Απεργία την Πρωτομαγιά

Ο κόσμος της μόδας αποχαιρέτησε μια ευφυή προσωπικότητα

Ο κόσμος της μόδας αποχαιρέτησε μια ευφυή προσωπικότητα Facebook Twitter
0
Ο κόσμος της μόδας αποχαιρέτησε μια ευφυή προσωπικότητα Facebook Twitter
Ήταν αθυρόστομη, γεμάτη χιούμορ και αρχές που τήρησε τόσο στον τρόπο που επέλεξε να ζήσει όσο και στη δουλειά της. Αυτές τις απόψεις έφερε στη μόδα...

  

Είναι σχεδόν απίστευτο να φεύγεις από τη ζωή και να σε αποκαλούν Great. Έτσι όπως αποκάλεσε ο Guardian την Louise Wilson, καθηγήτρια και διευθύντρια του Central Saint Martins, που έφυγε από τη ζωή πρόωρα, τον Μάιο του 2014. 

Αφορμή για να τη θυμηθούμε η τελετή που έγινε στον καθεδρικό ναό του Αγίου Παύλου, λίγο πριν την έναρξη της Βρετανικής εβδομάδας μόδας. Ο κόσμος της μόδας είναι ένας κόσμος σκληρός, όμως οι μαθητές της,   διάσημοι σχεδιαστές της Βρετανικής σκηνής, ένας μακρύς κατάλογος σοβαρών ονομάτων, δεν είχαν παρά να συμφωνήσουν ότι η προσωπικότητα, το ταλέντο και η διορατικότητα αυτής της γυναίκας, δε λειτούργησε μόνο στην ανάδειξη των σχεδιαστών αλλά προώθησε στη διεθνή αγορά την υπόθεση της βρετανικής δημιουργίας.

Ανάμεσα στους μαθητές της ήταν ο Christopher Kane, η Μαίρη Κατράντζου, ο Jonathan Saunders και η Roksanda Ilincic. Οι άνθρωποι που εχουν αλλάξει τον τρόπο που ντυνόμαστε όπως η Phoebe Philo και ο Alexander McQueen.

Η Louise Wilson δε μασούσε ποτέ τα λόγια της. Γι'αυτό συνομιλούσε με τους μεγάλους οίκους, συμβούλευε, είχε άποψη, μα πάνω από όλα είχε αγάπη για την μόδα που η ίδια δεν ακολούθησε ποτέ, αλλά πάντα διέβλεπε. «Μοιάζει με ένα κοστούμι αποκριών που έγινε  από μια μεθυσμένη μητέρα μία υγρή νύχτα του Οκτωβρίου," ήταν μια φράση της που θυμούνται όλοι.

Ήταν αθυρόστομη, γεμάτη χιούμορ και αρχές που τήρησε τόσο στον τρόπο που επέλεξε να ζήσει όσο και στη δουλειά της. Αυτές τις απόψεις έφερε στη μόδα. Την συνέπεια, την προσήλωση, την αναζήτηση του ταλέντου, την ηθική στην εργασία. Ο ρόλος της, ως εκπαιδευτικός, ήταν να είναι πάντα σε διάλογο και με τη βιομηχανία, αυτό την έκανε να ξεχωρίζει και είχε πολλαπλή σημασία. Παραγωγή χωρίς βιομηχανία, χωρίς προώθηση δεν υφίσταται.

Η ίδια ήταν πάντα ντυμένη στα μαύρα. "Είμαι μια large γυναίκα και δε βρίσκω κανένα λόγο να γίνομαι στόχος για το μέγεθός μου", έλεγε. Φορούσε μάλλινα μαύρα το χειμώνα, λινά το καλοκαίρι, και στο τέλος στα χέρια της φορούσε τα βραχιόλια ενός μαθητή της, που ήταν στην πραγματικότητα ρολά κολλητικής ταινίας. Της άρεσε να διαμορφώνει το στιλ μέσα από τα υλικά της εργασίας της.

Είχε ακόρεστη όρεξη για τα έντυπα και μια απαράμιλλη συλλογή από photobooks και μονογραφίες της μόδας. Η Louise Wilson ενέπνευσε μια ολόκληρη γενιά σχεδιαστών που εμπλούτισε και επέκτεινε το πεδίο της βρετανικής μόδας σε διεθνές επίπεδο. Έβγαλε το καλύτερο από τον καθένα όταν είπε: «Ξέρω τι δεν θέλω, αλλά δεν ξέρω τι θέλω, επειδή ελπίζω ότι δεν το έχω δει ακόμα».

Ο κόσμος που έφτασε 7 μήνες μετά το θάνατό της από όλα τα μέρη της γης και κατέκλυσε τον Καθεδρικό ναό ήταν πολύς. Από τον Kanye West μέχρι την Ντόνα Κάραν, τον John και Simone Rocha, τον  Stephen Jones, τον Carson McColl και τον Gareth Pugh, την  Natalie Massenet και την  Victoria Beckham. Όταν ολοκληρώθηκε η τελετή, έξω από το ναό του Αγίου Παύλου, ένα μοντέλο ίππευε ένα άλογο, φόρος τιμής στην Wilson, η οποία στα νιάτα της ήταν δεινή αναβάτης. Το μοντέλο φορούσε σακάκι και  μακριά φούστα σχεδιασμένα από τη Sarah Burton για τον οίκο Alexander McQueen. Ο Μακ Κουίν ήταν ένας από τους σχεδιαστές που η Γουίλσον ανέδειξε και βοήθησε στην αρχή της σταδιοδρομίας τους.

Ακόμα και η Γουίλσον, αυτός ο ευφυής και ευφάνταστος άνθρωπος, δε θα μπορούσε να σκεφτεί καλύτερο αποχαιρετισμό.

Ο κόσμος της μόδας αποχαιρέτησε μια ευφυή προσωπικότητα Facebook Twitter
Όταν ολοκληρώθηκε η τελετή, έξω από το ναό του Αγίου Παύλου, ένα μοντέλο ίππευε ένα άλογο, φόρος τιμής στην Wilson, η οποία στα νιάτα της ήταν δεινή αναβάτης.
Μόδα & Στυλ
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ