i-Psychology: Κρίση ταυτότητας

Facebook Twitter
0

 




Κυρία Βαλαβανίδη
Το πρόβλημα μου είναι απλό και μπερδεμένο μαζί.Έχει να κάνει με την σεξουαλική μου ταυτότητα.
Μου αρέσουν οι άντρες και οι γυναίκες.Θα μου πείτε τώρα "Σιγά το πράγμα ο μισός πλανήτης είναι έτσι".
Ίσως κάποιοι αναγνώστες σχολιάσουν "Και πως κάνεις έτσι ο μόνος είσαι" η "Απόλαυσε το" .Το ερώτημά μου είναι "Δεν θα πρέπει κάποια στιγμή να αποφασίσω"?Γιατί μου συμβαίνει αυτό?Είναι δυνατόν να ερεθίζομαι με την θέα τόσο ενός γυναικείου κορμιού όσο και ενός γυμνασμένου αντρικού?Μπορώ να δω straight ερωτικές ταινίες αλλά αν δω και gay δεν θα νιώσω αηδία.H αλήθεια είναι οτι στο κρεβάτι έχει πάει με πολλές γυναίκες,ενώ με άντρα έχω πάει μια φορά και δεν μου άρεσε.Παρ' όλα αυτά κράτησα μαζί του μόνο συναισθηματική σχέση και μετά χαθήκαμε.Μου άρεσε που νοιαζόταν για μένα ,που με φρόντιζε,που με στήριζε και ένιωθα οτι είχα έναν άνθρωπο δίπλα μου.Ίσως οφείλεται καθαρά στην απουσία του πατρικού προτύπου ή την έντονη κόντρα που είχα μια ζωή μαζί του ή και οτι με μείωνε διαρκώς.Ίσως για αυτό με τις γυναίκες λειτουργώ περισσότερο σεξουαλικά και είναι κάτι που το ευχαριστιέμαι τόσο εγώ όσο και εκείνες.Δεν ξέρω τι ακριβώς μου συμβαίνει,είμαι πολύ μπερδεμένος......
 
Μπερδεμένος.
 
 
 

Ναι, σίγουρα δεν είστε ο μόνος όπως λέτε, αλλά τις εσωτερικές συγκρούσεις που βιώνει ο καθένας, μόνος του τις βιώνει. Και ναι, στο ερώτημά σας αν είναι δυνατόν να βρίσκεται και τα δυο φύλα εξίσου σεξουαλικά διεγερτικά είναι δυνατόν. Το πιο δύσκολο κομμάτι όμως  στην αμφισεξουαλικότητα θα έλεγα ότι είναι το να αποδεχτεί κανείς την ταυτότητά του ως έχει αλλά και να κάνει ‘coming out’ στους φίλους και στην οικογένεια. Οι αμφισεξουαλικοί πολλές φορές υφίστανται διακρίσεις και κριτική και από την straight αλλά και από την  gay κοινότητα. Στα μάτια πολλών είναι είτε αχάριστοι ή απλά αναποφάσιστοι. Μέχρι και σήμερα οι αμφισεξουαλικοί δυσκολεύονται να νοιώσουν ότι ανήκουν κάπου και να διεκδικήσουν την ταυτότητα του αμφισεξουαλικού. Και μόνο αυτό το γεγονός μπορεί να δημιουργήσει έντονες συγκρούσεις ή απλά το ‘μπέρδεμα’ αυτό όπως το ονομάζετε.


Καταρχήν, σημαντικό είναι να καταλάβετε αν όντως είστε αμφισεξουαλικός ή αν οι ετεροφυλικές ή ομοφυλοφιλικές επιθυμίες είναι αντίστοιχα το λανθάνον κομμάτι του πραγματικού σεξουαλικού σας προσανατολισμού. Πολλές φορές το περιβάλλον και  η οικογένεια στην οποία μεγαλώνουμε μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα την καταστολή των πραγματικών επιθυμιών και έτσι αυτές να βιώνονται τόσο ενοχικά που αργούν πολύ να δουν το φως της ημέρας, να αναγνωριστούν και εν τέλει να δημιουργήσουν έντονα συμπλέγματα και συγκρούσεις στην μετέπειτα ζωή.


Το σημαντικό είναι ότι αναγνωρίζετε και τις δυο επιθυμίες σας και καταλαβαίνετε ότι είναι ένα πολύ σύνηθες γεγονός. Το ενδιαφέρον ερώτημα που θέτετε είναι το συναισθηματικό δέσιμο και η εμπλοκή με τους άνδρες σε αντίθεση με την πιο σεξουαλική και σωματική επαφή με τις γυναίκες. Και αυτό είναι ένα σύνηθες φαινόμενο σε πολλούς ανθρώπους. Όμως, πολύ απλοϊκά εδώ θα μπορούσα να σας πω ότι πιθανόν να ζητάτε κάτι από τους άνδρες που δεν έχετε πάρει σε μια πρώιμη ηλικία και όταν το βρήκατε, εκεί νοιώσατε ασφαλής. Αυτά είναι θέματα όμως που θα πρότεινα να τα δουλέψετε και να τα δείτε μέσα σε μια ψυχοθεραπευτική δουλειά με έναν ψυχοθεραπευτή.


Καταλαβαίνω ότι βιώνετε μια αγωνία για το αν, το πότε και ποιον θα διαλέξετε, αλλά προσπαθήστε να δείτε αν αυτή η αγωνία είναι  επηρεασμένη από  κάποια πίεση που μπορεί να δέχεστε, η εάν αγωνιάτε να καταλάβετε τι  και ποιόν ερωτεύεστε τελικά. Φυσικά εδώ θα μπορούσαμε να πούμε ότι ερωτευόμαστε τον άνθρωπο, όχι το φύλο, αλλά όλοι οι άνθρωποι έχουμε ανάγκη να αυτό-προσδιοριζόμαστε , και να έχουμε το αίσθημα του ανήκειν ακόμα και στον δικό μας εσωτερικό κόσμο.


Άρα αυτή η αγωνία είναι δικαιολογημένη, φαντάζομαι όχι τόσο για την ίδια την αμφισεξουαλικότητα, αλλά για τις συναισθηματικές σχέσεις που δημιουργείτε. 

 
 
 
 
 
Μερικές πληροφορίες για την αμφισεξουαλικότητα: 
 
 
  • Ο Sigmund Freud θεωρούσε ότι κάθε άνθρωπος έχει την ικανότητα να γίνει αµφισεξουαλικός κάποια στιγµή στη ζωή του/ης.
  • Οι µελέτες του Alfred Kinsey κατέδειξαν ότι η πλειονότητα των ανθρώπων εµφανίζονται να είναι αµφιφυλόφιλοι. Οι περισσότεροι άνθρωποι προτιµούν ένα φύλο αλλά κάποιες φορές εκδηλώνουν έλξη και προς το άλλο φύλο. 
  • Νεώτερες έρευνες αµφισβητούν την ύπαρξη της αµφιφυλοφιλίας αλλά δεν θεωρούνται και ιδιαίτερα βάσιµες.
  • Παρά τις συνηθέστερες παρανοήσεις, αµφιφυλοφιλία δεν σηµαίνει ότι κάποιο άτοµο πρέπει να έλκεται εξίσου και από τα δύο φύλα. Στην πραγµατικότητα, άνθρωποι που έχουν µια ευδιάκριτη αλλά όχι αποκλειστική προτίµηση για το ένα φύλο σε σχέση µε το άλλο, µπορούν και συχνά αυτο-χαρακτηρίζονται ως αµφισεξουαλικοί.
  • Σύµφωνα µε την ιστορία, σε παγκόσµιο επίπεδο, υπήρχαν πολιτισµοί στους οποίους η αµφιφυλοφιλία ήτανσυνηθισµένη και πραγµατικά αποδεκτή κι αναµενόµενη. 
  • Λόγω του ότι κάποιοι αµφιφυλόφιλοι δεν νιώθουν ότι ανήκουν είτε στον gay είτε στον ετεροφυλόφιλο κόσµο και λόγω του ότι έχουν µια τάση να είναι «αόρατοι» στη δηµόσια σφαίρα, µερικοί αµφιφυλόφιλοι έχουν δηµιουργήσει τις δικές τους κοινότητες, την δική τους κουλτούρα και το δικό τους κίνηµα. Όµως, επειδή η αµφιφυλοφιλία µπορεί να πέσει οπουδήποτε µεταξύ των δύο ακραίων τάσεων (ετεροφυλοφιλία και οµοφυλοφιλία), κάποιοι που χαρακτηρίζονται ως αµφιφυλόφιλοι συνασπίζονται είτε στην οµοφυλόφιλη είτε στην ετεροφυλόφιλη κοινότητα. Κάποιοι άλλοι αµφιφυλόφιλοι αντιλαµβάνονται αυτό τον συνασπισµόπερισσότερο ως επιβεβληµένο παρά ως θεληµατικό. Οι αµφιφυλόφιλοι µπορεί να αντιµετωπίσουν εξοβελισµό τόσο από την gay όσο κι από την straight κοινότητα, αν εξωτερικευτούν. 
  • Κάποιοι ψυχολόγοι θεωρούν ότι οι αµφισεξουαλικοί τείνουν να εσωτερικεύουν τις κοινωνικές τάσεις για την επιλογή των συντρόφων τους. Αυτές οι κοινωνικές τάσεις και πιέσεις µπορεί να επηρεάσουν την ψυχολογική τους κατάσταση. Έτσι, έχουν αναπτυχθεί ειδικές θεραπευτικές µέθοδοι για αµφιφυλόφιλους, που αντιµετωπίζουν αυτό το πρόβληµα.
 
 
 
 
Μερικοί μύθοι για την αμφισεξουαλικότητα:
 
  • Οι αμφισεξουαλικοί δεν μπορούν να αποφασίσουν- οι Δυτικές έννοιες για την σεξουαλικότητα βασίζονται στα αντίθετα (άντρας-γυναίκα, στρέητ-γκέι) και η αμφισεξουαλικότητα είναι σαν να μην χωράει σε αυτήν την εικόνα. Αυτός είναι ένας απο τους κύριους λόγους για τον οποίο η αμφισεξουαλικότητα είναι δύσκολο να κατανοηθεί απο πολλούς ανθρώπους. 
  •  Οι αμφισεξουαλικοί είναι σεξουαλικά ασύδοτοι και έχουν μεγαλύτερη λίμπιντο- Η αλήθεια είναι οτι η λίμπιντο και η σεξουαλική ζωή ενός αμφισεξουαλικού μπορεί να είναι εξίσου αυξημένη ή μειωμένη με οποιουδήποτε άλλου.
  • Οι αμφισεξουαλικοί μεταδίδουν AIDS- Το μη ασφαλές σεξ μεταδίδει το AIDS, όχι η αμφισεξουαλικότητα





 
 
...................................................................................................................
 
 
 
 
 

Μπορείτε να στείλετε τις ερωτήσεις, τις σκέψεις σας και ότι άλλο σας απασχολεί στο

[email protected]

Τα γράμματα σας θα δημοσιεύονται εδώ και μπορούν να είναι ανώνυμα ή επώνυμα.

...................................................................................................................

www.ipsychology.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ