Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας

Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
0
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter

Όλοι ξέρουμε πως μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις αλλά στην περίπτωση του Philographics, του οπτικού φιλοσοφικού λεξικού που ερμηνεύει τις σπουδαιότερες φιλοσοφικές θεωρίες με μινιμαλιστικά γεωμετρικά γραφικά, φαίνεται πώς η εικόνα ξεπέρασε κάθε προσδοκία ανεβάζοντας τη κλίμακα στις 27.218 λέξεις. Όπως εξηγεί η Suzanne Labarre από το Co.Design: «Χρειάζονται τουλάχιστον 28.218 λέξεις για την ερμηνεία του Σχετικισμού στην Εγκυκλοπαίδεια της Φιλοσοφίας του Stanford ενώ στο Philographics χρειάστηκαν μόνο 32 λέξεις και μία απλή εικόνα».

Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε όταν ο Καταλανός graphic designer Genis Carreras, σκέφτηκε να αξιοποιήσει το επαγγελματικό του υπόβαθρο στη γραφιστική και το ενδιαφέρον του για τη φιλοσοφία ώστε να δημιουργήσει ένα οπτικό λεξικό της φιλοσοφίας. «Ξεκίνησα το πρότζεκτ πριν δύο χρόνια φιλοδοξώντας να συγχωνεύσω τον κόσμο της φιλοσοφίας και της γραφιστικής»  γράφει ο Carreras στη πλατφόρμα του Philographics Kickstarter. «Στην αρχή ήταν συνολικά 24 πόστερς που εξηγούσαν φιλοσοφικές θεωρίες όπως Δυϊσμός, Ελεύθερη Βούληση, Υπαρξισμός ή Ιδεαλισμός χρησιμοποιώντας μόνο σχήματα και χρώματα. Αλλά πολλοί σημαντικοί -ισμοί δεν εμπεριέχονταν σ' αυτό το πρώτο εγχείρημα οπότε αποφάσισα να προσθέσω μερικά σχέδια στη συλλογή. Σήμερα το όλο πρότζεκτ αποτελείται από 95 σχέδια, το καθένα από τα οποία, απεικονίζει έναν διαφορετικό -ισμό χρησιμοποιώντας ένα μοναδικό συνδυασμό γεωμετρικών σχημάτων, χρωμάτων και ένα σύντομο ορισμό της θεωρίας που απεικονίζει.» 

Το λεξικό κυκλοφόρησε πρόσφατα σε βιβλίο με τον τίτλο Philographics: Big Ideas in Simple Shapes, φιλοδοξώντας να γίνει ένα γοητευτικό παιχνίδι στην μεταφορική σκέψη και την συμβολική αναπαράσταση αλλά και το έναυσμα μιας συζήτησης που θα φέρει πίσω τη φιλοσοφία στη ζωή μας.

Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter
Το οπτικό λεξικό της Φιλοσοφίας Facebook Twitter

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι κάθετοι κήποι της Αθήνας

ADM 2024: The New Vision / Οι εντυπωσιακοί κάθετοι κήποι της Αθήνας

Ο αρχιτέκτονας μηχανικός Άρης Γιαννόπουλος του αρχιτεκτονικού γραφείου WOA εξηγεί γιατί οι πράσινοι κήποι, πέρα από την καλαισθησία που προσφέρουν, είναι σημαντικοί για τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος στην πόλη και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
M. HULOT
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηναία αρχιτέκτων Ελίζα Μάνωλα «μεταφράζει» την αγγλική εξοχή

Design / Η Ελίζα Μάνωλα ξαναζωντανεύει παλιά εξοχικά σπίτια της βρετανικής υπαίθρου

Με σεβασμό στην ιστορική αρχιτεκτονική τους, την ιδιαιτερότητα των τεχνοτροπιών και των λεπτομερειών τους, η Αθηναία αρχιτέκτονας προτείνει τον δικό της σύγχρονο σχεδιασμό, εγκαθιστά σε αυτά τα διατηρητέα κτίρια μια αισθητική απαλλαγμένη από κλισέ.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ