Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread

Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter
7

 [Από τη Τζούλη Αγοράκη]

Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter

Η Ευαγγελία είναι συνεργάτιδα στο «Yesterday s Bread», στο μαγαζί με τα μεταχειρισμένα ρούχα της Καλλιδρομίου και είναι σαν κινητή διαφήμιση του μαγαζιού. Ντυμένη με vintage από την κορυφή μέχρι τα νύχια, σαν να πηγαίνει σε κάστινγκ για ταινία εποχής του Άιβορι. «Έχεις πάρει τον ρόλο σου πολύ στα σοβαρά» της λέω, και γελά.

Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter

Τα μεταχειρισμένα ρούχα ήταν πάντα το «ψώνιο» της. Έτρεχε στις αγορές του κόσμου και της άρεσε να ανακαλύπτει θησαυρούς. «Τα ρούχα που αλλάζουν χέρια είναι σαν να σου διηγούνται μια ιστορία», μου λέει συνωμοτικά. «Και δεν σιχαίνεσαι;» την ρωτάω γιατί ξέρω ότι αυτή είναι η ερώτηση που καίει τα εγκεφαλικά κύτταρα όλων όσων αγαπάμε τα μεταχειρισμένα. «Τι να σιχαθώ, περνάνε από κλίβανο».

Με την λέξη κλίβανος δείχνω να καθησυχάζομαι, μα δεν της αποκαλύπτω ότι έτσι και αλλιώς εγώ τα φοράω και «ακλιβάνωτα» και ότι θα ’τρωγα και κατσαρίδες αν ήταν να φορέσω ένα Yves Saint Laurent φόρεμα του ’70. Το διαμέρισμά της στα Εξάρχεια είναι ένα ιδιωτικό σύμπαν νευρώσεων. Ένα μικρό μουσείο χαμένων αισθήσεων, γεμάτο με κοριτσίστικα  καμώματα που έχουν ποτίσει μέχρι και τους τοίχους. Φουλ στις εμμονές, φουλ και στην αντίκα,  αλλά  δεν το λες παλαιοπωλείο, γιατί όλα αυτά τα έχει ταιριάξει με το πολυπληθές εγώ της.

Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter
Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter

Αντικείμενα αγορασμένα από παζάρια, παλιά παιχνίδια, τρενάκια, καπέλα, παπούτσια. Είναι απ’ αυτά τα σπίτια που χαζεύεις και όλο ρωτάς «και τώρα αυτό πού το  βρήκες; Μόνο πέντε ευρώ!;»  Από τα τρενάκια και τα παιδικά παιχνιδάκια με περνάει με άνεση στη συλλογή της με  ρομπ ντε σαμπρ και ζαρτιέρες του μεσοπολέμου και εκεί βλέπω το γλυκό κορίτσι να  μεταμορφώνεται μέσα σε δευτερόλεπτα σε βαμπ, πολύ βαμπ γυναίκα. «Αυτά είναι γούστα!» σκέφτομαι και νιώθω ότι πρέπει να αποκτήσω τουλάχιστον μια σιθρού ρόμπα.

Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter
Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter

Η ιστορία της Ευαγγελίας ξεκινά στην Κόρινθο πριν από τριανταπέντε χρόνια. Η οικογένειά της μετακομίζει στον Πειραιά και η ίδια αργότερα θα σπουδάσει Μηχανικός στη Πάτρα. Τα λιμάνια όπου μεγάλωσε της ανοίγουν την όρεξη για ταξίδια. Σπουδάζει μηχανικός, αλλά δεν της αρέσει η  δουλειά, έτσι τα εγκαταλείπει όταν η συνήθεια αρχίζει να την πλακώνει. «Μου έδωσε μεγάλη δύναμη στη ζωή  που άφησα το επαγγελματικό βόλεμα και με ξεβόλεψα, είναι καλό πού και πού να ξεβολεύεσαι».

Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter
Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter

Έτσι και αλλιώς έχει μάθει από πολύ μικρή να ζει και να βιοπορίζεται μόνη της. «Ενώ σπούδαζα, έκανα παράλληλα τρεις δουλειές, ποτέ δεν αγχώθηκα για τα χρήματα. Έχω την αίσθηση ότι πάντα κάτι θα βρίσκεται όταν είσαι ανήσυχος».  

Της αρέσει να περπατάει, να βλέπει ταινίες, να ακούει ορχηστρική μουσική. Λατρεύει το θερινό σινεμά και φυσικά τα παλιά ρούχα και αντικείμενα. Ο Στράτος, ο ιδιοκτήτης του Yesterday’s  Bread, είχε χρόνια το μαγαζί και ήταν από τους πρώτους που έφερνε μεταχειρισμένα από την Ολλανδία. Η Ευαγγελία ήταν συστηματική πελάτισσα και είχαν φιλικές σχέσεις. Κάποια στιγμή που είχε χρόνο, προθυμοποιήθηκε να του φτιάξει την χαοτική αποθήκη και επειδή είναι οργανωτική, την έφερε σε κουμάντο. Ο Στράτος την είδε σαν καλή του νεράιδα, το ένα έφερε το άλλο και έτσι έμεινε για τις παραλαβές. Tην πήρε μαζί και σε ένα ταξίδι και με τούτα και με κείνα και επειδή η Ευαγγελία είναι γάτα με πέταλα, γίνανε συνεργάτες. «Έφερα μια κοριτσίστικη νότα στο μαγαζί, ο Στράτος ήταν χέβι μέταλ κατάσταση, με μπύρες και αντροπαρέες», λέει.

Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter

Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter
 

Τα ρούχα τα φέρνουν αποκλειστικά από το Παρίσι και το Άμστερνταμ, δυο πόλεις με παράδοση στα μεταχειρισμένα και μένει εκεί βδομάδες ψάχνοντας. Θέλει να έχεις μάτι, αλλά και υπομονή.

Στο μαγαζί βρίσκεις πάνω από 1800 ρούχα, αντρικά και γυναικεία, καπέλα, τσάντες, ζώνες και πάνω από 200 ζευγάρια παπούτσια. Αγοράζω συλλεκτικά all star με πέντε ευρώ και ένα καπέλο του μεσοπολέμου με δέκα. Η ίδια μου λέει ότι με την κρίση βλέπεις να έρχεται στο μαγαζί και κόσμος  και από τα βόρεια προάστια. Ένας κύριος βρήκε παλτό Βurberry’s με εκατό ευρώ, όταν στο μαγαζί έκανε 1000. Όρεξη να έχεις και μάτι να ξέρει να ξετρυπώνει. Είναι και σαν παιχνίδι, κάθε τι είναι μοναδικό και εσύ καλείσαι να βρεις τους δικούς σου παπάδες.

Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter
Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter
Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter

 Συμβουλές για επίδοξους  αγοραστές

-Να κάνεις focus σ’ αυτό που επιθυμείς. Επειδή υπάρχει μεγάλη πληροφορία, αν αρχίσεις να τα βλέπεις όλα, χαώνεσαι, παθαίνεις πανικό και μπουχτίζεις μέσα στα πρώτα πέντε λεπτά. Είναι ωραίο να πεις κοιτάω για αθλητικά. Κοιτάω για τζιν. Όχι όλα μαζί.

-Δεν χρειάζονται οικονομικά παζάρια, πάντα κόβουμε από την αναγραφόμενη τιμή, και υπάρχουν κάθε μέρα είδη σε προσφορά. Καμιά φορά, το παζάρι λειτουργεί αρνητικά 

-Να μην φοβάστε να δοκιμάζετε παπούτσια. Είναι όλα απολυμασμένα και δεν υπάρχει κίνδυνος για μύκητες.

-Να το αγοράζουν, να το βλέπουν με την ησυχία τους στο σπίτι τους και. αν δεν τους αρέσει, να το γυρίζουν πίσω.

 

 

Αφήνω την πολύ ιδιαίτερη Ευαγγελία στις μουσικές της και στον ρετρό κόσμο της. Της εύχομαι να βρει έναν μεταχειρισμένο έρωτα που να ’ναι σαν καινούργιος, εντελώς στα μέτρα της.

 

Το vintage-κορίτσι του Yesterday’s Bread Facebook Twitter

Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Ακρίβος

Μόδα & Στυλ
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
Θέλω όλο το πρώτο ράφι με τα αρβυλάκια...like now.Υ.Γ.: "Της εύχομαι να βρει έναν μεταχειρισμένο έρωτα που να ’ναι σαν καινούργιος, εντελώς στα μέτρα της."καλό, καλό.
Πριν δύο χρόνια είχα αγοράσει από αυτό το μαγαζί ένα υπέροχο μάυρο στράπλες φόρεμα όλο δαντέλα 20 ευρώ και κάτι δερμάτινα μποτάκια πανέμορφα που μου κρατάνε ακόμα γερά.