Ο Χρήστος Δήμας γυρίζει, τώρα που μιλάμε, την πρώτη ελληνική τρισδιάστατη ταινία

Ο Χρήστος Δήμας γυρίζει, τώρα που μιλάμε, την πρώτη ελληνική τρισδιάστατη ταινία Facebook Twitter
«Είμαι ένα μέτριο ταλέντο και εργασιομανής. Ο Γιάνναρης, ο Οικονομίδης, ο Κούτρας, ο Νεριτάν Ζιντζιρία (ο μικρομηκάς που έκανε το “Χαμομήλι”) είναι κάποιοι από τους πολλούς που σίγουρα έχουν πιο πολύ ταλέντο από μένα.»
4

Ο σκηνοθέτης αυτός έχει μια σπάνια ικανότητα: Είναι καλός στο να γυρίζει ταινίες κάθε είδους, και εμπορικές και art-house. Και το κάνει εδώ και πολλά χρόνια. Με αφορμή το νέο του φιλμ AMORE MIO που παίζεται τώρα στους κινηματογράφους, μου μίλησε για όλα.

Και αφού μιλήσαμε, διάβασα τη μεγάλη είδηση - για την τρισδιάστατη ταινία, την πρώτη στην Ελλάδα, και του ζήτησα να ξαναμιλήσουμε...

Τι είναι ο Μαγικός Καθρέφτης, που διαβάζω ότι θα παιχτεί στις αρχές του 2016; Και πώς προέκυψε το 3D; 

Είναι μια ξέφρενη κωμωδία όπου μια πλειάδα απο εξαιρετικούς ηθοποιούς μπαινοβγαίνουν στον χώρο και στον χρόνο κυνηγώντας τις ευχές που μπορούν να ζητήσουν απο έναν μαγικό καθρέφτη, κάτι σαν τζίνι... Ένα παραμύθι σχεδόν...

[Το 3D] είναι μια πρόκληση την οποία αγκαλιάσαμε όλοι - και οι παραγωγοί και οι χρηματοδότες και οι συνεργάτες μου. Και αφού δεν μπορούμε σε τέτοιους καιρούς να υποστηρίξουμε απαιτήσεις του στυλ τρελές καταδιώξεις με αυτοκίνητα ή αυτές που βλέπουμε στις ταινίες με τις χολυγουντιανές προδιαγραφές, επενδύουμε όλη την ενέργειά μας σε αυτό που είμαστε καλοί ως Έλληνες, δηλαδή στην κωμωδία.

 

Τι διαφορά έχει για έναν σκηνοθέτη να γυρίζει 3D απ' ό,τι μια 'κανονική';

Μεγάλη διαφορά και ως προς την διαχείριση του χρόνου και ως προς τον σχεδιασμό του πλαναρίσματος. Όταν για την αλλαγή του φακού σε μια ταινία χρειάζεσαι 4 λεπτά στην 3d ταινία απαιτούνται τουλάχιστον 20... Και πρέπει να συνδυάζεις και να συγχρονίζεις τα φόκους και τις ευκρίνειες των φακών και την κίνηση και όλα αυτά τα τεχνικά που μόνο τρόμο μπορούν να προκαλούν σε όλους εμάς του συνεργείου, αλλά που κανείς θεατής δεν μπορεί να καταλάβει το ζόρι και την πιλάλα που θα έχουμε τραβήξει. Κάνουμε το γύρισμα φορώντας τα ειδικά γυαλιά και τα μονιτόρ μας είναι τρισδιάστατες τηλεοράσεις. Κάτι σε αγχωμένη παιδική χαρά...

Ποια είναι η πρώτη ταινία που είδες σε 3D και τι θυμάσαι απ' την εμπειρία;

Το Άβαταρ! Μια χαρά, παιζόταν και τον ίδιο καιρό με τη ΝΗΣΟ...

Μεγάλωσα στην Ελευσίνα. Μια εργατούπολη. Θα γινόμουν εργάτης στην Χαλυβουργική. Έγινα σκηνοθέτης. Έκανα την μικρή ή μεγάλη μου υπέρβαση. Μέσα μου τα έχω βρει.

Έχω την αίσθηση πως όλες οι πρόσφατες κινηματογραφικές σου δουλειές, -ως λαϊκές που είναι- αν είχαν σκηνοθετηθεί από άλλο άνθρωπο, θα διέτρεχαν τον κίνδυνο να γίνουν «τηλεοπτικές». Πώς κατόρθωσες και το απέφυγες αυτό;

Σέβομαι το σενάριο και αγαπώ τους ηθοποιούς μου. Με προστατεύουν οι συνεργάτες μου και προσπαθώ να είμαι, κατά το δυνατόν, επαγγελματίας αλλά και επαρκής στις απαιτήσεις των γυρισμάτων. Έχω δει πολύ σινεμά. Διαβάζω αρκετά, πηγαίνω θέατρο και παρακολουθώ εκθέσεις ζωγραφικής. Ξυπνώ στις 5 το πρωί και η εργασιακή ημέρα τελειώνει τα μεσάνυχτα. Δεν βαρυγκωμώ, δεν θεωρώ δεδομένο ότι θα εξακολουθεί να χτυπάει το τηλέφωνο, ούτε θεωρώ ότι με κάποιο τρόπο έχω κάποια συνταγή επιτυχίας. Δεν χαϊδεύω τα αφτιά μου και δεν κρύβομαι πίσω από «αυλές» με τους άμεσους συνεργάτες μου δεν κάνουμε καν παρέα. Αλλά αγαπώ να αφήνομαι να με γοητεύσει ένας ηθοποιός, ένα ωραία φωτισμένο κάδρο, ένα όμορφο κοστούμι. Είναι υπέροχη η δουλειά μου ακριβώς γιατί από το τίποτε στήνουμε ένα όμορφο ψέμα. Και ίσως αυτή η αγάπη με κάποιο τρόπο να μπαίνει στην οθόνη και ο θεατής να την αντιλαμβάνεται με κάποιο τρόπο.

  

Στην αρχή, η σκηνοθετική σου καριέρα ήταν εντελώς διαφορετική. Art-house ταινίες, βραβεία, δύσκολα θέματα, λιγότεροι θεατές. Πότε έγινε, πιστεύεις, το κλικ που άλλαξε την ρότα της καριέρας σου, και γιατί;

Δεν είχα ούτε έχω ατζέντα για το ποια είναι ή θα έπρεπε να είναι η καριέρα μου. Προς το παρόν είμαι τυχερός που δουλεύω, που χτυπάει το τηλέφωνο και άνθρωποι βάζουν τα ζεστά τους χρήματα, ρισκάρουν σε μένα και στην ομάδα μου και ζητούν να συνεργαστούμε. Ευτυχώς με το πού επέστρεψα Ελλάδα, κατάφερα να αποδεσμευτώ από το βάρος του νέου ταλέντου και το επόμενου Γιάνναρη. Είμαι ένα μέτριο ταλέντο και εργασιομανής. Ο Γιάνναρης, ο Οικονομίδης, ο Κούτρας, ο Νεριτάν Ζιντζιρία (ο μικρομηκάς που έκανε το “Χαμομήλι”) είναι κάποιοι από τους πολλούς που σίγουρα έχουν πιο πολύ ταλέντο από μένα. Αλλά είμαστε σε μια δουλειά που δεν μπαίνω σε τέτοιου είδους ανταγωνισμό. Το αντίθετο, είμαι δίπλα σε φίλους κινηματογραφιστές που κάνουν εντελώς διαφορετικό σινεμά από μένα, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Φέτος σαν ηθοποιός-κομπάρσος έπαιξα σε τρεις ταινίες φίλων (“Νορβηγία”, “Για Πάντα”, “Αισθηματίες”) απλά για το χαμόγελο και το σεβασμό προς την ταινία τους και του τι αντιπροσωπεύουν. Ο κήπος του σινεμά λοιπόν έχει χώρο για όλους μας. Για να επιστρέψω όμως με την ερώτησή σας, σίγουρα η “Νήσος” του 2009 με έβαλε στον χάρτη του εμπορικού σινεμά.

Ο Χρήστος Δήμας γυρίζει, τώρα που μιλάμε, την πρώτη ελληνική τρισδιάστατη ταινία Facebook Twitter

Ξέρω βέβαια πως παρά την κινηματογραφική σου σιωπή στη δεκαετία του '00 έκανες εξαιρετικές δουλειές στο θέατρο και την τηλεόραση. Ποιες ξεχωρίζεις εσύ απ' αυτές; 

Σε αυτή τη δεκαετία προσπάθησα να κάνω δύο ταινίες που δεν έγιναν τελικά,  ένα μιούζικαλ και μια ταινία στην Αυστραλία. Δεν είναι εύκολο να ξεκινάς ένα ταξίδι και τελικά να μην πιάνεις λιμάνι. Η εκκρεμότητα αυτή σε ακολουθεί. Όμως κάτι η συνεργασία μου με τον κ.Κοκκινόπουλο, στον “Κόκκινο Κύκλο” και τη “10η Εντολή”, κάτι τα βιντεοκλίπ για τον κο Τερζή, τον κο Νταλάρα και τον κο Πλούταρχο, κάτι με την συνεργασία με τον κο Μαυρίκο ή τον κο Λιβαθηνό στο θέατρο, δεν σταμάτησα να εργάζομαι και σε άλλους χώρους πέρα από τον κινηματογράφο. Είναι χαρά να τσαλαβουτώ σε άλλες φόρμες, να γνωρίζω ταλαντούχους καλλιτέχνες και να μαθαίνω από αυτούς. Φέτος στο θέατρο, για παράδειγμα, δούλεψα στη Μεγάλη Χίμαιρα με τον κο Τάρλοου και ξανά με τον κο Μαυρίκιο, με το “Ξαφνικά Πέρσι το Καλοκαίρι” και είμαι χαρούμενος για αυτές τις συναντήσεις.

  

Νιώθεις ποτέ πως χρειάζεται να απολογείσαι σε όσους εκτιμούσαν τις πρώτες σου κινηματογραφικές δουλειές, είχαν "υψηλές προσδοκίες" για τη συνέχεια, και απογοητεύτηκαν με τις mainstream φιλμικές σου επιλογές;

Μεγάλωσα στην Ελευσίνα. Μια εργατούπολη. Θα γινόμουν εργάτης στην Χαλυβουργική. Έγινα σκηνοθέτης. Έκανα την μικρή ή μεγάλη μου υπέρβαση. Μέσα μου τα έχω βρει. Πληρώνω τους λογαριασμούς μου κάνοντας αυτό το συγκεκριμένο επάγγελμα. Δεν απολογούμαι, ούτε δικαιολογούμαι. Ο καθένας κάνει μια δουλειά. Ο κριτικός την κριτική του, ο σκηνοθέτης την ταινία του, ο θεατής τη θέαση του. Σεβαστές οι απόψεις και οι κρίσεις. Αν όμως ξέρω κάτι είναι πως δεν έχω δώσει καμία υπόσχεση σε κανέναν παρά μόνο στον εαυτό μου.

Πώς ήταν η ζωή, μεγαλώνοντας στην Ελευσίνα; 

Μαγικά. Έζησα στο σπίτι της οδού Παγκάλου, έκανα τις πρώτες βουτιές μου στην παραλία στον Φονιά, είδα Γκοτζίλα στο θερινό σινεμά ΑΥΡΑ, έμαθα ποδήλατο στην πλατεία του Αγίου Γεωργίου, έπαιξα μπάσκετ στην ομάδα του Πανελευσινιακού, έδωσα το πρώτο μου φιλί πίσω από το γήπεδο των Αμερικάνων. Είναι η ασπίδα, η φαρέτρα και όλο μου το οπλοστάσιο...

Τι ήταν αυτό που σε τράβηξε στην τέχνη;

Η υποψία ότι θα μπορούσα να φτιάξω μια τέτοια μαγική εικόνα σαν αυτή που είχα δει για πρώτη φορά στην πρώτη θέαση του “WEST SIDE STORY” σε βιντεοκασέτα. Οι SHARKS να χορεύουν στους δρόμους και να απλώνουν τα χέρια και τα πόδια τους σε μια μαγική χορογραφία. Αυτό. Και αυτή η εικόνα εξακολουθεί να με στοιχειώνει... 

***

Τι είναι αυτό που σε ιντριγκάρει πιο πολύ στην υπόθεση του AMORE MIO;

Με συγκινούν οι ιστορίες μωσαϊκών: μιας πόλης, ενός νησιού, μιας γειτονιάς. Ιστορίες απλών καθημερινών ανθρώπων που μέσα από μια ειδική συνθήκη (στο “Amore Mio” είναι ένας αγώνας βόλεϊ, στο “Poker Face” ένα τουρνουά πόκερ, στη “Νήσος” η ανάγνωση μιας διαθήκης) που συναντιούνται. Αυτό συμβαίνει, ίσως, γιατί αγαπώ ταινίες σαν το “Μανόλια”, ή τα άπαντα του Ρόμπερτ Άλτμαν. Ίσως γιατί με τέτοιες ταινίες συναντώ πολλούς και διαφορετικούς ηθοποιούς. Το “Amore Mio” μιλά για σχέσεις ανδρών-γυναικών και το κάνει με έναν διακριτικό, αστείο έως και συγκινητικό, τρόπο… Μιλά για το πως μπορούμε να πούμε το “Σ’ αγαπώ” αλλά και το “Συγνώμη”.

Το τραγούδι του φιλμ, απ' τον Κωστή Μαραβέγια

Ξανασυνεργάστηκες σ' αυτήν την ταινία με τους σεναριογράφους της ταινίας Νήσος... 

Με τον Κωστή και την Έλενα ταιριάζουμε. Γράφουν με αμεσότητα και έχουν εξαιρετικούς διαλόγους. Δίνουν χώρο στους ηθοποιούς να βρουν την αλήθεια τους και έχουμε βρει έναν μη ανταγωνιστικό κώδικα. Τους εμπιστεύομαι και τους ακούω. Είναι οι πρώτοι που ακούν τη φωνή των ηρώων τους οπότε είναι απολύτως παρόντες σε όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά με τον διακριτικό τρόπο που απαιτεί η διαδικασία της περάτωσης της ταινίας. Και η ταινία που έχω ξεκινήσει ήδη γυρίσματα, ο 3D «Μαγικός Καθρέφτης», είναι πάλι σε δικό τους σενάριο.

Το σινεμά έχει κόστος. Για να γίνει μια ταινία δεν αρκεί μόνο η ευκολία της τεχνολογίας και η όποια συνδρομή των φίλων. Χρειάζεται το κάτι παραπάνω.

Πώς είναι η εμπειρία των γυρισμάτων μιας εμπορικής ελληνικής ταινίας; Πόσο διαρκούν συνήθως, πώς νιώθεις κατά τα γυρίσματα;

Τα γυρίσματα των ταινιών μου διαρκούν 6 εβδομάδες. Χρειάζεται πολύ καλή οργάνωση σε όλα τα τμήματα, σωστός προγραμματισμός ώστε να μπορούν να ταιριάξουν οι ημερομηνίες των χώρων και οι θεατρικές ή άλλες υποχρεώσεις των ηθοποιών, και να είμαστε σε επιφυλακή για να προλάβουμε τις ήδη προκαθορισμένες ημερομηνίες προβολής. Μα πάνω απ ‘όλα χρειάζεται να δημιουργηθεί η συνθήκη ώστε όλοι, μα όλοι, να ξέρουμε ότι βρισκόμαστε στην ίδια ταινία.  Είμαι πραγματικά τυχερός που οι συνεργάτες μου και οι ηθοποιοί γινόμαστε ένα στη διάρκεια των γυρισμάτων. Είναι σημαντικό να μην χάνουμε το χαμόγελό μας αλλά και την συγκέντρωσή μας σε αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε. Και είναι σημαντικό, φυσικά, αυτό το χαμόγελο να περάσει και στο κοινό. 

  

Σου λείπει το να σκηνοθετείς, ως auteur ξανά, κάτι ολόδικό σου;

Το σινεμά έχει κόστος. Για να γίνει μια ταινία δεν αρκεί μόνο η ευκολία της τεχνολογίας και η όποια συνδρομή των φίλων. Χρειάζεται το κάτι παραπάνω. Το κάτι ολοδικό μου θέλω να μην είναι απλά μια άσκηση ύφους αλλά να μπορεί να πείσει και τον όποιο διστακτικό θεατή να μοιραστεί την εμπειρία της συγκεκριμένης ταινίας μαζί μου. Είναι η υπόσχεση που έχω δώσει στον εαυτό μου που ανέφερα. Για να γίνει όμως χρειάζονται οι σωστές συνθήκες. Έχω υπομονή. Θα γίνει όταν πρέπει και όπως πρέπει.

Θυμάμαι πως προσπαθούσες να γυρίσεις μια ολόδική σου ταινία στην Αυστραλία; Τι συνέβη με αυτήν; Το παλεύεις ακόμα;

Ναι το παλεύω ακόμα. Όταν ήταν έτοιμη να γίνει, το 2007 στη Μελβούρνη, το οικοδόμημα της ταινίας κατέρρευσε μια εβδομάδα πριν την έναρξη των γυρισμάτων. Μεγάλο μάθημα. Όμως η ταινία είναι εκεί, μέσα μου. Είναι το όνειρο που ανέφερα, η δική μου “Αμοργός”.

 

Ο Χρήστος Δήμας γυρίζει, τώρα που μιλάμε, την πρώτη ελληνική τρισδιάστατη ταινία Facebook Twitter

Πόσο επηρεάζει το βιοποριστικό ζήτημα έναν σκηνοθέτη στην Ελλάδα του σήμερα;

Ο χώρος μας περνάει τεράστια κρίση. Είναι πολύ δύσκολο να μη χτυπά το τηλέφωνο, να μην ξέρεις αν θα έχεις να πληρώσεις το ενοίκιο, ή πως θα εξηγήσεις στο παιδί σου ότι δεν έχεις δουλειά. Δεν ξέρω συναδέλφους που ζουν γκλαμουράτα και ευνοημένοι από το «χώρο». Ξέρω μόνο μεροκαματιάρηδες στην καλύτερη περίπτωση που προσπαθούν να κλείσουν τρύπες ή ακόμα και να πληρώσουν το ενοίκιο του άνεργου συναδέλφου τους.  Το χειρότερο είναι για τη νέα γενιά που δεν βρίσκει ευκαιρίες. Μακάρι όλο αυτό κάποια στιγμή να αλλάξει...

Οθόνες
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM

σχόλια

2 σχόλια
Ο Δήμας ειναι εξαιρετικος σκηνοθετης και ειλικρινης ανθρωπος. Λεει ξεκαθαρα οτι κανει κωμωδιες με τους ιδιους ανθρωπους και στο ιδιο υφος για να βγαλει χρηματα και να ζησει. Η κριση αναγκαζει και τους ταλαντουχους καλλιτεχνες να κανουν εκπτωσεις. Απο την αλλη, ο κοσμακης που τρεχει σε "νησια" και"αγαπες" κι "ακαλυπτους" και σε παρομοια κατασκευασματα, αυτα αρεσει, αυτα πληρωνει. Τελεια και παυλα.
«..κανει κωμωδιες με τους ιδιους ανθρωπους και στο ιδιο υφος για να βγαλει χρηματα και να ζησει».Από τη μία το δικαιολογείς αλλά από την άλλη, τις περισσότερες φορές, λες και αυτο (σε όλες αυτές τις... έκπτωτες περιπτώσεις, όλων τον κατηγοριών και βαθμίδων): «Καλύτερα να αλλάξει δουλειά...»
Αξιέπαινη η προσπάθεια γυρίσματος σε 3d ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα.Ωστόσο δύο ενστάσεις:1ον) Μπορούμε μια χαρά να γυρίσουμε ακόμη και VFX enhcanced καταδιώξεις κτλ. Υποεκτιμούμε τις δυνατότητες για genre cinema συνολικά στην Eλλάδα, παρόλο που υπάρχει τεχνογνωσία για αξιοπρεπή αποτελέσματα χωρίς χολυγουντιανό budget.2ον) Δεν είμαστε καλοί στην κωμωδία. Τουλάχιστον αυτό δείχνει η πληθώρα μη αστείων κατωπαρτάλικων ή μεσηλικογκομενικών σεναρίων.