Ο Tricky δεν μετανιώνει για τίποτα

Ο Tricky δεν μετανιώνει για τίποτα Facebook Twitter
0

Την πρώτη φορά που γνώρισα τον Tricky ήταν μέσα από αυτό το τραγούδι που έπαιζε το MTV. Δεν θυμάμαι ημερομηνία. Μέσα-τέλη 90s.


Τότε θύμαμαι δεν μου άρεσε πολύ. Τον θεωρούσα λίγο τρομακτικό και τους ήχους περίεργους. Ο Tricky έμοιαζε με διάβολο που είχε βγει από τα κόμικς του Neil Gaiman και μίλαγε για την κόλαση που τον περίμενε στην γωνία.

Έπαθα σοκ όμως μόλις άκουσα αυτό το κομμάτι. Τα φωνητικά της Martina, η ατμόσφαιρα του, σου δημιουργούσαν πρωτόγνωρα συναισθήματα. Ακόμη και σήμερα δεν μπορείς να το ξεπεράσεις.

Το Maxinquaye - το πρώτο του άλμπουμ - το κυκλοφόρησε στα 27 του και έγινε αμέσως θρύλος! Ένα άλμπουμ – ορόσημο, αγέραστο όσο χρόνια κι αν περάσουν από πάνω του. Το έγραψε για την μητέρα του που δεν γνώρισε ποτέ. Αυτοκτόνησε όταν ήταν 4 χρονών επειδή έπασχε από επιληψία. Ήταν ποιήτρια και την έλεγαν Maxine Quaye.
Στίχους άρχισε να γράφει από τα 15 του στο σχολείο. Στα 17 του μπήκε φυλακή για ένα τελείως χαζό λόγο. Κάποια στιγμή στα 18, έγινε μέλος της κολεκτίβας των Massive Attack, των Wild Bunch. Το 1991 συμμετείχε στο πρώτο τους άλμπουμ Blue Lines. Τότε έχει το όνομα Tricky-Kid. Η ίδια χρονιά αποδεικνύεται σημαδιακή επειδή γνωρίζει την 15χρονη τότε Martina Topley-Bird. Θα γίνει η μούσα του. Αργότερα θα αποκτήσουν και μια κόρη μαζί. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Έφυγε από τους Massive Attack για να αφοσιωθεί στα δικά του πράγματα. Τους είχε βάλει να ακούσουν το 'Aftermath' αλλά δεν τους ενδιέφερε. Τότε έγραφε ταυτόχρονα για το 'Protection' και μπορείς να ακούσεις σήμερα άλλες εκδοχές των κομματιών του 'Maxinquaye' στο δεύτερο άλμπουμ των Massive Attack.

Το 1996 κυκλοφόρησε δύο ακόμη άλμπουμ, το παραγνωρισμένο αλλά σκοτεινό αριστούργημα 'Pre-Millenium Tension' και ένα άλμπουμ με ένα σούπεργκρουπ της μιας φοράς το 'Nearly God'.

Κάπου εκεί γνώρισε και την Bjork και τα φτιάξανε. Σε πρόσφατες συνεντεύξεις του δήλωσε ότι ενώ εκείνη τον αγαπούσε και τον φρόντισε, ο ίδιος δεν της φερόταν και πολύ καλά.


Σήμερα o Tricky είναι 46 χρονών. Έχει άλλη μία κόρη, ξανάγινε φίλος με την Martina και τα πάει αρκετά καλά με την επιτυχία. Είναι αρκετά επικοινωνιακός με τους φαν του. Καθόλου δύσκολος. Μάλιστα είναι από τους λίγους καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν προσωπικά τα social media σαν μέσο προώθησης της δουλειάς του αλλά και επικοινωνίας με το κοινό του που φαίνεται πώς το σέβεται αρκετά.

«Τα social media είναι ένα από αυτά τα πράγματα που πρέπει να κάνεις στην μουσική σήμερα. Ο διαγωνισμός που έκανα πέρσι στο soundcloud ήταν ένας καλός τρόπος να προσεγγίσω τους φαν μου»

Όσο του αρέσει να μιλάει στους φαν του, άλλο τόσο δεν του αρέσει να μιλάει πολύ στις συνεντεύξεις. Απάντησε σχεδόν με το ζόρι σε όσα τον ρώτησα.

Πέρσι κυκλοφόρησε το 9o του άλμπουμ που ονόμασε 'False Idols' και για πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία είναι πιο δημιουργικός από ποτέ. Παράτησε την Domino και έστησε την δική του ανεξάρτητη δισκογραφική. Το 'False Idols' το κυκλοφόρησε μόνος του.


Μοιάζει σαν να είναι 27 πάλι και να έχει γυρίσει πίσω στο 1996. Βρήκε καινούργια μούσα, την Francesca Belmonte που η φωνή της θυμίζει έντονα της Martina. Δεν θέλει όμως να το σχολιάσει. Το αποφεύγει. Επίσης δεν ακούει νέα μουσική. Καθόλου όπως μου λέει.

«Για το νέο μου άλμπουμ, ο κόσμος μου λέει ότι είναι το καλύτερο μου μετά το Maxinquaye αλλά κάθε άλμπουμ μου είναι διαφορετικό από τα άλλα. Τελείως διαφορετικό. Έτσι όπως πρέπει να είναι. Δεν επιστρέφω στις «ρίζες» μου! Η ζωή μου έχει αλλάξει από τότε. Έχω ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο. Έχω ζήσει στο Παρίσι, στην Νέα Υόρκη, στο Λος Άντζελες. Νομίζω το να ταξιδεύεις είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείς να κάνεις. Μαθαίνεις τόσα πολλά και γνωρίζεις αρκετό κόσμο. Τώρα έχω απόλυτη ελευθερία στη δουλειά μου. Όταν ήμουν στην Domino είχα συνέχεια κάποιον να αναπνέει πάνω από το κεφάλι μου. Να προσπαθεί να με ελέγξει. Τώρα έχω απόλυτη ελευθερία»

Για το βίντεο για το κομμάτι 'Hey Love' κάλεσε τους φαν του να του στείλουν φωτογραφίες τους από το instagram και να σκηνοθετήσουν έτσι την δική τους εκδοχή.

«Μου αρέσει που τώρα έχω την δυνατότητα να δίνω σε δημιουργικούς ανθρώπους που εκτιμούν την καλή μουσική μια πλατφόρμα για να δείξουν τι μπορεί να κάνουν. »


Μετανιώνεις για τίποτα όλα αυτά τα χρόνια;

«Όχι.»

Ραντεβού με τον Tricky στο Fuzz, την Παρασκευή 11 Απριλίου στην Αθήνα και στο Fix Factory of Sound, το Σάββατο 12 Απριλίου στην Θεσσαλονίκη. Είναι η τρίτη φορά που εμφανίζεται στην Ελλάδα. Η είσοδος κοστίζει 25-28 ευρώ.

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ