Ο συγγραφέας του Cloud Atlas δημοσιεύει νέο διήγημά του στο τουίτερ!

Ο συγγραφέας του Cloud Atlas δημοσιεύει νέο διήγημά του στο τουίτερ! Facebook Twitter
Οι σκέψεις του ήρωα, υπό την επήρρεια του βάλιουμ, είναι αυτές που παίρνουν τη μορφή τουίτ και χτίζουν την αφήγηση.
4

 

Το πρότζεκτ ξεκίνησε τη Δευτέρα το πρωί στις 7.00.  Εμείς το πληροφορηθήκαμε το απόγευμα από το σάιτ του BBC που δημοσίευσε τη συνέντευξη που είχε δώσει λίγο νωρίτερα ο  διάσημος και βραβευμένος Βρετανός συγγραφέας David Mitchell με αφορμή τη δημοσίευση στο τουίτερ ενός διηγήματος έκτασης διακοσίων ογδόντα (280) τουίτ που έγραψε ειδικά για να δημοσιευτεί στο συγκεκριμένο μέσο.

 

Ο συγγραφέας του “Cloud Atlas” (“Ο Άτλας του Ουρανού”, Ελληνικά Γράμματα 2007) και του “Number9dream”, τα δυο πιο γνωστά του βιβλία που βρέθηκαν στη βραχεία λίστα του βραβείου Μπούκερ, δεν είναι χρήστης του τουίτερ από άποψη. Όταν ο εκδοτικός του οίκος όμως άνοιξε ένα λογαριασμό στο όνομά του για να προωθήσει το επόμενό του βιβλίο, θεώρησε πως δεν του αρκούσε μια συμβατική χρήση του κι έτσι έκατσε κι έγραψε ένα μικρό διήγημα, με τη μορφή φράσεων σε 140 χαρακτήρες, δηλαδή, τουίτς.

 

Το διήγημα έχει τον τίτλο “The Right Sort”, τοποθετείται στο 1984 (όπως και το πολυαναμενόμενο νέο του μυθιστόρημα) και έχει ήρωα ένα αγόρι που “τριπάρει” με τα χάπια βάλιουμ της μητέρας του. Οι σκέψεις του ήρωα, υπό την επήρρεια του βάλιουμ, είναι αυτές που παίρνουν τη μορφή τουίτ και χτίζουν την αφήγηση.

 

Ο Ντέιβιντ Μίτσελ δεν είναι ο πρώτος που δημοσιεύει ένα αφήγημα στο τουίτερ αλλά είναι ο πρώτος που το κάνει ενώ δεν έχει λογαριασμό στην πλατφόρμα και δηλωμένα για λόγους μάρκετινγκ.

 

Η χρήση των social media στην προώθηση βιβλίων είναι κάτι αρκετά συνηθισμένο και στη χώρα μας είναι γνωστή πρακτική αλλά ως επί το πλείστον γίνεται με τη συμβολή των ίδιων των συγγραφέων. Στην περίπτωση του Μίτσελ είναι ο εκδοτικός του οίκος που τρέχει όλο το πρότζεκτ στο πρακτικό επίπεδο, αφού ο συγγραφέας δεν ασχολείται καν με την όλη διαδικασία.

 

Την αφήγηση του διηγήματος μπορείτε να την παρακολουθήσετε στο @david_mitchell και θα τρέχει όλη την εβδομάδα. 

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σταινμπεκ

Σαν Σήμερα / «Τα σταφύλια της οργής»: Το διαχρονικό magnum opus του Τζον Στάινμπεκ

Στο δημοφιλέστερο βιβλίο του, που τιμήθηκε με το βραβείο Πούλιτζερ σαν σήμερα το 1940, ο Στάινμπεκ αποτυπώνει την ψευδαίσθηση του αμερικανικού ονείρου κατά την περίοδο της μεγάλης οικονομικής ύφεσης.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Με το καινούργιο κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Βιβλίο / Ο Σαλμάν Ρούσντι έζησε για να ξαναβάλει κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Τα πιο κρίσιμα 27 δευτερόλεπτα της ζωής του, η δολοφονική επίθεση που δέχτηκε το 2022 σε ένα κέντρο για συγγραφείς στη Νέα Υόρκη αποτελεί τον πυρήνα του αυτοβιογραφικού βιβλίου του «Μαχαίρι».
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Απώλειες / Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Η ζωή και το έργο του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα που στις σελίδες του κατάφερε να συνδυάσει τη μαγεία των Γνωστικών με την περιπέτεια της περιπλάνησης και τη νουάρ ατμόσφαιρα με τα πιο ανήκουστα αυτοβιογραφικά περιστατικά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πέτρος Μάρκαρης: «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»

Το πίσω ράφι / «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»: Η περιήγηση του Πέτρου Μάρκαρη στις γειτονιές από τις οποίες περνά ο Ηλεκτρικός

Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά δεν είναι απλώς ο συντομότερος δρόμος για ν’ ανακαλύψει κανείς την Αθήνα, αλλά κι ο προσφορότερος για να διεισδύσει στην κοινωνική της διαστρωμάτωση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

The Book Lovers / Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με την πρόεδρο του ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και ομότιμη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για τις «διαδρομές» που κάνει από τα βιβλία στο σινεμά και από το σινεμά στα βιβλία.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο Καβάφης στην Αθήνα

Σαν Σήμερα / Η ιδιαίτερη, «περίπλοκη και κάπως αμφιλεγόμενη» σχέση του Καβάφη με την Αθήνα

Σαν σήμερα το 1933 πεθαίνει ο Καβάφης στην Αλεξάνδρεια: Η έντονη και πολυκύμαντη σχέση του με την Αθήνα αναδεικνύεται στην έκθεση του νεοαφιχθέντος Αρχείου Καβάφη στη Φρυνίχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Βιβλίο / Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Το ημιτελές διήγημα «Ο Αυτοκτόνος», στο οποίο ο συγγραφέας του βάζει τον υπότιτλο «μικρή μελέτη», μας οδηγεί στο τοπίο του Ψυρρή στο τέλος του 19ου αιώνα, κυρίως όμως στο ψυχικό τοπίο ενός απελπισμένου και μελαγχολικού ήρωα.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Βιβλίο / Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Για πρώτη φορά κυκλοφορούν ιστορίες από το αρχείο του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τον τίτλο «Το τελευταίο όνειρο», από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα, συνδέοντας το ιερό με το βέβηλο, το φανταστικό με το πραγματικό και τον κόσμο της καταγωγής του με τη λάμψη της κινηματογραφίας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Δυστυχώς έχω δει μόνο την ταινία, που ενώ είναι καλή, με κούρασε λίγο. Μου έδωσε την εντύπωση ότι είχε πολλά ακόμα να πει και έκοψε βασικά στοιχεία λόγω χρόνου. Οπότε η συνολική εικόνα ήταν δυνατή, αλλά είχα κενά στη ροή. Φαντάζομαι το βιβλίο καμία σχέση ε;
Η ροή στην ταινία είναι δομημένη διαφορετικά από το βιβλίο. Στο βιβλίο οι διάφορες ιστορίες πάνε χρονολογικά. Ξεκινάει η πρώτη, φτάνει περίπου στα μισά της, μετά ξεκινά η δεύτερη κτλ και έπειτα με αντίστροφη σειρά (πρώτα η τελευταία, μετά η προτελεύταία κτλ) ολοκληρώνονται.Επίσης, υπάρχουν κάποιοι χαρακτήρες που έχουν κοπεί (είναι και 500+ σελίδες βιβλίο).Σε γενικές όμως γραμμές, οι Wachowski και ο Tykwer έκαναν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ δουλειά στο να αποδώσουν στη μεγάλη οθόνη ένα βιβλίο που και ο ίδιος ο συγγραφέας είχε δηλώσει πως απλά δε γίνεται να μεταφερθεί στο σινεμά.Όσο για τα κενά που λες, ναι έχεις δίκιο. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής όμως, δεν κατηγορώ για αυτά τους σκηνοθέτες/σεναριογράφους. Η πρώτη ύλη (το βιβλίο) είναι από μόνο του μπερδεμένο και παρότι η ροή του είναι λίγο πιο εύκολο να την ακολουθήσεις, τα νοήματα και τα μηνύματα του βιβλίου είναι τόσο πολλά που απλά δε χωράνε στα στενά όρια των 2-3 ωρών μίας ταινίας.That said, για εμένα είναι άνετα στις 5 πιο αγαπημένες μου ταινίες.
Ναι το φαντάστηκα ότι δε γινόταν αλλιώς. Με εξαίρεση τη σύνδεση των ιστοριών που με κούραζε, όλη η ταινία ήταν εξαιρετικά προσεγμένη. Οπότε θα διαβάσω και το βιβλίο για να έχω μια πιο συνολική εικόνα. Ευχαριστώ :)