Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

H επιστροφή του Ντάμιεν Χιρστ είναι μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία

Με μια πανάκριβη παραγωγή επανέρχεται στα καλλιτεχνικά πράγματα ο εκκεντρικός καλλιτέχνης, το θέμα, όμως, είναι αν θα κινήσει το ενδιαφέρον των συλλεκτών έργων Τέχνης

H επιστροφή του Ντάμιεν Χιρστ είναι μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία

Μετά από χρόνια ασυνήθιστης -καλλιτεχνικής- σιωπής, ο Ντάμιεν Χιρστ, ο άνθρωπος που ο κόσμος της τέχνης μπορεί να λατρεύει ή να μισεί, αλλά όχι να αδιαφορεί για όσα κάνει, φαίνεται ότι κατάφερε να ενορχηστρώσει τέλεια τη μεγάλη επιστροφή του. Τις τελευταίες μέρες, οι δημοσιογράφοι μπορούν να τον εντοπίσουν στην είσοδο του Palazzo Grassi να επιθεωρεί την ομάδα εργασίας του που προσθέτει τις τελευταίες πινελιές σε ένα εκκεντρικό θέαμα, αντάξιο της δουλειάς ενός Σεσίλ Ντε Μιλ. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη έκθεση της νέας του δουλειάς μετά από 10 χρόνια που κάνει εγκαίνια αυτή την Κυριακή, υπό τον τίτλο "Θησαυροί από το ναυάγιο του Απίστευτου".

Πρόκειται για μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία, με γλυπτά που απεικονίζουν τον Βούδα και άλλα που φτιάχτηκαν για να θυμίζουν αρχαιότητες που ανασύρθηκαν από τον βυθό της θάλασσας. Τα συγκεκριμένα έργα θα πλημμυρίσουν τόσο το Palazzo Grassi όσο και και το Punta della Dogana, δύο μουσεία που βρίσκονται υπό τη διεύθυνση του διάσημου François Pinault, συλλέκτη πολύτιμων έργων τέχνης, αλλά και ιδιοκτήτη του οίκου δημοπρασιών Κρίστις.

Ας σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έκθεση θεωρείται ως η μεγάλη απόπειρα του 51χρονου Χιρστ να επανεκκινήσει την καλλιτεχνική του καριέρα, καθώς από το 2008 ταλαιπωρείται τόσο από έλλειψη έμπνευσης όσο και από τα σκαμπανεβάσματα και την οικονομική κρίση της αγοράς Τέχνης.

Το "Κομμένο κεφάλι της Μέδουσας", σύμφωνα με πληροφορίες, εκτιμάται στα 4 εκατομμύρια δολάρια.

Η νέα αυτή έκθεση αποτελεί ταυτόχρονα, εκτός από καλλιτεχνικό και οικονομικό στοίχημα τόσο του ίδιου, όσο και των επί χρόνια συνεργατών του, καθώς κόστισε εκατομμύρια δολάρια, τόσο η διοργάνωση της, όσο και η δημιουργία των έργων που θα εκτεθούν. Ας σημειωθεί μόνο ότι το φθηνότερο έργο αυτής της νέας συλλογής του Χιρστ κοστίζει περί τα 500.000 δολάρια, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις, το ακριβότερο θα αγγίξει τα 5 εκ. δολάρια...  

Από την πλευρά του, ο επιμελητής της έκθεσης Francesco Bonami, ο ίδιος άνθρωπος που είχε οργανώσει τη μεγάλη έκθεση του Χιρστ στην Ντόχα πριν από 4 χρόνια, με ένα σχόλιο του έδωσε το στίγμα του φαντασμαγορικού της υπόθεσης, λέγοντας ότι όλο αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στη Βενετία, πάει πολύ πιο μακριά από το... καλό ή το κακό. "Με τον εκκεντρικό, πάντα υπερβολικό τρόπο του, ο Χιρστ έχει δημιουργήσει μία αφηγηματική παραγωγή, που παρόμοια της το κοινό δεν έχει δει ποτέ ξανά. Πολλοί μπορεί το βρουν κακόγουστο όλο αυτό ή κιτς, αλλά είναι κάτι πέρα απ' όλα αυτά. Είναι Χόλιγουντ", είπε χαρακτηριστικά, αφήνοντας τα συμπεράσματα για την επομένη των εγκαινίων της έκθεσης. 

“Mickey” μπρούτζινο άγαλμα του Μίκυ Μάους που μοιάζει με αρχαίο αντικείμενο που ανασύρθηκε από τον βυθό της θάλασσας
Ο Ντάμιεν Χιρστ προσέλαβε ένα κινηματογραφικό συνεργείο να τραβήξει δύτες σε μια υποτιθέμενη διάσωση αρχαίων αγαλμάτων στη Ζανζιβάρη συμπεριλαμβανομένου του αγάλματος “Παιδιά ενός νεκρού βασιλιά”.
“Άγνωστος Φαραώ” που μοιάζει εκπληκτικά στον Pharrell Williams.
"Aspect of Katie Ishtar"
Λόγω της μεγάλης κλίμακας των έργων της νέας έκθεσης του Χιρστ η αγορά τους από όποιον δεν έχει σπίτι σε μέγεθος μουσείου είναι αδύνατη. Φωτο: Filippo Massellani/The New York Times