Τα πάντα γύρω από το παράνομο downloading στην Ελλάδα

Τα πάντα γύρω από το παράνομο downloading στην Ελλάδα Facebook Twitter
Σήμερα, οι ενεργές πειρατικές ελληνικές ιστοσελίδες, συμπεριλαμβανομένων των ιστοσελίδων που διαθέτουν παρανόμως υποτίτλους για οπτικοακουστικά έργα, ανέρχονται σε ογδόντα πέντε (85), περίπου όσες υπήρχαν και πριν 4 χρόνια, περίοδο με μικρότερη ευρυζωνικότητα και καλύτερες οικονομικές συνθήκες.
11

Συνέντευξη στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

Τα πάντα γύρω από το παράνομο downloading στην Ελλάδα Facebook Twitter
Συγκεκριμένα, από το 2009 έως σήμερα, ο αριθμός των πειρατικών ιστοσελίδων που έχουν επίσημα καταμετρηθεί ότι έχουν κλείσει, ως αποτέλεσμα των ενεργειών της ΕΠΟΕ, ξεπερνά τις εκατόν ογδόντα (180). Έχει υπολογιστεί ότι, σήμερα, θα λειτουργούσαν περισσότερες από τετρακόσιες πενήντα (450) παράνομες ιστοσελίδες!

 

 

Με αφορμή το άρθρο για τους απολωλότες σινεφίλ των αθηναϊκών αιθουσών, για το οποίο γράφηκαν ποικίλα και αντιδιαμετρικά αντίθετα σχόλια από τους αναγνώστες του LIFO.gr, σας είχαμε υποσχεθεί μια συνέντευξη με τον Γιώργο Μίχο, διευθυντή της Εταιρίας Προστασίας Οπτικοακουστικών Έργων (ΕΠΟΕ) για το ακανθώδες θέμα της πειρατείας στην Ελλάδα, τα νομικά μέτρα που έχουν ληφθεί, τις  καταδικαστικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί, και την όποια πρόοδο έχει σημειωθεί στην καταπολέμηση του παράνομου downloading.

 

Ο κ. Μίχος ανταποκρίθηκε άμεσα και τον ευχαριστούμε για τις πληροφορίες που μας παρείχε, πάντα από τη ματιά του εξειδικευμένου νομικού. Παραθέτω αυτούσιες τις εμπεριστατωμένες απόψεις του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η σύγκριση της Ελλάδας με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι συνέπειες των διαχειριστών και των χρηστών από την κείμενη νομοθεσία, οι απώλειες που έχει υποστεί η ελληνική αγορά από την πειρατεία, καθώς και η αντιμετώπιση ιστοσελίδων που παρέχουν υπότιτλους, συνεπώς περιζήτητες από τους Έλληνες "καταναλωτές".

 

 

Η πρώτη ερώτηση φαίνεται απλή αλλά είμαι σίγουρος πως δεν είναι: τελικά, στην Ελλάδα, ποιος φορέας, ιδιωτικός ή δημόσιος, παρακωλύει την άμεση καταστολή των sites; Ποιος είναι υπεύθυνος για την όποια αναβλητικότητα μιας πιο καίριας και σαρωτικής αλλαγής σε ένα τοπίο που φαίνεται να έχει παγιωθεί υπέρ όσων πιστεύουν πως οτιδήποτε είναι προσβάσιμο και δωρεάν στο web;

Δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν φορείς  οι οποίοι παρακωλύουν την καταστολή των πειρατικών ιστοσελίδων. Βέβαια, επειδή μιλάμε για ένα φαινόμενο που τείνει  να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, η καθυστέρηση στην λήψη μέτρων, έστω περιοριστικού χαρακτήρα, δικαιολογημένα ίσως, δημιουργεί την αίσθηση της «υπόθαλψης» παράνομων διαδικτυακών δραστηριοτήτων, τη στιγμή μάλιστα που οι συνέπειες αυτού του φαινομένου επιφέρουν δραματικές συνέπειες σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο και κατ’ επέκταση στο ίδιο το κράτος.

Ακριβώς επειδή η τεχνολογία και η διαδικτυακή πειρατεία εξελίσσονται παράλληλα και με ραγδαίους ρυθμούς, απαιτείται η εμπλοκή και ο συντονισμός ιδιωτικών και δημόσιων φορέων για τη συστηματική παρακολούθηση του φαινομένου, την κατάλληλη και έγκαιρη προσαρμογή με  νομοθετικές ρυθμίσεις, ενώ είναι αναγκαία και η πολιτική βούληση για να υπάρξει μια αμεσότερη αντιμετώπιση του προβλήματος.  Τελικά, όπως σωστά επισημαίνεται, η απουσία συγκεκριμένων πρωτοβουλιών και η έλλειψη πολιτικής βούλησης σε συνδυασμό με τις παρούσες οικονομικές συνθήκες έχουν οδηγήσει σε μια τάση «κοινωνικής νομιμοποίησης» της παράνομης διάθεσης έργων πνευματικής ιδιοκτησίας στο διαδίκτυο.

 

Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η καταπολέμηση της πειρατείας στην Ελλάδα;

Έχει υπάρξει πρόοδος τα τελευταία χρόνια; Έχουμε διαβάσει πως έκλεισαν αρκετά ελληνικά sites, αλλά φτάνει αυτό; Αυτός που θέλει να κατεβάσει παράνομα, δε μπορεί να έχει πρόσβαση και σε αντίστοιχα του εξωτερικού από το διαδίκτυο;

Η  ΕΠΟΕ, η οποία αποτελεί τον μοναδικό οργανισμό συλλογικής προστασίας με αμιγώς διωκτικό χαρακτήρα στην Ελλάδα, υλοποιεί, από το 2009, ένα επιχειρησιακό πλάνο δράσης στοχεύοντας αφενός στον έλεγχο του φαινομένου της διαδικτυακής πειρατείας, μέσω της καταγραφής των παράνομων ιστοσελίδων και, αφετέρου, σε συνεργασία με την υποδιεύθυνση δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος, στο κλείσιμο των δημοφιλέστερων ιστοσελίδων, οι οποίες διακινούν παρανόμως προστατευόμενα έργα.

Συγκεκριμένα, από το 2009 έως σήμερα, ο αριθμός των πειρατικών ιστοσελίδων που έχουν επίσημα καταμετρηθεί ότι έχουν κλείσει, ως αποτέλεσμα των ενεργειών της ΕΠΟΕ, ξεπερνά τις εκατόν ογδόντα (180).  Έχει υπολογιστεί ότι, σήμερα, θα λειτουργούσαν περισσότερες από τετρακόσιες πενήντα (450) παράνομες ιστοσελίδες!

Σήμερα, οι ενεργές πειρατικές ελληνικές ιστοσελίδες, συμπεριλαμβανομένων των ιστοσελίδων που διαθέτουν παρανόμως υποτίτλους για οπτικοακουστικά έργα, ανέρχονται σε ογδόντα πέντε (85), περίπου όσες υπήρχαν και πριν 4 χρόνια, περίοδο με μικρότερη ευρυζωνικότητα και καλύτερες οικονομικές συνθήκες. 

Όσον αφορά στην προσβασιμότητα σε ξένες ιστοσελίδες υπάρχει όντως ένας αριθμός χρηστών που επισκέπτεται ξένες παράνομες ιστοσελίδες, όμως έχει αποδειχτεί, τουλάχιστον όσον αφορά στις κινηματογραφικές ταινίες, ότι η πλειοψηφία των χρηστών προτιμά τις υποτιτλισμένες ταινίες, οι οποίες βρίσκονται διαθέσιμες σε ελληνικές παράνομες ιστοσελίδες.  Να διευκρινίσω ότι λέγοντας «ελληνικές», εννοούμε αυτές που, είτε οι διαχειριστές τους είναι έλληνες υπήκοοι και το κοινό τους έλληνες χρήστες, είτε το υλικό που αναρτούν αφορά σε ελληνικές παραγωγές ή ξένες ταινίες υποτιτλισμένες στα ελληνικά, είτε παρέχουν τα αρχεία των ελληνικών υπότιτλων.    

 

Έχουν εκδοθεί καταδικαστικές αποφάσεις εναντίον ιστοτόπων ή εκκρεμούν μηνύσεις κατά μεμονωμένων ατόμων που ιδιοποιούνται παράνομα οπτικοακουστικά έργα; Είναι παρόμοιες οι ενέργειες που γίνονται και για τη μουσική σε σχέση με την εικόνα; Επιπλέον, είναι συντονισμένες;

Από το 2009 μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί από την ΕΠΟΕ σαράντα πέντε (45) μηνύσεις εναντίον ατόμων που σχετίζονται με τη δημιουργία, τη λειτουργία και τη διαχείριση πειρατικών ιστοσελίδων και ήδη έχουν εκδοθεί οι πρώτες καταδικαστικές αποφάσεις:

 

 1. Την 20/3/2014 το Πενταμελές Εφετείο Θεσσαλονίκης καταδίκασε, σε δεύτερο βαθμό, έναν εκ των συνδιαχειριστών της δημοφιλέστερης ελληνικής πειρατικής ιστοσελίδας «gamato.info», σε ποινή φυλάκισης έξι (6) μηνών. Αυτή είναι η πρώτη τελεσίδικη απόφαση ελληνικού ποινικού δικαστηρίου κατά συνδιαχειριστή ιστοσελίδας που παρείχε αρχεία torrent, τα οποία καθιστούσαν δυνατό το διαμοιρασμό, καθώς και την κτήση πρόσβασης σε οπτικοακουστικά και άλλα έργα (ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, μουσική, βιβλία, λογισμικό κλπ.). Η εν λόγω απόφαση είναι ιδιαίτερα σημαντική διότι, μεταξύ άλλων, αναγνωρίζει την αυτοτελή ποινική ευθύνη ατόμων που έχουν το ρόλο του συνδιαχειριστή, χωρίς να είναι ιδιοκτήτες παράνομης ιστοσελίδας. Διευκρινίζεται ότι εκκρεμεί η εκδίκαση, σε διάφορα δικαστήρια της χώρας, των υποθέσεων για επτά (7) άτομα ακόμα, που συμμετείχαν στη λειτουργία και διαχείριση του «gamato.info», μεταξύ αυτών και των ιδιοκτητών της.

 

2. Την 18/03/2014 το Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης καταδίκασε τον ιδιοκτήτη και διαχειριστή, καθώς και το συνδιαχειριστή της ιστοσελίδας «greekstars.biz», επιβάλλοντας ποινή κάθειρξης έξι (6) ετών και χρηματική ποινήδέκα χιλιάδων (10.000€) ευρώ στον πρώτο και ποινή φυλάκισης τριών (3) ετών στο δεύτερο. Η ιστοσελίδα «greekstars.biz», μέσω της οποίας παρέχονταν υπερσύνδεσμοι (links), που παρέπεμπαν, μεταξύ άλλων, και σε οπτικοακουστικά έργα (ταινίες, σειρές κλπ.), αποτελεί έναν κρίκο μίας σειράς από ιστοσελίδες με κύριο domain το «greekstars», οι οποίες δημιουργήθηκαν από το ίδιο πρόσωπο με σκοπό να αποφύγει τις συνέπειες των ποινικών διώξεων που έχουν ασκηθεί εις βάρος του, ύστερα από συνολικά τέσσερις (4) μηνύσεις (2009, 2010, 2011 και 2013) που έχει υποβάλει η ΕΠΟΕ εναντίον του. Εκτός από την παραπάνω απόφαση, εις βάρος του ίδιου ιδιοκτήτη και διαχειριστή, έχουν εκδοθεί δύο παραπεμπτικά βουλεύματα για την κατηγορία της κλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας σε βαθμό κακουργήματος, ενώ η εκδίκαση των υποθέσεων για τις υπόλοιπες μηνύσεις αναμένεται τους επόμενους μήνες.

 

3.  Την 9/4/2014, το Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων Θράκης καταδίκασε τον ιδιοκτήτη και διαχειριστή της ιστοσελίδας «tainies.org», επιβάλλοντάς του ποινή φυλάκισης τεσσάρων (4) ετών, θέτοντας παράλληλα περιοριστικούς όρους.

 

4. Την 23/06/2014, το Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης καταδίκασε τον ιδιοκτήτη και διαχειριστή της ιστοσελίδας «makiskan.ukoz.net», επιβάλλοντάς του ποινή φυλάκισης τριών (3) ετών.

 

5. Επίσης, αποφάσεις έχουν εκδοθεί τόσο από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Δωδεκανήσου, το οποίο καταδίκασε τους ιδιοκτήτες και διαχειριστές της ιστοσελίδας «greek-fun.com», επιβάλλοντάς τους ποινή φυλάκισης τριών (3) ετών, όσο και από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, το οποίο καταδίκασε τον ιδιοκτήτη και διαχειριστή της ιστοσελίδας «geomelitini.blogspot.gr» επιβάλλοντάς του ποινή φυλάκισης ενός (1) έτους.

 

Τους προσεχείς μήνες έχουν προσδιοριστεί να εκδικαστούν, ενώπιον των αρμόδιων ποινικών δικαστηρίων ανά την επικράτεια, υποθέσεις, κακουργηματικού χαρακτήρα, και κατά άλλων ιδιοκτητών και διαχειριστών πειρατικών ιστοσελίδων.

 

Σε πολλές περιπτώσεις οι παράνομες ιστοσελίδες, εκτός των οπτικοακουστικών έργων, παρέχουν πρόσβαση και σε άλλα έργα πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως μουσική,  λογισμικό και παιχνίδια Η/Υ, ακόμα και σε βιβλία.  Για το λόγο αυτό η ΕΠΟΕ συνεργάζεται και με άλλους φορείς όπως, η IFPI, ο ΟΣΔΕΛ, και ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ  και  σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν συντονιστεί κοινές ενέργειες.

Επί παραδείγματι, έχουν κατατεθεί συλλογικά δύο διαφορετικές αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων από την ΕΠΟΕ και άλλους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης κατά του συνόλου των ελλήνων παρόχων υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο (Vodafone, Wind, Cosmote κλπ.), με αίτημα τη διακοπή πρόσβασης σε ιστοσελίδες στις οποίες αποδεδειγμένα διακινούνται χωρίς άδεια και για αυτό παρανόμως προστατευόμενα έργα.

Ήδη για την πρώτη αίτηση που αφορούσε δύο ιστοσελίδες το δικαστήριο αποφάσισε την διακοπή της πρόσβασης, ενώ για την δεύτερη αίτηση όπου αναμένεται η απόφαση, έχει ζητηθεί  η διακοπή πρόσβασης σε δέκα παράνομες ιστοσελίδες, όπως συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

 

Υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των διανομέων για τις κινήσεις που πρέπει να ακολουθηθούν;

Η ΕΠΟΕ λόγω της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας που διαθέτει στην καταπολέμηση της διαδικτυακής πειρατείας, αποτελεί έναν αποτελεσματικό μηχανισμό υποστήριξης δράσεων και δημιουργίας προτάσεων προς τους δημόσιους φορείς. Παρότι οι δράσεις της ΕΠΟΕ, μεταξύ άλλων, ωφελούν και όλες τις ελληνικές εταιρείες διανομής, σήμερα μόνον τέσσερις εταιρείες είναι μέλη της: η Village Roadshow, η Feelgood Entertainment, η ODEON και η SEVEN Group.

 

Τα πάντα γύρω από το παράνομο downloading στην Ελλάδα Facebook Twitter
Με την πειρατεία στα επίπεδα που βρίσκεται σήμερα στην Ελλάδα, υπολογίζεται ότι χάνεται ένα ποσοστό που κυμαίνεται από 30 - 50% των δυνητικών εισιτηρίων μιας κινηματογραφικής ταινίας

 

 

Ποιά είναι τα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί σε άλλες χώρες, ειδικά σε αυτές που έχουν μεγάλο μέσο όρο εισιτηρίων, όπως οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία και η Ιαπωνία;

Στην Ιαπωνία  ισχύει από το 2012 νόμος, βάσει του οποίου, οι χρήστες του διαδικτύου που κατεβάζουν παρανόμως αρχεία απειλούνται  με πρόστιμο που μπορεί να φτάσει τα δύο εκατομμύρια γεν (15.000 ευρώ) και με μέγιστη ποινή φυλάκισης δύο ετών. Και στις ΗΠΑ έχουν εκδοθεί καταδικαστικές αποφάσεις εναντίον ατόμων που κατέβασαν ακόμα και μικρό αριθμό αρχείων έχοντας δημιουργήσει έντονες επικρίσεις αναφορικά με την αυστηρότητά τους ως προς τον απλό χρήστη.  Θα προτιμούσα όμως να αναφερθώ στις πρακτικές που εφαρμόζονται στις ευρωπαϊκές χώρες που φαίνεται να επιλέγουν μια περισσότερο ορθή, κατά την άποψή μου, προσέγγιση, στοχεύοντας κεντρικά στην πηγή (ιστοσελίδα) και στο κανάλι δηλαδή στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) και σε μια ηπιότερη επιβολή προστίμων στους χρήστες.

 

Στην Γαλλία για παράδειγμα είδαμε ότι  χρειάστηκε η  προσωπική παρέμβαση του Γάλλου προέδρου Νικολά Σαρκοζί για να εφαρμοστεί  ο νόμος των τριών σταδίων ή νόμος Hadopi, η εφαρμογή του οποίου απέδειξε ότι η προειδοποίηση των χρηστών στις προσπάθειες για πρόσβαση σε ιστοσελίδες με παράνομο περιεχόμενο, λειτούργησε αποτρεπτικά σε ποσοστό 99%. Η σημερινή κυβέρνηση διερευνά το ενδεχόμενο της αντικατάστασης αυτής της διαδικασίας με ένα αυτόματο σύστημα προστίμων (παρόμοιο με αυτό των προστίμων σε αυτοκινητιστικές παραβάσεις), τα οποία θα εκδίδονται από την ρυθμιστική αρχή για τα ΜΜΕ .

 

Στην  Γερμανία ισχύει νόμος βάσει του οποίου μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο ύψους 200€ για όσους πιάνονται να κατεβάζουν παράνομα για πρώτη φορά, που μπορεί να φτάσει μέχρι 1.000€ για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις. Κάποιοι θεωρούν ότι τα πρόστιμα αυτά είναι μικρά. Αρχικά ήταν πολύ μεγαλύτερα, αλλά λόγω της μαζικότητας των ειδοποιήσεων με πρόστιμα 800-1000€ να έχουν αποσταλεί σε 4,5 εκατομμύρια Γερμανούς ηλικίας ακόμα και 14 ετών, υπήρξαν έντονες αντιδράσεις και  η ανάγκη για την προσαρμογή τους.   Σε επίπεδο καταστολής έχουν σημειωθεί σημαντικές καταδίκες δημοφιλών ιστοσελίδων όπως, του 33χρονου διαχειριστή του torrent.to σε 3χρόνια και 10 μήνες φυλάκιση και του διαχειριστή του kino.to σε 41/2 έτη, ενώ έχει αναγνωριστεί και η ευθύνη των παρόχων φιλοξενίας περιεχομένου, όπως το Rapidshare.

 

Στην Αγγλία λειτουργεί από το 2013 ειδική μονάδα στην αστυνομία που  ασχολείται με την αντιμετώπιση της διαδικτυακής πειρατείας (Police Intellectual Property Crime Unit -PIPCU), καθώς και ένας νέος φορέας το copyright hub  με σκοπό την κατοχύρωση έργων προκειμένου να υπάρχει απόδειξη στο δικαίωμα στην πνευματική τους ιδιοκτησία. Η PIPCU έχει δραστηριοποιηθεί επιτυχώς στην εξάρθρωση γνωστών ιστοσελίδων διαμοιρασμού και ευρετηριασμού, ενώ προσφάτως εφαρμόζει με επιτυχία πρόγραμμα με σκοπό την διακοπή των διαφημιστικών εσόδων για τις παράνομες ιστοσελίδες.

 

Επίσης στην γειτονική Ιταλία στις 31 Μαρτιου 2014 τέθηκε σε ισχύ νόμος για την εφαρμογή της προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας από προσβολές στο διαδίκτυο που επιτρέπει στην Εθνική Αρχή Ρύθμισης Επικοινωνιών (“AGCOM”) όταν η παράνομη ιστοσελίδα φιλοξενείται σε διακομιστή (server) που βρίσκεται στη Ιταλία, να απαιτήσει από τον πάροχο που την φιλοξενεί είτε να απομακρύνει το παράνομο υλικό είτε να μπλοκάρει την πρόσβαση σε αυτήν,  ενώ αν η ιστοσελίδα φιλοξενείται από εξυπηρετητή εκτός Ιταλίας, η Αρχή μπορεί να διατάξει τους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου, να απενεργοποιήσουν την πρόσβαση σε αυτή, ανεξαρτήτως της σοβαρότητας της προσβολής. Παρόμοιο μοντέλο υιοθετήθηκε στην Ελλάδα στα πλαίσια της αντιμετώπισης του παράνομου διαδικτυακού στοιχηματισμού.

 

Σε όλες τις χώρες που εφαρμόζονται αυτά τα μέτρα έχει μειωθεί σημαντικά η πειρατεία και έχουν βελτιωθεί οι συνθήκες λειτουργίας των νομίμων επιχειρήσεων. Βλέπουμε λοιπόν ότι σε χώρες όπου υπήρξε η πολιτική βούληση πάρθηκαν μέτρα τα οποία αν και δεν έλυσαν οριστικά το πρόβλημα της διαδικτυακής πειρατείας, εντούτοις άμβλυναν κατά πολύ τις αρνητικές επιδράσεις της.

 

Ο Τζιμ Γιαννόπουλος είχε πει πως είναι σχεδόν αδύνατον να εντοπίσουν αυτόν που ανεβάζει ταινίες στο διαδίκτυο, καθώς επίσης πως εκείνος που κατεβάζει δεν είναι απλώς ουδέτερος, αλλά ουσιαστικά "κλέβει" κατοχυρωμένα πνευματικά δικαιώματα, όσο και ο uploader. Η λογική αυτή εξισώνει τον δράστη με τον χρήστη, ακόμη κι αν ο τελευταίος δεν ωφελείται οικονομικά, από διαφημίσεις ενδεχομένως, αλλά απλώς καταναλώνει λαθραία. Συμφωνείτε;

Θεωρώ ότι ο κάθε ένας έχει το μερίδιο που του αναλογεί σε μια δραστηριότητα που είναι ξεκάθαρα παράνομη. Ο uploader τροφοδοτεί το παράνομο κύκλωμα, ο διαχειριστής της παράνομης ιστοσελίδας συντονίζει ομαδοποιώντας και  ευρετηριάζοντας το παράνομο υλικό και ο χρήστης που το καταναλώνει συμπληρώνει την αλυσίδα της παράνομης δραστηριότητας. Όλοι κερδίζουν ή απλά ωφελούνται εις βάρος του κόπου κάποιου άλλου άρα κάποιοι «κλέβουν» και κάποιοι άλλοι γίνονται «κλεπταποδόχοι» και «συνεργοί». Επιπλέον, στις περιπτώσεις των δικτύων ανταλλαγής αρχείων P2P, λόγω της δομής της λειτουργίας τους, ο χρήστης για να μπορεί να αντλήσει- κατεβάσει αρχεία πρέπει ταυτόχρονα να διαμοιράσει υλικό, άρα σε μια τέτοια περίπτωση αυτός που θεωρούμε απλό χρήστη στην πράξη γίνεται και ο ίδιος διακινητής.

Οι πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις αποδεικνύουν ότι οι έλληνες δικαστές αντιλαμβάνονται το μέγεθος του προβλήματος και της ζημίας που δημιουργείται και τιμωρούν το ίδιο αυστηρά τόσο τους διαχειριστές όσο και τους «μεγάλους» χρήστες των παράνομων ιστοσελίδων, ασχέτως αν οι δεύτεροι μπορεί και να μην  έχουν οικονομικό όφελος από τη λειτουργία της ιστοσελίδας.

 

 

Είναι δυνατόν να υπολογιστεί, έστω και κατά προσέγγιση, η ζημιά που προξενεί η πειρατεία στην ελληνική αγορά του κινηματογράφου;

Με την πειρατεία στα επίπεδα που βρίσκεται σήμερα στην Ελλάδα, υπολογίζεται ότι χάνεται ένα ποσοστό που κυμαίνεται από 30 - 50% των δυνητικών εισιτηρίων μιας κινηματογραφικής ταινίας. Βέβαια υπάρχουν και ειδικοί παράγοντες που επηρεάζουν το μέγεθος της ζημιάς, όπως για παράδειγμα η εμπορικότητα της ταινίας (με τις πιο εμπορικές να είναι περισσότερο ευάλωτες), ο χρόνος κυκλοφορίας τους (όσο πιο αργά «βγει» στην ελληνική αγορά τόσο περισσότερο πλήττεται από την παράνομη διαδικτυακή κυκλοφορία), ή και ο χρόνος εμφάνισης μιας καλής ποιότητας αντιγράφου στο διαδίκτυο καθώς και η διασπορά του, όπου εδώ παίζει ρόλο και ο βαθμός προστασίας  του κάθε τίτλου. 

 

Η Ελλάδα είναι από τις χώρες που βρίσκονται ψηλά στο παράνομο downloading;

Η Ελλάδα όντως βρίσκεται αρκετά ψηλά στο παράνομο downloading. Συγκεκριμένα η χώρα μας κατατάσσεται  στην 8η θέση στον κόσμο με βάση την αναλογία του συνολικού αριθμού των παράνομων καταφορτώσεων σε σχέση με τον αριθμό των ευρυζωνικών συνδέσεων. Βέβαια σημειώστε ότι έχουμε βρεθεί και στην 3η θέση στα τέλη του 2009 παρότι η ευρυζωνικότητα βρισκόταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τότε η δημοφιλέστερη ελληνική πειρατική ιστοσελίδα αριθμούσε 850.000 μέλη που αντιστοιχούσε στο 50% των ευρυζωνικών συνδέσεων (!).

 

 

 

11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

10 σχόλια
Αρκεί να θυμάσαι ότι οι Iron Maiden έκαναν συναυλία στην Νότια Αμερική γιατί εκεί το album τους κατέβηκε μαζικά μέσω torrent via "piracy". Μην είστε χαζοί, χρησιμοποιήστε αυτό το εργαλείο που λέγεται διαφήμιση μέσω torrent. Έχω 27 χιλιάδες μουσικά κομμάτια από τα οποία έχω πληρώσει τα 5. Θα έρθει o Tiesto, Hardwell, Dannic ή οι Iron Maiden, AC/DC στην Ελλάδα και αν έχω την δυνατότητα δεν θα πάω σε κάποια συναυλία; Από τους πρώτους θα είμαι. https://torrentfreak.com/iron-maiden-tracks-down-pirates-and-gives-them-concerts-131224/
Θα πρέπει όπως και άλλες βιομηχανίες, έτσι και η μουσική ή οι ταινίες, να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Δε μπορεί να υπάρχει μόνο το DVD ή το σινεμά ή το κατέβασμα πειρατικά. Ας ρίξουν τα κόστη και ας μου δώσουν streamable (αλλά με πραγματικά καλές ταχύτητες) την ταινία στο 1 ευρώ ή στα 2 ευρώ για να την δω στο σπίτι μου. Πάντα θα υπάρχει αυτός που ριπάρει για να την δει πειρατικά, αλλά το θέμα είναι να του μειώσεις το εναλλακτικό κόστος... Αν μπορώ με 2 ευρώ να την δω σπίτι μου, να έχω και υπότιτλους της προκοπής από ανθρώπους που θα πληρωθούν για αυτό, θα το κάνω. 7-8-9 ευρώ για να πάω στο σινεμά και να δώσω και άλλα 4-5 για ποπ κορν κλπ, δηλαδή 20-30 ευρώ στα 2 άτομα, δε το δέχομαι, όχι με την πρόοδο της τεχνολογίας σε τόσα πράγματα και όχι με τα μοντέλα χαμηλού κόστους ή free που υπάρχουν σε τόσα άλλα πράγματα. Και μην ανησυχεί κανείς, αν το hollywood έβλεπε ότι δίνοντας τις ταινίες με 2 ευρώ on demand, θα έβγαζε περισσότερα λεφτά, θα το είχε κάνει ήδη. Προφανώς, σε κάποιες αγορές, δε τους ενδιαφέρει αυτό το μοντέλο, γιατί όταν ένας την βλέπει με 7 ευρώ στο σινεμά, αυτοί θα πρέπει να βρουν 4-5 που θα την δουν με 2 ευρώ σπίτι. Δεν υπάρχει αυτή η αναλογία, γι' αυτό και δε το κάνουν.
Οι παράλογοι νόμοι κατά της πειρατείας δεν προστατεύουν τους καλλιτέχνες αλλά τους μεσάζοντες. Όπως είπαν όλοι στα παραπάνω σχόλια, ας υπάρξει προσφορά σε ποιοτικό και σύγχρονο επίπεδο, με το ανάλογο αντίτιμο και ο κόσμος θα ανταποκριθεί. Πάλι οι καλλιτέχνες θα αμειφθούν για το έργο τους (και πιθανώς περισσότερο απ'ότι τώρα) και το κοινό θα έχει άμεση πρόσβαση σε υλικό με καλή ποιότητα από όλο τον κόσμο, που είναι και το ζητούμενο.Η προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων ακολουθούσε και ακολουθεί πάντα μια στείρα προσέγγιση γιατί αρχίζει και τελειώνει στην απαγόρευση και αυτό την κρατάει εκτός πραγματικότητας. Ένα ζωντανό κοινό που ψάχνεται και ζητά σύγχρονα ερεθίσματα από το εξωτερικό, θα τα βρει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Αντί να του κόψεις τη μοναδική παροχή ως παράνομη, πρόσφερέ του μια νόμιμη ώστε να καλύψεις την ανάγκη του και να εγκαταλείψει την παράνομη.Δεν είναι τυχαίο ότι στις χώρες που έχει μειωθεί σημαντικά το παράνομο κατέβασμα, υπάρχουν και 5-10 site που μπορείς ότι επεισόδιο σειράς ή ταινία θες, συνήθως μάλιστα δωρεάν με διαφημίσεις, όπως στην τηλεόραση. Και φυσικά στην Ελλάδα τα site αυτά είναι μπλοκαρισμένα, και ο κόσμος κατεβάζει παράνομα. Δεν είναι τυχαίο.
Από την μέρα που βγήκε το Spotify με 7 ευρώ τον μήνα έχω μουσική on demand σε Η/Υ, κινητό και αυτοκίνητο χωρίς να καταπατώ τα πνευματικά δικαιώματα του καλλιτέχνη!! Αν καταφέρουν να σταματήσουν το download ταινιών τότε η προσφορά θα πέσει κατακόρυφα!! Πέρα από τα video club (υπάρχουν ακόμη άραγε??) και τον κινηματογράφο δεν υπάρχει παροχή on demand σε πιο συγκεκριμένα πράγματα όπως ξένες σειρές ντοκυμαντέρ κλπ!!! Και στις ταινίες η ποικιλία είναι μικρή!
Η όλη ιστορία βασίζεται στην ψευδαίσθηση των εταιριών ότι "Αν δεν το βρει στο διαδίκτυο θα το αγοράσει." Δεν ισχύει όσα "στατιστικά" κατεβάσματος και να παρουσιάζουν. Αντίθετα υπάρχουν μελέτες όπως του Αμερικάνικου πανεπιστημίου Κολούμπια που δείχνουν ότι οι λεγόμενοι Πειρατές αγοράζουν 30% περισσότερο περιεχόμενο από τους μη πειρατές. Επίσης, άλλο η καταπολέμηση της παράνομης πώλησης περιεχομένου που δεν έχεις άδεια, είτε σε CD-DVD, είτε από site, και άλλο το download από torrent. Τέλος, οι γελοίοι νόμοι τιμωρίας για τον downloader αυστηρότεροι και από τους νόμους για την... σεξουαλική κακοποίηση θα πρέπει να καταργηθούν.
Εκτώς από στατιστικά στοιχεία και έρευνες, θα ήθελα να δω και μια ερώτηση με το τι πιστεύουν οι ίδιοι οι συντελεστές του κινηματογράφου, όπως ο κ. Μίχος, για τους λόγους που τόσος κόσμος επιλέγει το downloading. Για παράδειγμα, εγώ προσωπικά είναι πολύ λίγες οι ταινίες που θεώρησα οτι "αξίζει" να δω στο cinema από ότι σπίτι μου, παρόλο που θεωρώ τον κινηματογράφο ωραία επιλογή ψυχαγωγίας. Και από αυτές που είδα, οι μισές δεν ήταν και κάτι το ιδιαίτερο. Αν κοιτάξουμε πέρα από το κλασσικό 'οικονομική κρίση- ο κόσμος δεν έχει λεφτά για δραστηριότητες", πιστεύω οτι η αγορά θεάματος, όπως κάθε είδους αγορά, χρειάζεται το κάτι διαφορετικό και την καινοτομία, μια καλή σχέση τιμής-ποιότητας τελοσπάντων.. Με άλλα λόγια, αν δεν υπήρχε η επιλογή του download,πιθανώς απλά δεν θα έβλεπα τόσες ταινίες...
Νομίζω ότι θα πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι είναι ένα πρόβλημα που δεν θα λυθεί μέσα από το δικαστήρια άλλα μέσα από υπηρεσίες που με χαμηλή χρέωση ο κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να έχει πρόσβαση στο περιεχόμενο που επιθυμεί. Έχω νοικιάσει από video club Blu Ray και παρατήρησα τα έξεις προβλήματα: α) Η ποιότητα δεν ήταν για blu Ray β) ο ελληνικός υπότιτλος ήταν κατεβασμένος από web site με υποτίτλους. Τι μήνυμα περνά η ελληνική βιομηχανία με τέτοιες πρακτικές; Εγώ γιατί νοίκιασα ένα Blu Ray για να έχω ποιότητα και στην εικόνα και στην μετάφραση, συγχρονισμό του υποτίτλου.
Κάποια στιγμή οι δισκογραφικές, οι εκδοτικοί οίκοι και οι παραγωγοί ταινιών και σειρών πρέπει να διακτινιστούν από το 1959 στο 2014 και να κατανοήσουν ότι τα λεφτά δεν είναι πλέον στην αγορά ενός cd, εισιτηρίου ή αντιτύπου βιβλίου. Τα σινεμά και τα βιβλιοπωλεία έχουν πολλούς τρόπους να επιβιώσουν και πολλά το κάνουν, προσφέροντας το κάτι διαφορετικό και ανεβάζοντας την ποιότητα των υπηρεσιών. Ειδικα εκεί που έχουν αναλάβει νέοι άνθρωποι, οι οποίοι έχουν σπουδάσει marketing και branding μετά τη γενίκευση του ίντερνετ, οι επιχειρήσεις πάνε καλά. Στην Ελλάδα έχουμε μείνει στα startups λογισμικού και στο βιβλιοχαρτοπωλείο που έχει μόνο ένα ράφι λογοτεχνία.Αγοράζω 60 ευρώ βιβλίο μετά που το έχω κατεβάσει. Θα λυπόμουν τα 0,99 ευρώ για το epub; Αγοράζω σετ ταινιών μετά που τις έχω δει. Λέτε να λυπηθώ τα 7 ευρώ του σινεμά; Αν βγάζουν ταινίες με Rihanna ή άφωνα τραγουδάκια του xfactor, χάρη τους κάνουμε που έστω τα κατεβάζουμε. Τις ωραίες ή καλτ ταινίες τις βλέπουμε στο σινεμά. Απλά δεν είναι πολλές οι ωραίες ή καλτ ταινίες. Και δεν είναι πια πολλοί οι φίλοι που έχουν τα 7 ευρώ να έρθουν παρέα στο σινεμά. Ειδικά για τα τηλεοπτικά προϊόντα, πολύ μεγάλη βλακεία που κυνηγάνε τα torrents. Αν δεν υπάρχει buzz, δεν υπάρχει και διαφημιστική πίτα, δεν υπάρχουν συμβόλαια ρούχων, δεν υπάρχουν συνεντεύξεις, δεν συντηρούνται πρωινάδικα, δεν βγαίνουν βιβλία, παιχνίδια, internet ads, apps, δεν υπάρχει τίποτα. Και χρειάζονται και τα πενταπλά λεφτά για να διαφημίσουν το προϊόν το ίδιο. Και πολλαπλά λεφτά για να το εισάγουν σε χώρες με άλλη κουλτούρα. Παράδειγμα η Κίνα απαγορεύει ταινίες κατασκοπίας. Χάνει δηλαδή το skyfall αυτομάτως κάτι εκατομμύρια θεατές. Το κατεβάζουν μερικοί (εκατομμύρια κόσμος, πωπω... χαμένα δυνητικά έσοδααα!), γίνεται υποκουλτούρα και βρίσκεται τρόπος να βγουν χρήματα από παράλληλα προϊόντα χωρίς να προβληθεί ποτέ σε αίθουσα. Η εταιρεία κερδίζει, οι πνευματικοί δημιουργοί κερδίζουν, ο κόσμος διασκεδάζει. Ίσως να ανοίγει και μια πορτούλα στην κουλτούρα για τον επόμενο.Τώρα που είπα buzz: Πέρασαν οι εποχές που το προϊόν από το εξωτερικό ερχόταν με το καραβάνι (υπερωκεάνιο) μετά από 6 μήνες. Με το που θα παιχτεί το GoT έχει κατακλύσει το ίντερνετ. Λέτε να περιμένουμε, σαν το φτωχό συγγενή, να το φέρει το dvdάδικο; Ας αγοράσουν τα δικαιώματα να το δείχνουν την ίδια ώρα, να μην το κατεβάζει κανείς. Ας το παίζει η ΝΕΡΙΤ στην τελική. Αφού την πληρώνουμε, ας κάνει και κάτι χρήσιμο.Κάτι ακόμα: Μιλάνε για λεφτά που ΘΑ έβγαζαν ΑΝ αγοραζόταν το προϊόν. Το ότι το κατέβασαν πενήντα άτομα, δε σημαίνει ότι θα το αγόραζαν πενήντα άτομα! Οσοι το αγοράζουν και τώρα θα το αγόραζαν, οι υπόλοιποι θα αγνοούσαν την ύπαρξή του και χιλιάδες δεν θα έκαναν κλικ σε ένα σχετικό άρθρο που τρέχει με google ads, ούτε θα στήνονταν να δουν τα σχόλια του πάνελ στο μεσημεριανάδικο.Γενικά θεωρώ λάθος προσέγγιση το κυνήγι του κατεβάσματος. Όποιος έρθει να μου πει για δυνητικά έσοδα που χάνονται από τα ebooks ας πούμε, ας κουβαλάει και μια διπλή βιβλιοθήκη, χωρίς ράχη, σε wenge μαζί του.Οι συγγραφείς, οι ηθοποιοί, οι συνθέτες και γενικά όλοι όσοι εμπλέκονται στη βιομηχανία που αντιδικεί με τα torrents, στην ουσία γίνονται περισσότερο γνωστοί και έχουν περισσότερες ελπίδες να βγάλουν χρήματα. Τι είναι καλύτερο, να σου δίνει ο εδοτικός, 0,7% από την τελική τιμή πώλησης ενός βιβλίου ή να βγάζεις ένα 5% από events, συνεντεύξεις, διαφημίσεις, fan προϊόντα, ακριβότερα συμβόλαια χάρη στη διασημότητα που κέρδισες και εξοικονόμηση στα (αμφιβόλου αποτελεσματικότητας) έξοδα προβολής και προώθησης;(Θα έλεγα άλλα τόσα, αλλά το σχόλιο κατέληξε μεγαλύτερο από το άρθρο)ΥΓ. Το torrent στην Ελλάδα έχει γίνει συνώνυμο του "κλέφτης". Σε άλλες χώρες, Πανεπιστήμια ανεβάζουν σε torrent το δωράν υλικό τους, επειδή είναι πιο εύκολο στην πρόσβαση.Διαφορά κουλτούρας σαν τη μέρα με τη νύχτα.
Γενικα σαν κριτικη απεναντι στην βιομηχανια του θεαματος:Εχουν ξοδευτει τεραστια ποσα σε δικηγορους και νομικους για την "προστασια" του παρανομου downloading με εντελως αμφιβολα αποτελεσματα.Το 1/5 των χρηματων αν ειχαν επενδυθει σε ερευνες για νεες μορφες καναλιων διανομης του οπτικοακουστικου υλικου τα κερδη για ολους θα ηταν πολλαπλασια.Παραδειγμα το Spotify μεσω του οποιου κερδιζουν ΟΛΟΙ (και οι καταναλωτες και οι καλλιτεχνες).Αν εξαιρεσουμε το itunes υπαρχει καποιο νομιμο ελληνικο site που να παρεχει on-demand προβολη με ελληνικους υποτιτλους ταινιων με συνδρομη;Αυτο το τεραστιο κενο στην αγορα ποιος το εμποδιζει να καλυφθει; Μηπως οι ιδιοι οι νομικοι που ανεφερα παραπανω;