύθωνα Κάα και των θηρίων – μια οικογένεια ανομοιογενή που παρασκευάζει και διαμορφώνει κάποιον που δεν ανήκει ακόμη στον εαυτό του. Κυρίως, η ντισνεϊκή αυτή ερμηνεία στο αριστούργημα του Κίπλινγκ αποπνέει ζεστασιά και εγγύτητα, οργανώνει το φονικό χάος του αφιλόξενου τοπίου σε κάτι παιδικό, σαν εξωτικό όνειρο, με πρωταγωνιστή έναν τυχερούλη μέσα στη μεγάλη ατυχία του, τον Μόγλη, που μεγαλώνει σε αγαπησιάρικη αγέλη και απολαμβάνει την καθοδήγηση του Μπαγκίρα, με μόνιμη απειλή τον δόλιο τίγρη Σιρ Χαν.

Οι πρωταγωνιστές των κινουμένων σχεδίων επανέρχονται ατόφιοι με σκηνές που μοιάζουν με το αυθεντικό, αλλά διαθέτουν φρεσκάδα, μια ενθουσιώδη, αλλά ποτέ εκτροχιασμένη ή μεγαλομανή υφή. Ακόμη και τα τραγούδια είναι τα ίδια: το απαράμιλλο «Bare Necessities» και το θέμα του βασιλιά Γορίλα Λούι στον απόκοσμο ινδουιστικό ναό που βρίθει εκδικητικών, πειθήνιων πιθηκοειδών, χωρίς ωστόσο τη λαχταριστή απόδοση του ενός και μοναδικού Λούι Άρμστρονγκ, που στην εκδοχή του 1967 γλέντησε μουσικά τον ρόλο του. Όσο κι αν όλα αυτά μοιάζουν πατήματα στα χνάρια μιας πάλαι ποτέ σπουδαίας δουλειάς, λειτουργούν άριστα στο νέο Βιβλίο της Ζούγκλας που απευθύνεται βασικά σε παιδιά και δεν θα απογοητεύσει καθόλου τους συνοδούς τους.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ