Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Αυτό που θ' ακούς παντού αυτό το καλοκαίρι!

Ο Νίκος Ράλλης εξηγεί γιατί το «Random Access Memories» των Daft Punk είναι το άλμπουμ του καλοκαιριού.

Αυτό που θ' ακούς παντού αυτό το καλοκαίρι!

  • Αφενός γιατί είναι, ή βρέθηκε, στο Νο 1 των πωλήσεων, ψηφιακών ή άλλων, περίπου 20 χωρών.
  • Γιατί το «Get Lucky», ένα συναρπαστικό leftover από τα χρόνια της disco, έγινε το πρώτο τραγούδι-μανία εδώ και χρόνια, χωρίς να φλερτάρει με το cult ή το trash. Απλώς επειδή είναι ωραίο και σου φτιάχνει αμέσως τη διάθεση, είτε είσαι πενηντάρης διανοούμενος είτε γκέι πασαλειμμένος με λάδι.
  • Επειδή η κουβέντα για το άλμπουμ και την αξία του φούντωσε, όχι μόνο στα social media, εκεί που κάθε μέρα πρέπει μια κουβέντα να φουντώσει, αλλά και στις παρέες, στα τραπεζάκια έξω, όπου καταναλώνεται αλκοόλ αυτό το καλοκαίρι.
  • Οι καλύτεροι γραφιάδες περί μουσικής, Έλληνες ή ξένοι, ίδρωσαν να ορίσουν γιατί αυτός ο δίσκος είναι –ή δεν είναι– ένα ορόσημο για το 2013 και τις προτιμήσεις του κοινού.
  • Γιατί το 2013, και με μία φοβερή οικονομική κρίση να έχει πέσει στα κεφάλια της generation jobless, η disco των Daft Punk, άλλοτε οργανική, όπως αυτή των Chic, κι άλλοτε computerized, όπως αυτή του Τζόρτζιο Μορόντερ, έχει τη δύναμη να συγκινήσει πιο πολύ από ανούσιες ασκήσεις στους υπολογιστές ή ιδρωμένες κι άσκοπες επιδόσεις στις κιθάρες, με τις φράσεις «Lose yourself to dance» και «We 're up all night to get lucky» να ακούγονται ως πρόσκληση σε ένα νέο «Καλοκαίρι της Αγάπης».
  • Eπειδή η disco είναι ένα είδος που το αγαπάει το 95% του ακροατηρίου, όταν ξυπνάει, στο αυτοκίνητο ή ενώ ετοιμάζεται να βγει βόλτα. Και ο δίσκος των Daft Punk περιέχει πολύ ear candy γι' αυτό το κοινό: όχι μόνο τα δύο κλασικά disco με τον Φάρελ Γουίλιαμς, το «Get Lucky» και το «Lose yourself to dance», αλλά και το επηρεασμένο από τα μιούζικαλ «Touch» με τον Πολ Γουίλιαμς, το γλυκύτατο, εφηβικό «Instant Crush», που το λέει ο Τζούλιαν Καζαμπλάνκας των Strokes, και το «Giorgio by Moroder», που είναι ένα θαύμα ηχητικής εξέλιξης και σασπένς, με τον ίδιο τον maestro να αφηγείται την ιστορία της ανακάλυψης της disco μουσικής.