Απεργία την Πρωτομαγιά

Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια"

Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
1

 

 

Η Σαρλότ Ράμπλινγκ επέστρεψε με τον κορυφαίο, ίσως, ρόλο της καριέρας της, ως Κέιτ στην ταινία 45 Χρόνια, του Άντριου Χέιγκ –ρόλο που της χάρισε την Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου φέτος, αλλά και το Βραβείο Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου για τη συνολική της προσφορά.

Με την αφορμή αυτή, ας θυμηθούμε  10 σημεία της πολυτάλαντης ζωής και καριέρας της, στην οποία δεν προσπάθησε ποτέ να αποδείξει τίποτα

 

 

1./ Ο πατέρας της ήταν στρατιωτικός, αυστηρός και δυστυχής. Η Ράμπλινγκ τον αποκαλεί «ήρωα».  Ήταν αθλητής και μετά από μια μεγάλη νίκη στους ολυμπιακούς αγώνες του 1936 αποφάσισε να εγκαταλείψει τον αθλητισμό, φοβούμενος μια ενδεχόμενη ήττα, μετά τον θρίαμβο. Η Ράμπλινγκ σε όλη της τη ζωή προσπαθούσε να καταπολεμήσει τον φόβο για την αποτυχία, που της είχε μεταδώσει.

 

Ναι, μπορεί το σώμα σου να έχει σκεβρώσει και το πρόσωπό σου γεμίσει ρυτίδες. ΟΛΑ τα υπόλοιπα όμως παραμένουν ίδια. Εσύ κάτω από αυτό το δέρμα πάλλεσαι το ίδιο, επιθυμείς το ίδιο, αγαπάς το ίδιο.

 

2./ Όταν γεννήθηκε το 1946 η Ράμπλινγκ, η τρία χρόνια μεγαλύτερη αδελφή της ήταν σοβαρά άρρωστη. Η συνεχής ενασχόληση της μητέρας της με την αδελφή της είχε σαν αποτέλεσμα η μικρή Σαρλότ να αποφασίσει ότι δε θα ξαναασχοληθεί μαζί της και πως θα αγαπάει μόνο τον πατέρα της. Όπως έχει πει, σχεδόν σε όλη τη ζωή της αγνοούσε τη μητέρα της, ήταν μπροστά της και δεν την έβλεπε.

 

Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
Ξεκίνησε την καριέρα της σε ηλικία 17 ετών, όταν την ανακάλυψε ένας διαφημιστής και πολύ γρήγορα διένυσε την απόσταση που χώριζε ένα διαφημιστικό της Cadbury από την ταινία Georgy Girl (1966), με την οποία έγινε διάσημη.

 

3./ Στη ζωή της σημαντικό ρόλο έπαιξε η αυτοκτονία της αδελφής της σε ηλικία 23 ετών. Μιλώντας σχετικά έχει πει: «Όσο περίεργο και αν σας φανεί, ένιωσα σαν να θυσίασε τη ζωή της για μένα. Τουλάχιστον έτσι ήθελα να νιώθω, ότι το έκανε για να προχωρήσω εγώ μπροστά. Ο θάνατός της ήταν σα να μου άνοιξε τον δρόμο». Την αυτοκτονία της αδελφής της τη θεώρησε σαν μια πρόκληση να ζήσει, ανατρέποντας τα δεδομένα.

 

4./ Ξεκίνησε την καριέρα της σε ηλικία 17 ετών, όταν την ανακάλυψε ένας διαφημιστής και πολύ γρήγορα διένυσε την απόσταση που χώριζε ένα διαφημιστικό της Cadbury από την ταινία Georgy Girl (1966), με την οποία έγινε διάσημη. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων πενήντα ετών έχει παίξει σε περισσότερες από 100 ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Ανάμεσα στους σκηνοθέτες με τους οποίους συνεργάστηκε βρίσκονται ο Λουκίνο Βισκόντι, ο Γούντι Άλεν, ο Ναγκίσα Οσίμα, ο Άλαν Πάρκερ, ο Φρανσουά Όζον και ο Λαρς Φον Τρίερ. Πρωταγωνίστησε στην τελευταία ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη Ο Βυσσινόκηπος, το 1999.

 

Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
Το 1974, σε ηλικία 22 ετών, πρωταγωνιστεί στην ταινία της Λιλιάνα Καβάνι, Ο Θυρωρός της Νύχτας.

 

5./ Το 1974, σε ηλικία 22 ετών, πρωταγωνιστεί στην ταινία της Λιλιάνα Καβάνι, Ο Θυρωρός της Νύχτας. Ο ρόλος της γυναίκας που, αν και στο παρελθόν ήταν θύμα του σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, έχει παράφορη σχέση με έναν πρώην ναζιστή, που εργάζεται ως θυρωρός σε ξενοδοχείο της Βιέννης, την μετατρέπει σε ερωτικό σύμβολο. Η ίδια δηλώνει για την ταινία: «Ήθελα να διερευνήσω την ψυχολογία του θύματος που κάποια στιγμή γίνεται θύτης. Στη ζωή μου υπήρξα θύμα του πατέρα μου, αλλά συγχρόνως τον λάτρευα κιόλας. Ήταν πολύ ωραίος άνδρας, φορούσε στολή κι εγώ αποφάσισα να γίνω ο στρατιώτης του».

 

Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
Το 2009, σε ηλικία 64 ετών, ο γερμανός φωτογράφος Γιούργκεν Τέλερ την πείθει, μαζί με το μοντέλο Ράκελ Ζίκερμαν, να ποζάρουν γυμνές στο άδειο Λούβρο, από τα μεσάνυχτα έως τις 6 το πρωί, με κλειστές τις κάμερες ασφαλείας.

 

6./ Έχει εμφανιστεί γυμνή σε αρκετές ταινίες της και το 1974 έκανε γυμνή φωτογράφηση για το Playboy. Το 2009, σε ηλικία 64 ετών, ο γερμανός φωτογράφος Γιούργκεν Τέλερ την πείθει, μαζί με το μοντέλο Ράκελ Ζίκερμαν, να ποζάρουν γυμνές μπροστά στη Μόνα Λίζα, σε μια φωτογράφηση που γίνεται στο άδειο Λούβρο, από τα μεσάνυχτα έως τις 6 το πρωί, με κλειστές τις κάμερες ασφαλείας. «Η εμπειρία έμοιαζε με νυχτερινό πικνίκ σε ένα παλάτι ομορφιάς, με παρέα την Τζοκόντα. Γύρω μας υπήρχαν όλοι αυτοί οι εκπληκτικοί πίνακες και οι άνθρωποι που απεικονίζονται σε αυτούς να μας κοιτάζουν. Υπήρχε μια μεταφυσική αίσθηση και ένιωθες κομμάτι της τέχνης των αιώνων», εξομολογείται η Σάρλοτ Ράμπλινγκ στη συνέντευξή της στους Sunday Times.

 

7./ Το 1972 παντρεύεται τον Νεοζηλανδό Bryan Southcombe και αποκτά μαζί του έναν γιο, τον Μπάρναμπι.  Σε ένα πάρτι στο Σαιν Τροπέ, γνωρίζει τον Ζαν-Μισέλ Ζαρ και χωρίζει τον πρώτο της σύζυγο. Παντρεύεται τον συνθέτη το 1978, ζούνε μαζί είκοσι χρόνια κι αποκτούν τον γιο τους, Ντέιβιντ. Η πολυτελής ζωή  σε μία έπαυλη στις Βερσαλλίες δε θα την προστατεύσει από την κατάθλιψη, στην οποία βυθίζεται όλο και περισσότερο, μέχρι που καταρρέει το 1988. Θα ανακάμψει στα μέσα της δεκαετίας του ΄90, περίπου την εποχή που μαθαίνει από τις εφημερίδες ότι ο Ζαρ την απατά. Χωρίζουν το 1998. Το 2000, ο νεαρός σκηνοθέτης Φρανσουά Όζον της δίνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο  δράμα του Κάτω από την άμμο και η Ράμπλινγκ, στα 54 της, ξαναγίνεται αστέρι.

 

Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
Tην εποχή που γύριζε το "Ζαρντόζ" με τον Σον Κόνερι

 

8./ Το 2012 πρωταγωνιστεί στο πολυεπίπεδο, σκοτεινό ψυχολογικό θρίλερ I, Anna, το οποίο σκηνοθετεί ο γιος της Μπάρναμπι, που πραγματοποιεί το σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Θα πει για τη συνεργασία τους: «Τον Μπάρναμπι, τον έσερνα από μικρό σε όλες μου τις επαγγελματικές υποχρεώσεις. Μεγάλωσε μέσα στα κινηματογραφικά πλατό. Έτσι, λοιπόν, ήταν φυσικό επακόλουθο να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο. Για την ταινία αυτή, όταν διάβασα αρχικά το σενάριο, του είπα να την αφήσει κι αν θέλει να την προχωρήσει, ας μην είμαι εγώ η πρωταγωνίστρια, ας είναι κάποια άλλη. Δεν την είδα τη συνεργασία με καλό μάτι. Αλλά επέμενε, γιατί με ξέρει. Είμαι ο άνθρωπος που λέω διαρκώς “όχι”, άλλα όταν μου το λες και μου το ξαναλές θα πω τελικά το “ναι”. Όπως κι έγινε. Στη διάρκεια των γυρισμάτων, τον άφησα να με καθοδηγήσει. Ξέρει από κινηματογράφο, είναι ευγενικός και τυπικός με τους συνεργάτες του, και φυσικά είμαι περήφανη για αυτόν».

 

Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
Με τον Menothy Cesar στο “Heading South,” του Laurent Cantet -ένα φιλμ του 2005 για τον σεξοτουρισμό των ηλικιωμένων γυναικών στην Αφρική

 

9./ Στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2015 παρουσιάστηκε η τελευταία ταινία της Σαρλότ Ράμπλινγκ 45 Χρόνια, σε σκηνοθεσία Άντριου Χέιγκ. Πρόκειται για την ιστορία ενός ζευγαριού που ετοιμάζεται να γιορτάσει την 45η επέτειο γάμων του, αλλά το παρελθόν ξυπνά για να τους θυμίσει κάτι που ήταν θαμμένο για καιρό στο υποσυνείδητό τους. Τα 45 Χρόνια είναι μια νέα οπτική στις σχέσεις, το γήρας, τη συγχώρεση και τη ζήλια, από έναν σκηνοθέτη με μοναδική ματιά στο θέμα των σχέσεων. Η Ράμπλινγκ και ο συμπρωταγωνιστής της Τομ Κόρτνεϊ κέρδισαν αμφότεροι την Αργυρή Άρκτο στο Βερολίνο, για την ερμηνεία τους. Ο 78χρονος Τομ Κόρτνεϊ είναι σύντροφός της, ωστόσο οι ερωτικές σκηνές τής ήταν ιδιαίτερα δυσάρεστες. «Ήταν τρομερό, διότι η οικειότητα με έναν άνθρωπο δεν πρέπει να μοιράζεται με τον υπόλοιπο κόσμο. Τότε γίνεται κάτι το φρικτό», δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

10./ Με αφορμή την ταινία μίλησε για τη σχέση της με το χρόνο: «Όσο είσαι ακόμα ζωντανός, όσο ακόμα αναπνέεις, τόσο αναρωτιέσαι, τόσο αγωνίζεσαι με τον εαυτό σου, τόσο ερωτεύεσαι, τόσο φοβάσαι. Αυτό σημαίνει ότι είσαι όσο ζωντανός όσο ήσουν στα 20 σου χρόνια. Ναι, μπορεί το σώμα σου να έχει σκεβρώσει και το πρόσωπό σου γεμίσει ρυτίδες. ΟΛΑ τα υπόλοιπα όμως παραμένουν ίδια. Εσύ κάτω από αυτό το δέρμα πάλλεσαι το ίδιο, επιθυμείς το ίδιο, αγαπάς το ίδιο. Και είναι τόσο υπέροχο που αυτή η ταινία το δείχνει επιτέλους. Που μπορούμε να το συζητάμε αυτό μεταξύ μας και με τις άλλες γενιές, μέσω της τέχνης. Χαίρομαι που εσείς οι νέοι άνθρωποι το καταλάβατε. Γιατί σας περιμένει και δε θέλω με τίποτα να απελπίζεστε: οι ίδιοι θα είστε - όσο παθιασμένοι και υπέροχοι και μοναδικοί ήσασταν στα 25 σας.[…] Μόνο το σώμα σε προδίδει. Όλα τα υπόλοιπα μένουν ίδια. Αν θέλεις να μείνουν ίδια. Γιατί το βλέπω γύρω μου: όσοι γέρασαν, επέλεξαν να γεράσουν. Αφέθηκαν, το πίστεψαν. Τα γηρατειά είναι απλώς λάθος τρόπος σκέψης.

 

 

 

Η κριτική του Θοδωρή Κουτοσγιαννόπουλου στη LIFO για την ταινία 45 χρόνια

 

Στα πρόθυρα της γιορτής για την επέτειο των 45 χρόνων γάμου του Τζεφ και της Κέιτ, ο σύζυγος μαθαίνει πως το πτώμα της παλιάς αγαπημένης του αποκαλύφθηκε έπειτα από δεκαετίες, κάτω από τους πάγους των Σουηδικών Άλπεων. Αν και ο νεανικός του έρωτας φαινόταν παντοτινά θαμμένος στον χρόνο, η είδηση τον κλονίζει δυσανάλογα και τον βάζει στην προσωρινή τουλάχιστον διαδικασία να αναθεωρήσει τη ζωή του.

 

Η Κέιτ προσπαθεί να διατηρήσει την ψυχραιμία της, αλλά γρήγορα καταλαβαίνει πως ένας ευχάριστος σταθμός σε μια ισορροπημένη πορεία μπαίνει σε περιπέτειες. Ωστόσο, η περιπέτεια του απρόοπτου αποδίδεται με τον μελαγχολικό τόνο που αρμόζει σε ένα ζευγάρι Βρετανών που έχουν αποτραβηχτεί εδώ και χρόνια στην εξοχή, έχουν εναρμονιστεί σε χαλαρούς ρυθμούς και αναγκαστικά έχουν κατεβάσει τις ταχύτητες της νιότης, χωρίς να έχουν πάρει ενσυνείδητη απόφαση να αλλάξουν το παρελθόν τους.

 

Η ηλικία τους είναι ο τρίτος, οργανικός πρωταγωνιστής, μαζί με τον Τζεφ και την Κέϊτ. Η ηρεμία που τους διακρίνει δεν περιγράφεται ως ισοπεδωτική εγκατάλειψη αλλά ως μια σιωπηλή οικειότητα, το χαρακτηριστικό των ανθρώπων που τα έχουν βρει χωρίς να προσπαθήσουν και να τρώγονται.

 

Η έννοια του έρωτα τίθεται σε αμφισβήτηση ή, καλύτερα, στο σωστό της πλαίσιο, ύστερα από πολλά χρόνια λήθαργου. Ξαφνικά, ένα ανδρόγυνο έχει κάτι να χωρίσει, κάτι που μπορεί να τους χωρίσει, όχι ακριβώς σαν κι εκείνα που κραυγάζουν (όπως η απιστία ή οι διαφωνίες) αλλά μια πιο κρυφή και πολύπλοκη υπενθύμιση πως οι σχέσεις θέλουν δουλειά για να παραμείνουν ζωντανές.

 

Ο σκηνοθέτης Άντριου Χέι μας έχει δείξει στο εξαιρετικό, και εξίσου χαμηλόφωνο, Weekend, με πρωταγωνιστές ένα gay ζευγάρι και τον τρόπο που πλησιάζονται, δένονται και απομακρύνονται, ότι γνωρίζει πώς να χειρίζεται χαρακτήρες, κυρίως μέσα από έναν ψυχολογικό μηχανισμό, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγει σε θορυβώδεις κλυδωνισμούς και αναίτιες προστριβές.

 

Στο πνεύμα της εσωτερικότητας της ταινίας, ο Τζεφ δρα στην αρχή δίνοντας την υπόνοια μιας σοβαρότερης σχέσης απ' ό,τι επιλέγει να θυμάται η σύζυγός του – ή μήπως ο ίδιος ποτέ δεν θέλησε να αποκαλύψει τη συναισθηματική επένδυση σε μια γυναίκα που χάθηκε άδοξα, από έναν λάθος υπολογισμό, σε μια αλπινιστική εκδρομή, γιατί δεν είχε ποτέ τον χρόνο να πενθήσει ουσιαστικά για το μέλλον που διακόπηκε απότομα; Η Κέιτ, από την άλλη, μετά τις πρώτες διερευνητικές ερωτήσεις, με ψυχραιμία και αξιοπρέπεια, ξεκινά το επώδυνο ταξίδι της αμφιβολίας, όταν τη ζώνει η πραγματική υπαρξιακή αγωνία (κι όχι αυτή που προέρχεται από το ουδέτερο άθροισμα των χρόνων της κοινής ζωής) στην ανάποδη προοπτική του χαμένου χρόνου: τι είναι, άραγε, χειρότερο, να ξέρει πως ο άνδρας με τον οποίο είναι παντρεμένη εδώ και 45 χρόνια, αν έπρεπε να διαλέξει, θα έμενε πάντα με την πρώτη και ίσως μεγάλη του αγάπη, ή να κάνει πως δεν την πειράζουν τα πεπρωμένα και οι υποθέσεις, από τη στιγμή που η ζωή μαζί του δεν παρουσίασε πρόβλημα; Γιατί να μπει στη διαδικασία να δυναμιτίσει αναδρομικά τις συμβιωτικές «ωδίνες» με μονόδρομο τη βουβή δυστυχία της;

 

Ευτυχώς, οι σκέψεις αυτές δεν προκύπτουν αυθαίρετα, αλλά εκφέρονται θεσπέσια από την υπαινικτική και ταυτόχρονα μεγαλειώδη ερμηνεία της Σάρλοτ Ράμπλινγκ στον καλύτερο με διαφορά ρόλο της καριέρας της. Ο σπουδαίος Τομ Κόρτνι την υποστηρίζει απόλυτα σε ένα ρεσιτάλ συμπυκνωμένης εγκράτειας-σεμινάριο που δηλώνει την πλήρη ωρίμανση μιας τολμηρής ηθοποιού. Την ίδια στιγμή, ο σκηνοθέτης αποφεύγει την εύκολη ελεγειακή λύση της αφήγησης, προτιμώντας μια ρεαλιστική μελαγχολία, εναρμονισμένη με τα γκρίζα σύννεφα που σκεπάζουν την αναμενόμενη παθητικότητα της τρίτης ηλικίας.

 

Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
45 χρόνια
Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
Με τον γιό της Μπάρναμπι
Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
Η περίφημη γυμνή φωτογράφησή της από τον Χέλμουτ Νιούτον για τη Vogue
Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
Τα πρώτα χρόνια
Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
Στους "Καταραμένους" του Βισκοντι
Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
Η πρώτη της επιτυχία το 1966, δίπλα στον Άλαν Μπέϊτς, στο “Georgy Girl” του Silvio Narizzano
Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter
Δεν έχει πια να αποδείξει τίποτα
Η αθόρυβη ακμή της Σαρλότ Ράμπλινγκ. 10 πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για την σταρ του "45 χρόνια" Facebook Twitter

1

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ