ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Happy Day. Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο.

Happy Day. Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο. Facebook Twitter
1

Το ειδησεογραφικό «best of» των τελευταίων ημερών ήταν αναμφίβολα η οργισμένη παρέμβαση του Δημήτρη Κοντομηνά, γνωστού επιχειρηματία και ιδιοκτήτη του Alpha, στη διάρκεια ζωντανής εκπομπής, προκειμένου να κατσαδιάσει δημόσια τους παρουσιαστές του (ρίχνοντας και μια «ξώφαλτση» στα... πριγκιπόπουλα του Φίλη, παρότι το κανάλι του δεν είναι δα το πλέον αντιπολιτευόμενο) σαν τόλμησαν να παρεκκλίνουν από τη «γραμμή» του αφεντικού, «επικρίνοντας» την πώληση του Ελληνικού και την εγκατάλειψη της δημόσιας υγείας στην καλή θέληση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Μήτε για τη Βόρεια Κορέα, λατρεμένο αντιπαράδειγμα για τους ομοϊδεάτες του υπόδικου για μεγάλο τραπεζικό σκάνδαλο «κάπο», δεν έχει ακουστεί κάτι αντίστοιχο! Δεν επρόκειτο, μάλιστα, καν για κάποια «σοβαρή» πολιτική εκπομπή αλλά για ένα πρωινάδικο της σειράς, που κατά διαβολεμένη σύμπτωση έτυχε, ωστόσο, να έχει έναν τίτλο πολύ συμβολικό «Happy Day», ίδιο με την έξοχη ταινία-αλληγορία που είχε γυρίσει ο Παντελής Βούλγαρης ακριβώς σαράντα χρόνια πριν για τον «Νέο Παρθενώνα» της φρίκης (με πεζό ή... κεφαλαίο «Φ» κατά τη «μεγάλη μητέρα-προστάτιδα» του εγχειρήματος Φρειδερίκη!) που οικοδομούνταν μεταπολεμικά στη Μακρόνησο...


Η είδηση δεν είναι, βέβαια, η ωμή παρέμβαση της εργοδοσίας στη ροή του προγράμματος ούτε η απροσχημάτιστη σύμπλευση με συγκεκριμένα επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα. Αυτό είναι κανόνας για τα περισσότερα ιδιωτικά ΜΜΕ, με τη διαφορά ότι συνήθως αποφεύγουν να το κάνουν θέμα (και θέαμα) – τα πράγματα γίνονται πιο «διακριτικά» κι εξάλλου οι ίδιοι οι εργαζόμενοι φροντίζουν να αυτολογοκρίνονται εγκαίρως. Είναι, άλλωστε, από τους κύριους λόγους της απαξίωσης που οδήγησε σε ελεύθερη πτώση ακόμα και κραταιά κάποτε κανάλια όπως το Mega, εθίζοντας την κοινή γνώμη στον «αφορισμό» ότι δημοσιογράφος ίσον αλήτης-ρουφιάνος, όσο ανθρωποφαγική και φασίζουσα κι αν είναι, με τη σειρά της, η απόδοση συλλογικής ευθύνης. Είμαστε πολύ μακριά από την εποχή «φωτισμένων» ιδιοκτητών-εκδοτών, όπως ο Κίτσος Τεγόπουλος της «Ελευθεροτυπίας», που σε άφηνε να γράψεις ό,τι νόμιζες, ακόμα κι αν «πλακωνόταν» ύστερα μαζί σου, και από καιρούς που, ακόμα κι αν η εργοδοσία ήταν τόσο «ποταπή», όφειλε να το κρύβει για λόγους ηθικής τάξης και δημόσιας εικόνας. Σιγά, τι να κρύψω, σου λέει τώρα ο κάθε Κοντομηνάς και γιατί, η Ιστορία κατέβασε ρολά, ο καπιταλισμός-καζίνο που έκανε κι εμένα μάγκα θα θριαμβεύει τα επόμενα 10.000 χρόνια, νόμος είναι πια το δίκιο του εργοδότη κι όσο γρηγορότερα το εμπεδώσετε –όχι μόνο οι δικοί μου υπάλληλοι αλλά όλοι σας, κανάγιες!–, τόσο καλύτερα. Σιγά μη χάσω και τηλεθεατές, θα σκέφτηκε, μέχρι τα νιάνιαρα γνωρίζουν πια τι παιχνίδι παίζεται στα ΜΜΕ, οπότε οι επιλογές γίνονται συνειδητά, άσε που η αλαζονεία έγινε «μόδα» που πουλάει σήμερα, μήπως να το εκμεταλλευτώ; «Ντροπή σας!...» κατέληξε επιτιμώντας την αχαριστία των «κολλήγων» – και οφείλουμε, τουλάχιστον, να αναγνωρίσουμε την ειλικρίνεια του ανδρός αλλά και τη θαρραλέα υλοποίηση, από μεριάς του, του αντιεξουσιαστικού συνθήματος «να υπερασπίσουμε την τάξη μας!...».

Happy Day. Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο. Facebook Twitter
Είμαστε πολύ μακριά από την εποχή «φωτισμένων» ιδιοκτητών-εκδοτών, που σε άφηναν να γράψεις ό,τι νόμιζες, ακόμα κι αν «πλακωνόταν» ύστερα μαζί σου.. Ο κ. Κοντομηνάς και τα βασικά στελέχη του σταθμού του, στην Κύπρο.

Νόμος είναι πια το δίκιο του εργοδότη κι όσο γρηγορότερα το εμπεδώσετε –όχι μόνο οι δικοί μου υπάλληλοι αλλά όλοι σας, κανάγιες!–, τόσο καλύτερα.


Υποψιάζομαι, επιπλέον, πως έχουμε να ακούσουμε, να δούμε μα και να ζήσουμε πολλές ακόμα τέτοιες απείρου κάλλους εργοδοτικές συμπεριφορές (σοφά, οπότε, ο κ. Κοντομηνάς μας προϊδεάζει), αν ισχύσουν από το φθινόπωρο τα νέα, ακόμα πιο ισοπεδωτικά μνημονιακά μέτρα: απελευθέρωση απολύσεων, «ψαλίδι» στον 13ο και 14ο μισθό, αντιαπεργιακό λοκ άουτ και περαιτέρω αποδυνάμωση του συνδικαλιστικού δικαιώματος, αντίστοιχα δηλαδή με εκείνα που κάνανε έξαλλους τους Γαλάτες, βγάζοντας από το σεντούκι τον «εφιάλτη» του '68. Αυτά, δίχως να υπολογιστούν τα λογής χρέη και εισφορές που διαρκώς αυγαταίνουν, η αναμενόμενη λόγω αυξημένου ΦΠΑ «ανηφόρα» τιμών και τιμολογίων, η διογκούμενη ανεργία και, το χειρότερο όλων, μια προοπτική ζωής που φαντάζει «μαντρωμένη» εσαεί στο δίπτυχο μεροδούλι-μεροφάι. Οι θιγόμενες τάξεις, οπότε, θα χρειαστούν αντίστοιχα θαρραλέους «μάρτυρες», αν δεν θέλουν να καταλήξουν στον απόπατο της Ιστορίας...

Στο Χάππυ Νταίη του Βούλγαρη με τις έντονες καφκικές, οργουελικές και παζολινικές αναφορές (η ταινία βασίστηκε στο μυθιστόρημα Ο Λοιμός του Ανδρέα Φραγκιά), ένας νεαρός πολιτικός κρατούμενος που αρνείται να ενδώσει υποβάλλεται σε βασανιστήρια και αποπειράται να αποδράσει από το κολασμένο νησί κολυμπώντας. Οι δεσμοφύλακες θεωρούν ότι πνίγηκε, όταν όμως καταφθάνει για επίσκεψη η βασίλισσα, τον εντοπίζουν και τον δολοφονούν αδίστακτα, μια και ήδη θεωρούνταν νεκρός, όπως άλλωστε έκαναν και στην πραγματικότητα με θύματα εκατοντάδες κρατούμενους στη μεγάλη σφαγή της Μακρονήσου το '48. Οι αναλογίες με το Happy Day πρωινάδικο του Alpha είναι προφανώς τραβηγμένες, στη δεύτερη εξάλλου περίπτωση οι «κρατούμενοι» δεν απέδρασαν, αντίθετα απολογήθηκαν. Κι όμως, τηρουμένων πάντα των αναλογιών, η δεύτερη εικόνα είναι, θαρρώ, εφιαλτικότερη από την πρώτη στην ιστορική προοπτική της.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη LIFO.

1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Ο ελληνικός ρατσισμός / Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα και το αντίκτυπό της σε Έλληνες κι Αλβανούς μέσα από τη συγκινητική αυτοβιογραφία του Φατός Ρόσα «Εγώ, ο Λαθρομετανάστης» (εκδ. Ελεύθερος Τύπος), μια μαρτυρία δυνατή που καθηλώνει με την παραστατικότητα, την αμεσότητα και την ευστοχία της
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Casus Belli / Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Η αθωωτική απόφαση των δεκαοκτώ αστυνομικών που κατηγορούνταν για βιαιότητες κατά την επιχείρηση εκκένωσης της κατειλημμένης πλατείας Συντάγματος τον Ιούλιο του ’11 δεν εξέπληξε κανέναν και απογοήτευσε όποιον τυχόν έλπιζε σε ένα νέο ύφος και ήθος από πλευράς εξουσίας
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Casus Belli / Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Κάθε άνθρωπος που δίκαια διασώζεται από τα νύχια ενός συστήματος εξουσίας βαθιά διεφθαρμένου, αυταρχικού κι ανάλγητου είναι κέρδος για την κοινωνία, αλλά τι θα συμβεί αν στην περίπτωσή της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Casus Belli / Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Το παλιομοδίτικο, δασκαλίστικο κήρυγμα του εκνευρισμένου Γάλλου προέδρου σε νεαρό σπουδαστή που τάχα τον ειρωνεύτηκε αντικατοπτρίζουν απόλυτα το ύφος, το ήθος αλλά και τους μύχιους φόβους της εξουσίας σήμερα διεθνώς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Casus Belli / Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Σκέψεις σχετικά με το επίμαχο νομοσχέδιο αναδοχής για τα ζευγάρια που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, με αφορμή την 6η Γιορτή Οικογενειών Ουράνιο Τόξο στην Ακαδημία Πλάτωνος
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Casus Belli / Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Από την κεντρική Αφρική ως την Αραβική χερσόνησο, από την Άπω ως τη Μέση Ανατολή κι από τον Καύκασο ίσαμε τη «δικιά μας» γειτονιά μυρίζει μπαρούτι. Πόσο πιθανός είναι άραγε ένας μεγάλος, τοπικός ή και παγκόσμιος πόλεμος και τι μορφή θα έχει; Κι αν έχει ήδη ξεκινήσει;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Αρχείο / Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Κρίνουν άραγε οι δικαστές τους κατηγορούμενους για πολιτική βία και τρομοκρατικές ενέργειες ισότιμα κι αντικειμενικά ή ανάλογα, εν πολλοίς, με την ιδεολογική τους προέλευση; Δύο ευαισθητοποιημένοι στα κοινά δικηγόροι και ο πρώην γ.γ. Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταθέτουν την άποψή τους
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Casus Belli / Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο Τσίπρας έχει επίσης βέβαια κάνει μεγάλες γκάφες, όμως ο Κυριάκος που πλασάρεται ως πιο σπουδαγμένος, πιο εκλεπτυσμένος και πιο σοβαρός τερματίζει το «γκαφόμετρο»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Casus Belli / Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Το να εξοπλίζεις ένα καθεστώς όπως το (θεωρητικά σύμμαχο) σαουδαραβικό, που εμπλέκεται σε εγκλήματα πολέμου στην Υεμένη, είναι κραυγαλέα ανήθικο, έστω κι αν αποδειχθεί καθ΄όλα νόμιμο
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Casus Belli / Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Οι εννέα ομοφυλόφιλοι πολίτες που μήνυσαν τον Καλαβρύτων Αμβρόσιο για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος καθώς και δημόσια υποκίνηση βίας και μίσους ευελπιστούν σε μια καταδίκη-ανάχωμα στον μισαλλόδοξο λόγο που συχνά διατυπώνουν με περισσή χολή όχι μόνο κάποιοι αφιονισμένοι ρασοφόροι αλλά και η ίδια η επίσημη Εκκλησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Στήλες / Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Η «κλεμμένη» σημαία, το φασιστικό χτύπημα, η προπαγάνδα του ψέματος και μια πρωθυπουργική πρωτοβουλία που θα ήταν θαυμάσια αν είχε την ανάλογη συνέχεια και συνέπεια
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ
Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Στήλες / Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Μερικές ενδεχομένως ανόσιες σκέψεις πάνω στην ερωτική επιθυμία -από την αθωότερη ως την απεχθέστερη εκδοχή της- καθώς και τις κοινωνικές νόρμες με αφορμή το πρόσφατο «Χόλιγουντγκεϊτ»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ