Είναι το “The Wicker Man” η κορυφαία ταινία του Christopher Lee; Οπωσδήποτε ναι!

Είναι το “The Wicker Man” η κορυφαία ταινία του Christopher Lee; Οπωσδήποτε ναι! Facebook Twitter
2

Παίρνοντας θλιβερή αφορμή από το θάνατο του Christopher Lee που ανακοινώθηκε χθες (πέθανε πριν πέντε μέρες), θυμήθηκα κάτι σχετικό και ενδιαφέρον…

Ήταν 7 Οκτωβρίου 2001, ημέρα Κυριακή – σχεδόν ένας μήνας μετά την 11η Σεπτεμβρίου (μία είναι η 11η Σεπτεμβρίου). Από νωρίς εκείνο το απόγευμα η ατμόσφαιρα μύριζε μπαρούτι –όχι στην Ελλάδα, στο μακρινό Αφγανιστάν– καθώς η «υπομονή» των Αμερικανών έδειχνε πλέον εξαντλημένη, αναλαμβάνοντας να σκορπίσουν στα τέσσερα τη φτωχότερη χώρα του κόσμου.

"The Wicker Man"
Σ' ένα απόμακρο νησί των ακτών της Σκωτίας φθάνει ένας αστυνομικός, ο οποίος αναζητά μια κοπέλα. Εκεί διαπιστώνει πως οι κάτοικοι του χωριού, απομονωμένοι σχεδόν από τον έξω κόσμο, δεν πιστεύουν στον χριστιανισμό, αλλά σε μιαν αρχαία θρησκεία, στην οποία η επαφή με το χθόνιο στοιχείο και η απόλαυση του σεξ έχουν ιδιαίτερη αξία. Η σύγκρουση με τον τοπικό άρχοντα και μύστη των παγανιστικών τελετών (Christopher Lee) είναι αναπόφευκτη...

Γνωρίζοντας από την εποχή του Κόλπου πως ο πόλεμος μέσα από την τηλοψία είναι μια ελεεινή υπόθεση, είχα αποφασίσει να κινηθώ προς κέντρο, θέλοντας να ευχαριστηθώ κάποιο φιλμάκι στο «Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου» της Ελευθεροτυπίας, που αναπτυσσόταν την ίδιαν ώρα στον Απόλλωνα. Η Αθήνα κάτι σαν Καμπούλ, έρημη και μόνη…

Ταινίες πολλές. Επιλέγω την τελευταία της βραδιάς, ένα θρίλερ με τον Christopher Lee (σε ρόλο «καλού») που είχε τίτλο “The Devil Rides Out” (μεταφρασμένος στα ελληνικά ως… «Η Ερωμένη του Διαβόλου»).

Ό,τι θα σας διηγηθώ εν συνεχεία, συνέβη ακριβώς έτσι.

Λίγο πριν πέσουν τα φώτα, λοιπόν, σηκώνομαι να πάω στο μπαρ για ν’ αγοράσω ένα νεράκι. Κάνοντας ένα βήμα από τη θέση μου κινδυνεύω να πατήσω –ποιον νομίζετε;– τον ίδιον τον Christopher Lee!

Δεν μπορούσα να το πιστέψω! Ένα ευθυτενής, πανύψηλος γέροντας, με ωραία γενειάδα και παράξενο βλέμμα ήταν μπροστά μου! Άνοιξα περισσότερο τα μάτια μου και σχεδόν του χαμογέλασα. Δεν γνώριζα και νομίζω πως κανείς δεν γνώριζε περί της παρουσίας του Christopher Lee στη συγκεκριμένη προβολή (παρότι βρισκόταν τότε στην Αθήνα για να τιμηθεί).

Ήταν οπωσδήποτε μια ωραία έκπληξη –όπως και η ταινία του εξάλλου– εκείνη τη δύσκολη βραδιά, που φωτιζόταν κάπου αλλού μ’ έναν αληθινά τρομακτικό τρόπο. Όχι όπως στην… ερωμένη του διαβόλου.

Αν υπήρχε μια ταινία του Πανοράματος, που δεν ήθελα με τίποτα να χάσω (την είχα δει ήδη στην τηλεόραση, αλλά ποτέ στο σινεμά) αυτή ήταν το “The Wicker Man”. Ένα από τα ωραιότερα φιλμ του λεγόμενου «φανταστικού κινηματογράφου» από το 1973 σε σκηνοθεσία Robin Hardy και με πρωταγωνιστές τους Christopher Lee, Ingrid Pitt και Britt Ekland.

Δυστυχώς, όμως, και παρ’ όλη την προσμονή μου, ένα ξαφνικό ταξίδι δεν μου είχε επιτρέψει τότε να την δω. Την ξαναείδα, όμως, κάποια στιγμή, τα επόμενα χρόνια. Mε αφορμή και το κακό remake της από τον Neil LaBute, με τον Nicolas Cage, το 2006…

Είναι το “The Wicker Man” η κορυφαία ταινία του Christopher Lee; Οπωσδήποτε ναι! Facebook Twitter

Ανακαλώ λοιπόν μερικά στοιχεία για το φιλμ, και μέσω του σάουντρακ που το είχα αγοράσει το 1998, όταν είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την Trunk Records –και που αν το είχα μαζί μου εκείνο το βράδυ, ο Christopher Lee θα ένοιωθε «κάπως», μιας και όπως είχε επανειλημμένως δηλώσει ο «Αχυράνθρωπος» ήταν η πιο αγαπημένη του ταινία– έρχομαι να πω δυο λόγια για την υπόθεση…

Σ’ ένα απόμακρο νησί των ακτών της Σκωτίας, κάπου στις Εβρίδες, φθάνει ένας αστυνομικός, ο οποίος αναζητά μια κοπέλα. Εκεί διαπιστώνει πως οι κάτοικοι του χωριού, απομονωμένοι σχεδόν από τον έξω κόσμο, δεν πιστεύουν στον χριστιανισμό, αλλά σε μιαν αρχαία θρησκεία, στην οποία η επαφή με το χθόνιο στοιχείο και η απόλαυση του σεξ έχουν ιδιαίτερη αξία. Η σύγκρουση με τον τοπικό άρχοντα και μύστη των παγανιστικών τελετών (Christopher Lee) θα είναι αναπόφευκτη…

Το “The Wicker Man”, που ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα είναι ένα ιδιαιτέρως παράξενο φιλμ, χρωστά πολλά στο score του Paul Giovanni. Πρόκειται, εν ολίγοις, για έναν έξοχο συνδυασμό τραγουδιών της βρετανικής υπαίθρου, αυθεντικών συνθέσεων στο πνεύμα του ψυχεδελικού folk και folk-rock της εποχής (“Willow’s song”), ηχητικών εφέ και «ελεύθερων» διαλόγων, που τονίζουν το μυστηριακό τοπίο της ταινίας, μέσα από το οποίο αναδύεται η στοιχειωμένη, αλλόκοτη και… φανταστικώς τρομακτική φιγούρα τού μοναδικού Christopher Lee.

 

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια