H Μαρίνα Αμπράμοβιτς για την Adidas

H Μαρίνα Αμπράμοβιτς για την Adidas Facebook Twitter
0
H Μαρίνα Αμπράμοβιτς για την Adidas Facebook Twitter

Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε online το νέο κάτι-σαν διαφημιστικό σποτ του αθλητικού κολλοσού της Adidas, σε συνεργασία με την ιέρεια της τέχνης του performance, Μαρίνα Αμπράμοβιτς.

Το βίντεο δεν είναι παρά ένα re-staging της θρυλικής περφόρμανς "Work Relation"  που η καλλιτέχνης είχε πραγματοποιήσει το 1978 με τον τότε σύντροφο της Ulay- και σκοπός του είναι να τονίσει την σημασία της ομαδικής προσπάθειας στα πλαίσια της στήριξης της Adidas στο Παγκοσμίο Κυπέλλο FIFA που έληξε χθες.

H Μαρίνα Αμπράμοβιτς για την Adidas Facebook Twitter

Το τρίλεπτο φιλμ συλλαμβάνει μία εκ νέου αναπαράσταση της αρχικής performance η οποία επικεντρώνεται στη δέσμευση, την προσπάθεια, και την αντοχή που επιτυγχάνεται στην ομαδική δουλειά, κάνοντας εμφανείς τις ομοιότητες που υπάρχουν μεταξύ της τέχνης και ενός οποιοδήποτε ομαδικού αθλήματος όπως το ποδόσφαιρό.

Η συγκεκριμένη performace είναι πολύ απλή στην σύλληψή της. Περιλαμβάνει την μεταφορά τούβλων από τη μία πλευρά ενός δωματίου στο άλλη από ξεχωριστά άτομα, από ζευγάρια, και τέλος από μία ομάδα ανθρώπων, για να καταλήξει ότι τελικά η ομάδα ήταν και αυτή που τα κατάφερε καλύτερα απ' όλους.

H Μαρίνα Αμπράμοβιτς για την Adidas Facebook Twitter


To 1978 η Αμπράμοβιτς και ο Ulay παρουσίασαν την πρωτοποριακή παράσταση "Work Relation" στο Θέατρο ann Rijn στο Arnhem της Ολλανδίας.

Το αρχικό κομμάτι - όπως φαίνεται και στην τωρινή αναπαράσταση- αποτελούταν από τρία διαφορετικά μοντέλα μεταφοράς πετρών, με κοινό μόνο γνώρισμα την χρήση κουβάδων.

Το ένα μοντέλο ήταν άνθρωποι που μόνοι τους προσπαθούσαν να φέρουν σε πέρας την δουλειά, κρατώντας από δύο κουβάδες ο καθένας σε κάθε χέρι τους.

Το δεύτερο μοντέλο ήταν ζευγάρια που κουβαλούσαν από κοινού έναν κουβά, και το τρίτο μοντέλο είχε να κάνει με μία ομάδα ανθρώπων που μετέφερε τις πέτρες μία μία, χέρι με χέρι ο ένας στον άλλον.

H Μαρίνα Αμπράμοβιτς για την Adidas Facebook Twitter


Τα τρία μοντέλα συνέκριναν την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας ανάμεσα σε αυτές τις ανθρώπινες δυναμικές.

Πώς είναι καλύτερα; Μόνος, ζευγάρι, ή ομάδα;

Κι ενώ το αποτέλεσμα είναι αναμενόμενο, δείτε το βίντεο για να μάθετε ποιο ήταν το μοντέλο που απέτυχε πρώτο απ' όλα.

H Μαρίνα Αμπράμοβιτς για την Adidas Facebook Twitter

Στο εξαιρετικής αισθητικής βίντεο το εμπορικό κομμάτι της διαφήμισης διαφαίνεται μετά βίας (στα παπούτσια μόνο των performers).

Ωστόσο, δεν ήταν λίγοι αυτοί που πρόλαβαν να ισχυριστούν ότι θα ήταν μακράν καλύτερο η Αμπράμοβιτς ως καλλιτέχνης να πάρει θέση για το οικονομικό και κοινωνικό "έγκλημα" της διοργάνωσης του Μουντιάλ από μία τόσο φτωχή χώρα, παρά να κάνει διαφημίσεις για την Adidas στα πλαίσια του.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ