Στον αρκτικό κύκλο των Arcturus

Facebook Twitter
0

88



Που είσαι τώρα;

Είμαι στη δουλειά μου. Είμαι οδηγός φορτηγού, δεν είμαι πια ροκ σταρ πλήρους απασχόλησης, οπότε οδηγώ φορτηγό που παραδίδει φαγητό σε όλους τους οίκους ευγηρίας στο Όσλο.

Καθόλου άσχημα θα ‘λεγα, αλλά μας έλειψε αυτός ο ροκ σταρ που ανέφερες. Αν και κατά την άποψή μου ο ICS Vortex δεν ήταν ποτέ μέρος αυτού του ροκ σταρ μύθου…

Ναι, ποτέ δεν ένιωσα να είμαι κοντά στο πρότυπο του μαλάκα ροκ σταρ έτσι κι αλλιώς. Είχε πάντα φάση, όλα αυτά τα χρόνια και ακόμα έχει, οπότε υποθέτω ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει ως προς αυτό.

Εσύ και οι Arcturus λείπετε από τη συναυλιακή δράση για 5 χρόνια πάνω-κάτω. Πως περιμένεις να είναι η ζωή στο δρόμο ανάμεσά σας;

Δεν θα υπάρξει τόση ζωή στο δρόμο. Θα γίνουν κάποιες μεμονωμένες συναυλίες, απλωμένες στο χρονικό διάστημα μεταξύ των εργασιών μας. Όλοι στους Arcturus έχουμε κανονικές δουλειές, οπότε είναι κάτι σαν hobby για εμάς. Αναστήσαμε τους Arcturus επειδή μας έλειπε η όλη αλληλεπίδραση μεταξύ μας, ξέρεις, και για να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε λίγη μουσική ξανά. Μόλις ξεκινήσαμε να κάνουμε κάποιες πρόβες και τώρα είμαστε τελικά έτοιμοι να κάνουμε κάποιες συναυλίες, και ξεκινήσαμε να γράφουμε νέα κομμάτια οπότε είναι μια αργή διαδικασία (γέλια). Γιατί όλοι σύντομα θα μένουμε πολύ μακριά ο ένας από τον άλλον, αλλά υποθέτω ότι αυτό μάλλον δεν θα σταθεί εμπόδιο, μπορεί πάντα να λυθεί. Οπότε μάλλον θα συναντιόμαστε στον παλιό «ναό» μας.

Καταλαβαίνω. Τώρα όσον αφορά στον νέο σας δίσκο, στο παρελθόν σας έχουμε να δει να μετατρέπεστε από μια διαβολική μασκαρά σε εκκεντρικούς, ίσως μποεμικούς, ταξιδιώτες του διαστήματος. Ποια θα μπορούσε να είναι η νέα θεματική της μπάντας; Θα βασιστείτε στο παλιό σας «προσωπείο» ή θα εξερευνήσετε παραπάνω τις θεματικές και την εικόνα των Arcturus;

Νομίζω ότι ο Knut (σ.σ.: Magne Valle, κιθαρίστας τους και αξιοσημείωτος παραγωγός, έχει κάνει την παραγωγή στο ντεμπούτο των Ελλήνων Black Metal ηρώων Ravencult) ξέρει, αυτός είναι που ασχολείται περισσότερο με τη διαδικασία του γραψίματος, όχι μόνο ο Steinar (σ.σ.: Johnsen, γνωστός και ως Sverd, πληκτράς των Arcturus). Kαι αυτό είναι κάτι καλό. Δεν το ξέρουν πολλοί αλλά αυτός είναι που έγραψε το Chaos Path! Αυτός έγραψε τη μουσική γι’ αυτό και για ένα άλλο από τα λιγότερο γνωστά, που είναι ένα από τα’ αγαπημένα μου το…. Εεεε… Genesis… κάτι (γέλια)… ά! Το Deception Genesis (γέλια)! Θα υπάρξει ακόμα περισσότερος πειραματισμός προς αυτή τη κατεύθυνση, αλλά είμαστε ακόμα πολύ νωρίς στη διαδικασία, οπότε φοβάμαι ότι δεν μπορώ να σου πω για κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση.

Οκ, το ‘χω. Επίσης, αν και μπορούσατε να παίξετε σε πολλά μέρη εκτός της Νορβηγίας (γνωρίζω ότι ήταν να παίξετε στο ProgPower Fest των ΗΠΑ), επιλέξατε την Ελλάδα να είναι ο πρώτος σας συναυλιακός προορισμός για το 2012. Πως κι έτσι; Τόσο πολύ αγαπάτε του Έλληνες οπαδούς σας; Γιατί, ξέρεις, έχετε πολύ σκληροπυρηνικούς ακόλουθους εδώ…

Ξέρω, ναι. Η Ελλάδα ανέκαθεν ήταν άψογη για μια τουρνέ. Κάποιοι Έλληνες, μάλιστα, ίδρυσαν την ιστοσελίδα μας. Το κοινό της Ελλάδας ήταν πάντα πολύ καλό. Το metal κοινό στην Ελλάδα, και γενικότερα το μουσικόφιλο κοινό είναι πολύ μεγάλο και συνεχίζει να είναι έτσι με όλες τις μπάντες στις οποίες ήμουν, οπότε μου φαίνεται ότι οι Έλληνες οπαδοί είναι πολύ χωμένοι στη μουσική και αυτό είναι απλά φανταστικό.

99090


Αχά. Επίσης άκουσα τον προσωπικό σου δίσκο που, κατά την άποψή μου, σκοτώνει. Είναι φοβερός δίσκος…

Ω! Ευχαριστώ!

Πιστεύεις πως αυτός ο δίσκος σε βοήθησε να βρεις νέες διόδους προσωπικής έκφρασης ή τον βλέπεις ως πράγματα που ήθελες να κάνεις όλα αυτά τα χρόνια αλλά ποτέ δεν είχες την ευκαιρία;

Ναι, είναι κάτι που ήθελα να κάνω για πάρα πολύ καιρό και μερίδα του υλικού είναι πολύ παλιά. Οπότε, ναι, απλά δεν είχα τον χρόνο για να το κάνω. Μου πήρε ένα χρόνο για να το εκπληρώσω. Είχα πολύ υλικό που είχα γράψει και μετά έγραψα… έγραψα περισσότερα, φυσικά, έγραψα και όλους τους στίχους. Και παίρνει πραγματικά πολύ χρόνο και κόπο. Αλλά ήταν καλό να τα βγάζω έξω. Είναι ένας νέος τρόπος να εκφράζομαι… δεν ξέρω, είναι απλά αυτό που κάνω (γέλια) στον ελεύθερο μου χρόνο. Να φτιάχνω μουσική. Υπήρχε πολλή δουλειά μέχρι να το τελειώσω οπότε… είμαι πολύ χαρούμενος που βγήκε, είναι μια πολύ καλή πλατφόρμα για εμένα να προωθήσω το δίσκο μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που τελικά όλα πήγαν κατ’ ευχήν. Ήταν ένας δίσκος πολύ χαμηλού προϋπολογισμού, αφού πλήρωνα από την τσέπη μου για όλα τα studio. Έπρεπε να πουλήσω το αμάξι μου για να μπορέσω να ανταποκριθώ οικονομικά σε όλα αυτά. Είναι ένα παθιασμένο σχέδιο για μένα, και ειδικά με τη βιομηχανία της μουσικής δεν υπάρχει πολλή δουλειά σε αυτήν. Ας πούμε τις προάλλες πήρα μια δήλωση  από αυτούς που μαζεύουν λεφτά από το παίξιμο των κομματιών τους στο ραδιόφωνο και λοιπά, από τα CD που τυπώνονται και όλα αυτά. Ήταν μια τεράστια δήλωση, ήταν σαράντα σελίδες μηχανικά γραμμένες που ξεκαθάριζαν το κάθε κομμάτι και πόσα λεφτά τους αποφέρει. Τελικά αποδεικνύεται ότι το ποσό χρημάτων είναι σχεδόν μηδενικό και, αν και υπάρχουν πάρα πολλοί δίσκοι και τραγούδια που μετακινήθηκαν από το Spotify και το iTunes και όλα αυτά. Προσωπικά επιλέγω από όλα αυτά να παίζω τη μουσική μου ζωντανά, και υποθέτω ότι δεν πρέπει να παραπονιέμαι για αυτό, αλλά πλέον δεν υπάρχει καμία χρηματική αμοιβή για τον καλλιτέχνη σε όλο αυτό το σύστημα και αυτό αποτρέπει τον καλλιτέχνη από το να ασχοληθεί πλήρως με τη μουσική. Αλλά η μουσική ήταν πάντα το πάθος μου και το χόμπι μου και θα συνεχίσω να βγάζω μουσική, αλλά τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν. Οκ, όμως, έχω μια καλή δουλειά στο πλάι, οπότε θα συνεχίσει να υπάρχει ακόμα περισσότερος χρόνος για την μουσική.

Καταλαβαίνω… Άλλη μια ερώτηση. Έχω δει άπειρες φορές το DVD σας, «Shipwrecked in Oslo» και σε αυτό σε βλέπουμε στα παρασκήνια να προθερμαίνεσαι τραγουδώντας οπερέτες για να είσαι πιο άνετος με τη φωνή σου. Ποιες είναι, λοιπόν, οι επιρροές σου στα φωνητικά;

Εεεεμ… οι Black Sabbath ήταν πάντα μια από αυτές, όμως από τους Kiss ξεκίνησα μάλλον. Το Alive 1 των Kiss ήταν ο δίσκος που με έκανε να ξέρω τι θέλω να κάνω για το υπόλοιπο της ζωής μου όταν ήθελα να κυνηγήσω την καριέρα στη μουσική (γέλια) γιατί ήταν τόσο απίστευτος. Λάτρευα να τραγουδάω παλιά κομμάτια των Black Sabbath και μετά… θα έλεγα μάλλον… ο Mike Patton ήταν μια τεράστια πηγή έμπνευσης με ό, τι έκανε με τους Mr Bungle. Επίσης οι Alice in Chains με τον Layne Stayley. Αυτός είναι ένας από τους αγαπημένους μου τραγουδιστές. Ο Blackie Lawless από τους WASP. Φανταστικά φωνητικά (γέλια). Η λίστα είναι μικρή, αλλά είναι επίσης και οι Jane’s Addiction και οι 2 προσωπικές δουλειές του Quorthon, το Album και το Purity of Essence. Ακουγόταν σαν ένας μεθυσμένος βίκινγκ, κάτι το οποίο είναι φανταστικό. Πάντα έλεγε ότι τραγούδαγε εκτός νότας και δεν μπορεί να τα ακούσει και μπλα, μπλα, μπλα, αλλά αυτή είναι η μαγεία του να μεγαλώνεις με τέτοια πράγματα, ξέρεις, επηρεάζεσαι από αυτό και ότι ακούς είναι μαγικό. Για μένα πάντα τραγούδαγε από την καρδιά του.

Αν έπρεπε να προτείνεις στο κοινό μια ταινία/παράσταση που να εκπροσωπεί το όραμα των Arcturus (πλην του Φάουστ, αυτό θα ήταν αναμενόμενο), ποια θα ήταν αυτή;

Το Nightmare Before Christmas μάλλον (γέλια). Αυτό πραγματικά ήταν μια μεγάλη επιρροή μας πριν γράψουμε το La Masquerade Infernale. Όταν πρωτοσυναντηθήκαμε άκουγα το soundtrack του και μεγάλο κομμάτι έμπνευσης ήρθε από αυτό. Είχε μόλις βγει τότε. Ξέρω ότι είναι πασίγνωστο τώρα αλλά ήταν σχετικά άγνωστο όταν πρωτοβγήκε. Το ακούγαμε και εμπνεόμασταν από εκεί. Ζούσα στο προβάδικο και τα παιδιά ήταν εκεί συνέχεια, οπότε το ακούγαμε τακτικά ανάμεσα στις ηχογραφήσεις. Μας άρεσε πολύ να τραγουδάμε και να πίνουμε και… ξέρεις, να διασκεδάζουμε.

Ερχόμαστε λοιπόν στην τελευταία ερώτηση, οπότε μπορώ να σταματήσω να σ’ ενοχλώ με τις ερωτήσεις μου και να γυρίσεις πίσω στη δουλειά σου…

(γέλια) όχι, εντάξει! Ήταν ευχαρίστησή μου!

Τα κορυφαία σου album για το 2011;

Εεεμ, δεν μπόρεσα να ακούσω τόση μουσική, γιατί ήμουν πολύ απασχολημένος με το project μου, οπότε δεν είχα το χρόνο να εξερευνήσω νέα μουσική, οπότε φοβάμαι ότι δεν υπάρχουν πολλά που να μπορώ να σου αναφέρω. Δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα. Αν και ανακάλυψα κάποια νέα μουσική. Ανακάλυψα τους The Devil’s Blood, το Come Reap album τους, αλλά νομίζω ότι είναι EP τελικά και απ’ ότι φαίνεται έχει αρχίσει να παλιώνει. Νομίζω ότι έβγαλαν νέο δίσκο αλλά δεν μπόρεσα να τον τσεκάρω και… μπορεί να υπάρχουν κάποιες μπάντες, αλλά τώρα δεν μπορώ να τις θυμηθώ. Ωχ, φίλε, αυτό είναι πολύ ξενέρωτο, όταν ήμουν νέος συνήθιζα να ψάχνω τα πάντα, αλλά τώρα είμαι τόσο απασχολημένος με τη δουλειά μου και τους Arcturus και το προσωπικό μου project… συγκεντρώνομαι στο να φτιάχνω νέα μουσική και όταν έχω λίγο ελεύθερο χρόνο προτιμώ την ησυχία. (πολλά γέλια)

Oι Arcturus θα εμφανιστούν το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου στο Gagarin 205 (Λιοσίων 205, 215 5400888)
Τιμή εισιτηρίου: 29 €
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ
Αθήνα: 
TICKET HOUSE
 Πανεπιστημίου 42 (εντός της στοάς).
Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 210 3608 366
Θεσσαλονίκη: 
MUSIC LAND 
Μητροπόλεως 102 
Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 2310 264 880
Online Sales ή αγορές με πιστωτική κάρτα, 24 ώρες/ωρο:
www.ticketpro.gr  | www.tickethouse.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ