Τα καλύτερα φιλμ του 2014

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter
7

 

Οι πρώτες λίστες με τα καλύτερα φιλμ της χρονιάς έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους. Το Sight & Sound, το περιοδικό που βγάζει το  Βρετανικό Κέντρο Κινηματογράφου [BFI] διάλεξε τις 20 καλύτερες ταινίες της χρονιάς βάζοντας 50 κριτικούς κινηματογράφου να τους κάνουν ένα τοπ5 με τις πιο αγαπημένες τους ταινίες που είδαν όλο τον χρόνο. Πολλά φιλμ ισοψηφούν στις ίδιες θέσεις. Η λίστα που κρύβει πολλές εκπλήξεις δημοσιεύεται πιο αναλυτικά στο τεύχος του Ιανουαρίου του 2015. Περισσότερα εδώ.

1. Boyhood

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Richard Linklater

2. Goodbye to Language 3D

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

(Adieu la langage) Jean-Luc Godard

3. Leviathan

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Andrey Zvyagintsev

3. Horse Money

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

(Cavalo Dinheiro) Pedro Costa

5. Under the Skin

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Jonathan Glazer

6. The Grand Budapest Hotel

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Wes Anderson

7. Winter Sleep

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

(Kis uykusu) Nuri Bilge Ceylan

8. The Tribe

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

(Plemya) Myroslav Slaboshpytskiy

9. Ida

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Pawel Pawlikowski

9. Jauja

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Lisandro Alonso

11. Mr. Turner

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Mike Leigh

11. National Gallery

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Frederick Wiseman

11. The Wolf of Wall Street

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Martin Scorsese

11. Whiplash

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Damien Chazelle

15. The Duke of Burgundy

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

 

Peter Strickland

16. Birdman

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Alejandro G. Iñárritu

16. Two Days, One Night

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Jean-Pierre Dardenne & Luc Dardenne

18. Citizenfour

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

Laura Poitras

18. The Look of Silence

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

 

Joshua Oppenheimer

18. The Wind Rises

Τα καλύτερα φιλμ του 2014 Facebook Twitter

 Miyazaki Hayao

7

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

7 σχόλια
Το The Grand Budapest Hotel μου άρεσε πάρα πολύ κι έψαξα για κάτι παρόμοιο το Moonlight Kingdom (http://www.imdb.com/title/tt1748122/).To hotel έχει ένα ιδιοτυπο χιούμορ σαξωνικό-αγγλικό (και όχι το ανάποδο).Γιατί δεν έχει μέσα και το The Hundred-Foot Journey, λίγο χολυγουντιανό παρότι διαδραματίζεται στη Γαλλία αλλά ατμοσφαιρικό
Πολύ ενδιαφέρουσα λίστα, κάποιες δεν τις είχα ακούσει καν. Περιμένω πως και πως να έρθει στις αρχες του νέου ετους το Winter Sleep. H Ιda έχει μπει σε Οσκαρική τροχία όπως φαίνεται καθώς και το Levathian (αν αυτή ειναι η επίσημη υποψηφιοτητα της Ρωσίας για τα Οσκαρ). Η μόνη μου ενσταση είναι η απουσία του Interstellar. Μιλάμε ίσως για το μεγαλύτερο κινηματογραφικό έπος της δεκαετίας.