Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ένας λαϊκός καλλιτέχνης της Ναΐφ Ζωγραφικής (που αξίζει να γνωρίσουμε)

Ποιος ήταν ο Γιώργος Κεραμίδας

Ένας λαϊκός καλλιτέχνης της Ναΐφ Ζωγραφικής (που αξίζει να γνωρίσουμε)

Διάβασα γι' αυτόν, με αφορμή τα τρία χρόνια από τον θάνατό του. 

Μια σπουδαία ευκαιρία για να παρουσιάσω μερικά από τα έργα του.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΡΑΜΙΔΑΣ 1933 - 2010

Η ουσία της τέχνης είναι έκφραση και δημιούργια που ο άνθρωπος μοιράζεται με τους συνανθρώπους του.  

Στους κατεξοχήν πηγαίους δημιουργούς εντάσσονται και οι Ναΐφ καλλιτέχνες. 

Οι Ναΐφ ζωγράφοι ειναι οι αυτοδίδακτοι ζωγράφοι αυτοί που δεν εκφράζουν μια τέχνη αρχάριων αλλά μιας ωριμότητας. Η Γαλλική λέξη ναΐφ προέρχεται απο τη λατινική ΝΑΤΙVUS που σημαίνει: Φυσικός - Αυθόρμητος.
Ζωγραφιζούν από μια απαράμιλλη εσωτερική ευαισθησία για όλα τα θέματα που αφορούν τη ζωή.

Ένας από αυτούς ήτανε και ο Γιώργος Κεραμίδας που αισθάνθηκε την ανάγκη να μεταβάλλει σε εικόνα όλα τα βιώματα του.

Γεννήθηκε στη Λειβαδιά το 1933. Ζωγράφιζε από το 1958, αυτοδίδακτος, ενώ αργότερα παρακολούθησε ελεύθερο σχέδιο.


Έζησε στους Αγίους Αναργυρούς απο το 1960. Την εμφανισή του στο εικαστικό χώρο κάνει μετά την Μεταπόλιτευση. Η πρώτη ατομική έκθεση γίνετε το 1982 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αγίων Αναργύρων.

Οδηγούμενος απο το ενστικτό του καλλιέργησε αρμονικούς χρωματικούς συνδυασμούς και με λαμπερά έντονα χρώματα ''μιλησε'' για την ύπαιθρο, για την καθημερινότητα της ζωης, την εργατιά αλλα και τους κοινωνικούς προβληματισμούς.

Αυτό αποτελεί ιδιαίτερο στοιχείο και τον ξεχωρίζει από τους απλούς Ναΐφ ζωγράφους: Ήταν ένας συγχρονος Ναΐφ Ζωγράφος πολύ κοντά στη κοινωνική πραγματικότητα, που απαλλαγμένος από τα δεσμά της συμβατικής μάθησης, διατηρηρούσε τη δροσιά και το αυθορμητισμό της εκφρασης του.

"Η παρουσίαση ενός συνόλου ζωγραφικών έργων του Γιώργου Κεραμίδα δίνει την ευκαίρια σε αυτόν που θα τα δει να αποκτήσει μια ολοκληρωμένη εικόνα για τη συνεισφορά του στο χωρο της τεχνης.
Ιδιαίτερη σημασία εχει η προσπάθεια του Ζωγράφου να τελειοποιήσει το εκφραστικό του ιδίωμα και να διευρύνει το θεματολόγιο του με συνέπεια και διάθεση'', αναφέρει σε κριτική της η Αγγέλα Ταμβάκη - επιμελήτρια στην Εθνική Πινακοθήκη.