25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
0
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter

Ο όρος "σουφραζέτα" προέρχεται από τη λέξη "suffragist" που δηλώνει τον υποστηρικτή του "suffrage", δηλαδή του δικαιώματος ψήφου. Οι σουφραζέτες διεκδικούσαν τη συμμετοχή στα κοινά και ίση μεταχείριση με τους άντρες.
O όρος επινοήθηκε από την εφημερίδα Daily Mail σαν υποτιμητικός χαρακτηρισμός για τα μέλη του κινήματος υπέρ του δικαιώματος ψήφου στις γυναίκες, το οποίο δραστηριοποιήθηκε στα τέλη του 19ου (1897) και τις αρχές του 20ου αιώνα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Από την Βικιπαιδεία
Οι "σουφραζέτες" ήταν συνήθως γυναίκες από τη μεσαία τάξη, με επισφαλή κοινωνικοοικονομική κατάσταση, οι οποίες επιθυμούσαν να βελτιώσουν τις ζωές τους. Ο αγώνας για κοινωνική αλλαγή, σε συνδυασμό με το έργο υπέρμαχων των δικαιωμάτων των γυναικών προετοίμασαν την εμφάνιση ενός κινήματος, στο οποίο συσπειρώθηκαν μαζικά γυναίκες που διεκδικούσαν το δικαίωμα ψήφου.

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter


Όσοι τάσσονταν κατά του κινήματος υποστήριζαν πως δεν έπρεπε να δοθεί δικαίωμα ψήφου στις σουφραζέτες, επειδή ήταν υπερβολικά συναισθηματικές και ανίκανες για ορθολογική σκέψη, σε αντίθεση με τους άντρες.


Το 1912 ήταν μια κομβική χρονιά για τις σουφραζέτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς υιοθέτησαν πιο επιθετικές τακτικές. Μεταξύ άλλων, αλυσοδένονταν σε κιγκλιδώματα, έβαζαν φωτιά σε γραμματοκιβώτια, έσπαγαν παράθυρα και σε ορισμένες περιπτώσεις τοποθετούσαν εκρηκτικούς μηχανισμούς.

Μια σουφραζέτα, η Έμιλι Ντέιβισον πέθανε στην προσπάθειά της να πετάξει ένα πανό πάνω στο άλογο του βασιλιά στις Ιπποδρομίες του Έπσομ, στις 5 Ιουνίου 1913. Στις αρχές του εικοστού αιώνα ως και τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, περίπου χίλιες σουφραζέτες ήταν φυλακισμένες στη Βρετανία.

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter


Τελικά, μετά από δύο δεκαετίες αγώνων, τον Φεβρουάριο του 1918, πέρασε η Νομοθετική Πράξη της Εκπροσώπησης των Πολιτών, η οποία εκχωρούσε δικαίωμα ψήφου σε γυναίκες άνω των 30 που πληρούσαν τα ελάχιστα κριτήρια περιουσίας, ενώ δέκα χρόνια μετά η Νομοθετική Πράξη Εκπροσώπησης του 1928 επέκτεινε το δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες άνω των 21, εξισώνοντας έτσι οριστικά το δικαίωμα ψήφου μεταξύ αντρών και γυναικών.

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter

Όπως είναι φυσικό, κάθε κοινωνικός αγώνας που αντιτείνεται στον συντηρητισμό και τις παραδοσιακές τού αξίες στιγματίζεται και από την αντίστοιχη προπαγάνδα.

Οι βρετανίδες καθηγήτριες πανεπιστημίου, και ερευνήτριες της Γυναικείας Ιστορίας και της Ιστορίας του φύλου Catherine Η. Palczewski και June Purvis συνέλλεξαν μία απίθανη συλλογή από προπαγανδιστικά καρτ ποστάλ της εποχής (1900-1914), στις περισσότερες από τις οποίες η αλλαγή και η επιθυμία δικαιώματος ψήφου συγκρίνονταν με την παραμέληση της οικογένειας από μέρους των γυναικών, και γενικότερα με την ίδια την καταστροφή!

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR