Οι electro-rock ωδές των Mechanimal

Οι electro-rock ωδές των Mechanimal Facebook Twitter
0

Οι electro-rock ωδές των Mechanimal Facebook Twitter

Ξεκίνησα ν’ ακούω το «Secret Science» [Inner Ear]των Mechanimal με μια κάποια προσμονή είναι αλήθεια, και τούτο γιατί το ντεμπούτο LP τους από το 2012 (δεν ξεχνώ και το 45άρι τους στην αρχή της χρονιάς) είχε δημιουργήσει, και δικαίως, πολύ υψηλές προσδοκίες.

Οι Mechanimal του σήμερα (Freddie Faulkenberry φωνή, Κώστας Ματιάτος κιθάρες, Γιάννης Παπαϊωάννου αναλογικά και ψηφιακά πλήκτρα, φωνητικά, Αγγελική Βρεττού βίντεο) δεν είναι, επί της ουσίας, πολύ διαφορετικοί από εκείνους τους προ διετίας – θα έλεγα, μάλλον, πως δεν είναι καθόλου διαφορετικοί, κάτι που, για ορισμένους, μπορεί να εγείρει ένα ζήτημα.

Οι Mechanimal επαναφέρουν με το "Secret Science" τη βασική και καίρια, θα την χαρακτηρίσω, προβληματική τους. Εννοώ την προσπάθειά τους να περιγράψουν ηχητικώς και λεκτικώς τη σύγχρονη, αστική, πραγματικότητα – και εν προκειμένω την αθηναϊκή.

Υπάρχουν ακροατές που επιθυμούν, φερ’ ειπείν, ένα συγκρότημα να προχωράει, να πηγαίνει «παρακάτω» με κάθε επόμενη δουλειά του. Είναι μια άποψη αυτή… μέσα στην ασάφειά της. Άλλοι θέλουν, όμως, ένα γκρουπ να βαθαίνει στον ήχο που έχει δημιουργήσει, μένοντας πιστό στις βασικές αισθητικές αρχές του. Ναι μεν να τροφοδοτεί με ψιλές και υψηλές παρεμβάσεις το κύριο σώμα της μουσικής του, αλλά στην πράξη να παραμένει ίδιο. Υπάρχει, πάντως, κι ένα τρίτο… Τι πρεσβεύει το ίδιο το γκρουπ. Πώς το ίδιο αντιμετωπίζει την πορεία του στο χρόνο…

 

Οι Mechanimal επαναφέρουν με το “Secret Science” τη βασική και καίρια, θα την χαρακτηρίσω, προβληματική τους. Εννοώ την προσπάθειά τους να περιγράψουν ηχητικώς (μέσω της μουσικής τους) και λεκτικώς (μέσω των στίχων τους) τη σύγχρονη, αστική, πραγματικότητα – και εν προκειμένω την αθηναϊκή.

Λέω «αθηναϊκή» όχι με κάποια διάθεση τοπικισμού, αλλά γιατί το «μέρος» είναι ο τρόπος προκειμένου να περιπλανηθείς στο «όλον». Και οι Mechanimal «αφήνονται», όχι μόνο γιατί έχουν τραγούδι, εδώ, που τιτλοφορείται “Ode to Europe” (θυμάμαι και το ανάλογο πρόσφατο “Dead Europe” των Venus in Furs), αλλά και γιατί τόσο η μουσική όσο και τα λόγια τους περιγράφουν τούτο το κλίμα της αποξένωσης που βιώνουν πλείστες όσες δυτικές κοινωνίες. (Για τις… ανατολικές δεν ξέρω, δεν ζω εκεί).

Έτσι, από τη μια μεριά οι αναφορές στα ηχητικά αρχέτυπα των eighties που βοηθούν τα μάλα στην περιγραφή μιας αισθητικής… ανισορροπίας (σκέπτομαι τους Front 242, τους D.A.F., τους Die Krupps – τα κεντροευρωπαϊκά γκρουπ δηλαδή, που πήραν την μπάλα από τους ύστερους krautrockers), και από την άλλη μια στιχουργική όσο και μιαν ερμηνευτική από τον Freddie F., που επιχειρεί να δει πίσω από τα παρατεταμένο σκότος, τι «παίζει» στις κοινωνίες και τι τις απογυμνώνει, δίνοντας τους έναν κάπως «μπλεϊντ-ρανικό» χαρακτήρα, είναι τα δομικά χαρακτηριστικά της τέχνης των Mechanimal – η οποία τέχνη τους φρονώ πως θα ολοκληρωνόταν αρτιότερα (και) μέσα από το οπτικό κομμάτι της.

Ίσως ένα DVD, εννοώ, να μας έδινε ακόμη πιο πλήρη εικόνα του «τι» και το «πώς» του αθηναϊκού γκρουπ, παρότι tracks όπως τα “Kindergarten”, “Secret science”, “Sehnsucht”, “We come alive” και “Song to the sirens” δεν αφήνουν και πολλά σημεία ακάλυπτα.

Ολοκληρώνοντας θα έλεγα πως το “Secret Science” (όντας δεύτερο) μπορεί να μην εκπλήσσει τόσο όσο το πρώτο LP των Mechanimal, είναι όμως σταθερά καρφωμένο σ’ ένα υψηλό επίπεδο.

Death Disco, Ωγύγου 16 και Λεπενιώτου, Ψυρρή, 20/12 – Mechanimal και Tango with Lions. Είσοδος: 5 Ευρώ ή 10 Ευρώ μαζί με CD του ενός ή του άλλου γκρουπ.

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ