Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Και μαζί 21 από τις πιο εμβληματικές παλιότερες αφίσες του

Αυτές είναι οι τέσσερις -απολαυστικά weird- αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η ιδέα της σειράς των τεσσάρων αφισών στηρίζεται σε ένα από τα βασικά στοιχεία του σινεμά και της εικόνας: την έννοια του κάδρου.

 


 

Το κινηματογραφικό κάδρο είναι το πεδίο δράσης του ενορχηστρωτή των πλάνων, του σκηνοθέτη, ο οποίος χρησιμοποιεί το κάδρο για να πλάσει τις εικόνες, τα πλάνα της ταινίας που οραματίστηκε. Το κάδρο είναι μέρος της πραγματικότητας και βάση-φόντο του σινεμά μυθοπλασίας. Μέσα του τεκταίνονται και τεκμαίρονται «πράματα και θάματα».

Κάθε κινηματογραφικό κάδρο και κάθε πλάνο «είναι ουσιαστικά ένα καλλιτεχνικό προϊόν διαφορετικό από την αντικειμενική πραγματικότητα» [Rudolf Arnheim]. Κάθε κινηματογραφικό κάδρο και κάθε πλάνο είναι ταυτόχρονα και πλάνη του χρόνου. Σύμφωνα με τα λόγια του πατέρα του χωροχρόνου, «η διάκριση σε παρελθόν, παρόν και μέλλον είναι απλά μια ανθεκτική έμμονη πλάνη» [Albert Einstein].

Οι φωτογραφίες είναι παρμένες από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης (Θερμαϊκός, δυτικές συνοικίες, ταράτσες στο κέντρο, προβλήτα στην Αρετσού). Έχουν, δε, το φως και την ατμόσφαιρα του φεστιβαλικού Νοεμβρίου.

Η πρώτη διοργάνωση: 1963

Σχεδιασμός: Red Creative, Φωτογραφίες: Σίμος Σαλτιέλ.

Μ' αυτή την αφορμή, να μερικές απ' τις αφίσες που μου έμειναν πιο πολύ απ' τις προηγούμενες διοργανώσεις. 

1969
1970
1971
1972
1973
1974
1979
1985
1994
1996

1999

2000

2005

2006

2007

2009

2012

2014

2015

2016