Ένας νέος πατέρας αναγκάζεται να αναζητήσει εργασία σε έναν αδίστακτο μεσίτη.

 

Με αφορμή τον καταιγισμό εξώσεων και κατασχέσεων που ακολούθησαν το κραχ του αμερικανικού χρηματιστηρίου, με αποτέλεσμα να πλουτίσουν τράπεζες και εργολάβοι που ανέλαβαν να τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητες, ο Ραμίν Μπαράνι, ένας από τους λίγους σκηνοθέτες που πραγματεύεται συστηματικά και ευαίσθητα τα προβλήματα της εργατικής τάξης και των μη προνομιούχων, στήνει ένα ανθρώπινο δίλημμα με φόντο την επιβίωση στα χρόνια της οικονομικής χολέρας. Ο Ντένις Νας, ένας νέος πατέρας, μόνος και άνεργος, που πρέπει να φροντίσει τον γιο και τη μητέρα του, αναγκάζεται να δουλέψει για τον Ρικ Κάρβερ, τον άνθρωπο που του πήρε το σπίτι. Σε αυτό το συμβόλαιο με τον διάβολο το θύμα αντιστρέφει τους όρους και πληρώνει το τίμημα της εκδίκησης που επιλέγει να πάρει. Το θέμα είναι αν ο Νας έχει τα κότσια να «φορέσει» και να χωρέσει τον χαρακτήρα του σε μια επαγγελματική συμπεριφορά που επιβάλλει ψυχρό αίμα, άτεγκτη ασυνειδησία και παντελή έλλειψη συμβατικής ηθικής. Και η πλοκή υποστηρίζει έξοχα και δραματικά το θέμα. Στην πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του, ο Μπαράνι έχει αποκτήσει την αφηγηματική άνεση να ενσωματώνει το μερικό στο γενικό, τη συγκεκριμένη ιστορία στο κοινωνικό πρόβλημα, σε ένα περιστατικό που παραδόξως δεν έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα στον κινηματογράφο. Το παρά φύση πλησίασμα και η προβληματική σχέση του βιοπαλαιστή Γκάρφιλντ με τον σπουδαίο Σάνον στον ρόλο του αυτοδημιούργητου κτηματομεσίτη λειτουργούν θαυμάσια, και γίνεται απόλυτα κατανοητή η γκρίζα ζώνη δύο χαρακτήρων με διαφορετική αφετηρία, αντίθετη κοσμοθεωρία και παρόμοια αίσθηση της επιβίωσης.