Ο Έλληνας συνθέτης του Χόλυγουντ

Facebook Twitter
0

 

Από το 1997 ο Κώστας Χρηστίδης είναι εγκαταστημένος στο Λος Άντζελες. Στην αρχή για σπουδές μουσικής κινηματογράφου, κι αμέσως μετά ως βοηθός του διάσημου συνθέτη του Χόλυγουντ, Κρίστοφερ Γιάνγκ. Σήμερα, υπογράφει πια ο ίδιος μουσική σε ταινίες όπως το Dark Ride, The Drone Virus,  το Baytown Outlaws (παραγωγής 2012 με τους Μπίλυ Μπομπ Θόρτον και την Εύα Λονγκόρια) αλλά και τα τηλεοπτικά κινούμενα σχέδια Crime Time.

Για τον ελληνικό κινηματογράφο έχει δουλέψει δύο φορές. Πριν μερικά χρόνια μαζί με το φίλο του Μίνω Μάτσα συνεργάστηκαν για τη μουσική επένδυση του Eduart της Αγγελικής  Αντωνίου, με το οποίο κέρδισαν το Κρατικό βραβείο ποιότητας 2006, και μόλις φέτος το Poker Face του Χρήστου Δήμα με τον οποίο γνωρίστηκαν στην πρεμιέρα της ταινίας…

 

Πως γίνεται μια συνεργασία από τόσο μεγάλη απόσταση;

Πάρα πολύ απλά! Με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Όταν ο Χρήστος σηκωνόταν για πρωί εδώ, εκεί ήταν μεσάνυχτα. Ανοίγαμε το Skype και δουλεύαμε. Εντωμεταξύ μου είχε στείλει εικόνες από τα γυρίσματα κι εγώ του είχα στείλει μουσικά κομμάτια μέσω μέηλ. Μ’ αυτόν τον τρόπο εργαστήκαμε δυόμιση με τρεις μήνες γιατί είμαι από αυτούς που γράφουν μουσική επάνω στην εικόνα κι όχι με βάση το σενάριο. Συνολικά 68 λεπτά μουσικής.

Διαφέρει πολύ η αντιμετώπιση της μουσικής επένδυσης μεταξύ του ελληνικού και του αμερικανικού κινηματογράφου;

Στον ελληνικό κινηματογράφο δεν γίνεται πραγματικά score. Καλούνται άνθρωποι του τραγουδιού και γράφουν 10 με 15 κομμάτια τα οποία αφήνονται στην τύχη του μοντέρ.  Μπορεί να είναι όμορφα κομμάτια αλλά δεν ακολουθούν καμμία τεχνική. Κι απ’ ο, τι έχω αντιληφθεί μέχρι σήμερα, τόσο οι σκηνοθέτες όσο και οι παραγωγοί δε γνωρίζουν τη διαδικασία και τη λειτουργία της  μουσικής στον κινηματογράφο. Μια ταινία δεν τελειώνει με το μοντάζ.

Πως είναι να εργάζεσαι για τα μεγάλα στούντιο και τις παντοδύναμες εταιρίες παραγωγής;

Τρομερή ευθύνη. Καθώς η μουσική μπαίνει τελευταία σε μια ταινία, συνήθως έχουν εξαντληθεί και ο χρόνος και το budget. Καθ΄όλη τη διάρκεια του μοντάζ και για τρεις περίπου μήνες είσαι σε καθημερινή επαφή με σκηνοθέτη, film editor και παραγωγό.

Εσύ διαθέτεις εμπειρία δίπλα στον Κρίστοφερ Γιάνγκ.

Ήταν μεγάλη εμπειρία. Έμαθα πώς να χειρίζομαι δύσκολες καταστάσεις με τα στούντιο και παράλληλα έγραψα, χάρη σ’ αυτήν τη συνεργασία μου μαζί του, συμπληρωματικά μουσικά κομμάτια για ταινίες όπως τα Ναυτιλιακά Nέα, το Spiderman 3 και το Love Happens. Ακολουθώντας πάντα το δικό του στυλ φυσικά.

 

Τώρα πια υπογράφεις δικά σου scores.

Ναι, έχω κάνει αρκετές δικές μου δουλειές. Συνεργάζομαι και με τον Νάσο Βακαλή που δραστηριοποιείται στην DreamWorks σε κινούμενα σχέδια. Πάντως η αξία σου εκτινάζεται στα ύψη, μόνο όταν μια σου ταινία γίνει box office hit, όταν θεωρηθεί  blocbuster. Ασχέτως τι ποιότητα μουσικής έχεις γράψει, συνδέεσαι με την επιτυχία της ταινίας και σε ζητάν γι’ αυτό.

Πως είναι να σταδιοδρομείς σήμερα ως  μουσικός στον αμερικανικό κινηματογράφο; Φαντάζομαι θα είναι η πιο σκληρή αρένα του κόσμου….

Ειδικά μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90 που άρχισε να αλλάζει ο ήχος στον κινηματογράφο και να μπαίνει περισσότερο ηλεκτρονικός ήχος. Εμφανίζονται συνθέτες με ελάχιστες μουσικές γνώσεις αλλά με ένα καλό συνθεσάιζερ και κάποια καλά software  και με κάποιο τρόπο δημιουργούν μουσικά θέματα. Αν χρειαστεί, προσλαμβάνουν και έναν μουσικό και τους σουλουπώνει το αποτέλεσμα. Επίσης, έχουν εμφανιστεί και πολλά πρώην μέλη ροκ γκρουπ ή της τζαζ που λόγω του ονόματος τους παίρνουν πιο εύκολα δουλειές απ’ ο, τι ένας μουσικός με σπουδές. Ένα άλλο θέμα είναι το ηλικιακό. Σήμερα προσλαμβάνουν πολύ πιο εύκολα έναν εικοσιπεντάχρονο. 

Οπότε, οφείλεις να είσαι να είσαι απολύτως ενήμερος για κάθε νέα μουσική τάση.

Καθημερινώς! Τεχνολογία, ήχο, μουσική, τα πάντα. Οι σκηνοθέτες άλλωστε δε ζητάν πια μεγάλα ορχηστρικά θέματα όπως τις δεκαετίες του ’70 και του ΄80. Θέλουν σύντομα θέματα και πιο υποτονική μουσική. Έχουμε και τα sound effects που δεν είχαμε παλιά. Έχει πάψει πια η μουσική να έχει τη λειτουργικότητα που είχε. Τώρα όλοι επιδιώκουν την ατμόσφαιρα.

συνέντευξη: Χρήστος Παρίδης   φωτογραφίες: Χάρης Σαράντης

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ