ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ

Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ Facebook Twitter
Στον Σκάρσγκαρντ άρεσε η ιδέα να είναι ο χαρακτήρας του ατημέλητα ντυμένος ως «κάποιου είδους κίνηση ισχύος. Υπάρχει κάτι αρκετά εκκεντρικό και περίεργο στο casual ντύσιμό του την ώρα που κλείνει μία από τις μεγαλύτερες συγχωνεύσεις στην ιστορία των επιχειρήσεων».
0

«Ο Λούκας Μάτσον είναι ακάθεκτος, κινείται γρήγορα και σπάει διάφορα πράγματα στο διάβα του», λέει στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί του το Vanity Fair ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ για τον χαρακτήρα που υποδύεται στο Succession. «Είναι αμείλικτος, επίσης όμως είναι και του τύπου ‘θα τα βρούμε, χαλάρωσε, δεν έγινε τίποτα’. Σκύβει μέσα στο χάος και ευδοκιμεί σ’ αυτό».

Όταν ο δημιουργός του Succession, Τζέσι Άρμστρονγκ, τον προσέγγισε αρχικά για να παίξει τον αδίστακτο Σουηδό τεχνο-δισεκατομμυριούχο, ο χαρακτήρας είχε προγραμματιστεί να εμφανιστεί μόνο σε δύο επεισόδια. «Ήμουν μεγάλος θαυμαστής της δουλειάς του Τζέσι από το Peep Show, την παλιά του βρετανική σειρά και πίστευα, όπως πολλοί, ότι το Succession ήταν ιδιοφυές. Η ιδέα της συμμετοχής μου, έστω και για δύο επεισόδια, με ενθουσίασε πάρα πολύ». Όταν η σειρά ολοκλήρωσε τον τρίτο κύκλο της, ο Σκάρσγκαρντ ήταν πεπεισμένος ότι αυτό ήταν όλο για τον ίδιον.  

Ο δημιουργός του Succession του έδωσε μια γενική ιδέα για το πού θα πήγαινε ο χαρακτήρας του Μάτσον στον νέο κύκλο. «Όχι ότι έπρεπε να με πείσει, είχα περάσει εκπληκτικά σε εκείνα τα λίγα επεισόδια που έκανα πέρυσι»

Αλλά στις αρχές του 2022, ο Άρμστρονγκ του τηλεφώνησε «για να με ρωτήσει αν θα με ενδιέφερε να επισκεφτώ ξανά τον ρόλο». Ο δημιουργός του Succession του έδωσε μια γενική ιδέα για το πού θα πήγαινε ο χαρακτήρας του Μάτσον στον νέο κύκλο. «Όχι ότι έπρεπε να με πείσει, είχα περάσει εκπληκτικά σε εκείνα τα λίγα επεισόδια που έκανα πέρυσι», λέει ο ηθοποιός. Ο Άρμστρονγκ του μίλησε σε πολύ γενικές γραμμές «για τις ευρύτερες ‘επιχειρηματικές’ ιδέες του τρέχοντος κύκλου και για τους τρόπους διαπλοκής του Μάτσον με τα αδέλφια.

Του έκανε ωστόσο, όπως μας λέει, «μια μικρή περίεργη νύξη ότι ενδεχομένως θα υπήρχε στον νέο κύκλο μια κοπέλα την οποία έβλεπε ο Μάτσον, η σχέση τους είχε μάλλον τελειώσει αλλά αυτός της στέλνει κάτι ‘τούβλα’ με το αίμα του». Ο Σκάρσγκαρντ τον διέκοψε, βέβαιος ότι δεν είχε ακούσει καλά. «Συγγνώμη, Τζέσι, τι ήταν αυτό; Δεν το έπιασα. ‘Παγωμένα τούβλα γεμάτα με αίμα, ως ένα είδος αστείου’, μου απάντησε».

«Υπήρχε κάτι τόσο αλλόκοτο και νόστιμο σ’ αυτό», λέει ο Σκάρσγκαρντ. «Ήταν τόσο ανατριχιαστικό αλλά και αστείο συγχρόνως. Ενθουσιάστηκα όταν το άκουσα αυτό. Ήταν κάτι που σαφώς προσέθετε στις εκκεντρικότητες του χαρακτήρα». (Η λεπτομέρεια αυτή στην πλοκή του τέταρτου κύκλου αποδείχθηκε τόσο ιντριγκαδόρικη ώστε οι New York Times έκαναν άμεση ψυχιατρική ανάλυση: «Σύμφωνα με τη Natalie Jones, ψυχοθεραπεύτρια στην Καλιφόρνια που ειδικεύεται στις σχέσεις και στις ναρκισσιστικές διαταραχές, ο τύπος του ατόμου, όπως ο Μάτσον, που θα έστελνε «αλλόκοτα πράγματα», ειδικά με μη συναινετικό τρόπο, είναι χειριστικός, υπολογιστικός, διασπαστικός και πρόθυμος να φτάσει στα άκρα προκειμένου να επηρεάσει ή να κερδίσει συμπάθεια»).

«Προφανώς ο Τζέσι ήξερε πώς ακριβώς ήθελε να ολοκληρώσει τη σειρά», λέει ο Σκάρσγκαρντ, «υπάρχει όμως μια απίστευτη ρευστότητα στην τρόπο που κυλάει η ιστορία. Υπάρχουν πολλές αλλαγές από την πρώτη μέχρι την 97η μέρα των γυρισμάτων - ο Τζέσι και οι άλλοι σεναριογράφοι είναι εξαιρετικά ευέλικτοι. Αν δουν στην πράξη κάτι που το βρίσκουν ενδιαφέρον, μπορεί να στηριχτούν περισσότερο σε αυτό. Κάτι που μπορεί να φαινόταν υπέροχο στο χαρτί αλλά δεν είναι τόσο συναρπαστικό μπροστά στην κάμερα, θα το αποσύρουν. Συχνά υπήρχαν αρκετά σημαντικές αλλαγές στο σενάριο την τελευταία στιγμή».

Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ Facebook Twitter
Η Σάρα Σνουκ (Σιβ Ρόι) και ο Άλεξ Σκάρσγκαρντ (Λούκας Μάτσον) στο πιο πρόσφατο επεισόδιο του Succession

Ο Σκάρσγκαρντ επιβεβαιώνει ότι ο Μάτσον «είναι ένα αμάλγαμα του... [συνιδρυτή του Spotify] Ντάνιελ Εκ και του Ίλον Μασκ. Ο χαρακτήρας είναι εμπνευσμένος από κάποιους πραγματικούς ανθρώπους, αλλά υπάρχει μεγάλη δημιουργική ελευθερία και κάποιες ιδιοσυγκρασιακές λεπτομέρειες που ανήκουν αποκλειστικά στον Μάτσον».

Στον Σκάρσγκαρντ άρεσε η ιδέα να είναι ο χαρακτήρας του ατημέλητα ντυμένος ως «κάποιου είδους κίνηση ισχύος. Υπάρχει κάτι αρκετά εκκεντρικό και περίεργο στο casual ντύσιμό του την ώρα που κλείνει μία από τις μεγαλύτερες συγχωνεύσεις στην ιστορία των επιχειρήσεων». Στο πιο πρόσφατο επεισόδιο της σειράς, ο Μάτσον εισβάλλει στο προεκλογικό πάρτι της Σιβ και του Τομ, το οποίο είναι γεμάτο με κάποιους από τους πιο ισχυρούς ανθρώπους του πλανήτη οι οποίοι φοράνε άψογα ραμμένα κοστούμια ή κάποιου τύπου εκλεπτυσμένη επαγγελματική ενδυμασία, φορώντας τζάκετ, φόρμα και φθαρμένα αθλητικά παπούτσια. Μετά από μια πιο ενδελεχή εξέταση όμως, όπως λέει ο Σκάρσγκαρντ, «συνειδητοποιείς ότι στην πραγματικότητα αυτό το τρελό, χρυσαφί τζάκετ κοστίζει πιθανώς γύρω στα 25.000 δολάρια και είναι δημιουργία Ιάπωνα σχεδιαστή. Είναι ένας περίεργος συνδυασμός casual άνεσης και πανάκριβης υπερβολής. Είναι επίσης μια ωραία αντίθεση με τα γιλέκα και τα κασμιρένια πουλόβερ των αδελφών Ρόι».

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Daily / Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Στην πορεία για τη μεγάλη αυλαία που μόλις ξεκίνησε, η σειρά παραμένει μια υπερσύγχρονη κωμωδία ηθών της άκρας πλουτοκρατίας, με κάποιο μαγικό τρόπο όμως το ψυχοδραματικό της κρεσέντο είναι εξίσου ισχυρό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ