Αφιερωμένο στον αγαπημένο ΒΟΞ των Εξαρχείων

Αφιερωμένο στον αγαπημένο ΒΟΞ των Εξαρχείων Facebook Twitter
0

Το περασμένο καλοκαίρι, η Guardian ανέφερε στον οδηγό της για την Αθήνα πως στον κινηματογράφο ΒΟΞ, θα βρει κανείς την καλύτερη επιλογή ταινιών. Το θερινό σινεμά των Εξαρχείων που στέκει εδώ και δεκαετίες στην Θεμιστοκλέους 82, είναι πια αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας τους και αγαπημένο στέκι της Ναταλίας Κουνέλη και του Ιταλού Raffaele Mosca.

To υπέροχο βίντεο-αφιέρωμα και τα λίγα λόγια για το ΒΟΞ τους ανήκουν.

Γράφει η Ναταλία Κουνέλη:


Το Βοξ στα Εξάρχεια ήταν το αγαπημένο μου σινεμά από το Λύκειο και κάθε καλοκαίρι ανυπομονούσα να βυθιστώ στις λαστιχένιες καρέκλες του για να δω τις καλές παλιές ταινίες που κανένας άλλος θερινός στην Αθήνα δεν έφερνε. Όταν ερωτεύτηκα τον Raffaele τον καιρό που ζούσα στο Μιλάνο, ένα από τα πρώτα πράγματα που τον έφερα να δει όταν ήρθε για πρώτη φορά στην Αθήνα ήταν ο θερινός κινηματογράφος, και φυσικά τον πήγα στο Βοξ. Βέβαια είχαμε την φαεινή ιδέα να (ξανα)δούμε το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι, και η αυγουστιάτικη χαλαρότητα μας έκανε να ξεχάσουμε πως η ταινία ήταν στα γαλλικά με ελληνικούς υπότιτλους, δηλαδή γλώσσες που το "αμόρε" δεν μιλάει.

Ο Raffaele με την σειρά του ερωτεύτηκε τον θερινό κινηματογράφο και εντελώς τυχαία μετά από τρία χρόνια στο Μιλάνο και δύο χρόνια στο Λονδίνο, βρεθήκαμε να ζούμε στην Αθήνα και να ξημεροβραδιαζόμαστε στο ΒΟΞ από τις  πρώτες γλυκές βραδιές της άνοιξης μέχρι τις πρώτες δροσούλες του φθινόπωρου. Ένα από εκείνα τα βράδια, ενώ περιμέναμε στην σειρά να πάρουμε τα εισιτήριά μας και ονειροπολώντας πώς θα ήταν αν τρέχαμε έναν δικό μας κινηματογράφο σε κάποια πόλη κάπου μακριά, αναρωτηθήκαμε ποιος να το διαχειρίζεται. Ρωτήσαμε στο ταμείο και η ταμίας μας έδειξε την Πέγκυ, μία ψηλή μελαχρινή γυναίκα με ένα μακρύ μαύρο φόρεμα που καλωσόριζε τον κόσμο στα σκαλιά.

Η παρουσία της μας κίνησε την περιέργεια και καταφέραμε να ανταλλάξουμε βιαστικά δυο λόγια ζητώντας της να μάθουμε περισσότερα για τον κινηματογράφο. Όταν τελικά την συναντήσαμε λίγες μέρες μετά, μάθαμε ότι εκείνη η σεζόν θα ήταν πιθανότατα η τελευταία κατά την οποία θα γινόντουσαν προβολές με φιλμ και ότι από του χρόνου ο κινηματογράφος θα άρχιζε την μετάβαση στην ψηφιακή προβολή. Και εκεί μας έπιασε η συγκίνηση και η βιασύνη και σκεφτήκαμε ότι έπρεπε να καταγράψουμε αυτό που πιθανότατα θα ήταν οι τελευταίες μέρες λειτουργίας της μηχανής προβολής 35 χιλιοστών στην ιστορία του Βοξ.

Παρ'όλο που η μετάβαση στην ψηφιακή προβολή είναι ένα απαραίτητο βήμα για πρακτικούς, οικονομικούς και οικολογικούς λόγους, η συνάντησή μας με τον παλιό κινηματογράφο μας έκανε να μελαγχολήσουμε. Είναι μία μετάβαση απαραίτητη, αλλά ακριβή και δύσκολη για τους ανεξάρτητους κινηματογράφους, οι οποίοι στις δύσκολες εποχές της κρίσης καλούνται να παλέψουν για να συνεχίσουν να προσφέρουν στον κόσμο την νοσταλγία του παλιού σινεμά την οποία τα multiplex αδυνατούν να παρέχουν, τόσο στην ατμόσφαιρα όσο στο περιεχόμενο. Υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας ότι από εδώ και πέρα, όπου και να είμαστε, θα πηγαίνουμε όσο περισσότερο μπορούμε σε ανεξάρτητους κινηματογράφους, και σας καλούμε να κάνετε το ίδιο!

Ευχόμαστε στο Βοξ μία ομαλή μετάβαση στην ψηφιακή προβολή και να συνεχίσει να είναι ένας από τους βασικούς φορείς πολιτισμού στο κέντρο της Αθήνας και η αγαπημένη γωνιά των Εξαρχείων.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ