Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Η μόνη παρέμβαση Σαμαρά στη ΝΕΡΙΤ που δεν θα ήταν σκάνδαλο

Σχετικά με το θόρυβο για τη σειρά με τη ζωή της -προγιαγιάς του- Πηνελόπης Δέλτα

Η μόνη παρέμβαση Σαμαρά στη ΝΕΡΙΤ που δεν θα ήταν σκάνδαλο

Η ΝΕΡΙΤ αυτή τη στιγμή είναι στην πιο απαξιωμένη της φάση, μετά τις (τελείως αναμενόμενες) αποκαλύψεις για τις κυβερνητικές παρεμβάσεις στο έργο της. Το ότι είναι σκανδαλώδης η εμμονή των κυβερνήσεων να ελέγχουν τη δημόσια τηλεόραση -ειδικά του Σαμαρά που έκλεισε την ΕΡΤ για να δημιουργήσει δήθεν έναν ακηδεμόνευτο φορέα χωρίς κυβερνητικές παραμβάσεις, είναι γεγονός. 

Αυτό όμως δεν σημαίνει πως οτιδήποτε κάνει η ΝΕΡΙΤ είναι εκ των προτέρων σκάρτο. 

Διάβασα χτες στο κινητό μου αυτήν την είδηση στις Τυπολογίες. 

Έτσι όπως είναι γραμμένη η είδηση θα νόμιζε κανείς ότι η σειρά που προτάθηκε αφορά καμιά Βέρα Λάμπρου (και κάτω) που είχε απλώς γερό δόντι στην κυβέρνηση, και όχι μια απ' τις σημαντικότερες πνευματικές μορφές της Ελλάδας του περασμένου αιώνα. 

Ας πούμε: Προς τι τα αποσιωπητικά στο "Πρόταση για την... Πηνελόπη Δέλτα", λες και είναι κάποια αξιογέλαστη με βαρετή ζωή που δεν θα άξιζε με τίποτα να γίνει μια πρόταση για αυτήν;

Ή παρακάτω, μετά τη σύνδεση με τον Σαμαρά, προς τι το "και το ενδιαφέρον είναι ότι συζητούν την έγκρισή της"!; Σα να λέμε "όχι μόνο δεν την πέταξαν έξω με τις κλωτσιές που τόλμησε να είναι πρόγονος του Σαμαρά, αλλά το συζητάνε κιόλας!"

Πρόκληση, κατά τη γνώμη μου, θα ήταν αν ο ίδιος ο Σαμαράς (ή κάποιοι για να τον γλείψουν) πρότειναν και έκαναν σειρά τη ζωή μιας τυχαίας, άγνωστης θείας του που απλώς βοσκούσε τα πρόβατα για 70 χρόνια σε ένα ορεινό χωριό. Πρόκληση δεν είναι να γίνει, επιτέλους -και κακώς δεν είχε γίνει μέχρι σήμερα- σειρά με την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ζωή της γυναίκας που έγραψε κλασικά παιδικά βιβλία όπως είναι ο Μάγκας, ο Τρελαντώνης και τα Μυστικά του Βάλτου, που θεωρείται η σημαντικότερη γυναικεία φυσιογνωμία στις κρίσιμες για τον Ελληνισμό πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. 

Δεν με νοιάζει αν κάποιος πονηρός ή μη κατέθεσε την πρόταση για να εκμεταλλευτεί τη συγκυρία. Η πολυτάραχη ζωή της Δέλτα, τα πολυσυζητημένα παιδικά της η δημιουργικότητά της, η σχέση της -ενώ ήταν παντρεμένη- με τον Ίωνα Δραγούμη, και το περίφημο τέλος της*, την κάνουν πρώτης τάξεως προσωπικότητα για τηλεοπτική σειρά. 

Για χίλια πράγματα μπορούμε να κατηγορήσουμε τον Σαμαρά ή τη ΝΕΡΙΤ. Αυτό, θεωρώ, δεν είναι ένα απ' αυτά. 

*Στις 27 Απριλίου 1941, ημέρα κατά την οποία τα γερμανικά στρατεύματα καταλαμβάνουν την Αθήνα, η Πηνελόπη Δέλτα προσπαθεί να αυτοκτονήσει παίρνοντας δηλητήριο και τελικά φεύγει από τη ζωή πέντε ημέρες αργότερα, στις 2 Μαΐου 1941, ενώ είχαν ήδη προηγηθεί άλλες δύο απόπειρες αυτοκτονίας στο παρελθόν. Στον τάφο της, στον κήπο του σπιτιού της, χαράχτηκε η λέξη ΣIΩΠH. Το 2014 εκδόθηκε το τελευταίο της ανέκδοτο έργο ¨Ρωμιοπούλες¨ από τις εκδόσεις Ερμής, το οποίο παρέμενε ανέκδοτο εδώ και 75 χρόνια. Κυκλοφόρησε με επιμέλεια του δισέγγονού της Αλέκου Π. Ζάννα.