O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
0

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO


Όπως μάλλον ήταν φυσικό, στα πλαίσια του καλοκαιρινού μας αφιερώματος στους ελάχιστους πια εναπομείναντες θερινούς κινηματογράφους της Θεσσαλονίκης ανακαλύψαμε ότι οι πραγματικά συναρπαστικές ιστορίες που τους συνοδεύουν είναι αυτές των ιδιοκτητών τους.


Η πιο ρομαντική και κινηματογραφική εξ αυτών είναι αδιαμφισβήτητα η ιστορία του κύριου Κοσμά Ζαφερίου, ενός από τους πάλαι ποτέ μεγαλύτερους διανομείς κινηματογραφικών ταινιών της Βορείου Ελλάδος – σε συνεργασία πάντα με τον κουνιάδο του, Γαβριήλ Ράππο του Σινέ Ναταλί- και ιδιοκτήτη δεκάδων χειμερινών και θερινών κινηματογράφων της Θεσσαλονίκης, από την δεκαετία του '70 κι έπειτα.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO


Σήμερα, ο κύριος Κοσμάς και η οικογένεια του βρίσκονται πίσω από το ταμείο του χειμερινού "Κολοσσαίον" και του θερινού "Σινέ Ελληνίς", ο οποίος προσφέρει και την εντυπωσιακότερη θέα απ' όλους, με τον φωτισμένο Πύργο του ΟΤΕ να ορθώνεται σαν ειδικό εφέ πίσω ακριβώς από την οθόνη.


Εκεί τον συναντήσαμε, μην έχοντας αρχικά ιδέα ότι ο κύριος Κοσμάς ζει και δουλεύει μέσα στους κινηματογράφους εδώ και περισσότερα από 60 χρόνια.


O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“Όλα ξεκίνησαν με πρωταγωνιστή τον 9χρονο Κοσμά, μία αυτοσχέδια κινηματογρ. μηχανή από ένα κουτί χαλβά, καμιά εικοσαριά πιτσιρίκια στο πατρικό του,κι έναν έξαλλο πατέρα. Βρισκόμαστε στην Θεσσαλονίκη των αρχών της δεκαετίας του '50, και το σκηνικό δεν θα μπορούσε να μοιάζει περισσότερο με ταινία του Wes Anderson.” - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO

"Σινεμά ο Παράδεισος"

Όλα ξεκίνησαν με πρωταγωνιστή τον 9χρονο κύριο Κοσμά, μία αυτοσχέδια (από τα χεράκια του) κινηματογραφική μηχανή φτιαγμένη από ένα τσίγκινο κουτί χαλβά, καμιά εικοσαριά πιτσιρίκια στριμωγμένα στο παιδικό του δωμάτιο, κι έναν έξαλλο πατέρα.

Βρισκόμαστε στην Θεσσαλονίκη των αρχών της δεκαετίας του '50, και το σκηνικό δεν θα μπορούσε να μοιάζει περισσότερο με ταινία του Wes Anderson.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ο Κοσμάς Ζαφειρίου γεννιέται το 1942 στα Σίμαντρα της Χαλκιδικής, και από μικρό παιδί καλλιεργεί μία πρωτοφανή λατρεία για τον κινηματογράφο.

Λίγα χρόνια αργότερα η οικογένεια του μετακομίζει στην Θεσσαλονίκη, και ο μικρός Κοσμάς έχει πλέον την ευκαιρία να ξημεροβραδιάζεται στους κινηματογράφους της πόλης, μαθαίνοντας από εννιά χρονών την δουλειά του μηχανικού προβολής.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στα ξακουστά 'Διονύσια' όπου δούλευε σαν μηχανικός κινηματογράφου από παιδί. Μέσα δεκαετίας '60 - Από το αρχείο του Κοσμά Ζαφειρίου

"Μόνος μου ξεκίνησα να το κάνω αυτό, να πηγαίνω δηλαδή στους κινηματογράφους για να μάθω την δουλειά. Η οικογένεια μου δεν είχε καμία σχέση με τον χώρο.

Είχα μεγάλη, γνήσια, αγάπη για το σινεμά, κι ακόμα μεγαλύτερο μεράκι.

Εκεί λοιπόν, όταν δεν με κοιτούσαν οι μηχανικοί, έκοβα ένα μέτρο ταινία από ένα φιλμ, ένα μέτρο από ένα άλλο, τα ένωνα και έφτιαχνα μια πομπίνα, ένα κολάζ ας πούμε ταινιών."

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“ Όταν δεν με κοιτούσαν οι μηχανικοί έκοβα ένα μέτρο ταινία από ένα φιλμ, ένα μέτρο από ένα άλλο, τα ένωνα και έφτιαχνα μια πομπίνα, ένα κολάζ ας πούμε ταινιών την οποία έπαιζα με μία αυτοσχέδια μηχανή στον τοίχο του σπιτιού μου" - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

"Παρατηρούσα πώς δουλεύει η μηχανή, και με ένα κουτί από χαλβά και μία λάμπα κατόρθωσα και έφτιαξα μία αυτοσχέδια μηχανή προβολής.

Εκεί έπαιζα τις πομπίνες αυτές. Μαζεύονταν τα παιδιά από την γειτονιά και γινότανε χαμός. Έπεφτε μετά και το απαραίτητο ξύλο από τον πατέρα μου, αλλά εγώ εκεί. Δεν μπορούσα να σταματήσω.

Μια ζωή όπως το έργο 'Σινεμά ο Παράδεισος', θα το ξέρεις φαντάζομαι.

Ακόμα και τώρα, όποτε την βλέπω αυτή την ταινία κλαίω"

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Οι πρώτοι κινηματογράφοι, και τα χρόνια των μεγάλων επιτυχιών

Τα χρόνια περνάνε και μέχρι το 1962, οπότε και πήγε φαντάρος, ο κύριος Κοσμάς δουλεύει σταθερά ως μηχανικός προβολής στα ξακουστά "Διονύσια", και στον κινηματογράφο "Εγνατία".

Στον στρατό αναλαμβάνει τον ρόλο του εκπαιδευτή κινηματογραφικών μηχανών στην Γεωγραφική Στρατιωτική Υπηρεσία, και τελειώνοντας αποκτά και το δίπλωμα μηχανικού κινηματογράφου.

Ως μηχανικός δουλεύει μέχρι και το 1966.

Στο μεταξύ έχει παντρευτεί την κυρία Θωμαή, και με τα λεφτά της πρώτης υποτροφίας του φοιτητή τότε αδερφού της -και μετέπειτα συνεργάτη του για δεκαετίες- Γαβριήλ Ράππου, ανοίγουν την πρώτη δική τους επιχείρηση.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
O κινηματογράφος "Διονύσια", επί της Αγίας Σοφίας, σο ύψος της Τσιμισκή (1926 - 1973)

 

Το θερινό σινεμά "Ποσειδών", για να ακολουθήσει λίγο αργότερα το "Αύρα" στην Χαριλάου και σταδιακά η εκμετάλλευση δεκάδων άλλων αιθουσών τους οποίους επιμένει να μου κατονομάσει "για την ιστορία" 'όπως λέει.

Έχουμε και λέμε, λοιπόν.

Πρώτο ήταν ο 'Ποσειδών', έπειτα η 'Άυρα', ακολουθούν τα' Όσκαρ' στην Παπαναστασίου, 'Αρτζεντίνα', 'Ναταλί', 'Αμυράλ', 'Σινέ Κλειώ', το 'Εγνατία' – πίσω από την Αγία Σοφία, που λειτουργεί σήμερα σαν θέατρο, το 'Ράδιο Σίτι', ο 'Έσπερος', το 'Μακεδονικόν', το 'Σινέ Άντα' στους Αμπελοκήπους, τα 'Μαξίμ' (Κρήτης και Παπακυριαζή), το 'Rex' στην Μπότσαρη, 'Ριβολί', 'Αθήναιον', 'Αλκυονίς' στην Καλλιδοπούλου, 'Ζέφυρος' στην ΧΑΝΘ, 'Ιντεάλ' στην Αγίου Δημητρίου, 'Αχίλλειον', την παλιά 'Αλέκα' επί της Λαγκαδά, που από σινεμά ταινιών πορνό μετατράπηκε από τους Ράππο – Ζαφειρίου στα πολυτελέστατα 'Τιτάνια', και πολλά πολλά άλλα...

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Οι δύο συνεργάτες ανοίγουν Γραφείο Διανομής Κινηματογραφικών Ταινιών, καταφέρνοντας να εξασφαλίσουν την αποκλειστική διανομή των περισσότερων ελληνικών ταινιών στη Βόρεια Ελλάδα. - φωτ.: Γιώρος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στην εταιρεία τους υπάγονταν και τα κινηματογραφικά δικαιώματα των… “5Β” (Βουγιουκλάκη, Βουτσάς, Βασιλειάδου, Βέγγος, Βλαχοπούλου) που απέφεραν μεγάλα κέρδη - φωτ.:Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Οι δύο συνεργάτες έχουν στο μεταξύ ανοίξει και Γραφείο Διανομής Κινηματογραφικών Ταινιών, καταφέρνοντας να εξασφαλίσουν μεγάλες επιτυχίες για ολόκληρη την Βόρειο Ελλάδα, συνεργαζόμενοι κυρίως με την Σπέντζος Φιλμς.

"Δεν ξέρω πώς να το εξηγήσω, αλλά νομίζω ότι είχα πάντα ένα προαίσθημα για τις ταινίες που θα έκαναν επιτυχία. Παραδείγματα πολλά. Ας πούμε το "Μπορώ και χωρίς τα γυαλιά μου" με τον Ρόμπιν Γουίλιαμς, μια κωμωδία βασισμένη σε σόκιν ανέκδοτα του περιοδικού Playboy, που δεν είχε πάει και πολύ καλά στην Αθήνα.

Την αγοράζουμε, φτιάχνω εγώ ένα δικό μου τρέιλερ όπου μαζεύω όλα τα σόκιν μαζί, και ξεκινάμε να την προβάλλουμε σε τέσσερις κινηματογράφους, με αποτέλεσμα να κόβουμε 1000 εισιτήρια ημερησίως."

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Σινέ Ελληνίς - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

"Το ίδιο είχε γίνει και με την "Ιστορία της Ο".

Με το που την βλέπω στην Αθήνα πηγαίνω κατευθείαν και την αγοράζω από τους Καραγιάννη-Καρατζόπουλο. Την βάζουμε στο Ράδιο Σίτι, και σε τρεις μέρες κόβουμε 15.000 εισιτήρια, με τον κόσμο να κάνει ουρές."

Ένα τελευταίο που θυμάμαι ήταν το "Yuppi Du" με τον Αντριάνο Τσελεντάνο, που είχε κι αυτό πατώσει στην Αθήνα. Το παίρνουμε, αλλάζω τον τίτλο σε "Μπατίρης Εραστής", και η ταινία απογειώνεται.

Μια πρόσφατη σχετικά μεγάλη επιτυχία ήταν και η θεατρική μουσική παράσταση "Σαν Ηφαίστειο που ξυπνά" με την Άλκηστις Πρωτοψάλτη, στο Ράδιο Σίτι"

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO(προς αποφυγή παρεξηγήσεων, η τανία Sin City θα ξεκινήσει να προβάλλεται τον Αύγουστο)

Η έλευση των multiplex αλλάζει δραματικά τον κινηματογραφικό χάρτη της Θεσσαλονίκης

Φτάνουμε, αισίως, στην εποχή των μεγάλων αναβαθμίσεων στις αίθουσες της πόλης, λίγο πριν την αρχή της νέας χιλιετίας.


"Είχαν βγει κάποια χρήματα μέχρι τότε, τα οποία αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε ανακαινίσεις.

Το "Τιτάνια" επί της Λαγκαδά γίνεται ένας υπερπολυτελής κινηματογράφος, ο Έσπερος το ίδιο.

Φέρνουμε καθίσματα deluxe, εισάγουμε πρώτοι τις δύο αίθουσες, βάζουμε ενδοδαπέδια θέρμανση, καλλιτεχνικά γύψινα στις οροφές...

Και τότε ακριβώς ανοίγουν τα πρώτα πολυσινεμά και μας κόβουνε τα πόδια.

Δεν προλάβαμε καν να κάνουμε απόσβεση", μου εξηγεί.

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“Είχαν βγει κάποια χρήματα τα οποία αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε μεγάλες ανακαινίσεις και να κάνουμε τις αίθουσες καινούριες. Και τότε ακριβώς ανοίγουν τα πρώτα πολυσινεμά και μας κόβουνε τα πόδια. Δεν προλάβαμε καν να κάνουμε απόσβεση" - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


"Δεν ήταν ότι δεν ξέραμε ότι πρόκειται να ανοίξουν μεγάλοι κινηματογράφοι, αλλά τότε θυμάμαι έλεγα "Τι ζημιά να μας κάνει εμάς ένα κινηματογράφος στη μέση του πουθενά, πέρα μακριά στον Φοίνικα".

Δεν πήγαινε το μυαλό μας σ' αυτό που επακολούθησε, δεν το περιμέναμε."


O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
"Δεν ήταν ότι δεν ξέραμε ότι πρόκειται να ανοίξουν μεγάλοι κινηματογράφοι, αλλά τότε θυμάμαι έλεγα "Τι ζημιά να μας κάνει εμάς ένα κινηματογράφος στη μέση του πουθενά, πέρα μακριά στον Φοίνικα".Δεν πήγαινε το μυαλό μας σ' αυτό που επακολούθησε" φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


"Στην αρχή οι πολυκινηματογράφοι έκαναν τον κόσμο να γυρίσει στο σινεμά.

Ο κινηματογράφος έγινε ξανά μόδα, και για λίγο επωφεληθήκαμε κι εμείς. Την πρώτη χρονιά ανεβήκαμε σε εισιτήρια, αλλά αμέσως μετά άρχισε η κατηφόρα με τα εισιτήρια να πέφτουν κάτω από το μισό του συνηθισμένου.
Έπειτα άνοιξαν και τα Odeon και το κέντρο "ρήμαξε".

Αργά η γρήγορα έκλεισαν όλες οι μικρές αίθουσες και βγήκαμε από το παιχνίδι."


"Τελοσπάντων, δεν έχω παράπονο.

Ζήσαμε χρόνια μεγάλης δόξας, αλλά και τώρα είναι καλά. Εδώ και οκτώ χρόνια δουλεύουμε το χειμώνα το Κολοσσαίον, στην Όλγας, και από το 1994 τα καλοκαίρια περνάνε στο Ελληνίς."

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
H παλιά μηχανή προβολής, αντίκα πλέον, που βρίσκεται στο Ελληνίς. Από φέτος όλοι οι κινηματογράφοι υποχρεούνται να παίζουν τα καινούρια μηχανήματα ψηφιακής προβολής - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

20 χρόνια Σινέ Ελληνίς

"Το θερινό σινεμά δίνει άλλη αίσθηση. Είσαι κάτω από τα αστέρια, ελεύθερος, και ο κόσμος το βλέπει περισσότερο σαν διασκέδαση. Αρκεί να είναι καλός ο καιρός", μου λέει δείχνοντας μου τις καρέκλες που στεγνώνουν από την τελευταία πρόσφατη καταιγίδα.


Σύμφωνα με τον κύριο Ζαφειρίου, το καλοκαίρι ο κόσμος προτιμάει ταινίες περισσότερο κοινωνικές, και όχι τόσο δράσης και περιπέτειες, ("αυτά είναι για τα άλλα, τα Village κι αυτά"), ενώ οι μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες που είχε το Ελληνίς τα τελευταία χρόνια ήταν το "Γάμος αλά Ελληνικά" (2002) και το "Mamma Mia!"(2008) που έσπασαν ταμεία, αλλά και το "Άδωξοι Μπάσταρδη" (2009), του Κουέντιν Ταραντίνο.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
"Το θερινό σινεμά δίνει άλλη αίσθηση. Είσαι κάτω από τα αστέρια, ελεύθερος, και ο κόσμος το βλέπει περισσότερο σαν διασκέδαση. Αρκεί να είναι καλός ο καιρός" - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO


Φεύγοντας, τον ρωτώ τι του άφησε η εμπειρία τόσων δεκαετιών μέσα στους κινηματογράφους.


"Ποια εμπειρία; Εμένα ο κινηματογράφος είναι η ζωή μου ολόκληρη. Η ζωή μου.

Είναι αρρώστια. Ακόμα και μέσα από το νοσοκομείο, εγχειρισμένος, είμαι στο τηλέφωνα, στην αγωνία για την καινούρια ταινία. Σπίτι δεν μπορώ να κάτσω με τίποτα. Αρρωσταίνω.

Μου είπαν οι γιατροί τις προάλλες, "θα κάτσεις μέσα τρεις εβδομάδες". Ε, πάνω από μία εβδομάδα δεν άντεξα, ήρθα πάλι!", μου εξηγεί.


"Πάντως να ξέρεις, είναι γλυκιά αυτή η δουλειά", μου λέει φεύγοντας."Η χαρά σου είναι να βλέπεις τον κόσμο να χαίρεται και να ενθουσιάζεται με μία ταινία που διάλεξες. Περάσαμε πολύ ωραία χρόνια. Χαρούμενα χρόνια."

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
"Είναι γλυκιά αυτή η δουλειά, και περάσαμε πολύ ωραία χρόνια. Χαρούμενα χρόνια.", μου εξηγεί δείχνοντας μου τις φωτογραφίες από τους αστέρες του ελληνικού κινηματογράφου με τους οποίους συνεργαζόταν.- φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“Ο κινηματογράφος είναι ολόκληρη η ζωή μου. Είναι αρρώστια. Ακόμα και μέσα από το νοσοκομείο, εγχειρισμένος, είμαι στο τηλέφωνα για την καινούρια ταινία. Σπίτι δεν μπορώ να κάτσω με τίποτα. Μου είπαν οι γιατροί τις προάλλες, "θα κάτσεις μέσα τρεις εβδομάδες". Δεν άντεξα πάνω από μία εβδομάδα” - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


ΤΕΛΟΣ!

 

Ο Κοσμάς Ζαφειρίου μοιράζεται μαζί μας το φωτογραφικό του αρχείο

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
18 χρονών, υπάλληλος ακόμα στους τοπικούς κινηματογράφους (1960) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Όταν παιζοταν ο "Ελαφοκυνηγός", στον κινηματογράφο Εγνατία (1979) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Με την Μπέτυ Λιβανού, στο Ράδιο Σίτυ (83-84) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Γαβριήλ Ράππος και Κοσμάς Ζαφειρίου (1981) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στην γιορτή του γραφείου διανομής ταινιών Ζαφειρίου - Ράππος, για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων της καινούριας ταινίας του Θανάση Βέγγου (1980) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Με την Αλίκη Βιουγιουκλάκη και τον Αλέκο Σακελλάριο την δεκαετία του 1960 - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στο Ράδιο Σίτυ με τον Διευθυντή Εκμετάλευσης Ταινιών του Σπέντζου, Κων/νο Γούναρη (1983) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Σπέντζος, Βουτσάς, Ζαφειρίου (1980) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου

_________________________

Σινέ Ελληνίς

Λ. Στρατού - ΔΕΘ, Πλατεία Χ.Α.Ν.Θ. δίπλα στο Βελλίδειο

Τηλ.: 2310 292304

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ