Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

40 τολμηρούτσικες φωτογραφίες από την καταπακτή της Φίνος Φιλμς

Αισθησιασμός και σάρκα από εκεί που δεν το περιμένεις

40 τολμηρούτσικες φωτογραφίες από την καταπακτή της Φίνος Φιλμς

H  Finos Films, δημιούργημα ενός ευφυούς και παθιασμένου παραγωγού, που όμοιός του δεν υπήρξε ποτέ στην Ελλάδα, ήταν μια εταιρεία που στόχευσε στα τεράστια οικογενειακά κοινά, μετά τον πόλεμο. Έχτισε συνεπώς την «γραμματική» της πάνω σε απλοϊκά και διαρκή μοτίβα που, τότε, τους απασχολούσαν όλους και συνήθως εμπριείχαν μορφές της «ταξικής πάλης»: τον έρωτα του φτωχού για την πλούσια, την αποκατάσταση της μνηστής, το γάμο, το μεροκάματο, το φιλότιμο του λαϊκού απέναντι στον αμοραλισμό του πλούσιου, τον ερχομό από το χωριό στην πόλη, την εθνική περηφάνεια για μια «αδικημένη» χώρα, τον ζεστό κλοιό της γειτονιάς απέναντι στο κάπως φοβηχτερό χτυποκάρδι μιας Αθήνας που μεγαλώνει βίαια με αντιπαροχή –και ούτω καθ’ εξής.

Το ωραίο ήταν, ότι όλη αυτή η μικροαστική γλώσσα ενδύθηκε την φαντασία μεγάλων μαστόρων –που ήξεραν πραγματικά να κρατάνε την κάμερα, να γράφουν μεγαλειώδους απλότητας διαλόγους (που συχνά γινόντουσαν παροιμιώδεις), να γράφουν τη μουσική που σφύριζαν τ΄αλάνια κι οι αστοί. Σε αυτούς οφείλεται η παράξενη διάρκεια εκείνων των ταινιών, σήμερα.

Μόνο ένα θέμα, εξ ίσου βαθύ, διαρκές και πάνδημο με τα προηγούμενα, δεν μπορούσε εκ των πραγμάτων να αγγίξει ο Φίνος: την γενετήσια ορμή, το σεξ, το γυμνό. Ειδικά εκείνη την εποχή, που η λογοκρισία εμαίνετο και η μοιχεία ήταν ποινικό αδίκημα, οτιδήποτε σεξουαλικό ενείχε την αχλή του σκανδάλου. Η υποψία ενός γυμνού στήθους μπορούσε να αφήσει άγρυπνες ολόκληρες συνοικίες ή να προκαλέσει πλήθος θιγμένων δημοσιευμάτων από τις σιγανοπαπαδιές των εντύπων. 

Οπότε, το σεξ, έπρεπε να πλησιαστεί (όταν πλησιαζόταν) με τρόπο υπαινικτικό, φιλοπαίγμονα ή δήθεν τυχαίο. Γυρίστηκαν βέβαια δυό τρείς ταινίες με καταφανή αισθησιακό χαρακτήρα. Και επενδύθηκαν πολλά πάνω στο ακαταμάχητο σεξ απίλ της νεαρής Ζωής Λάσκαρη. Ακόμη και η Βουγιουκλάκη γύμνωσε τα στήθη της, μεγαλωμένη πια, και τα μπαλέτα που πάντα πλαισίωναν τα σχηματικά έπη του Δαλιανίδη λειτουργούσαν όπως ακριβώς και τα καμπαρέ της εποχής: ως κυριλέ οφθαλμολαγνεία. Όμως, όλα αυτά, είχαν ανέκαθεν τον χαρακτήρα του συμπτωματικού στον κόσμο του Φίνου. Το σεξ, παρά την δύναμή του, ποτέ δεν μπήκε στο επίκεντρο της μυθολογίας του μεγαλύτερου Έλληνα παραγωγού.

Ποτέ;

Ψάξαμε τα αρχεία της Finos Films για να βρούμε τις λίγες στιγμές που διέλαθαν του κώδικα της εποχής. Η ψαριά είναι, τω όντι, απολαυστική, ακριβώς επειδή είναι σπάνια:

 

Αμόκ. Μια από τις λίγες καθαρόαιμα αισθησιακές ταινίες της Finos Film. Οκτώ κορίτσια δραπετεύουν από το αναμορφωτήριο και στη συνέχεια καταφεύγουν σε ένα ερημονήσι. Στο νησί όμως βρίσκεται και μια ομάδα μισθοφόρων, με αρχηγούς έναν πρώην αξιωματικό των Ες-Ες και τον γιο του.... Καταλαβαίνετε.


 

 

 

 

Η Αλίκη, από την αρχή της καριέρας της ήξερε ότι το σεξ απίλ είναι ένα ισχυρό της όπλο, καλά κρυμμένο κάτω από τα νιαουρίσματά της. Εδώ, στην "Ψεύτρα"
 
 

 

 

 

Ένα λαϊκό παιδί ψωνίζεται από δυό αστές. Πρωτόγνωρα πράγματα για τον Φίνο, πρώτη εμφάνιση του Χρήστου Νομικού, πολύ γυμνό και "Οι Αμαρτωλοί" του Δαλιανίδη.
 
 

 

 

 

Η Ζωή Λάσκαρη ήταν από την αρχή η κορυφαία σεξόβομβα του Φίνου, αφήνοντας πολύ πίσω την χυμώδη, αθώα σεξουαλικότητα της Μάρθας Καραγιάννη.
 
 

 

 

 

Ακόμα και σε άσχετες κωμωδίες, όπως στη "Βίλλα των Οργίων", μπορούσαν να μπουν μεζεδάκια με λίγο μάτι.
 
 

 

 

 

Αμόκ.
 
 

 

 

 

Δήθεν αθώα, δήθεν συμπτωματικά. "Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός" (1961)
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

Ακόμη μια απόπειρα της Αλίκης να δημιουργήσει αθωότητα γεμάτη υποσχέσεις
 
 

 

 

 

Ζωή Λάσκαρη
 
 

 

 

 

Αμόκ
 
 

 

 

 

Αμόκ
 
 

 

 

 

Στην ταινία "Δάκρυα για την Ηλέκτρα" (πολύ της μόδας τότε το όνομα) η Ζωή Λάσκαρη αποφασίζει να εκδικηθεί την μάνα της και τον εραστή της για το χαμό του πατέρα της, ρισκάροντας την ίδια της τη ζωή.Οι αληθινές στιγμές της έντασης όμως είναι οι συχνές ημίγυμνες σκηνές της
 
 

 

 

 

Η "Ψεύτρα" Βουγιουκλάκη, ξανά.
 
 

 

 

 

"Οι Αμαρτωλοί". Με τον Χρήστο Νομικό, η Μπέττυ Λιβανού.
 
 

 

 

 

Αμόκ.
 
 

 

 

 

Σοφόν το σαφές.
 
 

 

 

 

Το αρσενικό της Λάσκαρη. Σεξ απίλ που δεν κραυγάζει, τα είπαμε πριν.
 
 

 

 

 

Δάκρυα για την Ηλέκτρα
 
 

 

 

 

Οι Αμαρτωλοί
 
 

 

 

 

Γνωρίζοντας αισθησιακές δόξες με το ξεκίνημά του ο Φαίδων Γεωργίτσης, ήταν επόμενο να διολισθήσει μετά από λίγο σε καθαρόαιμα soft-core φιλμ με την Γκοζέλα Ντάλι, και άλλους λιγότερο επιφανείς παραγωγούς.

 

 
 
 

 

Αμόκ
 
 

 

 

 

Αμοκ

 

 
 
 

 

Τα ασαφώς μπαϊσέξουαλ μπαλέτα του Δαλιανίδη
 
 

 

 

 

Σε αυτή τη σκηνή από το συμπαθέστατο "Ταξίδι" του Δημόπουλου, το 1962, διακρίνει κανείς πώς το σεξ υποδηλωνόταν τότε με τόση διακριτικότητα, που καταντούσε ακόμη πιο αβάσταχτη η αποσιώπησή του
 
 

 

 

 

Παρτούζες στη "Στεφανία" του Δαλιανίδη
 
 

 

 

 

Στεφανία (1967). Η Στεφανία, μια όμορφη και ευκατάστατη κοπέλα, καταλήγει στο αναμορφωτήριο εξαιτίας της διεφθαρμένης ζωής στην οποία την έχει οδηγήσει ο πατριός της. Πρόθεσή της είναι η απόδραση, αλλά όταν εμφανίζεται ο γιατρός Δαπόντε, με τον οποίο ήταν ερωτευμένη στα μαθητικά της χρόνια, αλλάζει γνώμη και γίνεται βοηθός στο ιατρείο του... Απολαυστικό!
 
 

 

 

 

Οι Αμαρτωλοί