Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter
2
Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

United Artists

Δημιουργήθηκε το 1919 από τη συνεργασία τριών ηθοποιών και ενός σκηνοθέτη: Charlie Chaplin, Mary Pickford, Douglas Fairbanks και DW Griffith. Για 50 χρόνια ο λογότυπος παρέμεινε ο ίδιος: το όνομα του στούντιο σε ένα μακρύ εξάγωνο κουτί. Έπειτα προχώρησε σε πολλές αλλαγές για να επιστρέψει σε αυτό που γνωρίζουν οι οπαδοί του Bond.

 Εμφανίζεται στις ταινίες: Broken Blossoms (1919), Wuthering Heights (1939), High Noon (1952), Midnight Cowboy (1969) and Rain Man (1988)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Disney

Αν και δημιουργήθηκε το 1923 η Walt Disney Animation Studios δεν χρησιμοποιούσε λογότυπο για τις ταινίες μέχρι το 1985. Μέχρι τότε χρησιμοποιούσαν απλά μια διακύμανση των λέξεων Walt Disney presents. Ο λογότυπος με το μαγικό κάστρο σε μπλε φόντο ενημερώθηκε και έγινε πιο περίτεχνο το 2006.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Fantasia (1940), 20,000 Leagues Under the Sea (1954), Mary Poppins (1964), The Lion King (1994) and Enchanted (2007)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

 Metro-Goldywn-Mayer

 Το 1916, ο Howard Dietz, ένας αρθρογράφος της Goldwyn Pictures, δημιούργησε τη βασική έκδοση του λογότυπου που γνωρίζουμε σήμερα: ένα υπερήφανο λιοντάρι που περιβάλλεται από ένα δαχτυλίδι και καλύπτεται από το σύνθημα του στούντιο Ars Gratia Artis (ή, "τέχνη για την τέχνη»). Επτά διαφορετικά λιοντάρια έχουν χρησιμοποιηθεί στο λογότυπο εκ των οποίων το τελευταίο προστέθηκε το 1957 .

Εμφανίζεται στις ταινίες: The Wizard of Oz (1939), An American in Paris (1951), Ben-Hur (1959), Doctor Zhivago (1965) and Thelma & Louise (1991)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Warner Bros

Ο πρώτος λογότυπος της Warner Bros παρατηρείται το 1923 και έχει τα αρχικά WB στο κάτω μισό μιας ασπίδας. Το 1937, ο λογότυπος άρχισε να θυμίζε αυτό που γνωρίζουμε κι εμείς σήμερα. Τα αρχικά της εταιρείας γεμίζουν την ασπίδα που βρίσκεται στον ουρανό ανάμεσα στα σύννεφα.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Casablanca (1942), A Star is Born (1954), Bonnie and Clyde (1967), All the President's Men (1976) and the Harry Potter movies (2001-2011)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Paramount

Δημιουργήθηκε το 1912 και εξελίχθηκε από ένα σκίτσο σε ένα χαρτί από την ταινία "the Man Who Invented Hollywood". Στις τελευταίες εκδόσεις απεικονίζεται η κορυφή στις Περουβιανές Άνδεις . Με την πάροδο των ετών επίσης αλλάξε ο αριθμός των άστρων που αποτελούν τον ημικυκλικό αστερισμό γύρω από την κορυφή. Ο αρχικός λογότυπος είχε 24 αστέρια ενώ η τελευταία έκδοση έχει τώρα 22.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Double Indemnity (1944), Roman Holiday (1953), Breakfast at Tiffany's (1961), the Godfather movies (1972-1990) and Beverly Hills Cop (1984)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Universal

Ο πρώτος λογότυπος κυκλοφόρησε το 1927 και έδειχνε ένα αεροπλάνο που γυρίζει γύρω από μια περιστρεφόμενη σφαίρα. Κατά καιρούς προστέθηκαν σύννεφα γύρω από τον πλανήτη μας. Οι μετέπειτα εκδοχές όπως οι πρόσφατη για τα 100 χρόνια δείχνουν όλο και πιο ρεαλιστικές αναπαραστάσεις της γης.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Frankenstein (1931), Spartacus (1960), Jaws (1975), Back to the Future (1985) and The 40-Year-Old Virgin (2005)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Columbia

Ιδρύεται το 1919 και κατά καιρούς η νεαρή κοπέλα που είναι το κεντρικό θέμα στο λογότυπο της Κολούμπια υπήρξε: ένας ντυμένος Ρωμαίος στρατιώτης (1924), με τελετουργική κόμμωση (1928-1936) και ντυμένος με μια αμερικάνικη σημαία (1936-1876). Ο πιο πρόσφατος επανασχεδιασμός ήταν το 1992 όταν ο εικονογράφος Michael Deas -χρησιμοποιώντας σαν μοντέλο μια νοικοκυρά από τη Λουιζιάνα- δημιούργησε τη γυναίκα με το δαυλό που γνωρίζουμε σήμερα.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Smith Goes to Washington (1939), From Here to Eternity (1953), A Man for All Seasons (1966), Stand by Me (1986) and Moneyball (2011)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter


20th Century Fox

 Ιδρύεται το 1935. Η πραγματική εκδοχή του λογότυπου της Fox -με την πρόσοψη και τους προβολείς- δημιουργήθηκε από τον Emil Kosa ο οποίος αργότερα ζωγράφισε το Άγαλμα της Ελευθερίας που παρατηρήθηκε στο τέλος του 1968 στο Planet of the Apes. Ο λογότυπος αναδημιουργήθηκε το 1994 και έπειτα το 2008 με τη χρήση υπολογιστή. Η μουσική που συνοδεύει μερικές φορές το λογότυπο ανήκει στον Alfred Newman το 1993 αλλά σπάνια ακούγεται τα τελευταία χρόνια. 

Εμφανίζεται στις ταινίες: The Grapes of Wrath (1940), The King and I (1956), The Sound of Music (1965), Star Wars (1977) and Die Hard (1988)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

Orion

Ιδρύεται το 1978 από πέντε στελέχη της United Artists που αγανάκτησαν από τον έλεγχο των ιδιοκτητών του στούντιο μετά την πανωλεθρία του Heaven's Gate. Ο Ωρίων ήταν ένας παράτολμος νεόπλουτος όπου ήδη από την πρώτη χρονιά είχε 15 ταινίες στην παραγωγή του. Παρ' ότι αρκετές βραβεύτηκαν με όσκαρ, ο Ωρίων δυσκολεύτηκε να πληρώσει κάποιους λογαριασμούς. Μόλις και μετά βίας γλιτώνοντας την πτώχευση, στα μέσα του '90 ότι είχε απομείνει από το στούντιο, πωλήθηκε στην MGM το 1998.

Τα πέντε ιδρυτικά μέλη επέλεξαν τον αστερισμό του Ωρίωνα ως όνομα και σύμβολο αγνοώντας πως για τη μόδα του Χόλιγουντ ο αστερισμός αποτελείται από εφτά αστέρια.

Εμφανίζεται στις ταινίες: First Blood (1982), Amadeus (1984), Platoon (1986), Dances with Wolves (1990) and The Silence of the Lambs (1991)

Η ιστορία πίσω από 10 κινηματογραφικούς λογότυπους Facebook Twitter

DreamWorks

Ιδρύεται το 1994 από τους Steven Spielberg, Jeffrey Katzenberg και David Geffen που θέλουν να δημιουργήσουν ένα νέο είδος στούντιο στο Χόλιγουντ. Παρά την ανάπτυξη ενός πολύ πετυχημένου τμήματος κινουμένων σχεδίων, η  DreamWorks λειτουργεί πλέον ως ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής. Ο Spielberg πάντα ήθελε να χρησιμοποιήσει μια εικόνα ενός ανθρώπου που ψαρεύει από το φεγγάρι και αποφάσισε ότι ο καλύτερος τρόπος είναι μέσω CGI. Η συνοδευτική μουσική είναι ειδικά γραμμένη από τον John Williams ο οποίος έχει γράψει μουσική για το Star Wars,  το Jaws,  τον Superman και τις τρεις πρώτες ταινίες του Χάρυ Πότερ.

Εμφανίζεται στις ταινίες: Prince of Egypt (1998), Shrek (2001), The Ring (2002) and Tropic Thunder (2008)

Design
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Design / Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Από τις συναυλίες της Μπιγιονσέ, του Weeknd, της Αντέλ της Μάιλι Σάιρους και των U2, το σετ του Super Bowl, τις επιδείξεις του Yves Saint Laurent και της Louis Vuitton, μέχρι τα σκηνικά της όπερας και των σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τech & Science / Αφού οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσως σταθούν η αφορμή για να διορθωθεί αυτό το λάθος: όσα αποκαλύπτονται για την εμμονή στον ανδρικό σχεδιασμό απο τα Οργανισμό Οικονομικού Συντονισμού και Ανάπτυξης
NEWSROOM
Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου

Design / Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου για το Αρχείο Καβάφη

H Εύα Μανιδάκη και ο Θανάσης Δεμίρης, που ανέλαβαν την ανακαίνιση, την αρχιτεκτονική μελέτη και την επιμέλεια του χώρου όπου φιλοξενείται το Αρχείο, καθώς και της Οικίας Καβάφη στην Αλεξάνδρεια, μας ξεναγούν στην οδό Φρυνίχου και μας περιγράφουν τη διαδικασία πίσω από το δύσκολο εγχείρημα της δημιουργίας ενός χώρου που θα φιλοξενεί το καβαφικό σύμπαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Design / Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Το σπίτι της Κατερίνας Τερζοπούλου είναι σαν να το βρέχει το κύμα. Η Κατερίνα έχει καθρέφτη πάνω στην τζαμαρία γιατί θεωρεί ότι αν κοιτάς πρώτα τη θάλασσα και μετά τον εαυτό σου δείχνεις καλύτερη.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Το υποθετικό σπίτι της Κατριν Ντενέβ

Design / Ένα αθηναϊκό σπίτι που θα μπορούσε να ανήκει στην Κατρίν Ντενέβ

Το σπίτι της εικαστικού Κατερίνας Ζαχαρόπουλου θυμίζει θεατρικό σκηνικό. Δεν μοιάζει καθόλου με διαμέρισμα. Εδώ είναι όλα ανοιχτά, χωρίς προσδιορισμένους χώρους σε ένα κτίριο που δεν θυμίζει σε τίποτα αθηναϊκή πολυκατοικία.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ

σχόλια

2 σχόλια