Πώς είναι άραγε να ζεις και να δουλεύεις και να λειτουργείς γενικά στην Κοιλάδα της Σιλικόνης («του πυριτίου» τεχνικά αλλά φέρει λιγότερη διαστροφή έτσι) στο νότιο τμήμα του Κόλπου του Σαν Φρανσίσκο, εκεί όπου βρίσκονται συγκεντρωμένες χιλιάδες κυριολεκτικά εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, μεταξύ των οποίων και επιχειρηματικοί κολοσσοί που ελέγχουν, καθορίζουν και δυναστεύουν την καθημερινότητα μας όπως το Facebook, η Google και η Apple; Η Silicon Valley δεν είναι μέρος, είναι κατάσταση, δεν είναι όρος, είναι μετωνύμιο για μια ψηφιακή δίνη και μια κουλτούρα διαρκούς καινοτομίας με εικονικές υπηρεσίες και αληθινά λεφτά όπου τη μία μέρα μπορεί να είσαι ο θεός του επικοινωνιακού μέλλοντος και την άλλη εξορισμένος στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, σταμπαρισμένος loser, παράδειγμα προς αποφυγή για τους νεότερους σπασίκλες του χώρου που περιμένουν στη γωνία για να σε φάνε και να σε στείλουν στα αζήτητα. Κι ας ήσουν μέχρι χθες «ιδιοφυία», κι ας μην έχεις κλείσει ακόμα τα τριάντα.


Αυτό το παραλυτικό συχνά άγχος βιώνει ξανά και ξανά και ξανά ο κεντρικός χαρακτήρας της ομώνυμης με το hi-tech καθαρτήριο κωμικής σειράς, Ρίτσαρντ Χέντρικς (μοναδικά εμπνευσμένη και σπαρταριστή η ενσάρκωση του από τον έξοχο Thomas Middleditch σα να βρίσκεται σε μια διαρκή αλλεργική αντίδραση και με όλα τα νεύρα σε στάση προσοχής), οραματιστής ενός νέου, γρήγορου, ελεύθερου ίντερνετ και δημιουργός ενός πρωτοποριακού αλγόριθμου συμπίεσης αρχείων, τον οποίον εδώ και τέσσερις σχεδόν κύκλους που διαρκεί η σειρά, προσπαθεί να κατοχυρώσει σε κάποιο επίπεδο που θα εξασφαλίσει τον ίδιο και τους άμεσους - επίσης ιδρυματοποιημένους και προβληματικούς κοινωνικά και επιχειρηματικά - συνεργάτες του. Pied Piper λέγεται η εταιρεία τους και την «τρέχουν» με ένα κάρο τραγελαφικά απρόοπτα, από το σπίτι που τους παραχωρεί ο πιο άχρηστος, μωροφιλόδοξος και μπαφάκιας από αυτούς.

 

H σειρά του HBO αποτελεί μια κωμωδία βαθιάς διεισδυτικότητας και τρελού γέλιου που εστιάζει στη γελοιότητα η οποία συνοδεύει συχνά τα παιχνίδια εξουσίας και τα ατελέσφορα meetings που αναλώνονται σε χρηματοδοτήσεις «νέων και επαναστατικών» αλλά στην πραγματικότητα κουλών και άχρηστων εφαρμογών νέας τεχνολογίας.


Ο Ρίτσαρντ είναι τόσο αγχώδης που στο πρώτο επεισόδιο του τρέχοντος τέταρτου κύκλου, αναγκάζεται να βουτήξει τα δάχτυλα του σε ιώδιο μπας και σταματήσει να τρώει με τόση μανία τα νύχια του, ματαίως όμως, ενώ μόνο σε σπάνιες στιγμές χαλαρότητας πετάει κι αυτός κάποιο χοντρό καλαμπούρι όπως οι προγραμματιστές συνεργάτες του: «Αποκαλώ το λάπτοπ γκόμενα μου επειδή είναι το μόνο ζεστό πράγμα που έχει ακουμπήσει τον καβάλο μου εδώ και πολύ καιρό». Οι πλάκες όμως δεν είναι το φόρτε του αντίθετα από τα μέλη του υπόλοιπου καστ που όταν δεν είναι κολλημένα στην οθόνη, επιδίδονται σε καταιγισμό αυτοσαρκαστικού και ιδιοφυώς μπακούρικου χαβαλέ με μερικά από τα πιο εξωφρενικά και πανέξυπνα αστεία που έχουν παρουσιαστεί σε τηλεοπτική σειρά. Μια φορά μόνο επέτρεψε στον εαυτό του να αναφωνήσει με συγκρατημένο ενθουσιασμό «Γουάου!» αλλά πρώτα προειδοποίησε την ομήγυρη και όταν εκφράστηκε τελικά έμοιαζε με αγοράκι που μόλις του αφαίρεσαν τις βοηθητικές από το ποδήλατο και δυσκολεύεται πολύ να ισορροπήσει.

 

Ο Thomas Middleditch με τον συμπρωταγωνιστή του Kumail Nanjiani
Ο Thomas Middleditch με τον συμπρωταγωνιστή του Kumail Nanjiani


To Silicon Valley αποτελεί μια δημιουργία του Mike Judge, γνωστού κυρίως από τη σειρά κινουμένων σχεδίων του MTV - και ορόσημο των '90s - Beavis & Butthead, αλλά και του υπερ-καλτ αριστουργήματος γραφειακού εγκλεισμού Office Space, ταινία που στην εποχή της είχε περάσει σχεδόν απαρατήρητη, από τότε όμως έχει αποκτήσει τη φήμη μιας από τις πλέον υπερβατικές κωμωδίες των τελευταίων δεκαετιών. Αλλά και η σειρά του HBO αποτελεί μια κωμωδία βαθιάς διεισδυτικότητας και τρελού γέλιου (δεν πρόκειται δηλαδή για κομεντί ηθών αλλά για κωμωδία – κωμωδία που σε φάση πέφτεις κυριολεκτικά χάμω με τις ατάκες και τις απρόβλεπτες και σουρεαλιστικές φαρσικές καταστάσεις) που εστιάζει στη γελοιότητα η οποία συνοδεύει συχνά τα παιχνίδια εξουσίας και τα ατελέσφορα meetings που αναλώνονται σε χρηματοδοτήσεις «νέων και επαναστατικών» αλλά στην πραγματικότητα κουλών και άχρηστων εφαρμογών νέας τεχνολογίας.

 

 

Το τρέιλερ της 4ης σεζόν που παίζεται αυτή την περίοδο