Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
28.05.2018
Μια ομάδα φοιτητών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου κατασκεύασε ένα όχημα...
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Μια ομάδα φοιτητών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου κατασκεύασε ένα όχημα βγαλμένο από το μέλλον

Το «Πυρφόρος ΙΙ» μοιάζει περισσότερο με παιχνίδι, σαν μια κάψουλα από το «Back to the future» που κινείται με ηλεκτρική ενέργεια

«Το όχημα που χρησιμοποιείται σήμερα είναι ο Πυρφόρος ΙΙ και κατασκευάστηκε το 2014. Αυτό είναι το δεύτερο όχημα που έχει υλοποιηθεί και η ομάδα εργάζεται διαρκώς πάνω σε νέα σχέδια που θα βελτιώσουν την απόδοσή του». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
«Το όχημα που χρησιμοποιείται σήμερα είναι ο Πυρφόρος ΙΙ και κατασκευάστηκε το 2014. Αυτό είναι το δεύτερο όχημα που έχει υλοποιηθεί και η ομάδα εργάζεται διαρκώς πάνω σε νέα σχέδια που θα βελτιώσουν την απόδοσή του». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ο «Προμηθέας» είναι μια ερευνητική ομάδα της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η οποία ιδρύθηκε το 2008 από φοιτητές και διδακτορικά μέλη της ίδιας σχολής.


Το 2009 τα μέλη της ομάδας σχεδίασαν και κατασκεύασαν ένα πρότυπο ηλεκτρικό όχημα που ονόμασαν Πυρφόρος Ι.

 

«Σκοπός της ομάδας είναι η κατασκευή πρότυπων ηλεκτρικών οχημάτων τα θα οποία συμμετέχουν στον ετήσιο διαγωνισμό Shell Eco Marathon που διοργανώνεται από την εταιρεία Shell» λέει ο Θανάσης Κουμπούλης, ένα από τα νέα μέλη της ομάδας.


«Φέτος η ομάδα αποτελείται από 14 προπτυχιακούς φοιτητές, κυρίως από τη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, ενώ στο εγχείρημα συμβάλλουν και μέλη του Εργαστηρίου Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος, από το οποίο προέρχεται και ο αρχηγός της ομάδας».

 

Κάθε μέλος, μέσα από τη συμμετοχή του στην ομάδα, εφαρμόζει όλες τις γνώσεις που έχει αποκομίσει από τις σπουδές του στη σχολή, όπως και πολλές καινούργιες. Επίσης, προάγεται το ομαδικό πνεύμα, η συνεργασία και, παρά τις δυσκολίες, το αίσθημα της ικανοποίησης στο τέλος του διαγωνισμού είναι ανεκτίμητο, καθώς επιβραβεύονται οι κόποι όλης της χρονιάς.


Συναντήσαμε την ομάδα στο MEC Παιανίας, στο πλαίσιο της έκθεσης «Elec.Tec 2018», στο πιο νεανικό και ζωντανό περίπτερο της διοργάνωσης. Το αυτοκίνητο που ήθελαν να μας δείξουν είναι ένα όχημα που μοιάζει περισσότερο με παιχνίδι, σαν μια κάψουλα από το «Back to the future» που κινείται με ηλεκτρική ενέργεια.

 

Αυτό το όχημα που προκαλούσε το ενδιαφέρον όλων των επισκεπτών είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από τα παιδιά κι έχει φτάσει στο σημερινό επίπεδο μετά από δουλειά χρόνων.


«Όλα τα μέρη του οχήματος (σασί, κέλυφος, κινητήρας, ηλεκτρονικά ισχύος), εκτός από τις μπαταρίες, έχουν μελετηθεί και σχεδιαστεί από μέλη της ομάδας και έχουν κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στο εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος» εξηγεί ο Θανάσης.

 

Η ομάδα χωρίζεται στο τμήμα δημοσίων σχέσεων και σε ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά τμήματα, τα οποία επιφορτίζονται με τη μελέτη, τη σχεδίαση και την κατασκευή όλων των μερών του οχήματος. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η ομάδα χωρίζεται στο τμήμα δημοσίων σχέσεων και σε ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά τμήματα, τα οποία επιφορτίζονται με τη μελέτη, τη σχεδίαση και την κατασκευή όλων των μερών του οχήματος. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


«Ο καταμερισμός των εργασιών στην ομάδα βασίζεται στα συστήματα του οχήματος καθώς και στην κοινωνική προβολή της ομάδας ως συνόλου. Επομένως, η ομάδα χωρίζεται στο τμήμα δημοσίων σχέσεων και σε ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά τμήματα, τα οποία επιφορτίζονται με τη μελέτη, τη σχεδίαση και την κατασκευή όλων των μερών του οχήματος.


Το όχημα κινείται αποκλειστικά από έναν τριφασικό σύγχρονο κινητήρα μόνιμων μαγνητών, σχεδιασμένο από τα μέλη της ομάδας, και τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων-λιθίου (Li-ion). Το όχημα μπορεί να κινηθεί αυτόνομα για περίπου 20 χιλιόμετρα».

 

Τον ρωτάω πόσο έχει εξελιχθεί από την αρχική κατασκευή. «Η εξέλιξη του οχήματος είναι συνεχής και κάθε χρόνο υλοποιούνται καινούργια συστήματα» λέει.

 
«Το όχημα που χρησιμοποιείται σήμερα είναι ο Πυρφόρος ΙΙ και κατασκευάστηκε το 2014. Αυτό είναι το δεύτερο όχημα που έχει υλοποιηθεί και η ομάδα εργάζεται διαρκώς πάνω σε νέα σχέδια που θα βελτιώσουν την απόδοσή του».


Τα μέλη της ομάδας διηγούνται ιστορίες από τα ταξίδια που έχουν κάνει συνοδεύοντας το όχημα που έχουν κατασκευάσει αλλά και σχετικά με τα άλλα ανάλογα οχήματα που έχουν να ανταγωνιστούν, άλλων χωρών, τα οποία χρηματοδοτούνται από μεγάλες βιομηχανίες αυτοκινήτων.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

«Το δικό μας εγχείρημα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από ανταποδοτικές χορηγίες δημόσιων και ιδιωτικών οργανισμών», λένε, «ενώ το κόστος της κατασκευής κυμαίνεται περίπου στα 30.000 ευρώ.

 

Η έλλειψη επιχειρήσεων στον κλάδο της αυτοκίνησης έχει ως απόρροια την ελλιπή τεχνική και οικονομική υποστήριξη της ομάδας σε σχέση με τους ανταγωνιστές της στον διαγωνισμό.

 

Προκειμένου, λοιπόν, η ομάδα μας να παραμένει ψηλά, έχουμε αναπτύξει την τεχνογνωσία και την τεχνολογία του οχήματός μας ώστε να υπερκαλύπτουμε αυτό το φάσμα διαφορών».


Παρ' όλα αυτά, η προσπάθειά τους ως ομάδας έχει βραβευτεί και αυτό τους δίνει μεγάλο κουράγιο να συνεχίσουν. «Η ομάδα συμμετέχει κάθε χρόνο στον διαγωνισμό Shell Eco Marathon με σημαντικές διακρίσεις και βραβεία» λένε.


«Ο διαγωνισμός αφορά την εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ συμμετέχουν ομάδες απ' όλη την Ευρώπη. Στόχος των ομάδων είναι η δημιουργία ειδικών οχημάτων για την επίτευξη μέγιστης απόδοσης για κάθε τύπο αυτοκίνησης (ηλεκτροκίνηση, βενζινοκίνηση, υδρογονοκίνηση κ.λπ.).


Συγκεκριμένα, έχουμε κατακτήσει 3 βραβεία Off-track (εκτός πίστας-κατάταξης) ανάμεσα σε όλες τις διαγωνιζόμενες ομάδες: το Communications Award, το Team-Spirit Award και το Technical Innovation Award. Επίσης, η καλύτερη θέση που έχει καταλάβει η ομάδα είναι η 10η το 2014, ούσα η πρώτη ελληνική ομάδα που διακρίθηκε στη δεκάδα του διαγωνισμού».

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Άκουσα πως η ομάδα έχει συμβάλει στη διαμόρφωση του διαγωνισμού. Με ποιον τρόπο;

Η ομάδα έχει συμβάλλει ενεργά στην κατηγοριοποίηση και θέσπιση των βραβείων Off-track. Με τη ρηξικέλευθη και επιστημονική δράση της στα επιμέρους συστήματα του οχήματος έκανε τη διοργάνωση να τα διαχωρίσει και να βραβεύει την ομάδα με την καλύτερη ιδέα και υλοποίηση είτε στο τεχνικό κομμάτι, είτε στο κομμάτι της ασφάλειας, είτε σε αυτό των δημοσίων σχέσεων.

 

— Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι τώρα;

Πέρα από το ότι αντιμετωπίζουμε ομάδες που έχουν δεκαπλάσιο κεφάλαιο από το δικό μας, η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισε η ομάδα μας ήταν η σύγκρουση του οχήματος στους αγώνες του 2016, εμπόδιο το οποίο υπερκεράστηκε, τερματίσαμε κι έτσι κατακτήσαμε το βραβείο Team Spirit.


— Εκτός από τα ταξίδια, υπάρχει κάποιο άλλο προσωπικό όφελος από αυτό που κάνετε;

Κάθε μέλος, μέσα από τη συμμετοχή του στην ομάδα, εφαρμόζει όλες τις γνώσεις που έχει αποκομίσει από τις σπουδές του στη σχολή, όπως και πολλές καινούργιες. Επίσης, προάγεται το ομαδικό πνεύμα, η συνεργασία και, παρά τις δυσκολίες, το αίσθημα της ικανοποίησης στο τέλος του διαγωνισμού είναι ανεκτίμητο, καθώς επιβραβεύονται οι κόποι όλης της χρονιάς.


— Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας; Ετοιμάζετε κάτι άλλο;

Φετινό μας σχέδιο είναι ο διπλασιασμός των βραβείων, όπως και η προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Νέα σχέδια για ένα καινούργιο αυτοκίνητο βρίσκονται στα σκαριά, ενώ προετοιμάζουμε πολλές καινοτόμες ιδέες για τη διεκδίκηση του βραβείου "Technical-Innovation".

 

Κύρια προσδοκία μας από δω και πέρα είναι η εύρεση των απαραίτητων πόρων για την υλοποίηση των ιδεών μας και για να καταφέρουμε να διαγωνιστούμε το καλοκαίρι στο Λονδίνο. Θέλουμε να σας ζητήσουμε να στηρίξετε την ομάδα μας στη συμμετοχή της στον διαγωνισμό Nissan Generation N με την ψήφο σας, ώστε να κερδίσει ένα Nissan Juke και να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις της.

 

 «Η επιλογή της οδηγού έγινε με βάση τις οδηγικές της ικανότητες και τον σωματότυπό της, καθώς οι απαιτήσεις του διαγωνισμού επιβάλλουν χαμηλό βάρος αλλά και διατήρηση της βέλτιστης αγωνιστικής γραμμής». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
«Η επιλογή της οδηγού έγινε με βάση τις οδηγικές της ικανότητες και τον σωματότυπό της, καθώς οι απαιτήσεις του διαγωνισμού επιβάλλουν χαμηλό βάρος αλλά και διατήρηση της βέλτιστης αγωνιστικής γραμμής». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Πριν φύγουμε, η οδηγός του οχήματος παίρνει θέση στο όχημα και κάνει μια βόλτα στους δρόμους της έκθεσης. «Η επιλογή έγινε με βάση τις οδηγικές της ικανότητες και τον σωματότυπό της, καθώς οι απαιτήσεις του διαγωνισμού επιβάλλουν χαμηλό βάρος αλλά και διατήρηση της βέλτιστης αγωνιστικής γραμμής» εξηγούν τα παιδιά.


Το θέαμα είναι εντυπωσιακό, όλοι οι επισκέπτες παραμερίζουν για να κάνουν χώρο και κάποιοι χειροκροτούν. Εύχονται στα παιδιά να καταφέρουν τους στόχους τους και να διαπρέψουν. Μακάρι!


www.facebook.com/sem.ntua/

Περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα της ομάδας www.prometheus.ntua.gr

 

Κύρια προσδοκία μας από δω και πέρα είναι η εύρεση των απαραίτητων πόρων για την υλοποίηση των ιδεών μας και για να καταφέρουμε να διαγωνιστούμε το καλοκαίρι στο Λονδίνο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Κύρια προσδοκία μας από δω και πέρα είναι η εύρεση των απαραίτητων πόρων για την υλοποίηση των ιδεών μας και για να καταφέρουμε να διαγωνιστούμε το καλοκαίρι στο Λονδίνο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Δον Ιδιώτης Δον Ιδιώτης 27.2.2018 | 14:29
Φοιτητές που συνεργάζονται με πολυεθνικές αντί να οργανώσουν ένα ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα. Έτσι θα πάμε μπροστά;

Πέρα από την πλάκα τώρα, μπράβο στα παιδιά. Είναι το μέλλον της Ελλάδας αν και φοβάμαι ότι το δικό τους μέλλον δυστυχώς θα είναι εκτός της Ελλάδας...
Προηγούμενα 1 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ