Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ

Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter
7

 

Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter

 

[Επιμέλεια: Αλέξανδρος Διακοσάββας]

Το Ground Zero στο Μανχάταν είναι αναμφίβολα μία τοποθεσία-πρόκληση για τους σύγχρονους αρχιτέκτονες. Οι απόψεις ποικίλλουν για το τι είναι κατάλληλο να ανεγερθεί σε ένα σημείο επιφορτισμένο με τόσο μεγάλη πολιτική, κοινωνική και οικονομική σημασία.

Η φήμη του Σαντιάγο Καλατράβα βασίζεται στην πομπώδη, συμβολική αρχιτεκτονική του. Η ανάθεσή σε αυτόν της κατασκευής του νέου σιδηροδρομικού σταθμού του Ground Zero θα είχε ως αποτέλεσμα ένα εκθαμβωτικό κατασκεύασμα, αλλά η διαδικασία υλοποίησής του θα ήταν εξαρχής φορτωμένη με ένα σωρό τεχνικές δυσκολίες και φυσικά, πολύ υψηλό κόστος. Πράγματι, από το 2004 οπότε και έγινε η πρώτη παρουσίαση του σχεδίου και έπειτα, το κόστος έχει ξεφύγει. Συμβιβασμοί στο αρχικό όραμα του αρχιτέκτονα ήταν αναπόφευκτοι, ενώ, όπως και με τη δημιουργία του νέου One World Trade Center, υπάρχει μια διάχυτη παράνοια αναφορικά με τα standards ασφάλειας που πρέπει να τηρηθούν μετά την 11η Σεπτεμβρίου.

Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter

Ενώ λοιπόν το αρχικό μπάτζετ του σιδηροδρομικού σταθμού υπολογιζόταν στα 2 δις δολάρια, έπειτα από πολλαπλές καθυστερήσεις και αλλαγές στον προγραμματισμό, το συνολικό κόστος υπολογίζεται ότι έχει ανέλθει στα 3,94 δις, σύμφωνα με το Architizer. Με άλλα λόγια, λίγο περισσότερο από τα 3,9 δις που κόστισε η κατασκευή του One World Trade Center, του ψηλότερου ουρανοξύστη στο δυτικό ημισφαίριο! Εντωμεταξύ, ο συγκεκριμένος σταθμός δεν συγκαταλέγεται καν ανάμεσα στους 10 πιο πολυπληθείς της πόλης, συμπεριλαμβανομένων των σταθμών του μετρό.

Αυτό που απομένει να δούμε είναι τι άλλο θα συμβεί στον τερματικό του World Trade Center, του οποίου η ανάθεση της κατασκευής στον Καλατράβα μάλλον ήταν επιλογή βασισμένη στο συναίσθημα και όχι στη λογική, μετά τα τραγικά γεγονότα του 2001.

Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Design
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Design / Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Συνδυάζοντας τον τρόπο που διακοσμούσαν τα αρχαία ελληνικά αγγεία με τεχνικές που χρησιμοποιούνται στις κινεζικές πορσελάνες και φέρνοντάς τα όλα αυτά στο σήμερα, η βραβευμένη Κύπρια εικονογράφος δημιουργεί κεραμικά έργα που δεν μοιάζουν με άλλα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Design / Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Ο δημιουργός και ιδιοκτήτης του Dexamenes Seaside Hotel αξιοποίησε ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο κρασιών, εστιάζοντας στην εμπειρία της φιλοξενίας μέσα από την τέχνη, το κρασί, τη φύση και τον τοπικό πολιτισμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Συνέντευξη / Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Η Βρετανή ενδυματολόγος που βραβεύθηκε με Όσκαρ για την εκπληκτική δουλειά της στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου περιγράφει στη LiFO πώς έπλασε τον ενδυματολογικό κώδικα της Μπέλα Μπάξτερ με αφορμή την έκθεση των κοστουμιών της ταινίας στο Μουσείο Μπενάκη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

σχόλια

4 σχόλια
τι πανεμορφο..ιδιο με ολα τα αλλα που κανει ειναι..πως καταφερνει και χωνεται παντου ο τυπος, κανει ακριβως τα ιδια, και παιρνει και τρελά λεφτα΄δεν το χω καταλαβει
Φιλε μου εχω ακριβως την ιδια απορια. Οχι μονο για αυτον αλλα γενικοτερα για πολλα ατομα σε τομεις της τεχνης του αθλητισμου. Πως και γιατι κανουν καριερα;
δεν θα το γενικευα τόσο πολύ , αλλά ο συγκεκριμένος ειναι τρανταχτό παραδειγμα..επισης στο ground zero εχει και δευτερο projectτην εκκλησια του αγιου νικολαου..