O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
1
O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Απ' ότι φαίνεται ο Marc Jacobs θεωρεί το Twitter και τα λοιπά κοινωνικά δίκτυα ένα μεγάλο χάσιμο χρόνου, και δεν τον νοιάζει καθόλου αν αυτό τον κάνει να ακούγεται σνομπ.

 Σε μία πρόσφατη συνέντευξή του στην Αμερικάνικη Vogue, με αφορμή την καινούρια του συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2015, ο καινοτόμος σχεδιαστής "ομολόγησε" την αντιπάθειά του για τις νέες τεχνολογίες και τα social media.

Απ' ότι φαίνεται ο Marc Jacobs θεωρεί το Twitter και τα λοιπά κοινωνικά δίκτυα ένα μεγάλο χάσιμο χρόνου, και δεν τον νοιάζει καθόλου αν αυτό τον κάνει να ακούγεται σνομπ.


"Με απωθεί τόσο πολύ όλη αυτή η ιστορία με τα social media" λέει, "Απλά δεν το καταλαβαίνω, δεν έχω έφεση στους υπολογιστές, στο να εργάζομαι πάνω από ένα λαπτοπ. Με τον ίδιο τρόπο δεν θέλω να διαβάζω ένα βιβλίο μέσω μίας ηλεκτρονικής συσκευής. Απολαμβάνω το παραδοσιακό σκληρό εξώφυλλο μιας έκδοσης και το τυπωμένο στο χαρτί κείμενο. Μου αρέσουν τα περιοδικά, δεν με νοιάζει αν θα πρέπει να κουβαλάω πενήντα κιλά βάρος εξαιτίας τους το προτιμώ από το να τα διαβάζω online. Απλώς δεν ανήκω σε αυτή τη γενιά. Κατανοώ την γοητεία των νέων τεχνολογιών, αλλά κατανοώ επίσης ότι μάλλον δεν απευθύνονται σε μένα."


Συνεχίζοντας, ο σχεδιαστής βάζει στο στόχαστρο και τη νέα γενιά σχεδιαστών που θεωρούν ότι βρίσκονται στην απόλυτη αιχμή της μόδας.


"Ξέρεις, είμαι μίας κάποιας ηλικίας πλέον. Γίνομαι 52 σε μερικούς μήνες.

Παρακολουθώ όμως την νεανική μόδα και μου φαίνονται όλα τα ίδια – ένα συνεχές κυνηγητό πίσω από την ιδέα του edgy και του cool. Αδιαμφισβήτητα υπάρχει στυλ μέσα σε όλο αυτό αλλά μάλλον δεν υπάρχει ουσία.

Δεν μοιάζει να "γεννήθηκε" τίποτα ουσιώδες μέσα από αυτό, δεν βλέπω πουθενά κάποια πραγματική επαναστατικότητα.

Το μόνο που βλέπω είναι το κλισέ των λαδωμένων μαλλιών, των "Φρανκενστάιν" παπουτσιών, και των πανκ καρφιών."

H σύγχρονη νεανική μόδα είναι ένα κυνηγητό πίσω από την ιδέα του edgy και του cool.

Υπάρχει στυλ σίγουρα, αλλά δεν βλέπω την ουσία. Δεν βλέπω την πραγματική επαναστατικότητα.

Το μόνο που βλέπω είναι το κλισέ του πανκ


Ο Jacobs δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος μεγαλύτερος σε ηλικία ή εμπειρότερος σχεδιαστής που φέρεται κατά της λεγόμενης γενιάς του ίντερνετ. Τρία χρόνια πριν, το 2012, o Yohji Yamamoto είχε δηλώσει πως οι νέοι σχεδιαστές έχουν πλέον χάσει την δημιουργικότητά τους ανάμεσα στις wi-fi και τις 3G συνδέσεις.


"Χάνουμε μία ολόκληρη γενιά εξαιτίας της απίστευτής υπερπληροφόρησης των online media", είχε πει. "Παρακολουθούμε τα πάντα την ίδια ακριβώς στιγμή και αυτό "κακομαθαίνει" το μυαλό μας. Όταν μιλάω με νεότερους designers ή φοιτητές σχεδίου μόδας τους συμβουλεύω να καθαρίσουν το μυαλό και τη ματιά τους. Τα μάτια τους έχουν ήδη "βρωμίσει", χωρίς να έχουν στην πραγματικότητα δει τίποτα ακόμα."


Σύμφωνα όμως με τις δηλώσεις των νεώτερων αποφοίτων του Saint Martins φαίνεται πως και οι ίδιοι οι νέοι designers μοιάζουν να αντιλαμβάνονται πλέον την υπερπληροφόρηση του ίντερνετ ως ένα δίκοπο μαχαίρι.

"Η έρευνα έχει γίνει το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο" είχε δηλώσει ο νικητής του φετινού L'Oréal Professionel Creative Award, Michael Power. "Απλά πληκτρολογείς αυτό που ψάχνεις και βρίσκεις χιλιάδες εκδοχές τού σε ένα δευτερόλεπτο.

Το ξεσκαρτάρισμα όλης αυτής της πληροφορίας είναι πλέον το δυσκολότερο κομμάτι. Η ιντερνετική μόδα έχει γίνει ένα πεινασμένο θηρίο που αναμασά όλες τις εικόνες με τον ίδιο τρόπο και χωρίς κανένα σεβασμό, καμία εκτίμηση, στην τεχνολογία, στα υλικά, στην ποιότητα, στην ιστορία πίσω από ένα ρούχο", λέει.


"Καλό είναι να βγαίνουμε πού και πού από το Tumblr και να ψάχνουμε την έμπνευση στον πραγματικό κόσμο.

Οι πτυχές ενός φορέματος θα μπορούσαν λόγου χάρη να είναι εμπνευσμένες από τα σκαλοπάτια ενός μουσείου, αλλά κανένας νέος σχεδιαστής δεν μπορεί πλέον να μπει σε αυτή τη λογική.

Βγείτε έξω, ποτέ δεν ξέρετε τι θα συναντήσετε."

Marc Jacobs

Autumn/Winter 2015

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

Μόδα & Στυλ
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Οι προσωπικές προτιμήσεις του κάθε ενός από εμάς είναι σεβαστές. Το ότι στον Marc Jacobs δεν αρέσει η τεχνολογία είναι ok, δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό θα πρέπει να γίνει άρθρο. Την χρήση πάντως των social media για την προώθηση της δουλειάς του δύσκολα θα την αποφύγει ο συγκεκριμένος σχεδιαστής, αν δεν τα χρησιμοποιήσει τότε θα χάσει έδαφος από άλλους που θα το κάνουν.