ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ

H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ Facebook Twitter
2

Ο Στίβεν Κινγκ επέστρεψε σε έναν χαρακτήρα του πιο δημοφιλούς μυθιστορήματος που έγραψε ποτέ. Ο Dan Torrance, ο γιος του Τζακ από τη 'Λάμψη', είναι ο ήρωας του νέου του βιβλίου με τίτλο 'Doctor Sleep', το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα.

Η συνέχεια της Λάμψης έγινε πραγματικότητα μετά από ψηφοφορία που έγινε στο προσωπικό του σάιτ το 2009. Μετά από ένα μήνα οι 5.861 ψήφοι έδειξαν ότι το κοινό προτιμούσε να μάθει τη συνέχεια της Λάμψης, με ελάχιστη διαφορά από την δεύτερη πρόταση του Στίβεν Κινγκ, τη συνέχεια του «ο Άνεμος μέσα από την κλειδαρότρυπα».

Αν όχι οι περισσότεροι, τότε πολλοί ξέρουν την 'Λάμψη' από την ταινία του Κιούμπρικ. Η ταινία έχει κερδίσει πολλούς οπαδούς, αλλά ο ίδιος ο Κινγκ την έχει απορρίψει. Σε πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε στο BBC, δήλωσε άλλη μία φορά την αντίθεσή του για την ατμόσφαιρα της ταινίας:

«Η ταινία είναι κρύα. Δεν είμαι κρύος άνθρωπος. Πιστεύω ότι ένα από τα πράγματα που κάνει τους αναγνώστες να ταυτίζονται με τα βιβλία μου είναι η ζεστασιά, κάτι που βγαίνει και λέει στον αναγνώστη 'θέλω να συμμετέχεις σ' αυτό που γίνεται.' Με την Λάμψη του Κιούμπρικ αισθάνθηκα ότι ήταν πολύ κρύο, πολύ 'παρακολουθούμε αυτούς τους ανθρώπους, αλλά είναι σαν μυρμήγκια σε μια μυρμηγκοφωλιά, δεν κάνουν ενδιαφέροντα πράγματα, αυτά τα μικρά έντομα'. Επίσης σημειώνει ότι ο η ερμηνεία του Τζακ Νίκολσον δεν ήταν η αργή εξέλιξη ενός ανθρώπου προς την τρέλα, όπως την έγραψε, αλλά κάποιος που 'ήταν τρελός από την αρχή'.


Μόλις διαβάσω το νέο βιβλίο – το οποίο υπόσχομαι ότι θα κάνω σύντομα- σας δίνω ένα μικρό απόσπασμα από την αρχή, όπου περιγράφεται η ζωή της γυναίκας και του γιου που επέζησαν μετά από εκείνον τον παλαβό χειμώνα, αποκλεισμένοι σε εκείνο το ξενοδοχείο, μέσα στα χιόνια, ένας αποκλεισμός που οδήγησε στην παράνοια τον σύζυγο και πατέρα της οικογένειας. Η μετάφραση είναι πρόχειρη και δική μου, οπότε σας παρακαλώ να το λάβετε κι αυτό υπόψη.

 __________________

Απόσπασμα από το βιβλίο 'Doctor Sleep'

«Η Γουέντι Τορανς και ο γιος της έλαβαν μια αποζημίωση εκτός δικαστηρίου από την εταιρεία στην οποία ανήκε το Overlook. Δεν ήταν τεράστια, αλλά αρκετή για να τους βγάλει τα τρία χρόνια που δεν ήταν ικανή να δουλέψει λόγω των τραυματισμών της στην πλάτη. Ένας δικηγόρος τον οποίον συμβουλεύτηκε της είπε ότι αν ήταν πρόθυμη να αντέξει και να παίξει σκληρό παιχνίδι, θα έπαιρνε πολλά περισσότερα, γιατί η εταιρεία ήθελε πάση θυσία να αποφύγει να φτάσει η υπόθεση στα δικαστήρια. Όμως η ίδια, όπως και η εταιρεία, ήθελε να αφήσει πίσω της αυτόν τον καταστροφικό χειμώνα στο Κολοράντο. Ήθελε να αναρρώσει, είπε, και αυτό έκανε, αν και οι τραυματισμοί στη πλάτη της την βασάνιζαν μέχρι το τέλος της ζωής της. Τα σπασμένα πλευρά γιατρεύονται, αλλά ποτέ δεν σταματάνε να διαμαρτύρονται.
Η Γουίνιφρεντ και ο Ντάνιελ Τόρανς έζησαν στα μεσοδυτικά για κάποιο χρονικό διάστημα, μετά γλίστρησαν στην Τάμπα. Μερικές φορές ο Ντικ Χάλοραν (αυτός με την ισχυρή προαίσθηση) ερχόταν από το Key West για να τους επισκεφθεί. Για να επισκεφθεί τον μικρό Ντάνι, ειδικότερα. Τους έδενε ένας ξεχωριστός δεσμός.
Ένα πρωινό του Μαρτίου του 1981, η Γουέντι τηλεφώνησε στον Ντικ και τον ρώτησε αν μπορεί να έρθει. Ο Ντάνι, του είπε, την ξύπνησε μέσα στη νύχτα για να της πει να μην μπει στο μπάνιο.
Μετά από αυτό, αρνήθηκε να μιλήσει γενικότερα.»

H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ Facebook Twitter
Βιβλίο
2

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέτρος Μάρκαρης: «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»

Το πίσω ράφι / «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»: Η περιήγηση του Πέτρου Μάρκαρη στις γειτονιές από τις οποίες περνά ο Ηλεκτρικός

Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά δεν είναι απλώς ο συντομότερος δρόμος για ν’ ανακαλύψει κανείς την Αθήνα, αλλά κι ο προσφορότερος για να διεισδύσει στην κοινωνική της διαστρωμάτωση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

The Book Lovers / Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με την πρόεδρο του ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και ομότιμη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για τις «διαδρομές» που κάνει από τα βιβλία στο σινεμά και από το σινεμά στα βιβλία.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο Καβάφης στην Αθήνα

Σαν Σήμερα / Η ιδιαίτερη, «περίπλοκη και κάπως αμφιλεγόμενη» σχέση του Καβάφη με την Αθήνα

Σαν σήμερα το 1933 πεθαίνει ο Καβάφης στην Αλεξάνδρεια: Η έντονη και πολυκύμαντη σχέση του με την Αθήνα αναδεικνύεται στην έκθεση του νεοαφιχθέντος Αρχείου Καβάφη στη Φρυνίχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Βιβλίο / Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Το ημιτελές διήγημα «Ο Αυτοκτόνος», στο οποίο ο συγγραφέας του βάζει τον υπότιτλο «μικρή μελέτη», μας οδηγεί στο τοπίο του Ψυρρή στο τέλος του 19ου αιώνα, κυρίως όμως στο ψυχικό τοπίο ενός απελπισμένου και μελαγχολικού ήρωα.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Βιβλίο / Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Για πρώτη φορά κυκλοφορούν ιστορίες από το αρχείο του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τον τίτλο «Το τελευταίο όνειρο», από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα, συνδέοντας το ιερό με το βέβηλο, το φανταστικό με το πραγματικό και τον κόσμο της καταγωγής του με τη λάμψη της κινηματογραφίας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

The Book Lovers / Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον εκδότη Θανάση Καστανιώτη για την μεγάλη διαδρομή των εκδόσεών του και τη δική του, προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή σχέση με τα βιβλία και την ανάγνωση.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Σαν Σήμερα / «Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Η ιστορία ενός αλλοπαρμένου αγρότη που υπερασπίζεται υψηλά ιδανικά είναι το πιο γνωστό έργο του σπουδαιότερου Ισπανού συγγραφέα, που πέθανε σαν σήμερα το 1616.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Γουσταύος Κλάους στη χώρα του κρασιού: Μια γοητευτική βιογραφία του Βαυαρού εμπόρου

Βιβλίο / Γουσταύος Κλάους: Το γοητευτικό στόρι του ανθρώπου που έβαλε την Ελλάδα στον παγκόσμιο οινικό χάρτη

Το βιβλίο «Γκούτλαντ, ο Γουσταύος Κλάους και η χώρα του κρασιού» του Νίκου Μπακουνάκη είναι μια θαυμάσια μυθιστορηματική αφήγηση της ιστορίας του Βαυαρού εμπόρου που ήρθε στην Πάτρα στα μέσα του 19ου αιώνα και δημιούργησε την Οινοποιία Αχαΐα.
M. HULOT
Η (μεγάλη) επιστροφή στην Ιαπωνική λογοτεχνία

Βιβλίο / Η (μεγάλη) επιστροφή στην ιαπωνική λογοτεχνία

Πληθαίνουν οι κυκλοφορίες των ιαπωνικών έργων στα ελληνικά, με μεγάλο μέρος της πρόσφατης σχετικής βιβλιοπαραγωγής, π.χ. των εκδόσεων Άγρα, να καλύπτεται από ξεχωριστούς τίτλους μιας γραφής που διακρίνεται για την απλότητα, τη φαντασία και την εμμονική πίστη στην ομορφιά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Βιβλίο / Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Παρόλο που οι κριτικοί και οι βιβλιοπώλες κατατάσσουν τα βιβλία της στην αστυνομική λογοτεχνία, η συγγραφέας που τα τελευταία χρόνια έχουν λατρέψει οι Έλληνες αναγνώστες, μια σπουδαία φωνή της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας και του φεμινισμού, μοιάζει να ασφυκτιά σε τέτοια στενά πλαίσια.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΟΣ
Κωστής Γκιμοσούλης: «Δυο μήνες στην αποθήκη»

Το πίσω ράφι / «Δυο μήνες στην αποθήκη»: Οι ατέλειωτες νύχτες στο νοσοκομείο που άλλαξαν έναν συγγραφέα

Ο Κωστής Γκιμοσούλης έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Με τους όρους της ιατρικής, ο εκπρόσωπος της «γενιάς του '80» είχε χτυπηθεί από μηνιγγίτιδα. Με τους δικούς του όρους, όμως, εκείνο που τον καθήλωσε και πήγε να τον τρελάνει ήταν ο διχασμός του ανάμεσα σε δύο αγάπες.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Η "Λάμψη" είναι ένα καλό βιβλίο ενός υπερεκτιμημένου - κατ' εμέ - συγγραφέα.Σε αρκετά βιβλία του King, ο αληθινός τρόμος προκαλείται από τις "κοιλιές" που κάνουν και από τον υπερβολικά μεγάλο (για την εκάστοτε ιστορία που διηγείται) αριθμό των σελίδων τους. Μπορεί να καταφέρνουν να λένε στον αναγνώστη 'θέλω να συμμετέχεις σ' αυτό που γίνεται", αλλά αυτό που γίνεται είναι συνήθως κάτι τετριμμένο - και γίνεται με πολύ αργούς ρυθμούς...Όταν κάποιος γράφει ένα βιβλίο, πρέπει να έμπνέεται από μία δικιά του ιδέα, μία λάμψη μέσα στο μυαλό του, που την αναπτύσσει και γράφει μία ιστορία για να την παρουσιάσει. Δεν μπορώ να κρίνω το νέο του βιβλίο γιατί δεν το έχω διαβάσει, αλλά το γεγονός ότι ο King έκανε ψηφοφορία για να δει τι έχει ζήτηση - κοινώς τι θα πουλήσει - και μετά έγραψε κατά παραγγελία, μου φέρνει λίγο σε μπακαλομανάβη: "Λευτέρη, παράγγειλε άλλα δέκα καφάσια ροδάκινα Βέροιας... τελειώσανε και ζητάει ο κόσμος γιατί είναι ζουμερά."Ας κάνει και μία ψηφοφορία για το πόσες σελίδες θα έχει το βιβλίο: "Βγήκε 1.250, να τ'αφήσω;"