Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό

Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
9

Η εντυπωσιακή αυτή κατοικία είναι κατασκευή και έμπνευση του αρχιτεκτονικού γραφείου SeARCH και του Christian Muller Architects.

Βρίσκεται σε μια πλαγιά των Άλπεων στην κοιλάδα Valsertal της Eλβετίας και αναπτύσσεται σε μεγάλο βαθμό μέσα στο έδαφος.

Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter

Η κεντρική της είσοδος, τοποθετημένη 22 μέτρα μακριά, είναι καμουφλαρισμένη στο μικρό καλυβάκι που βλέπετε στις φωτογραφίες. Μέσα από αυτό το σπιτάκι και το υπόγειο τούνελ που οδηγεί στην κεντρική κατοικία οι ιδιοκτήτες οδηγούνται απευθείας στο εσωτερικό της.

Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter

Το αναπάντεχο αυτό σχέδιο εκτός από design προσφέρει και μια εναλλακτική είσοδο-έξοδο σε περίπτωση υπερβολικής χιονόπτωσης, κάτι που αποτελεί σχεδόν καθημερινότητα στην περιοχή. Φυσικά και το καλυβάκι δεν αποτελεί τη μοναδική είσοδο μιας και την ίδια λειτουργία έχουν οι γυάλινες προσόψεις της κατοικίας.

Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter

Στο πάνω μέρος της εξωτερικής κατασκευής υπάρχει ειδικό ατσάλινο δίχτυ προστασίας από τις κατολισθήσεις και τις χιονοστιβάδες ενώ το θέαμα της κατασκευής όταν το χιόνι έχει καλύψει τα πάντα και νυχτώσει είναι πραγματικά εντυπωσιακό.

Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Ένα σαλέ, χωμένο κυριολεκτικά στο βουνό Facebook Twitter
Design
9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

4 σχόλια
Εντάξει, αρχιτεκτονικά ίσως να έχει ενδιαφέρον. Αλλά εμένα με έπιασε κλειστοφοβία.Να έχεις γύρω σου τόση φυσική ομορφιά κι εσύ να είσαι χωμένος μέσα στη γη; Γύρω σου όλο σκοτάδι, τεχνητό φως και πνίξιμο. Το φυσικό φως είναι τόσο πολύτιμο, ειδικά στις κρύες ή βόρειες χώρες, κι εσύ να επιλέγεις να το στερείσαι και να ζεις σαν τυφλοπόντικας;Ούτε μια ώρα δεν καθόμουν εκεί μέσα. Εντάξει, να περάσω να το δω, αλλά μετά θα πήγαινα στο κανονικό μου σπίτι (σαν ένα που φαίνεται στις φωτογραφίες) να αναπνεύσω και να απολαύσω την ομορφιά που με κατακλύζει από παντού.
Εκτός αυτού μπορεί να θαφτεί εύκολα από χιόνι και να μην μπορούν να ανοίξουν τις πορτες !Η ανθρώπινη βλακεία σε όλο της το μεγαλείο, αν σκεφτούμε ότι τα σπίτια της περιοχής επί χιλιετίες είναι υπερυψωμένα για να μην αποκλείονται εύκολα από το πυκνό χιόνι και με πολλά παράθυρα για να εκμεταλλεύονται τις ακτίνες του ήλιου...
Διαβαζοντας το, το βρηκα πολυ ενδιαφερον και ομορφο. Το ενεργειακο και περιβαλλοντικο του αποτυπωμα θα ειναι μικρο.Βεβαια, μετα μου ηρθε στο μυαλο το μετρο της Θεσσ/νικης και ξενερωσα..
Το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα απ'ό,τι φαίνεται είναι πολύ μεγαλύτερο από τα κανονικά σπίτια. Μην μπερδεύεις το πόσο φαίνεται ή είναι κρυμμένο από την κοινή θέα με το ενεργειακό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Σε αυτό το σπίτι ό,τι καιρό και να κάνει έξω, μέσα είναι σκοτάδι και πρέπει να ανάβεις φώτα συνεχώς. Επίσης, δεν βλέπω πουθενά ηλιακό συλλέκτι, όπως θα μπορούσε να εγκατασταθεί στη σκεπή ενός κανινικού σπιτιού. Τα υλικά που θα χρειάστηκαν δεν βλέπω γιατί να είναι λιγότερα απ'ό,τι σε ένα κανονικό σπίτι. Κατά τη γνώμη μου, βλακείες, απλά για να πούμε ότι κάναμε κάτι διαφορετικό.
Συλλέκτι, δεν έχει όντως.Έχει όμως συλλέκτη/ες σε κάθε "κύτταρο" της κατασκευής του, πιστοποιημένο κατά LEED και πέραν αυτού, συλλέγει και διαχειρίζεται όλα τα απορρίμματα του!Αυτά από ένα φίλο της οικογένειας και επισκέπτη της οικίας. όχι όσο συχνά θα ήθελε...
Δεν έχετε υπολογίσει ότι είναι στις Άλπεις και κάνει πολύ κρύο οπότε η απαιτούμενη ενέργεια για θέρμανση είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή για το φως. Το γεγονός ότι είναι μέσα στο βουνό σημαίνει ότι έχει καλύτερη μόνωση οπότε μάλλον συνολικά εξοικονομεί ενέργεια.
Προς τον O_Yios_tou_YoΔέχομαι τα επιχειρήματα, όσον αφορά στην ουσία. Αλλά το να χλευάζεις το "συλλέκτι" που προφανώς γράφτηκε έτσι από παραδρομή -καθότι το υπόλοιπο μήνυμα δεν δείχνει ανορθόγραφο άνθρωπο- το βρίσκω φτηνό...