Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter
1
Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Στο τέλος της δεκαετίας του ’70 ο κινηματογραφικός παραγωγός και σκηνοθέτης Noel Marshall (του «Εξορκιστή») και η τότε σύζυγός του, η ηθοποιός Tippi Hedren, ξεκίνησαν να φτιάχνουν μια ταινία για μια οικογένεια που ταξίδεψε στην Αφρική για να συναντήσει έναν επιστήμονα που ζούσε ανάμεσα στα άγρια ζώα. Αυτή ήταν η αρχική ιδέα, σκόπευαν να ολοκληρώσουν την ταινία σε έξι μήνες και να κάνουν μια φτηνή παραγωγή, αλλά όλα πήγαν κατά διαόλου, τα γυρίσματα για να ολοκληρωθεί η ταινία κράτησαν έντεκα χρόνια και χρειάστηκαν 17εκατομμύρια δολάρια -αλλά αυτά δεν ήταν τίποτα μπροστά στον σωματικό πόνο και την ταλαιπωρία που τράβηξαν όλοι σχεδόν όσοι συμμετείχαν στην ταινία.

Το συνεργείο, ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί έζησαν τρομακτικές στιγμές προσπαθώντας να δουλέψουν με 132 λιοντάρια, τίγρεις, λεοπαρδάλεις, κούγκαρ και γατόπαρδους, έναν ελέφαντα, τρία γιγαντιαία άγρια πρόβατα και ένα σωρό εξωτικά πουλιά. Ο Marshall ήταν ο πιο άτυχος γιατί νοσηλεύτηκε για έξι μήνες με πολλαπλές δαγκωματιές στο πόδι που εξελίχθηκαν σε γάγγραινα όταν του επιτέθηκε ένα λιοντάρι, η Hedren (που είχε γλιτώσει από τα «Πουλιά» του Χίτσκοκ) δαγκώθηκε στο κεφάλι και της έμειναν μόνιμες ουλές, η κόρη της -η Melanie Griffith, που δεν είχε γίνει ακόμα γνωστή- χρειάστηκε να κάνει πλαστική στο πρόσωπο για να της φύγουν τα σημάδια από τα ράμματα όταν της επιτέθηκε ένα από τα ζώα, ενώ ο κινηματογραφιστής Jan de Bont σχεδόν έχασε όλο το δέρμα από το κεφάλι και για να του ξανατοποθετήσουν το σκαλπ χρειάστηκαν 220 ράμματα. Συνολικά 70 άτομα από το συνεργείο και τους ηθοποιούς δαγκώθηκαν ή έπεσαν θύματα των νυχιών των ζώων, κάνοντας κυριολεκτικό το σύνθημα που συνοδεύει την ταινία τώρα που επαναπροβάλλεται: «No animals were harmed in the making of this movie. 70 members of the cast and crew were». Δηλαδή κανένα ζώο δεν τραυματίστηκε στα γυρίσματα αυτής της ταινίας. Τραυματίστηκαν 70 μέλη του συνεργείου».

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Ο θρύλος που συνοδεύει την ταινία λέει ότι οι Hedren και Marshall είχαν ξεκινήσει την προεργασία αρκετό καιρό πριν αρχίσουν τα γυρίσματα, παίρνοντας στο σπίτι τους στο Μπέβερλι Χιλς ένα λιονταράκι που το έλεγαν Casey για ζήσει μαζί τους. Κάποιες βραδιές, μάλιστα, το λιονταράκι μοιραζόταν το κρεβάτι με την έφηβη τότε κόρη τους, την Μέλανι. Και για να ζήσουν ολοκληρωτικά την εμπειρία, πήραν στο σπίτι τους κι άλλα εφτά ενήλικα λιοντάρια λίγο πριν πετάξουν για την Αφρική, τα οποία προκάλεσαν τον τρόμο και τα παράπονα των γειτόνων επειδή βρυχούνταν στους κήπους τους.

Η ταινία ήταν μια οικονομική καταστροφή. Μετά από δύο χρόνων γυρίσματα και δεκάδες στιγμές τρόμου, τα λεφτά που είχε ο Marshall εξαντλήθηκαν και το ζευγάρι βρέθηκε να έχει πουλήσει σχεδόν τα πάντα για να μην σταματήσει η ταινία. Και μέχρι να ολοκληρωθεί έζησαν τις εφτά πληγές του Φαραώ: δυο πλημμύρες, μια μεγάλη πυρκαγιά στην περιοχή που τη γύριζαν, την αρρώστα ενός θηλυκού ζώου που έπαιζε βασικό ρόλο. Συνολικά κόστισε 17 εκατομμύρια δολάρια. Το χειρότερο ήταν ότι κανείς δεν την ήθελε για προβολή γιατί μυρίζονταν αποτυχία, έτσι δεν βγήκε ποτέ στις αμερικάνικες αίθουσες. Προβλήθηκε μόνο για μια εβδομάδα στο εξωτερικό το 1981 μαζεύοντας σχεδόν 2 εκατομμύρια δολάρια από τα εισιτήρια και άθλιες κριτικές. Θωρήθηκε η πιο ακριβή ταινία που έγινε ποτό για την εποχή εκείνη και η καριέρα της έληξε εκεί.

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Από τις 15 Απριλίου που ξαναβγήκε στις αίθουσες (μετά από μια κίνηση της Drafthouse να την βγάλει σε DVD και blu-ray και να την ξαναπλασάρει ως cult ταινία) έχει παιχτεί σε 100 αμερικάνικες αίθουσες –κυρίως για μεταμεσονύκτιες προβολές- και έχει μαζέψει μέχρι τώρα 102.445 δολάρια, κάνοντάς της ένα από τα blockbuster της χρονιάς.

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια