Stegi.Radio Takeover: 10 highlights από το πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα του τριήμερου

10 highlights από τo Stegi.Radio Takeover Facebook Twitter
Το ηλεκτρονικό ντουέτο των Ed Handley και Andy Turner, οι Plaid.
0


«TO ΤΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ένας μαγικός αριθμός», ράπαραν οι De La Soul στο ομώνυμο κομμάτι από το ντεμπούτο άλμπουμ τους «3 feet high and rising». Τα τρία χρόνια του γιορτάζει και το Stegi.Radio με ένα μεγάλο πάρτι που διαρκέσει τρεις ημέρες και θα διεξαχθεί σε τρία stages στο κτίριο της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, που θα διαμορφωθεί με τρόπο μη αναμενόμενο.

Το takeover δεν γίνεται μόνο με αφορμή τα γενέθλια αλλά και για να επαναλανσαριστεί ο διαδικτυακός σταθμός Movement Radio που λειτουργεί με επιτυχία τα τελευταία χρόνια· αφού έκανε την εμφάνισή του στις αρχές της πανδημίας, πλέον έχει μετονομαστεί σε Stegi.Radio.

To event θα διεξαχθεί σε όλους τους χώρους της Στέγης, οι οποίοι θα μεταμορφωθούν σε club stages. Σε ορισμένους θα γίνουν δραστικές αλλαγές, π.χ. η Κεντρική Σκηνή, για πρώτη φορά στην ιστορία της, θα αποχαιρετήσει προσωρινά τα καθίσματά της. Το πολυσυλλεκτικό line-up περιλαμβάνει από αβανγκάρντ και experimental ηλεκτρονική μουσική, digital pop και σκληρή techno μέχρι ambient και χιπ-χοπ, όπως ακριβώς και το πρόγραμμα του σταθμού.

Πιστεύουμε, όμως, ότι η καλύτερη στιγμή του σταθμού θα είναι το τριήμερο takeover. Η ιδέα ήταν της διευθύντριας Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, Αφροδίτης Παναγιωτάκου: μια ολοκληρωτική «κατάληψη» της Στέγης από το ραδιόφωνο.

Ζητήσαμε από τους Voltnoi και Quetempo, καλλιτεχνικούς διευθυντές του σταθμού, να μας κάνουν έναν μικρό απολογισμό αυτών των τριών χρόνων και να μας μιλήσουν για όσα ετοιμάζουν γι’ αυτό το εκρηκτικό τριήμερο. «Ο σταθμός κάθε χρόνο μεγαλώνει. Το αρχείο μας πλέον αριθμεί πάνω από 5.000 εκπομπές και αποτελεί έναν πραγματικό χάρτη ήχων και αφηγήσεων που για καιρό ήταν αποκλεισμένοι και θεωρούνταν κομμάτι της περιφέρειας», αναφέρουν.

10 highlights από τo Stegi.Radio Takeover Facebook Twitter
Ο χώρος και το vibe του κτιρίου θα αλλάξουν, η Κεντρική Σκηνή του θα μεταμορφωθεί σε club stage και θα ακούσουμε πάνω από 30 διεθνείς και Έλληνες καλλιτέχνες.

«Μέσα από την πορεία του σταθμού μας προσπαθούμε να προσπεράσουμε αυτούς τους αποκλεισμούς και τους διαχωρισμούς, να αναδείξουμε νέα σημεία ενδιαφέροντος, νέα κέντρα πολιτισμού. Οι σχέσεις μας με τους ήδη υπάρχοντες παραγωγούς μας βαθαίνουν και προστίθενται ολοένα περισσότεροι. Έχοντας εδραιώσει την παρουσία μας σε μεγαλύτερο βαθμό πια στη διεθνή σκηνή, τόσο μέσα από τον προγραμματισμό όσο και μέσα από τα physical events της Στέγης (Borderline, Mediterranean Futures κ.ά.), μπορούμε να διευρύνουμε τις διοργανώσεις μας, να προωθήσουμε περισσότερο την ελληνική σκηνή διεθνώς και να δημιουργήσουμε σχέσεις με περισσότερους φορείς, φεστιβάλ και events του εξωτερικού.

— Ποια ήταν η καλύτερη στιγμή αυτά τα τρία χρόνια;
Η σειρά των events μας με γενικό τίτλο «Mediterranean Futures», που έγιναν τόσο online όσο και σε πραγματικό χώρο (συγκεκριμένα στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης). Η ιδέα της χωρίς σύνορα επικοινωνίας ανάμεσα σε μουσικά είδη, τόπους και γενιές, με έμφαση στη διασύνδεση μουσικής, γενικότερου πολιτισμού και πολιτικής στην περιοχή της Μεσογείου ενέπνευσε αυτά τα events. Eίχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε ζωντανά καλλιτέχνες όπως ο Kelman Duran, o ZULI και η Shannen SP πλάι σε ανερχόμενους νεαρούς DJs και παραγωγούς της ελληνικής σκηνής.

Πιστεύουμε, όμως, ότι η καλύτερη στιγμή του σταθμού θα είναι το τριήμερο takeover. Η ιδέα ήταν της διευθύντριας Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, Αφροδίτης Παναγιωτάκου: μια ολοκληρωτική «κατάληψη» της Στέγης από το ραδιόφωνο. Ο χώρος και το vibe του κτιρίου θα αλλάξουν, η Κεντρική Σκηνή του θα μεταμορφωθεί σε club stage και θα ακούσουμε πάνω από 30 διεθνείς και Έλληνες καλλιτέχνες.

— Τι κρατάτε, τι αφήνετε και τι να περιμένουμε για το μέλλον;
Κρατάμε τη φιλία και την εμπιστοσύνη που έχει χτιστεί και καλλιεργείται διαρκώς με τους ανθρώπους που συνεργαζόμαστε. Δίχως αυτές τις σχέσεις τίποτε απ’ όσα έχουμε πετύχει δεν θα ήταν εφικτό. Όσον αφορά το μέλλον, θα γίνονται περισσότερα physical events. Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθεί ο προγραμματισμός του Borderline Festival που θα γίνει την άνοιξη του ’24, και όχι μόνο.

Do not miss

Plaid

Δεν χρειάζεται να πεις πολλά για τους Plaid, το ηλεκτρονικό ντουέτο των Ed Handley και Andy Turner. Ξεκίνησαν το 1991 στο Λονδίνο και μαζί με τους συνοδοιπόρους τους στη Warp, τους Autechre και τον Aphex Twin, έγιναν από τους πρωταγωνιστές της παγκόσμιας ηλεκτρονικής σκηνής. (3/3)

Plaid - Do Matter 

Pink Siifu x Turich Benjy

Ο Pink Siifu ξεκίνησε να κυκλοφορεί τη μουσική του επίσημα το 2014, ενώ παράλληλα ασχολείται με την παραγωγή με το ψευδώνυμο iiye. Το κανονικό του όνομα είναι Livingston Lemorie Matthews και δεν αρκείται στο alternative χιπ-χοπ και τη neo-soul αλλά πειραματίζεται με άλλα είδη όπως το πανκ. Στην Αθήνα έρχεται τον Turich Benjy για να παρουσιάσουν το πρόσφατο κοινό τους πρότζεκτ. (2/2)

Turich Benjy - Don't Break ft Pink Siifu

Helena Hauff

Αγαπημένη του ελληνικού κοινού, η Helena Hauff ήθελε να γίνει μουσικός προτού αφοσιωθεί στην παραγωγή. Αυτό τη βοήθησε αρκετά στο να βρει το στυλ της και να γίνει γνωστή για τον τρόπο που προσεγγίζει την techno μουσική εντελώς απογυμνωμένα, χρημοποιώντας αναλογικά μέσα. Στην Αθήνα θα εμφανιστεί στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης. (2/2)

Helena Hauff - Spur

Lee Gamble

Μία από τις πιο αναγνωρισμένες φιγούρες της ηλεκτρονικής πειραματικής σκηνής, ο Lee Gamble, ενσωματώνει στη μουσική και στα DJ sets του πολλές αλληλένδετες θεματικές, τις παραισθήσεις, τη νοσταλγία και τη μνήμη, τον θόρυβο, την υπερπραγματικότητα και το φανταστικό, τον κοινωνικό ρεαλισμό και τη μουσική concrète, δημιουργώντας ένα αλλόκοτο και υπαρξιακό ηχητικό περιβάλλον ιδιορρυθμης techno, χωρίς να θυσιάζει τη διασκέδαση. (2/2)

Lee Gamble - Mimas Skank

Animistic Beliefs

Ο ανιμισμός είναι μια ιδέα που εντοπίζεται σε συστήματα πεποιθήσεων αυτόχθονων λαών και έχει ως βάση ότι όλα τα αντικείμενα, τα πλάσματα και οι τόποι περιέχουν μια πνευματική ουσία. Ο Marvin και η Linh έχουν νοτιοασιατικές ρίζες, ζουν στην Ολλανδία και αντλούν από την techno, την IDM και την Global Club μουσική για να δημιουργήσουν συναρπαστικά υβρίδια, ακολουθώντας μια νέα, queer, προαποικιακή οπτική, βαθιά προσωπική και συγχρόνως πολιτική. (2/2)

10 highlights από τo Stegi.Radio Takeover Facebook Twitter
Οι Animistic Beliefs.

Afrodeutsche

H Afrodeutsche (Henrietta Smith-Rolla) έρχεται από το Μάντσεστερ με καταγωγή από την Γκάνα, τη Ρωσία και τη Γερμανία. Οι συνθέσεις της, πολυρυθμικές, παίζουν με ένα ευρύ φάσμα μουσικών ειδών, από την αφροφουτουριστική electro και την techno μέχρι το κλασικό σόλο πιάνο και τη house παράδοση της σκηνής του Ντιτρόιτ με έμφαση στον βαθύ, αφαιρετικό ήχο. (3/2)

AFRODEUTSCHE - Hold Me Tight

Valentina Magaletti & Nidia

Η πολυοργανίστρια Valentina Magaletti ενώνει τις δυνάμεις της επί σκηνής με την Αφροπορτογαλέζα DJ και μουσική παραγωγό Nidia σε μια μοναδική εμφάνιση που συνδυάζει την πολυσχιδή τεχνική στα ντραμς της πρώτης με τους kuduro ρυθμούς της δεύτερης. Ένα εκρηκτικό set από τα ενδιαφέροντα όλοκληρού του τριημέρου. (4/2)

Valentina Magaletti - A Queer Anthology of Drums

Shackleton & Scotch Rolex

Δύο από τους πιο αντισυμβατικούς μουσικούς της γενιάς τους ενώνουν δυνάμεις σε ένα κοινό πρότζεκτ όπου το σουρεαλιστικό πανκ ήθος του Scotch Rolex συναντά την ψυχεδέλεια με σκληρές μπασογραμμές του Shackleton και το αποτέλεσμα είναι μια ξέφρενη διαδρομή γεμάτη απρόβλεπτες αλλαγές, η οποία ενσωματώνει αναπάντεχους ρυθμούς, ξεσπάσματα από cosmic synth και dub διαστημικές δονήσεις. (4/2)

Scotch Rolex and Shackleton - Deliver The Soul

Alessandro Cortini

Από τις κορυφαίες μορφές της σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής. Έγινε γνωστός κυρίως για τις ατμοσφαιρικές συνθέσεις του. Πέρα από τη μακρόχρονη καριέρα του ως μέλος των Nine Inch Nails, παραμένει ιδιαίτερα παραγωγικός κυκλοφορώντας τακτικά σόλο δουλειές εδώ και μια δεκαετία σε κορυφαίες δισκογραφικές εταιρείες όπως οι Mute, Hospital και Important Records. Εντάχθηκε στο Rock & Roll Hall of Fame το 2020 χάρη στη δουλειά του με τους Nine Inch Nails, γράφοντας ιστορία ως ο μόνος Ιταλός μουσικός που έχει τιμηθεί με αυτήν τη διάκριση.

Alessandro Cortini - LET GO

Laraaji & Arji OceAnanda

Ο Laraaji, ένας από τους διακεκριμένους μουσικούς του new age, διαμόρφωσε έναν μοναδικό μουσικό ήχο με το zither, το πειραματικό, ηλεκτρικό έγχορδο που έπαιζε στα πεζοδρόμια, στις πλατείες και στις φεστιβαλικές σκηνές της Νέας Υόρκης στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Στη Στέγη θα εμφανιστεί μαζί με την Arji OceAnanda (Arjhiroula Kakouros), ηχοθεραπεύτρια μουσικό, δασκάλα ρέικι και καθοδηγήτρια ονείρων, το έργο της οποίας αφορμάται από την ελληνική της καταγωγή. Παίζουν μαζί από το 2008.

NOUS, Laraaji & Arji OceAnanda - Giving Praise

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFΟ δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόλγκα Τουζούν

Μουσική / Τόλγκα Τουζούν: «Ξέρω ότι η μουσική που γράφω δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής»

Ο δημιουργός του ορατορίου «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» που παρουσιάζεται στο 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής μιλάει για τη σχέση του με τη σύγχρονη μουσική σκηνή τόσο στη χώρα του, την Τουρκία, όσο και διεθνώς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ