Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Οι μπέμπηδες

Η Polly Borland φωτογράφισε μυστικές λέσχες όπου ενήλικοι άντρες υποδύονται τα μωρά σε ένα από τα πιο απίθανα role playing

Οι μπέμπηδες

Η φωτογράφος Polly Borland γοητεύεται από το ανορθόδοξο , το αντισυμβατικό, το σουρεαλιστικό, το περιθωριακό και αυτά προσεγγίζει με την κάμερά της. Όταν πληροφορήθηκε όμως ότι υπάρχει ένας ολόκληρος μυστικός κόσμος με κλαμπς όπου ενήλικοι ζουν για εβδομάδες  προσποιούμενοι τα μωρά η πρώτη της αντίδραση ήταν να το απορρίψει ως ψευδές κατασκεύασμα που ξεπερνά την φαντασία. Γρήγορα βέβαια ανακάλυψε ότι έκανε λάθος. Μετά από έρευνα βρέθηκε στο Hush-a-Bye-Baby Club στο Gillingham του Kent όπου συνάντησε και φωτογράφισε ενήλικους άντρες να απολαμβάνουν καταστάσεις παιδικής παλινδρόμησης. Σαν μικροί μπόμπιρες οι Hush-a-Byes περνούν τις μέρες τους μπουσουλώντας, φορούν και χρησιμοποιούν πάνες, κοιμούνται σε βρεφικές κούνιες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, θηλάζουν από τη θηλή μιας «μητέρας».

Οι φωτογραφίες της Borland δημοσιεύθηκαν στο βρετανικό τύπο. «Όλοι ήταν εξοργισμένοι. Δεν φαινόταν τόσο αστείο όσο ο editor είχε φανταστεί», εξηγεί. «Κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούσαν να ξεπεράσουν το ανατριχιαστικό περιεχόμενο των εικόνων αν και οι φωτογραφίες ήταν πολύ ωραίες.» Παρά το αρχικό σοκ η Borland συνέχισε τις επαφές της μ' αυτή την μυστική κοινότητα και το 2001 μετά από πέντε χρόνια ενασχόλησης δημοσίευσε το βιβλίο της The Babies (εκδόσεις PowerHouse Books ) που προλόγιζε η Susan Sontag. Σε αντίθεση με τα άρθρα που παρουσίασαν το φαινόμενο στο κοινό, οι εικόνες της Borland ξεπερνούσαν κάθε είδους μεταγενέστερης αφήγησης ή κριτικής. «Αισθάνθηκα πως δεν ήμουν σε θέση να είμαι επικριτική, γιατί οι άνθρωποι αυτοί μου ανοίχτηκαν και με εμπιστεύτηκαν. Δεν θα μπορούσα άλλωστε να περάσω πέντε χρόνια μαζί τους αν τους αντιμετώπιζα έτσι.»

Για την Borland όλη αυτή η ιστορία είναι ένας φετιχισμός εμπνευσμένος από κάποια είδους αποξένωση. «Μερικοί απ' αυτούς επιδίωκαν την βρεφική αγνότητα καθώς τότε βρίσκεσαι σε ένα προγλωσσικό και προσεξουαλικό στάδιο. Κάποιοι άλλοι διάλεγαν την ηλικία των δύο ή τριών ετών γιατί πίστευαν ότι ήταν τότε που δεν πήραν όσα πραγματικά χρειάζονταν από τη μητέρα τους.«Πολλοί απ' αυτούς ήταν φορτισμένοι ψυχολογικά αλλά είμαι σίγουρη πώς ήταν μια προσπάθεια να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους.»

Η έκθεση The Babies παρουσιάζεται στην Mier Gallery από τις 22 Ιουλίου μέχρι τις 19 Αυγούστου.

Φωτογραφία: Polly Borland
Φωτογραφία: Polly Borland
Φωτογραφία: Polly Borland
Φωτογραφία: Polly Borland
Φωτογραφία: Polly Borland
Φωτογραφία: Polly Borland
Φωτογραφία: Polly Borland
Φωτογραφία: Polly Borland
Φωτογραφία: Polly Borland
Φωτογραφία: Polly Borland
Φωτογραφία: Polly Borland