Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση

Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
1

  

Οι δέκα ηθοποιοί μας κοιτάζουν. Αν υπήρχε μια ερώτηση, θα ήταν «τι βλέπεις πίσω από τη μάσκα σου»; Είναι μεσημέρι και βρέχει και έχει λάσπη, όλα είναι πιο καταθλιπτικά από το «κανονικό», ξεφλουδισμένες μπογιές και κάγκελα, η συνηθισμένη διαδικασία, όχι κινητά, όχι μηχανές, όχι σακίδια, ένας έλεγχος και ένας δεύτερος και τρεις κότες, ένα γαλόπουλο και ένας κόκορας δίπλα σε τρεις που ξεπαγιάζουν και προαυλίζονται και κάτι BMW πολύ παράταιρες, ώρα επισκεπτηρίου δικηγόρων.

Κορυδαλλός, σε μια αίθουσα του νοσκοκομείου των κρατουμένων «Αγιος Παύλος». Είναι βαμμένη μαύρη και αν δεν ξέρεις ότι είναι φυλακή μπορείς να την πεις και συμπαθητική. Αλλά το ξέρεις. Και είναι γεμάτη. Σαν γενική με συγγενείς και φίλους και το κοινό είναι περίπου αυτό. Οι φίλοι, οι κοινωνικοί λειτουργοί, κρατούμενοι και δημοσιογράφοι.

«Στον ατέλειωτο χρόνο αναμονής και σιωπής που βιώνουμε στην κράτησή μας, έχουμε μια δυνατότητα διαφυγής. Τη διαφυγή του μυαλού και του εαυτού μας μέσα από κάτι που μπορούμε να ταυτιστούμε έστω για λίγο»

 

Μας κάλεσε το «Τεχνοδρομώ», ένας οργανισμός που έχει σαν σκοπό την επαφή μέσω της τέχνης με αποκλεισμένες κοινωνικές ομάδες. Σε αυτό το πλαίσιο το 2012 δημιούργησε μια θεατρική ομάδα. 

«Στον ατέλειωτο χρόνο αναμονής και σιωπής που βιώνουμε στην κράτησή μας, έχουμε μια δυνατότητα διαφυγής. Τη διαφυγή του μυαλού και του εαυτού μας μέσα από κάτι που μπορούμε να ταυτιστούμε έστω για λίγο» λέει ο κρατούμενος Βασίλης.

Οι αποκλεισμένοι γίνονται δρώντα πρόσωπα. Οροθετικοί κρατούμενοι. Δεν παίζουν θέατρο, παίζουν με το θέατρο. Φέτος, μετά από την παράσταση Κ που παρουσιάσαν πέρσι, ως μια χειρονομία αποδαιμονοποίησης της οροθετικότητας, καταπιάστηκαν με ένα έργο πιο «περιπετειώδες».

«Το ζητούμενο στο Βασιλικό Κυνήγι του Ήλιου, δεν είναι να κάνουμε μια παράσταση που να μιμείται το επαγγελματικό θέατρο. Το ζητούμενο είναι να φανεί η δύναμη της επικοινωνίας που μπορεί να έχει το θέατρο, ως κοινή γλώσσα όλων. 


Στο δεύτερο αυτό εγχείρημα, που στόχος ήταν να λειτουργήσει ως μεταβατικό στάδιο, η ομάδα των κρατουμένων, έχοντας επεξεργαστεί και συνδεθεί με τον πυρήνα του Εγώ της, έρχεται με έναν ιστορικό μύθο να δει τον εαυτό της σαν Άλλον. Δεν μιλάει πια μέσω των δικών της ιστοριών γι’ αυτήν την ίδια όπως στο -Κ-, αλλά καθρεφτίζεται στις ιστορίες κάποιων άλλων ψάχνοντας την κοινωνική της ταυτότητα. Με τον παιγνιώδη τρόπο των παραμυθιών» λέει ο Τζιμάρας Τζανάτος από το «Τεχνοδρομώ».

Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης στον Κορυδαλλό Φωτο: Κώστας Παπαναστασάτος

Η Θεατρική ομάδα, ο  Σταύρος, ο Πάνος, ο Άρης, ο Βασίλης, ο Κώστας, ο Παύλος Χόρχε, ο Φάνης, ο Άϊμο, ο Ιμάντ μπαίνουν με τα ρούχα των Ισπανών κατακτητών.

Στο σκοτάδι της παράστασης η λειτουργία της τέχνης είναι θεραπευτική. Κλισέ στο κόσμο των έξω. Βάλσαμο για τους απέναντί μας. Βάλσαμο και για εμάς, που τη στιγμή που παρακολουθούμε το έργο δε σκεφτόμαστε ότι ο Ισπανός κατακτητής ή ο Περουβιανός θεός είναι οροθετικός, ή ποινικός. Για εκείνη την ώρα είναι ήρωες ενός παραμυθιού. Και συνδεόμαστε μέσα σε μια αφήγηση, τέτοια, που η ένταξή μας στο θέαμα, μας φαίνεται σσχεδόν φυσική. Οι δυο κόσμοι ενώνονται, εισχωρεί ο ένας στον άλλο με τρόπο που εδώ, φαίνεται λιγότερο δύσκολος και ας ξέρουμε ότι πολλές φορές αυτές οι συνδέσεις μοιάζουν ακατόρθωτες.

Ο θίασος αυτός είναι πολύ ρευστός. Η τελευταία αντικατάσταση έγινε μόλις πριν δυο μέρες. Μπορεί να είναι αποφυλάκιση, μπορεί να είναι μια επείγουσα νοσηλεία. Ο καθένας κρατάει το κείμενό του. Το έργο είναι αληθινό «παλούκι», απορώ πώς το διάλεξαν. Μας το εξηγούν μετά την παράσταση. Ήθελαν ένα έργο που μοιάζει με παραμύθι, περιπετειώδες. Στο «Βασιλικό κυνήγι του Ήλιου» ο Πίτερ Σάφερ μετά το Έκβους και το Αμαντέους γράφει για τη σύγκρουση δυο κόσμων, για το αίσθημα της ελευθερίας της ανθρώπινης ύπαρξης και την ανάγκη για ελευθερία.

Το έργο δε το έχω διαβάσει ποτέ. Νομίζω δε θάμπαινα στον κόπο. Όμως δε βαριέμαι καθώς ακούω τις φωνές που κομπιάζουν διαβάζοντας, ήβγλινονται τις βροντερές γεμάτες σιγουριά να μας αφηγούνται την ιστορία του Πισάρο στο Περού. Είναι τελικά παθιασμένοι "ηθοποιοί", μόνο και μόνο επειδή άκουσα όλη την ιστορία χωρίς να χαζέψω γύρω μου ούτε λεπτό. Σαν να ήθελα να δω πόσο αντέχουν. Στο τέλος και στο χειροκρότημα έφτασαν με μεγάλο ενθουσιασμό.

Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης στον Κορυδαλλό Φωτο: Κώστας Παπαναστασάτος

«Οι ονειροπόλοι δεν πληρώνονται παρά με αυτό που τους αξίζει», γράφει κάπου μέσα στο έργο.

Και μετά τα φώτα ανάβουν. Επιστροφή στα κανονικά. συγχαρητήρια και αποχαιρετισμοί. Εμείς θα συνεχίσουμε στην κανονική ζωή. Οι πρωταγωνιστές μας θα επιστρέψουν στο κελί. Εμείς θα φύγουμε λίγο πιο βαρείς, αφού ακούσουμε για άλλη μια φορά για τις ανάγκες, την απραξία, το στρίμωγμα,  προγράμματα που δεν υλοποιούνται, χρήματα που δε φτάνουν.

Εκείνη τη στιγμή παρακαλάς να μη ξεχάσεις αυτό που αυτόματα σκέφτεσαι όταν τελειώνει η παράσταση, το «τι να κάνω για να βοηθήσω;».

Οι εθελοντές από την «θετική φωνή» και το «Check point» μας επαναλαμβάνουν μια λίστα που ξέρουμε αλλά αμελούμε: ρούχα, βιβλία, είδη υγιεινής, όχι φάρμακα, βιβλία. Οι ανάγκες είναι πάντα πολλές και μεγάλες.

 

Μόλις βγαίνεις από τις βαριές σιδερένιες πόρτες, κάτι σε σπρώχνει να θέλεις να ξεχάσεις γρήγορα, αλλά ξέρεις ότι δεν πρέπει να ξεχάσεις. Μέχρι το επόμενο θεατρικό εύχεσαι να έχει αλλάξει κάτι. Μάλλον δε θάχει αλλάξει τίποτα. Ίσως η πτέρυγα.

Θα πραγματοποιηθεί ακόμα μια παράσταση την Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015, ώρα: 14:00 μμ στις φυλακές Κορυδαλλού στο Νοσοκομείο Άγιος Παύλος 

 

Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης στον Κορυδαλλό Φωτο: Κώστας Παπαναστασάτος
Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης στον Κορυδαλλό Φωτο: Κώστας Παπαναστασάτος
Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης στον Κορυδαλλό Φωτο: Κώστας Παπαναστασάτος
Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης στον Κορυδαλλό Φωτο: Κώστας Παπαναστασάτος
Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης στον Κορυδαλλό Φωτο: Κώστας Παπαναστασάτος
Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης στον Κορυδαλλό Φωτο: Κώστας Παπαναστασάτος
Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
Στο τέλος της παράστασης στον Κορυδαλλό Φωτο: Κώστας Παπαναστασάτος
Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης στον Κορυδαλλό Φωτο: Κώστας Παπαναστασάτος
Μπήκαμε στον Κορυδαλλό για να δούμε μια θεατρική παράσταση Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης στον Κορυδαλλό Φωτο: Κώστας Παπαναστασάτος

  

---------------------------

Για την παράσταση  «Βασιλικό κυνήγι του Ήλιου» δούλεψαν:

Οργάνωση – συντονισμός ……………………….Γιάννης Νικολόπουλος
Διδασκαλία ομάδας- σκηνοθετική επιμέλεια…… Άννα Χατζηχρήστου
Επιμέλεια κίνησης ……………………………..Δέσποινα Χατζηπαυλίδου
Εικαστική επιμέλεια …………………………………….Έρρικα Αλαμάνου
Επιμέλεια φωτισμών ………………………….Κωστής Παπαναστασάτος
Εκμαγεία ……………………………………………………… Λένα Δελαβία
Επιμέλεια ήχου ………………………… Γιώργος – Πλάτωνας Περλέρος
Μουσικές επιλογές ………………………………….΄Αννα Χατζηχρήστου
Γενικών καθηκόντων……… ………………….Αναστασία Παπαπαύλου

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια