LIVE!

Η ερωτική ζωή του Δία σε ένα αναμενόμενα πολύπλοκο διάγραμμα

Η ερωτική ζωή του Δία σε ένα αναμενόμενα πολύπλοκο διάγραμμα Facebook Twitter
8

Ο Δίας δαφνοστεφανωμένος σε χρυσό στατήρα της Λαμψάκου στη Μυσία (360-340 π.Χ.)

Μια ομάδα ειδικών στο σχεδιασμό οπτικοποίησης δεδομένων ανέλαβε το τιτάνιο έργο να σχεδιάσει ένα ιδιότυπο γενεαλογικό σχήμα με βάση τις αναφορές των αρχαίων συγγραφέων στην ερωτική ζωή του Δία. Το αποτέλεσμα αποδεικνύεται τόσο εντυπωσιακό και εκ πρώτης όψεως περίπλοκο, όσο προφανώς ήταν η ερωτική δραστηριότητα του βασιλιά των Θεών.

Ο Δίας σημειώνεται με τις παχιές μαύρες γραμμές στο σχέδιο. Στο εσωτερικό των κύκλων βρίσκονται τα ονόματα των ερωμένων του οι οποίες συνδέονται με χρωματιστές γραμμές με τα παιδιά που προέκυψαν από τη σχέση με το θεό. Στο κέντρο του διαγράμματος σημειώνονται οι πρόγονοι του θεού και ως λεπτοί κύκλοι οι αδελφικές σχέσεις.


Πατώντας οποιοδήποτε όνομα μέσα σε αυτό το διάγραμμα αναδύεται ένα παράθυρο με λίγες χρήσιμες πληροφορίες για την ταυτότητα του προσώπου.

Πατώντας τα ονόματα των συγγραφέων αριστερά μπορείτε να απομονώσετε τις πληροφορίες που δίνει ο καθένας για τον Δία.

Κάτω αριστερά τα εργαλεία περιήγησης και είστε έτοιμοι. Καλή περιήγηση :)

Αρχαιολογία & Ιστορία
8

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απόδραση από την Πομπηία

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πομπηία: Αυτοί που επέζησαν για να πουν την ιστορία της καταστροφής

Στο νέο του βιβλίο ο διαπρεπής καθηγητής Κλασικών Σπουδών Στίβεν Τακ αναζητά όσους επέζησαν από την τρομακτική έκρηξη του Βεζούβιου και επανίδρυσαν τις κοινότητές τους.
THE LIFO TEAM
Οκτώ συναρπαστικοί μήνες της ζωής του Μιχάλη Μπεζεντάκου

Αρχαιολογία & Ιστορία / Καρέ-καρέ η μυθιστορηματική απόδραση του Μιχάλη Μπεζεντάκου

Το 1931 συνελήφθη ως ύποπτος για τον φόνο του αστυφύλακα Γυφτοδημόπουλου και η απόδρασή του λίγο καιρό μετά από τις φυλακές Συγγρού πήρε διαστάσεις θρύλου. Το χρονικό της, όπως το κατέγραψε η εφημερίδα «Ακρόπολις». 
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το πρώτο ντοκιμαντέρ για την ηρωίνη γυρίστηκε σε αστυνομικό τμήμα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Το πρώτο ντοκιμαντέρ για την ηρωίνη γυρίστηκε σε αστυνομικό τμήμα

Ο αστυνομικός ρεπόρτερ της εφημερίδας «Ακρόπολις» αφηγείται σε φύλλο του Γεννάρη του 1931 όσα συνέβησαν σε παράρτημα ασφαλείας της Αθήνας και κατέγραψε η κάμερα του σκηνοθέτη Δημήτρη Γαζιάδη.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
To ξενοδοχείο InterContinental στην Καμπούλ είναι ένα μέρος που τα έχει δει όλα

Αρχαιολογία & Ιστορία / To ξενοδοχείο InterContinental στην Καμπούλ είναι ένα μέρος που τα έχει δει όλα

Από την εποχή που η πρωτεύουσα του Αφγανιστάν ήταν το σταυροδρόμι των χίπις μέχρι τους Ταλιμπάν, το θρυλικό InterContinental της Καμπούλ καταφέρνει, με κάποιον αξιοθαύμαστο τρόπο, να παραμείνει ανοιχτό μέχρι σήμερα.
THE LIFO TEAM
Ο σκανδαλώδης, πολυτελής και θαυμαστός κόσμος της Μαρίας Αντουανέτας

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο σκανδαλώδης, πολυτελής και θαυμαστός κόσμος της Μαρίας Αντουανέτας

Είδωλο της ποπ κουλτούρας, fashion icon, influencer προτού καν εφευρεθεί ο όρος, εξακολουθεί να επηρεάζει τη μόδα με την απαράμιλλη γοητεία της. Μια έκθεση στο μουσείο V&A, η πρώτη για τη Γαλλίδα βασίλισσα στο Ηνωμένο Βασίλειο, μας το υπενθυμίζει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ζαφείρης Γκούσιος: Ο κοινωνικός ονειροπόλος που πυροβόλησε τον πρώτο Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τι σκεφτόταν ο άνθρωπος που πυροβόλησε τον πρώτο Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας;

Ο Ζαφείρης Γκούσιος, που αυτοχαρακτηριζόταν «κοινωνικός ονειροπόλος», το 1927 αποπειράται να δολοφονήσει τον Παύλο Κουντουριώτη. Το πώς και το γιατί μέσα από τον Τύπο της εποχής.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Μετέφρασε το Συμπόσιο του Πλάτωνα. Τον κατηγόρησαν και τον κυνήγησαν ανελέητα. Αυτοκτόνησε

Ιστορία / Μετέφρασε το Συμπόσιο του Πλάτωνα. Τον κυνήγησαν ανελέητα. Αυτοκτόνησε

Αυτή είναι η ιστορία του Ιωάννη Συκουτρή, ενός μεγάλου πνευματικού Έλληνα που κατηγορήθηκε ως άθεος για τη μετάφραση του «Συμποσίου» του Πλάτωνα εξ αιτίας της αναφοράς του στις «γενετήσιες σχέσεις στην αρχαία Ελλάδα».
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Ο άλυτος γρίφος της Ιερουσαλήμ

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο άλυτος γρίφος της Ιερουσαλήμ

Η απροσδόκητη κατάκτησή της από τους Ισραηλινούς στον πόλεμο των έξι ημερών. Ο Νταγιάν, ο Σαρόν και ο Χουσέιν της Ιορδανίας. Η Ιντιφάντα, ο PLO και η συντριβή τους. Το Τείχος, το Ορος του Ναού και οι υπόγειες σήραγγες. Μια συναρπαστική σύνοψη της ιστορίας μιας εκρηκτικής πόλης από τον Σάιμον Σίμπαγκ Μοντεφιόρε.
Ρήνεια: Το νησί των νεκρών απέναντι από τη Δήλο

Ιστορία μιας πόλης / Ρήνεια, η άλλη Δήλος

Ένα νησί που δεν προοριζόταν για ζωή αλλά για θάνατο. Απέναντι από τη λαμπρή Δήλο, η Ρήνεια κουβαλά τα πιο σιωπηλά –και ίσως πιο ανθρώπινα– μυστικά του Αιγαίου. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Ιστορία μιας πόλης / Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Στη μέση των Κυκλάδων, σ’ ένα νησί χωρίς μόνιμους κατοίκους, η γη κρύβει ακόμη φωνές. Αν ξέρεις πού να κοιτάξεις, η Δήλος αρχίζει να σου μιλά για θεούς που λατρεύτηκαν, εμπορικές αυτοκρατορίες που γεννήθηκαν, λαούς που ήρθαν και έφυγαν, και τελετές που παραμένουν μυστήριο. Το νησί αυτό υπήρξε κάποτε το κέντρο του κόσμου – και ακόμη κρατά μυστικά. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ

σχόλια

5 σχόλια
Ασχετο με την πολυ καλη δουλεια της κ Πλιατσικα στη στηλη και τις απαντησεις της σε αποριες αναγνωστων οπως οι δικες μου....αλλα βλεπω οτι η ομοφοβια ορισμενων αναγνωστων δεν συγκρατειται...γι αυτο και οι αρνητικες ψηφοι φανταζομαι! Αν σας χαλασα την "ιδανικη" σας εικονα για την αρχαιοτητα, χαιρομαι γι αυτο...!!!ΥΓ κ. Πλιατσικα συγγνωμη για το εκτος θεματος σχολιο μου αυτο.
Δεν μπορεσα να διαβασω το διαγραμμα....περιεχει ομως την ερωτικη σχεση του Δια με τον Γανυμηδη??? Η κοπηκε απ τη "χριστιανικη" λογοκρισια? Η μηπως επειδη αυτη η σχεση δεν απεφερε απογονους μπαινει σε αλλη κατηγορια?
Πράγματι η σχέση αυτή παραλείπεται, καθώς σκοπός του διαγράμματος φαίνεται να είναι η παραγωγή ενός γενεαλογικού σχήματος, άρα ενδιαφέρει η καταγραφή των απογόνων από τις σχέσεις αυτές. Ωστόσο οι περισσότεροι συγγραφείς βεβαιώνουν ότι το όμορφο αγόρι από τη Φρυγία ήταν ευνέτης του Δία και θα άξιζε να καταγραφεί κι εδώ η σχέση. Ας σημειώσω πάντως ότι ο Σωκράτης δεν πίστευε ότι η σχέση του Δία με τον Γανυμήδη είχε ερωτικό υπόβαθρο, αλλά ήταν περισσότερο πνευματική.
Σε ευχαριστω για την εμπεριστατωμενη απαντηση, αν και τη λεξη "ευνετης" πρωτη φορα την ακουω...Γνωριζοντας βεβαια αρκετα για την αρχαιοτητα, οπως και για την προσπαθεια του Σωκρατη να αναγαγει τις σαρκικες σχεσεις σε κατι "ανωτερο" ή "πνευματικοτερο" (ξαπλωσε με τον ωραιοτερο αντρα της Αθηνας τον Αλκιβιαδη και δεν εκαναν ερωτα?) φανταζομαι οτι θα συμφωνουσες πως ,προ χριστιανικης "ηθικης" , οπου οι αντρες ηταν περιπου ελευθεροι να κανουν ο,τι θελουν στο σεξ, και με καθιερωμενη την παιδεραστια (οχι με τη σημερινη εννοια) ο Διας θα απηγαγε εναν ομορφο νεαρο ....μονο για να τον κοιταζει? Η λογικη (και η ζωη στην πραξη και σημερα) μας λεει το αντιθετο..