Hλεκτρικό, υβριδικό ή plug-in υβριδικό;
Το προαιώνιο ερώτημα «βενζίνη ή πετρέλαιο», που πονοκεφάλιαζε μέχρι πρόσφατα κάθε υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου, έχει παραχωρήσει πλέον τη θέση του στο δίλημμα «αμιγώς ηλεκτρικό, υβριδικό ή plug-in υβριδικό;».

Hλεκτρικό, υβριδικό ή plug-in υβριδικό;

Ένας συνοπτικός οδηγός που παρουσιάζει τα υπέρ και τα κατά των συγκεκριμένων τεχνολογιών και εξηγεί σε ποιες κατηγορίες αγοραστών απευθύνεται η καθεμία.

Το προαιώνιο ερώτημα «βενζίνη ή πετρέλαιο», που πονοκεφάλιαζε μέχρι πρόσφατα κάθε υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου, έχει παραχωρήσει πλέον τη θέση του στο δίλημμα «αμιγώς ηλεκτρικό, υβριδικό ή plug-in υβριδικό;».

 

Ένας λόγος παραπάνω για να αναλύσουμε συνοπτικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα καθεμίας από τις προαναφερθείσες τεχνολογίες και να βοηθήσουμε τον καταναλωτή να επιλέξει εκείνη που είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του.

 

ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

 

Hλεκτρικό, υβριδικό ή plug-in υβριδικό;

 

Τα συγκεκριμένα οχήματα χρησιμοποιούν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και συμπληρωματικά ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ που ανακτά αυτόματα ενέργεια κατά τις επιβραδύνσεις του αυτοκινήτου, η οποία αποθηκεύεται και αξιοποιείται επικουρικά στις εκκινήσεις και όταν «σερφάρουμε» χαλαρά σε σταθερές ταχύτητες. Έτσι προσφέρουν εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμό με μια απλή τεχνολογία που δεν εκτοξεύει στα ύψη το κόστος του αυτοκινήτου.

 

Τα υβριδικά μοντέλα απευθύνονται κατά συνέπεια σε αγοραστές που ψάχνουν για προσιτά οχήματα με οικονομική κατανάλωση καυσίμου και δεν απαιτούν κάποια ιδιαίτερη οδηγική προσαρμογή σε σχέση με ό,τι είχαν συνηθίσει μέχρι σήμερα.

 

PLUG-IN ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

 

Hλεκτρικό, υβριδικό ή plug-in υβριδικό;

 

Σε αυτή την τεχνολογία συνυπάρχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρες, οπότε αποτελεί τη γέφυρα μεταξύ των μοντέλων βενζίνης ή πετρελαίου και των αμιγώς ηλεκτροκίνητων.

 

Τα plug-in υβριδικά οχήματα φορτίζονται από εξωτερική πηγή ενέργειας και προσφέρουν συνήθως ηλεκτρική αυτονομία μεταξύ 50 και 90 χιλιομέτρων, καλύπτοντας ουσιαστικά όλες τις καθημερινές μετακινήσεις μας μόνο με το ρεύμα της μπαταρίας τους, άρα με ελάχιστο κόστος κίνησης και με μηδενικούς ρύπους. Ταυτόχρονα, όμως, προσφέρουν την ανεξαρτησία και την αυτονομία ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου οχήματος, πάντα με ένα «αλμυρό» τίμημα κτήσης, αφού πρόκειται για μια περίπλοκη και ακριβή τεχνολογία.

 

Δυνάμει πελάτες των επαναφορτιζόμενων plug-in υβριδικών μοντέλων είναι όσοι καλύπτονται στην καθημερινότητά τους με ηλεκτρικές αυτονομίες μερικών δεκάδων χιλιομέτρων, αλλά ταξιδεύουν σχετικά συχνά εκτός πόλης, όπου οι δυνατότητες φόρτισης, ιδίως στη χώρα μας, παραμένουν ακόμη περιορισμένες.

 

Για να έχει, πάντως, σημαντικό όφελος ο κάτοχος ενός τέτοιου οχήματος, θα πρέπει να αξιοποιεί στο έπακρο τον ηλεκτροκινητήρα στην καθημερινότητά του, ώστε να μπορεί να αποσβέσει σε εύλογο χρονικό διάστημα την ακριβότερη τιμή αγοράς ενός plug-in υβριδικού μοντέλου.

 

ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ

 

Hλεκτρικό, υβριδικό ή plug-in υβριδικό;

 

Η πανευρωπαϊκή απαγόρευση μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά (στην Ελλάδα θα ισχύσει μάλιστα ήδη από το 2030) φέρνει τα αθόρυβα 100% ηλεκτροκίνητα μοντέλα στην πρώτη γραμμή. Το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» βελτιώνει την ανταγωνιστικότητά τους, ενώ η απλή τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων μειώνει, εκτός των άλλων, και το κόστος συντήρησης.

 

Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε όσους κινούνται σε αστικό και ημιαστικό περιβάλλον και έχουν τη δυνατότητα οικιακής φόρτισης του οχήματος ή, στη χειρότερη περίπτωση, στον χώρο εργασίας τους.

 

Θα πρέπει επίσης να τους αρέσει η αίσθηση οδήγησης ενός τέτοιου μοντέλου και να είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, προκειμένου να είναι σε θέση να προγραμματίζουν τις εξορμήσεις τους χρησιμοποιώντας τις σχετικές εφορμογές, ώστε να αποφεύγουν τις μεγάλες καθυστερήσεις για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ